به گزارش «ایسنا»، منوچهر غفاری با تایید پدیده ریزش مکرر در جاده چالوس طی چند ماه گذشته که «دنیایاقتصاد» نیز در گزارشی با عنوان «مهمان ناخوانده جاده چالوس» در ۲۶ فروردین امسال به آن پرداخته بود، بر ضرورت ایمنسازی این مسیر تاکید کرد و گفت: طی چند ماه گذشته شاهد موارد متعددی از ریزش سنگ در نقاط مختلف جاده چالوس بودیم که باعث خسارت جانی و مالی به برخی از مسافران شد. وی با بیان اینکه محور کرج- چالوس دو مشکل اساسی دارد که یکی از آنها را باید از بعد فنی بررسی کرد، ادامه داد: از طراحی این مسیر ۹ دهه میگذرد و باید بپذیریم این جاده ظرفیت تردد این حجم از خودرو آن هم با سرعتهای امروزی را ندارد.
وی اظهار کرد: در چند دهه گذشته، تعداد خودروهای عبوری از این مسیر زیاد نبود و رانندگان هم سرعت بالایی نداشتند ولی امروز اوضاع فرق کرده است. این مسوول تاکید کرد: طراحی این جاده نیاز به بازنگری جدی دارد و اداره کل راهداری موظف شده تا با به کارگیری مشاور خبره نسبت به بازطراحی این جاده اقدام کند. مشکل اساسی دیگر که غفاری به آن پرداخت، مساله رانش و ریزش در این جاده است که در این رابطه توضیح داد: هرچند اداره کل راهداری هر سال اقداماتی برای ایمنسازی این مسیر انجام میدهد ولی انجام کار اساسی نیازمند تخصیص اعتبار مناسب است تا بتوان کاری اساسی برای ایمنسازی این جاده انجام داد. مدیرکل بحران استانداری البرز گفت: نقاط بحرانی این معبر شناسایی شده و در طول سال با توجه به امکانات موجود بخشی از آنها ایمنسازی میشود.
به گزارش «ایسنا»، جاده چالوس که امروز از آن با نام محور قدیم کرج – چالوس یاد میشود، آذر ماه سال ۱۳۱۲ افتتاح و پس از پنج سال یعنی در سال ۱۳۱۷ تونل کندوان در آن احداث شد. این محور که در آستانه ۹۰ سالگی قرار دارد، با مشکلاتی مواجه شده و دردسرهایی برای راهداران و مردم ایجاد کرده است.