48000408 21 98+
info@toseabnieh.ir
شنبه تا پنجشنبه 8 تا 18
به گزارش معاونت حمل و نقل و ترافیک، محسن پورسیدآقایی در مراسم معارفه جانشین خود در سازمان حملونقل و ترافیک با تاکید بر اینکه ادغام سازمان و معاونت حملونقل و ترافیک در دوره سابق مدیریت شهری از اول هم تصمیم درستی نبوده است، گفت: بنده از ابتدای مسوولیت تصمیم داشتم این وضعیت را اصلاح کنم تا دو حوزه سیاستگذاری و اجرا از هم جدا شود، اما با توجه به اولویت داشتن موارد دیگری که در دستور کار بود، انجام این مهم تا این زمان به تاخیر افتاد.
وی با اشاره به اینکه سازمان حملونقل و ترافیک باید بهعنوان یک سازمان اجرایی در شهرداری عهدهدار پیشبرد اهداف و برنامههای مدیریت شهری در این حوزه باشد، بر ضرورت اصلاح رویکردهای کلان ترافیکی و پایان دادن به خودرومحوری تأکید کرد و گفت: امروزه همه دریافتهاند که حل مشکل ترافیک شهر با ساختن زیرگذر و روگذر و پل ممکن نیست و باید مهار ترافیک را از طریق کنترل خودروهای شخصی و گسترش حملونقل عمومی پیگیری کرد.
پورسیدآقایی با بیان اینکه تهران از نظر خودروها و معابر دچار چاقی است، به تبیین مفهوم علمی Road Diet پرداخت و گفت ما هم در تهران نیاز به رژیم گرفتن معابر داریم. چرا که اگر مدام بزرگراه بسازیم، یعنی شهر را رها کردهایم که خودروها هرچه بیشتر و بیشتر بیایند. رژیم جادهای نیز همانند رژیم غذایی است، نه به معنای نخوردن غذا بلکه به معنای استفاده منظم و حسابشده است.
وی گفت: در تهران گویی مفهوم پیادهروی ازدسترفته و جز در مراکز خرید چیزی بهعنوان پیادهروی وجود ندارد. حتی شورونشاطی که درگذشته بین دانشآموزان در اطراف مدارس و در زمان تعطیلی مدارس میدیدیم، دیگر نمیبینیم و هرچه دیده میشود، خودروهایی است که پارک شده و ترافیک ایجاد کردهاند.
پورسیدآقایی با بیان اینکه بسیاری از بیماریهای شایع همچون کبد چرب و مشکلات قلبی ناشی از عدم تحرک کافی است، گفت: نهتنها بیتحرکی باعث بحران سلامتی و نبود سرزندگی در فضاهای شهری شده، بلکه افزایش حضور خودروها در شهر باعث آلودگی هوا نیز بوده که بهنوبه خود تأثیر منفی بیشتری بر سلامتی مردم داشته و باعث افزایش بیماریهای دیگری همچون ابتلا به سرطانشده است. ازاینرو ما وظیفهداریم که برای حفظ جان و سلامتی مردم، به دوره تسلط خودرومحوری در شهر پایان دهیم.
معاون شهردار در حکم جانشین خود با اشاره به تعهد مدیریت شهری در حوزه ترافیک نسبت به «برنامهریزی برای مطالعه و اجرای طرحهای مهندسی یکپارچه و همهجانبه در راستای تحقق اهداف توسعه حملونقل عمومی، پاک و انسانمحور» از یکسو و «یکپارچهسازی شبکه ترافیک شهر در سطح محلی و منطقهای و فرامنطقهای منطبق بر برنامههای بلندمدت و جامع شهر تهران» از سوی دیگر و همچنین تمرکز بر موضوع راهبردی انضباط ترافیک و توسعه روشهای اجرایی جدید و اثربخش در این موضوع تاکید کرده است.
تداوم رکود در بازار سهام دنیای اقتصاد– زهرا رحیمی: روز گذشته شاخص کل بورس تهران با افت 270 واحدی مواجه شد و به ...
دنیای اقتصاد: بانک مرکزی مقرراتی را ابلاغ کرد که ضمن به رسمیت شناختن بازار آزاد ارز، روش کشف و اعلام قیمت را شفاف ...
دنیای اقتصاد: شاخص کل بورس تهران روز گذشته با ریزش 536 واحدی در یک قدمی کانال 64 هزار واحدی قرار گرفت؛ جایی که ...
دنیای اقتصاد- از زمان ابلاغ اصل ۴۴ قانون اساسی در سال ۸۴ تاکنون، ۵۴ درصد کل واگذاریها از طریق بورس اوراق بهادار انجام ...