48000408 21 98+
info@toseabnieh.ir
شنبه تا پنجشنبه 8 تا 18
به عبارت دیگر، با آزاد شدن قیمت بلیت هواپیما به جای اینکه بلیت یک نرخ ثابت داشته باشد، قیمت آن با توجه به میزان «تقاضا» در مقاطع مختلف تعیین میشود.آزادسازی نرخ بلیت هواپیما از مهمترین تصمیمها در حوزه حملونقل هوایی است؛ چراکه دولت از این پس در جایگاه حاکمیتی تنها نقش نظارت بر شرکتهای هواپیمایی خواهد داشت و نفش نرخ گذاری از مسوولیتها و وظایف دولت حذف و خارج میشود. براساس قانون، خطوط هوایی (ایرلاینها) براساس ساز و کار و نحوه مدیریت حاکم بر شرکت خودشان برای پروازهای مختلف نرخگذاری میکنند.
با اتخاذ و اجرای این سیاست، صنعت هوانوردی کشورمان در حوزه حمل و نقل هوایی مطابق با الگوهای جهانی شیوه جدیدی از مدیریت در صنعت را تجربه میکند که البته مانند تمام کشورهای دنیا که این سیاست را به اجرا رساندند سقف و کف قیمت براساس نرخ گذاری دولت تعیین میشود که در این میان تعیین سقف نرخ بلیت از میزان حداقلی آن بسیار مهمتر است.ایجاد فرصتهای جدید در صنعت هوانوردی، ایجاد روشهای جدید و کسب و کار، عدم انحصار در بازار، آزادسازی مسیر پروازی و امید به آینده از جمله نقاط مثبتی است که کارشناسان صنعت هواپیمایی به آن اذعان دارند.به اعتقاد کارشناسان این صنعت، اجرای این سیاست نهتنها صنعت هوانوردی، بلکه صنعت گردشگری کشور را هم تحت تاثیر قرار میدهد و حق انتخاب بیشتری به مسافران میدهد که مهمترین آن، این است که مسافران و مردم میتوانند با بودجهای که در اختیارشان است، سفر کنند نه با نرخ مصوبی که از طرف دولت تعیین شده و بود و نبود خدمات هم هیچ تاثیری در کاهش و افزایش نرخ آن ندارد.نظرات چند تن از مدیران صنعت هوایی کشور را در خصوص این اتفاق مهم در شماره جدید این هفته باشگاه مدیران بخوانید.
تداوم رکود در بازار سهام دنیای اقتصاد– زهرا رحیمی: روز گذشته شاخص کل بورس تهران با افت 270 واحدی مواجه شد و به ...
دنیای اقتصاد: بانک مرکزی مقرراتی را ابلاغ کرد که ضمن به رسمیت شناختن بازار آزاد ارز، روش کشف و اعلام قیمت را شفاف ...
دنیای اقتصاد: شاخص کل بورس تهران روز گذشته با ریزش 536 واحدی در یک قدمی کانال 64 هزار واحدی قرار گرفت؛ جایی که ...
دنیای اقتصاد- از زمان ابلاغ اصل ۴۴ قانون اساسی در سال ۸۴ تاکنون، ۵۴ درصد کل واگذاریها از طریق بورس اوراق بهادار انجام ...