48000408 21 98+
info@toseabnieh.ir
شنبه تا پنجشنبه 8 تا 18
ایسنا، خداداد مقبلی با اشاره به اینکه ۱۳ استان کشور در اثر بارش باران و سیلاب دچار خسارت جدی شدهاند، اظهار کرد: وظایف سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای به حین بارش و سیلاب و نیز پس از بارش و فرونشست سیل تقسیم میشود و در این رابطه اقدامات مختلفی در راستای کمکرسانی به مردم سیلزده، کنترل جادهها و ابنیه فنی، اطلاعرسانی مسیر و کنترل ترافیک صورت گرفت.
وی ادامه داد: متأسفانه در مسیرهای بسیاری از ۱۳ استان کشور دچار خسارت ناشی از سیل شدهایم که در استانهای گلستان، مازندران، ایلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و فارس خسارتها بیشتر بوده و سیل بیشترین خسارت بر شبکههای ارتباطی را به استان لرستان متحمل کرده است.
معاون برنامهریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای با اشاره به اینکه جمعاً ۶۰۰ کیلومتر از جادههای اصلی، فرعی و روستایی استان لرستان دچار خسارت ۱۰۰ درصدی شدهاند، اظهار کرد: ۲۴۰ ابنیه فنی به طور کامل تخریب شده که ۳۰ دستگاه از آن مربوط به پلهایی با دهانه ۲۰ تا ۶۰ متر است و ۲۱۰ ابنیه فنی نیز از دو تا ۲۰ متر به طور کامل با تخریب ۱۰۰ درصدی مواجه شدهاند. همچنین در مجموع ۸۰۰ دستگاه پل در حوزه استان لرستان، ۵۰ تا ۷۰ درصد آسیب دیدهاند.
مقبلی با بیان اینکه در برآورد اولیه به شبکههای ارتباطی استانهای لرستان و خوزستان به ترتیب ۱۲۵۰ و ۲۵۵ میلیارد تومان خسارت وارد شده است، اظهار کرد: شبکههای ارتباطی استان ایلام ۲۰۰، گلستان ۲۷۰ و مازندران ۲۶۷ میلیارد تومان آسیب دیدهاند و در ارتباط با استانهای چهارمحال و بختیاری، فارس، یاسوج و کهکیلویه و بویراحمد هنوز اطلاعات کاملی دریافت نکردهایم و کارشناسان در حال محاسبه خسارتها هستند که بلافاصله اطلاعرسانی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه مشکل جدی در استان لرستان مربوط به ریزش و رانش پس از بازگشایی شبکههای ارتباطی است، گفت: متأسفانه پس از آنکه شبکه ارتباطی در استان لرستان بازگشایی میشود در مسیرهای کوهستانی شاهد رانش و ریزش هستیم که این مساله فعالیت را برای ما سختتر میکند.
معاون برنامهریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای همچنین به استانهای گلستان و خوزستان اشاره کرد و گفت: بالابودن سطح آب در استانهای گلستان و خوزستان از مشکلات عمده این دو استان است و باید صبر کنیم تا سطح آب پایین بیاید. در گلستان ریزش کوهستان هزینههای زیادی را ایجاد کرده است و در استان خوزستان نیز با مشکلات عدیدهای روبهرو هستیم.
وی در مورد میزان دقیق خسارتها و نیز مدت زمان بازسازی مناطق آسیبدیده، تصریح کرد: حدود ۱۳ هزار کیلومتر از مسیرهای ارتباطی کشور آسیب دیدهاند و در حال حاضر برآوردها در مورد خسارتها در نقطه اولیه قرار دارد و باید منتظر ماند تا مشخص شود که میزان دقیق خسارتها چه مقدار است.
مقبلی در مورد مدت زمان بازسازی و ساخت مسیرهای آسیبدیده نیز، بیان کرد: این مساله به میزان اعتبارات تأمین شده باز میگردد و به نظر میرسد حدود سه تا چهار میلیارد تومان اعتبار جهت بازسازی شبکههای ارتباطی خسارت دیده نیاز است در صورت تأمین اعتبار به حداقل دو سال زمان نیاز است و زمان پرداخت این اعتبارات است مدت زمان ساخت را کاهش میدهد.
تداوم رکود در بازار سهام دنیای اقتصاد– زهرا رحیمی: روز گذشته شاخص کل بورس تهران با افت 270 واحدی مواجه شد و به ...
دنیای اقتصاد: بانک مرکزی مقرراتی را ابلاغ کرد که ضمن به رسمیت شناختن بازار آزاد ارز، روش کشف و اعلام قیمت را شفاف ...
دنیای اقتصاد: شاخص کل بورس تهران روز گذشته با ریزش 536 واحدی در یک قدمی کانال 64 هزار واحدی قرار گرفت؛ جایی که ...
دنیای اقتصاد- از زمان ابلاغ اصل ۴۴ قانون اساسی در سال ۸۴ تاکنون، ۵۴ درصد کل واگذاریها از طریق بورس اوراق بهادار انجام ...