• منطقه 22 - شهرک گلستان- ساحل شرقی دریاچه چیتگر - برج تجارت لکسون - طبقه 6

48000408 21 98+

info@toseabnieh.ir

شنبه تا پنجشنبه 8 تا 18

ضرورت افزایش سهم ایران در بازارهای جهانی برای تحقق اقتصاد مقاومتی

ضرورت افزایش سهم ایران در بازارهای جهانی برای تحقق اقتصاد مقاومتی

فرهاد دژپسند چهارشنبه شب در نشست شورای برنامه ریزی شهرستان‌های گچساران و باشت اظهار کرد: خودکفایی، توسعه پایدار و ایجاد فرصت‌های شغلی در کشور مستلزم افزایش سهم ایران در بازارهای جهانی است.

معاون اقتصادی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی با بیان اینکه شرکت‌های نفتی ایران 530 میلیارد دلار بدهی دارند، افزود: اقتصاد ایران تا تحقق برنامه‌های افق 1404 فاصله زیادی دارد.

دژپسند افزایش رشد 11درصدی اقتصادی ایران، کاهش شیب تورم و افزایش تولید محصول استراتژیک گندم تا قرار گرفتن در مرز خودکفایی را از دستاوردهای دولت یازدهم برشمرد و بیان کرد: کشور در آستانه یک جهش اقتصادی است که با همدلی و تعامل مسئولان محلی و کشوری می‌توان به روند توسعه امیدوار بود.

وی با اشاره به نیروی انسانی توانمند در سطح مدیریت‌های کلان کشوری، بالا بودن تعداد دانش آموخته‌های دانشگاهی و منابع طبیعی در کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان ظرفیت تبدیل به یکی از مناطق توسعه یافته کشور را دارد. او عملیات اجرایی طرح چهارخطه راه بابامیدان، گچساران به بهبهان اشاره کرد و افزود: تکمیل این طرح، کهگیلویه و بویراحمد را به یکی از مراکز اصلی اقتصادی کشور تبدیل می‌کند.

دژپسند با یادآوری برنامه ریزی برای اجرای چهار طرح تولید محصولات پایین دستی پتروشیمی در گچساران، گفت: تکمیل این طرح‌ها رونق اقتصادی و بهبود معیشت مردم را به دنبال خواهد داشت. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه گچساران 25 درصد از نفت کشور را تولید می‌کند، گفت: توسعه این شهرستان متناسب با ظرفیت‌های آن نیست.

غلامرضا تاجگردون اظهار کرد: بهره‌وری نامناسب از صنایع پایین دستی نفت و گاز و کم بودن تخصیص آب از رودخانه‌ها و سدها در سال‌های گذشته سبب شده است شهرستان گچساران با وجود تلاش‌های سه سال اخیر، همچنان با مشکلاتی مواجه باشد.

وی گفت: وجود 20 هزار هکتار زمین کشاورزی مستعد، اجرای طرح‌های آبیاری نوین در گچساران و باشت و ایجاد زیرساخت‌های توسعه طرح‌های صنعتی مانند برق و آب از نیازهای اساسی گچساران برای شتاب بخشی به توسعه است.

نماینده مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی افزود: احداث 30 چمن مصنوعی فوتبال، شروع به کار نوسازی سه هزار واحد مسکونی بافت فرسوده، شتاب بخشی به طرح‌های بزرگ اقتصادی مانند طرح انتقال آب به زمین‌های کشاورزی امامزاده جعفر و اخذ مجوز برای اجرای چهار طرح اقتصادی و اشتغالزای صنایع پایین دستی پتروشیمی از خدمات ماندگار دولت تدبیر و امید در این شهرستان‌ها محسوب می‌شود.

تاجگردون به اجرای 420 طرح عمرانی و اقتصادی در شهرستان‌های گچساران و باشت در دولت یازدهم اشاره کرد و خواستار تلاش بیشتر مسئولان برای رونق بیشتر آبادانی در این 2 شهرستان شد.

وی با اشاره به اینکه میانگین سرانه درآمد مردم کهگیلویه و بویراحمد 60 درصد میانگن کشوری است، گفت: بهبود درآمد مردم استان نیازمند 18 هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری است. شهرستان‌های گچساران و باشت با حدود 150 هزار نفر جمعیت در جنوب استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

 
 

منبع ایرنا

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار


تداوم رکود در بازار سهام
  • ۱
  • بهمن
  • تداوم رکود در بازار سهام

    تداوم رکود در بازار سهام دنیای اقتصاد– زهرا رحیمی‌: روز گذشته شاخص کل بورس تهران با افت 270 واحدی مواجه شد و به ...

    تدوین مکانیزم کشف قیمت دلار
  • ۱
  • بهمن
  • تدوین مکانیزم کشف قیمت دلار

    دنیای اقتصاد: بانک مرکزی مقرراتی را ابلاغ کرد که ضمن به رسمیت شناختن بازار آزاد ارز، روش کشف و اعلام قیمت را شفاف ...

    بورس تهران در مرز هشدار
  • ۲
  • بهمن
  • بورس تهران در مرز هشدار

    دنیای اقتصاد: شاخص کل بورس تهران روز گذشته با ریزش 536 واحدی در یک قدمی کانال 64 هزار واحدی قرار گرفت؛ جایی که ...

    بورس؛ پیشرو در واگذاری‌های دولتی
  • ۲
  • بهمن
  • بورس؛ پیشرو در واگذاری‌های دولتی

    دنیای اقتصاد- از زمان ابلاغ اصل ۴۴ قانون اساسی در سال ۸۴ تاکنون، ۵۴ درصد کل واگذاری‌ها از طریق بورس اوراق بهادار انجام ...