• منطقه 22 - شهرک گلستان- ساحل شرقی دریاچه چیتگر - برج تجارت لکسون - طبقه 6

48000408 21 98+

info@toseabnieh.ir

شنبه تا پنجشنبه 8 تا 18

چگونه سرمایه گذار جدید جذب کنیم؟

چگونه سرمایه گذار جدید جذب کنیم؟

چگونه سرمایه گذار جدید جذب کنیم؟

یک مدیر خوشفکر همیشه ایده هایی برای توسعه و تحقیق دارد که میتواند آینده کسب و کار تحت مدیریتش را متحول کند اما برخی از این ایده ها نیازمند سرمایه های بزرگی است و خارج از توان فعلی شرکت؛ راهکار در این مواقع جذب سرمایه گذار جدید است تا بتوان با کمک سرمایه جدید طرح های مورد نظر را پیاده کرد.

 

آیا استارتاپ شما کاندیدای خوبی برای سرمایه گذاری است، اما در متقاعد کردن سرمایه گذاران مشکل دارید؟

شاید وقت آن رسیده است که رویکرد متفاوتی را امتحان کنید. در این مطلب از مجله آلامتو 11 نکته از شورای کارآفرینان جوان وجود دارد که به شما کمک می کند چشم فرشته سرمایه‌گذار یا Angel investor را به خود جلب کنید و تجارت خود را به سرمایه گذاری جذاب تری تبدیل کنید. تا انتها با ما همراه باشید.


  1. “فروش نرم” را از طریق شبکه امتحان کنید

شبکه معمولاً به دلایل خوب اولین نکته برای کارآفرینان جدید است. شبکه به شما این امکان را می دهد که استارتاپ خود را به شیوه‌ای کمتر رسمی و ارگانیک‌تر به نمایش بگذارید.

Diana Goodwin توصیه می کند: ” اگر شما یک کسب و کار عالی ایجاد کرده اید، راه اندازی و ایجاد شبکه در استارتاپ محلی و جامعه سرمایه گذاری می تواند راهی عالی برای ملاقات با سرمایه گذاران باشد. بیشتر جلسات من با سرمایه گذاران با حضور در یک رویداد ایجاد شد.”

دیانا می گوید: “اگر به نظر می رسد آنها به تجارت شما علاقه مند هستند، مکالمه را ادامه خواهند داد. اجازه دادن به اتفاقات ارگانیک می تواند نتایج فوق العاده ای به همراه داشته باشد.”

در حالی که فروش نرم یک هنر است، اما اگر به درستی انجام شود می تواند باعث شود سرمایه گذاران بیشتر به تجارت شما توجه کنند. به هر حال، شما نه تنها ایده خود را مطرح می کنید بلکه از نظر استراتژیک نیز بر سرمایه اجتماعی ساخته شده از طریق فرآیند شبکه برای تأثیرگذاری بر تصمیم سرمایه گذاری آنها تکیه می کنید.


  1. ابتدا نتایج را نشان دهید

طی کردن خلاف این می تواند یک چرخه دشوار باشد: شما برای به دست آوردن مشتری به پول نیاز دارید، اما برای به دست آوردن پول به مشتری نیاز دارید.

این ممکن است متناقض به نظر برسد، اما ارزش آن را دارد که قبل از مراجعه به سرمایه گذار، مشتریان یا کاربران را به دست آورید، نه اینکه ابتدا در جستجوی سرمایه و در مرحله دوم به دنبال مشتریان باشید.

John Rood می گوید: “برای به دست آوردن اولین مشتری خود که به سرمایه گذاری خارجی زیاد وابسته نیست، برنامه ای تهیه کنید.”

چرا این موضوع اینقدر مهم است؟ وی توضیح می دهد: “به ویژه اگر برای اولین بار کارآفرینی می کنید، سرمایه گذاری با شرایط خوب بسیار آسان تر خواهد بود.”

سرمایه گذاران به دنبال اثبات این هستند که ایده شما عملی خواهد شد و هیچ چیز این را بهتر از داشتن مشتریان واقعی این را ثابت نمی کند.


  1. از آنها مشورت بگیرید

به جای این که با سرمایه گذاران تماس بگیرید و از آنها بخواهید بر روی کسب و کار شما سرمایه گذاری کنند، ابتدا از آنها مشاوره بگیرید.

Hussein Ahmed از Transpose می گوید: “تماس ها یا ایمیل هایی به سرمایه گذاران و درخواست های پی در پی از آنها برای سرمایه گذاری بر روی کسب و کار شما، راه اندازی شما را ناامید کننده تلقی خواهد کرد. در عوض این کار، من همیشه ترجیح می دهم از سرمایه گذارانی که مورد تحسین مشورت بگیرم.”

با راهبردی اولیه برای مشاوره با سرمایه گذار، ممکن است بتوانید با آنها رابطه ای برقرار کنید. مککن است این رابطه بعداً تمایل بیشتری برای سرمایه گذاری در مشاغل شما به وجود آورد. این به آنها فرصتی می دهد تا ایرادات احتمالی را در کسب و کار شما نشان دهند و نشان می دهد که شما به نظرات آنها اهمیت می دهید. Hussein Ahmed می گوید: “در تجربه من، درخواست مشاوره واقعی اغلب می تواند منجر به سرمایه گذاری مشتاق و پرشور شود.”

 

  1. شریک داشته باشید

وقتی‌ به سراغ سرمایه ‌گذاران می ‌روید، آنها فقط به محصول یا خدمات شما توجه نمی کنند، بلکه تیم شما هم برایشان مهم است.

Ben Lang از مؤسسه Mapme می‌ گوید: ” سرمایه ‌گذاران فرشته اغلب به دنبال بنیان گذاران بااستعداد هشتند و به‌ندرت به سراغ یک مؤسس تنها می‌روند.”

با این اوصاف هر شریکی را برای همکاری نپذیرید. انتخاب تیم رهبری مناسب برای استارتاپ شما یک فرایند حساس است، زیرا داشتن هم بنیانگذاران اشتباه در نهایت می تواند برای کسب و کار شما مضرتر از نداشتن هم بنیانگذار باشد.

با این حال، اگر بتوانید یک هم‌بنیانگذار کامل را پیدا کنید، می توانید فرایند شروع را بی نهایت آسان طی کنید.

Ben Lang می‌گوید: ” راه اندازی یک شرکت به تنهایی بسیار دشوار است. داشتن شریک به شما این امکان را می دهد که به آنها تکیه کنید، که این خود می تواند یک پیشرفت بزرگ برای شرکت شما باشد.”


  1. بازگشت سرمایه را مشخص کنید

در حالی که سرمایه گذاران ممکن است به تجارت شما باور داشته باشند، در نهایت سرمایه گذاری آنها وسیله ای برای رسیدن به هدف است. هدف آنها این است که به ازای سرمایه گذاری خود درآمد کسب کنند. بنابراین، مهم است که آنچه را که آنها شخصاً از سرمایه گذاری در تجارت شما به دست خواهند آورد را برایشان از قبل مشخص کنید.

نیک براون از PetInsuranceQuotes.com توضیح می دهد: ” چه شما یک سرمایه‌ گذار فرشته داشته باشید و چه یک سرمایه گذار خطرپذیر، لازم است به آنها نشان بدهید که چگونه سرمایه‌‌ شان را به آن ها بازخواهیدگرداند. بله، درست است که تمرکز روی خود شما و شکل کسب ‌و کارتان وسوسه ‌انگیز است اما در نهایت سرمایه ‌گذاران می‌خواهند بدانند که چه چیزی از این سرمایه گذاری کسب خواهند کرد. بهترین راه برای جلب نظر سرمایه گذاران این است که به صورت کاملا مشخص و واضح به آن ها بگویید که چگونه و چه زمان سرمایه‌ آنها را بازخواهید گرداند. “


  1. یک سرمایه گذار پیدا کنید که شریک هم باشد

تزریق پول نقد به کسب و کار شما بسیار عالی است (و در واقع، همان چیزی است که در وهله اول دنبال آن هستید)، اما مراقب سرمایه گذارانی باشید که می توانند چیزی فراتر از پول به کسب و کار شما بیفزایند.

سرمایه گذاری که می تواند به تقویت کسب و کار شما کمک کند – چه از طریق مشاوره و چه از طریق ارتباطات و دانش صنعت – در نهایت بهتر از سرمایه گذاری است که فقط پول می دهد!

Aron Susman از TheSquareFoot پیشنهاد می کند: “از آنها بپرسید که چگونه به شرکت شما نگاه می کنند، در مورد روند کار شرکت و هدف نهایی رشد در شرکتتان از آنها سوال بپرسید. یافتن یک سرمایه گذار فعال ایده آل است.”


  1. به شتاب دهنده استارتاپ بپیوندید

Vishal Shah از NoPaperForms پیشنهاد می کند: “برای کارآفرینانی مبتدیکه فاقد ارتباط مستقیم با سرمایه گذار خطرپذیر هستند، توصیه می کنم از شتاب دهنده های استارتاپی معتبر که می توانند شبکه و اعتبار خود را برای استارتاپ شما به ارمغان بیاورند، استفاده کنید.”

پیوستن به یک شتابدهنده از فرصت های راهنمایی گرفته تا راه حل هایی برای رشد کسب و کار شما می تواند بسیار مفید باشد، چراکه استارتاپ شما را به یک نامزد جذاب برای سرمایه گذاری تبدیل می کند.

 

  1. مسیر را پیوسته دنبال کنید

Douglas Hutchings می گوید: “جمع آوری کمک های مالی معمولاً یک روند سریع نیست. قبل از اینکه واقعاً به پول احتیاج داشته باشید، یک سرمایه گذار بالقوه را جذب کنید.”

توصیه داگلاس در مورد چگونگی حفظ سرمایه گذاران بالقوه: “به آنها بگویید که در حال حاضر کجا هستید، قبل از پایان دور بعدی کجا خواهید بود و سرمایه جدید چه کارهایی را برای شما انجام می دهد. آنها را متقاعد کنید که معیارهایتان منطقی هستند.”


  1. مشارکت و معیارهای سنجش کاربر را به اشتراک بگذارید

همانطور که در شماره دو اشاره کردیم، در واقع نشان دادن این که مردم محصول شما را دوست دارند و از آن استفاده می کنند، یکی از بزرگترین دارایی های شما در جذب سرمایه گذار خواهد بود.

Nanxi Liu از Enplug می گوید: “نظرات کاربران شما بهترین سلاح برای ورود شما به زمین است. ما یک صفحه گسترده با لیستی از مشتریان برتر خود داریم. برای هر مشتری، ما داده های اضافی مانند نقل قول های مشتری، مبلغی را که می پردازند، مدت زمانی که مشتری ما بوده اند را اضافه می کنیم.”

پیگیری و به اشتراک گذاری این اطلاعات نه تنها ثابت می کند که مردم به محصول یا خدمات شما علاقه مند هستند، بلکه تعهدتان به رشد استارتاپ شما را نیز نشان می دهد. Nanxi می گوید: “صفحه گسترده نشان می دهد که به نتایج اهمیت می دهید.”


  1. از بازار آنلاین برای جذب سرمایه استفاده کنید

شبکه سازی مهم است، اما مکان شما نباید عامل محدود کننده شما در مورد تامین سرمایه باشد.

Fan Bi از Blank Label می گوید: ” با محبوبیت پلتفرم‌هایی مانندAngelList ،gust و CircleUp، اگر کسب‌وکارتان بهترین آمار را در صنعتتان داشته باشد، قادر به جذب سرمایه خواهید بود. “

او توصیه می کند: “کسب و کار خود را در یکی از این سایت ها که بهترین معیارهای شما را برجسته می کند ارسال کنید و در بستری که صنعت شما را پوشش می دهد، سرمایه گذار پیدا کنید.”


  1. منحصر به فرد باشید

برای جلب توجه سرمایه گذار، مطمئن شوید محصول شما یک مشکل واقعی را حل کرده است. بسیاری از کارآفرینان به سادگی سعی می کنند چرخ را دوباره اختراع کنند، بنابراین راهی که آنها رفته اند را شما نروید.

همان‌طور که Jeff Hammerbacher ، مؤسس و رئیس Cloudera می‌گوید «بهترین ذهن‌ های نسل من به این فکر می‌ کنند که چگونه مردم را وادار کنند روی تبلیغات کلیک کنند و این افتضاح است».

جی جانسون مدیر Small Lot می‌گوید: “کسب ‌و کارتان هرچه هست، در وهله اول چیزی بسازید. تا جای ممکن این کار را به تدریج انجام بدهید و کاربر و سود به‌ دست بیاورید. راه ‌های زیادی برای عملی کردن این طرز فکر به شیوه ای نوین وجود دارد.”

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.