• منطقه 22 - شهرک گلستان- ساحل شرقی دریاچه چیتگر - برج تجارت لکسون - طبقه 6

48000408 21 98+

info@toseabnieh.ir

شنبه تا پنجشنبه 8 تا 18

بی توجهی ۶۰ درصد از بنگاه‌های صادراتی به کیفیت

بی توجهی ۶۰ درصد از بنگاه‌های صادراتی به کیفیت

به نقل از سازمان توسعه تجارت، مجتبی خسروتاج در دیدار با معاونان بازرگانی و روسای ادارات توسعه تجارت خارجی استان‌ها و نمایندگان مستقر در مرزهای کشور، گفت: لازم است بنگاه‌های صادراتی کشور گواهی‌های بین‌المللی کیفی را کسب کنند.

وی یادآور شد: برای حضور در بازارهای جهانی هر قدر به کیفیت توجه کنیم، برد کرده‌ایم. اگر نام کشور ما به کالای بی‌کیفیت مشهور شود جبران آن سخت خواهد بود؛ این موضوع هم در مورد صادرات کالا و هم صادرات خدمات باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس سازمان توسعه تجارت توسعه بازار را از جمله اهداف این سازمان دانست و گفت: برای توسعه بازار چهار عنصر دخیل هستند که از جمله آنها نوع کالا، شناخت کشور مصرف‌کننده، شناسایی عوامل دخیل در صادرات و چگونگی انجام صادرات است؛ با مد نظر قرار دادن این چهار مولفه خواهیم توانست صادرات را افزایش دهیم.

وی در عین حال اضافه کرد: اینکه بدانیم در چه کالایی دارای مزیت رقابتی هستیم و بازارهای هدف ما کدام کشورها هستند و از طریق چه عوامل، افراد یا کشورهایی می‌توانیم به آن بازارها صادرات داشته باشیم و چه قوانین و مقرراتی در این زمینه دخیل هستند، خواهیم توانست استان به استان و کالا به کالا صادرات را توسعه دهیم.

قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: اگر بخواهیم به اهداف کمی تعیین شده در صادرات برسیم، نخستین قدم رفع موانع و تسهیل صادرات است؛ به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم که معاونان بازرگانی استان‌ها مشکلات و موانع واقعی در مسیر صادرات را به صورت شفاف به این سازمان منعکس کنند.

وی ادامه داد: ما از فراوانی مشکلاتی مانند مسایل گمرکی، مالیات، سودبانکی و غیره می‌توانیم اولویت‌های اصلی را تشخیص دهیم و دانستن این مشکلات وظیفه پیگیری و انعکاس آنها به این سازمان‌ها را بر دوش ما می‌گذارد.

خسروتاج با تاکید بر نقش سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در پیشبرد تجارت خارجی، در این باره، افزود: محور اصلی کار ما توسعه صادرات است ما برای واردات مشکلی نداریم؛ و بسیاری از کشورهای دنیا که به ایران می‌آیند نیز به دنبال بازار ایران هستند به همین دلیل ما هم باید هیات‌های تجاری را به منظور بازاریابی و فروش محصولات کشورمان به اقصی نقاط جهان اعزام کنیم.

قائم‌مقام وزیر صنعت با تاکید بر خدمات اطلاع‌رسانی و وظیفه سازمان توسعه تجارت در این مورد افزود: یکی از وظایف اصلی ما اطلاع‌رسانی جهانی است و با توجه به تعداد بنگاه‌های کوچک و متوسط در کشور این موضوع یکی از ضروریات به شمار می‌رود.

وی افزود: توسعه محصول نیز موضوع دیگری است که باید مد نظر قرار گیرد که آیا ما محصول را باید به صورت بسته‌بندی و یا فله‌ای صادر کنیم؟ یا اینکه آن کالا به صورت خام و یا فرآوری شده صادر شود؟ با چه ویژگی‌ها و تحت چه نام و نشان و خدمات پس از فروشی صادر شود؟ همگی اینها موضوعاتی است که در توسعه محصول مطرح است.

 
 

منبع خبرگزاری مهر

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

آخرین اخبار


تداوم رکود در بازار سهام

تداوم رکود در بازار سهام

تداوم رکود در بازار سهام دنیای اقتصاد– زهرا رحیمی‌: روز گذشته شاخص کل بورس تهران با افت 270 واحدی مواجه شد و به ...

تدوین مکانیزم کشف قیمت دلار

تدوین مکانیزم کشف قیمت دلار

دنیای اقتصاد: بانک مرکزی مقرراتی را ابلاغ کرد که ضمن به رسمیت شناختن بازار آزاد ارز، روش کشف و اعلام قیمت را شفاف ...

بورس تهران در مرز هشدار

بورس تهران در مرز هشدار

دنیای اقتصاد: شاخص کل بورس تهران روز گذشته با ریزش 536 واحدی در یک قدمی کانال 64 هزار واحدی قرار گرفت؛ جایی که ...

بورس؛ پیشرو در واگذاری‌های دولتی

بورس؛ پیشرو در واگذاری‌های دولتی

دنیای اقتصاد- از زمان ابلاغ اصل ۴۴ قانون اساسی در سال ۸۴ تاکنون، ۵۴ درصد کل واگذاری‌ها از طریق بورس اوراق بهادار انجام ...