• منطقه 22 - شهرک گلستان- ساحل شرقی دریاچه چیتگر - برج تجارت لکسون - طبقه 6

48000408 21 98+

info@toseabnieh.ir

شنبه تا پنجشنبه 8 تا 18

8 اثر الهام بخش از دنیل لیبسکیند

8 اثر الهام بخش از دنیل لیبسکیند

8 اثر الهام بخش از دنیل لیبسکیند

8 اثر الهام بخش از دنیل لیبسکیند

دنیل لیبسکیند
تصویر © frameweb

دانیل لیبسکیند یک معمار لهستانی-آمریکایی است که معماری او به دلیل طراحی های رسا و پیچیده اش که احساسات را از طریق طرح ها تراوش می کند، به خوبی شناخته شده است. این معمار کار خود را به عنوان استاد و نظریه پرداز معماری برای موسسات مختلف در سراسر جهان آغاز کرد. دانیل لیبسکیند از کودکی به موسیقی علاقه داشت، اما تنها پس از سال 1965 به معماری علاقه مند شد. او برخی از معماری های نمادین و نمادین را طراحی کرده است که الهام بخش بسیاری در سراسر جهان است.

معمار از طریق الهام بخش ترین معماری خود در موزه یهودی بر روی نقشه دنیای طراحی قرار گرفت و در هر گوشه ای از فضا از احساسات می چکید. او در مسابقه ساخت موزه برلین برنده شد و از این پس شهرت بین المللی برای او به ارمغان آورد. این معمار به دلیل طراحی های ماهر خود شناخته شده است، اما همچنین برای چندین شرکت طراحی بین المللی برای توسعه مبلمان، اشیا، وسایل و غیره کار کرده است.

او معتقد است که یک ساختمان باید قصه بگوید و نباید تاثیر عاطفی یک سازه را فراموش کرد. این معمار پیشگام به دلیل نمایش ساختارشکنی از طریق معماری خود با فرم های چشمگیر، جسورانه، زاویه دار و چشم نواز به خوبی شناخته شده است. سبک کار او ساختارشکنی است، سبکی از معماری پست مدرن که با پراکندگی و تحریف مشخص می شود. ویژگی‌های معماری بارز Libeskind، طرح‌های برجسته، جسورانه و زاویه‌دار را به نمایش می‌گذارد. این معمار در سال 1989 استودیو دانیل لیبسکیند را با همسرش نینا به عنوان معمار اصلی تاسیس و ایجاد کرد.

«به طرز عجیبی، معماری واقعاً یک چیز ناتمام است، زیرا اگرچه ساختمان تمام شده است، اما جان تازه‌ای به خود می‌گیرد. این بخشی از یک پویایی جدید می شود: مردم چگونه آن را اشغال می کنند، از آن استفاده می کنند، درباره آن فکر می کنند.»

دنیل لیبسکیند

در زیر 8 معماری شگفت انگیز طراحی شده توسط دانیل لیبسکیند آورده شده است:

1. موزه یهود

دنیل لیبسکیند

ساخت : 2001
مکان : برلین، آلمان
نوع شناسی ساختمان : موزه

موزه یهود، واقع در برلین، یکی از اولین پروژه های نمادین است که توسط این معمار تکمیل شد. دولت برلین در سال 1987 مسابقه ای ناشناس برای گسترش موزه اصلی یهودیان ترتیب داد. این مسابقه قصد داشت حضور یهودیان را به برلین پس از جنگ جهانی بازگرداند. معمار 1988 از میان چندین معمار مشهور بین المللی برای طراحی این پروژه برنده اعلام شد. موزه نمادین زیگ زاگ شکل دارای طراحی جسورانه ای است که بازدیدکنندگان را از طریق یک سفر احساسی در معماری به هم متصل می کند.

این سازه جسورانه و دیدنی به عنوان یکی از شاهکارهای معماری شناخته می شود که یکی از نشانه های نمادین برلین محسوب می شود. لیبسکیند از طریق معماری، ناپدید شدن فرهنگ یهودی را با بیان احساس غیبت، پوچی، نامرئی بودن و غیره بیان کرد. هدف معمار این بود که داستانی را از طریق موزه انتزاعی روایت کند. معمار با بهره گیری از معماری می خواست تجربه هولوکاست را در فرهنگ یهودی و شهر برلین روایت و بیان کند. فرم متمایز زیگزاگ موزه از ستاره یهودی انتزاعی داوود الهام گرفته شده است. این موزه الحاقی جدید به ساختار اصلی موزه و ورودی موزه جدید از سازه قدیمی تر متصل می شود. فضای داخلی پیچیده متشکل از بتن مسلح شامل فضاهای خالی با انتهای بن بست حاوی تکه ای از نور است که به تصویری قدرتمند از تجربه مردم یهود در طول جنگ جهانی دوم وارد می شود.

2. تئاتر گراند کانال (تئاتر انرژی Bord Gais)

دنیل لیبسکیند
تصویر © Igne Karakaris

ساخت و ساز : 2010
مکان : دوبلین، ایرلند
نوع شناسی ساختمان: تئاتر

تئاتر میدان گرند کانال، واقع در دوبلین، با هدف ارائه یک حضور فرهنگی قدرتمند از طریق حجم های پویا توسط دانیل لیبسکیند طراحی شده است. این تئاتر با ظرفیت 2000 نفر یک نقطه عظمت در شهر شهری است. این تئاتر در میدان بزرگ عمومی واقع شده است و نمای اصلی میدان واقع در میان اقامتگاه ها، هتل ها و ادارات را تشکیل می دهد. معمار اشاره می کند که چگونه شهر دوبلین از یک شهر باستانی به مکانی پویا و جوان تبدیل شده است. معماری می تواند هر مکانی را که تئاتر میدان گرند کانال در بافت شهری دوبلین انجام می دهد تغییر دهد.

نمای شیشه ای چشمگیر، تیز و زاویه دار یکی از ویژگی های خیره کننده تئاتر و توسعه تجاری گراند کانال دوبلین است. تئاتر در کنار خیابان توسط دو ساختمان اداری احاطه شده است. این تئاتر در مرکز توسعه بندر گراند کانال واقع شده است. معمار تئاتر مفهومی از صحنه ها داشت. این مراحل شامل صحنه تئاتر، صحنه پیازا و صحنه لابی تئاتر بالای پیاتزا است. تئاتر یک پس‌زمینه تئاتری را برای میدان بزرگ تشکیل می‌دهد که به‌عنوان یک لابی بزرگ برای تئاتر عمل می‌کند و تبدیل به یک فضای اجتماعات مدنی می‌شود. نمای تئاتر توسط معمار بر اساس مفهوم پرده های تئاتر طراحی و ساخته شده است. نمای عظمت شامل دو صفحه نمایش لعاب دار روی هم و تاشو بود که ورودی اصلی تئاتر در بین پرده ها قرار داشت. مفهوم سالن تئاتر از تصاویر کشتی سازی با بادبان های معلق و دنده های بیرون زده بزرگ بر روی دیوارها که اعضای چوبی قایق ها را نشان می دهد الهام گرفته شده است.

3. موزه سلطنتی انتاریو – مایکل لی چین کریستال

دنیل لیبسکیند
تصویر © Grid Engine

ساخت و ساز : 2007
مکان : تورنتو، کانادا
نوع شناسی ساختمان: موزه

کریستال خیره کننده موزه سلطنتی انتاریو شامل اشکال منشوری است که در هم تنیده شده اند و به صورت ارگانیک طراحی شده اند. بخش توسعه یافته موزه، معروف به کریستال مایکل لی چین در سال 2007 افتتاح شد. برنامه موزه سلطنتی انتاریو فرصت های شگفت انگیزی را برای ایجاد معماری جدید چشمگیر فراهم می کند که چشمان جامعه را به خود جلب می کند. موزه سلطنتی انتاریو تصمیم گرفت موزه را گسترش دهد تا تاریخ و داستان های بیشتری را در خود جای دهد. از این رو، آنها در داخل دیوارهای آن گسترش یافتند. معماری جسورانه و چشمگیر با بناهای تاریخی در تضاد است و اهمیت شهری را ایجاد می کند.

کریستال موزه مخفی را به موزه ای تبدیل کرده است که تجدید حیات موزه را به نمایش می گذارد و مرکزی پویا از تورنتو ایجاد می کند. پس از گسترش، موزه 100000 فوت مربع اضافی برای فضای نمایشگاهی جدید، لابی، ورودی جدید، فروشگاه های خرده فروشی و سه رستوران ایجاد کرده است. فرم کریستال از پنج حجم متقاطع تشکیل شده است که نماد کریستال ها هستند که شکل آنها از کریستال ورودی مرکزی نشات می گیرد. پنج شکل کریستالی وجود دارد که از بین آنها دو کریستال به فضای گالری اختصاص داده شده است که با هم قطع می شوند و یک فضای خالی به نام خانه روح را تشکیل می دهند. ویژگی بارز خانه روح یک دهلیز بزرگ است که از سطح زمین به سطح چهارم با پل هایی که در چندین سطح شکسته می شوند. موزه طراحی جسورانه و چشمگیر تبدیل به فانوس نورانی می شود که افراد، رویدادها و اشیاء را به نمایش می گذارد و مجموعه موزه را به نقطه عطفی در سطح جهانی در تورنتو تبدیل می کند.

4. موزه تاریخ نظامی

دنیل لیبسکیند
تصویر © Hufton+Crow

ساخت: 2011
مکان: درسدن، آلمان
نوع شناسی ساختمان: موزه

هدف دانیل لیبسکیند ایجاد یک وقفه جسورانه، یک جابجایی اساسی، برای نفوذ به زرادخانه تاریخی از طریق موزه تاریخ نظامی بود. معمار پیشگام این گسترش چشمگیر موزه تاریخ نظامی درسدن را ایجاد کرده است. پسوند شیشه ای عظیم به طور یکپارچه تقارن زیبای موزه تاریخ را می شکند. برنامه افزودنی جدید برای ایجاد فضای باز و شفافیت در ساختار موزه سفت و سخت موجود طراحی شده است. پسوند خرده های فولادی و شیشه ای معماری نئوکلاسیک را شکسته است. فرم بیرون زدگی، تکه تکه شدن، و ویژگی های سطح شیبدار پسوند، فرم مشخصه معماری و طراحی معمار را تشکیل می دهد.

پسوند موزه حدود 200 تن وزن دارد و از فولاد، شیشه و بتن خالص تشکیل شده است. پسوند گوه ای پنج طبقه با هدف ایجاد ترکیبی از نوآوری و سنت، ترکیبی از قدیم و جدید بود. این طرح از دستورالعمل‌های مسابقه در مورد طراحی جدید پیروی می‌کند که نباید با نما و ساختار تاریخی 135 ساله تداخل داشته باشد. معماری Libeskind همیشه از طریق طراحی خود مردم را از نظر احساسی به هم متصل می کند. پسوند نیز نمونه ای از چنین معماری تأثیر عاطفی است. گسترش شفاف ساختار مستحکم و سفت و سخت موجود مانند دموکراسی آلمان را تحت فشار قرار می دهد و به گذشته اقتدارگرایانه این کشور فشار می آورد. امتداد گوه مثلثی نوک به گونه ای طراحی شده است که به سمتی باشد که اولین بمب های آتش از آنجا در یک حمله هوایی بر درسدن پرتاب شد (13 فوریه 1945).

5. Felix Nussbaum Haus

دنیل لیبسکیند
تصویر © Bitter Bredt

ساخت : 1998
مکان: اسنابروک، آلمان
نوع شناسی ساختمان: موزه

Felix Nussbaum Haus موزه ای است که در آلمان به عنوان توسعه موزه تاریخ فرهنگی واقع شده است که به نقاش آلمانی-یهودی Felix Nussbaum و نقاشی های شگفت انگیز او اختصاص دارد. این موزه نقاشی‌ها و گرافیک‌های Nussbaum را به نمایش می‌گذارد و فضای نمایشگاهی را در خود جای داده است که بر نژادپرستی و عدم تحمل تمرکز دارد. این ساختمان در تابستان سال 1998 تکمیل شد و گسترش آن به گونه‌ای طراحی شد که در سال 2011 فضاهای رویداد و سخنرانی اضافی موزه افتتاح شد. این موزه با یکی از بهترین جوایز طراحی آن سال شناخته شد و جوایز برجسته دیگری نیز دریافت کرده است.

این ساختمان دارای سه جزء اصلی است: راهروی مرتفع و باریک Nussbaum مرکزی، یک بخش اصلی طولانی و یک پل شیشه ای که موزه قدیمی را به موزه گسترده متصل می کند. این پل ساختمان قدیمی‌تر را با مسیر خود وصل می‌کند که شامل شکستگی‌های ناگهانی، تقاطع‌های غیرقابل پیش‌بینی و بن‌بست‌ها است. معمار می خواست این معماری منعکس کننده زندگی هنرمند باشد. گسترش جدید شامل یک سالن ورودی با یک فروشگاه موزه و یک مرکز آموزشی در سطح بالایی است. پسوند موزه تضاد کامل و متمایز از نظر ظاهری با ساختار موزه موجود است، با یک گچ خاکستری تیره مشخص با فولاد سیاه که نما را برجسته می کند. حجم تاریک بزرگ امتداد شامل پنجره‌های بزرگ دندانه‌دار است که ارتباط بصری بین فضای داخلی و خارجی را ارائه می‌دهد.

6. مرکز خرید و تفریح ​​وست ساید

دنیل لیبسکیند
تصویر © Bitter Bredt

ساخت : 2008
مکان : برن، سوئیس
نوع شناسی ساختمان: مرکز خرید

مرکز خرید و تفریح ​​Westside، یک مرکز جدید برای اوقات فراغت و خرید واقع در حومه برن، یک پروژه معماری در مقیاس شهری با امکانات چندگانه است. مرکز 1.5 میلیون فوت مربع (139354.56 متر مربع) یک برنامه ترکیبی است که مفهوم طراحی و ادغام خرید، اوقات فراغت و زندگی را دوباره ابداع می کند. مرکز تفریحی شامل 55 مغازه، 10 رستوران است ، هتل، بار، یک سینمای مالتی پلکس، یک پارک آبی سرپوشیده با مرکز سلامتی، و امکانات مسکن است. این مرکز در مکانی چشمگیر در بالای بزرگراه Berns A1 با اتصال مستقیم به قطار و شبکه های حمل و نقل واقع شده است.

مجموعه بزرگ شهری مجموعه ای سرپوشیده با امکانات شبانه روزی است که خدمات و امکانات بی پایانی را در اختیار کاربران قرار می دهد. Westside یکی از مراکز منحصر به فرد با ترکیبی از امکانات مسکونی، خرده فروشی و تفریحی است که یک نقطه عطف شهری را ایجاد می کند که همه گروه های سنی را به خود جذب می کند. طراحی پروژه وست‌ساید از یک کنوانسیون کاملاً آزمایش‌شده و سازمان‌یافته از جعبه‌های ضربه‌گیر با خرده‌فروشی، گردش و فضای تحویل کارآمد و ارتباط و روابط تشکیل شده است. معمار یک مفهوم طراحی از ادغام چشم انداز و معماری را برای نمایش دنیای طبیعی که در مجتمع های بزرگ خرید شهری اجرا می شود ایجاد کرد. نمای چوبی هفت لایه چشمگیر که با ایجاد Westside به عنوان یک نقطه عطف و مقصد اصلی شهر و حومه شهر را به هم متصل می کند. مقیاس های مختلف قالب های جعبه منحصر به فرد با زاویه راست و برش عرضی است که با استفاده از بتن فولادی با شبکه هایی ساخته شده است که فضای داخلی منحصر به فرد و پیچیده ای را ایجاد می کند.

7. صعود در پل روبلینگ

تصویر © Corporex

ساخت : 2008
مکان : سینسیناتی، ایالات متحده
نوع شناسی ساختمان : مسکونی

صعود در پل روبلینگ، برج مسکونی شگفت انگیز لیبسکیند است که در کاوینگتون، کنتاکی واقع شده است و در سال 2008 تکمیل شد. این برج مسکونی 20 طبقه مرتفع به خاطر هلال خمیده و خط سقف شیب دارش معروف است. این برج از 70 واحد مسکونی، یک استخر، باغ ها، یک رستوران در سطح میدان و یک فضای بزرگ رویداد عمومی تشکیل شده است. معمار شکل صعودی برج را برای تقلید از کابل‌های معلق پل روبلینگ نزدیک ایجاد کرد. این برج مسکونی برنده جایزه CNBC Americas Property برای بهترین توسعه بلندمرتبه (2008) شده است.

برج مسکونی با ارتفاع 300 فوت (91.4 متر) یکی از سازه های برجسته در رنسانس معماری محسوب می شود. این برج به گونه‌ای طراحی شده است که با سقف شیب‌دار خمیده باشد تا از هر واحد مسکونی منظره‌ای بدون مانع از خط افق سینسیناتی ایجاد کند. 70 واحد مسکونی برج و اندازه واحدها از 950 فوت مربع (88 متر مربع) تا 7000 فوت مربع (650 متر مربع) متغیر است که اکثر واحدها در حدود 2000 فوت مربع (185 متر مربع) هستند. این برج به گونه‌ای طراحی شده است که ساختمان‌های کم‌مرتبه در شرق در کاوینگتون و ساختمان‌های مرتفع در غرب را به صورت بصری پیوند داده و به هم متصل کند. رنگ آبی مشخصه برج با نزدیکی آن به رودخانه و کابل های آبی پل روبلینگ به طور آگاهانه مورد استفاده قرار گرفت. این ساختمان نمونه ای از سبک معماری پست مدرن با ساختار شیشه ای برجسته و قوی است که ویژگی بارز دوران پست مدرن است.

8. ساختمان فردریک سی همیلتون

تصویر © Hustvedt

ساخت : 2006
مکان : دنور، ایالات متحده
نوع شناسی ساختمان : موزه

دانیل لیبسکیند ساختمان فردریک سی همیلتون را به عنوان توسعه موزه هنر دنور طراحی کرد. گسترش پروژه وسعت موزه را دو برابر کرد و فضای بیشتری برای نمایش آثار هنری ایجاد کرد. ساختمان همیلتون مجموعه‌های هنر مدرن و معاصر، هنر آفریقا و هنر اقیانوسی، مجموعه‌های هنری آمریکای غربی و نمایشگاه‌های ویژه را در خود جای داده است. گسترش موزه یک سرمایه گذاری مشترک توسط استودیو دانیل لیبسکیند با شرکت دنور Davis Partnership Architects (معمار رکورد) بود. این موزه نمادین با روکش تیتانیوم که به دلیل طراحی جسورانه اش شناخته شده است، یکی از اولین پروژه های تکمیل شده لیبسکیند در ایالات متحده بود.

ساختار پسوند موزه در طراحی جسورانه و در استفاده غیرعادی از مواد جسورانه است. موزه جدید توسط معمار Gio Ponti با استفاده از پانل های تیتانیوم خاکستری طراحی شده است که کاشی های شیشه ای خاکستری موزه موجود را تکمیل می کند. هدف دانیل لیبسکیند ایجاد ساختاری درخشان است. از این رو یک ماده بازتابنده استفاده شده است. 9000 پانل تیتانیوم در نما استفاده شده است. اضلاع مختلف نور را در زوایای مختلف منعکس می کنند و سایه های مختلف خاکستری را به نمایش می گذارند. مساحت موزه جدید حدود 146000 فوت مربع (13563.8 متر مربع) است و یک سازه بلند چهار طبقه است که به عنوان ورودی اصلی کل موزه عمل می کند. نمای تیتانیومی همچنین رنگ های مختلفی را از نظر زیبایی شناختی در طول روز منعکس می کند. بسته به شرایط آب و هوایی، موزه صبح ها گلگون و در غروب آفتاب طلایی به نظر می رسد. موزه جدید با استفاده از مواد مورد استفاده، که نوآورانه هستند و به بافت موجود مربوط می شوند، از نزدیک به سنت محلی دنور متصل می شود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.