• منطقه 22 - شهرک گلستان- ساحل شرقی دریاچه چیتگر - برج تجارت لکسون - طبقه 6

48000408 21 98+

info@toseabnieh.ir

شنبه تا پنجشنبه 8 تا 18

آوردن طبیعت به مسکن شهری خصوصی (قسمت سوم)

آوردن طبیعت به مسکن شهری خصوصی (قسمت سوم)

آوردن طبیعت به مسکن شهری خصوصی (قسمت سوم)

روش شناسی

3.1 جمع آوری داده ها و نمونه

تحقیق ما یک رویکرد کمی را با استفاده از یک نظرسنجی آنلاین ملی اتخاذ کرد. پرسشنامه ای از طریق نرم افزار نظرسنجی Qualtrix XM طراحی شد و در مارس 2020 (قبل از اولین قرنطینه در فرانسه به دلیل بحران کووید-19) توسط Bilendi، یک موسسه نظرسنجی مبتنی بر وب، در دسترس قرار گرفت. این پروژه تحقیقاتی توسط UMT STRATège، یک گروه تحقیقاتی فرارشته‌ای فرانسوی که به توسعه بخش باغبانی اختصاص دارد، پشتیبانی می‌شود. 10

به منظور جمع آوری بازنمایی های ذهنی خود به خودی مرتبط با گیاهان در مسکن شهری، پرسشنامه با دو سوال اجباری و باز آغاز شد (” مالکیت گیاهان در داخل / در بالکن / در تراس: کلمات مثبت / منفی که به طور خود به خود به ذهن شما می رسد چیست؟ ” ) (به عصاره پرسشنامه در مطالب تکمیلی 1 مراجعه کنید). به دنبال آن سوالات بسته با استفاده از گزینه های چند گزینه ای و مقیاس لیکرت انجام شد. چندین موضوع مورد بررسی قرار گرفت: (1) انتظارات در مورد گیاهان (انواع، ویژگی ها، سطح مراقبت مورد نیاز). (2) رابطه شخصی با گیاهان و درک مزایای مراقبت از گیاهان و موانع این فعالیت. (3) تعاملات اجتماعی پیرامون گیاهان؛ (4) کسب اطلاعات در مورد مراقبت از گیاه و خرید گیاهان؛ (5) شیوه های باغبانی؛ و (6) اطلاعات شخصی (متغیرهای جمعیت شناختی، عادات غذایی، آگاهی و حساسیت به مسائل زیست محیطی). نتایج ارائه شده در این مقاله از مجموعه سوالاتی که ما برای پاسخگویی به سوالات تحقیق خود انتخاب کرده ایم ( پیوست 1 ) به دست می آید.

برای پاسخ به سؤالات پژوهشی خود، ما تصمیم گرفتیم بر روی شهروندان شهری جوان 25 تا 40 ساله تمرکز کنیم زیرا: (1) بی ثباتی زندگی برای افراد جوان تر از 25 سال به ویژه برای مراقبت از گیاهان مطلوب نیست و (2) افراد جوان تر از 40 سال (نسل). Y) پارادوکس ظاهری تعهد بالاتر به غذای پایدار اما علاقه کمتر به مراقبت از گیاهان را نشان می دهد. برای انتخاب انحصاری پاسخ‌دهندگان از مجتمع‌های بزرگ، مؤسسه نظرسنجی مبتنی بر وب، پانل گسترده‌تری را با افرادی که در مجتمع‌های شهری با بیش از 100000 نفر جمعیت و در محله پاریس زندگی می‌کنند، از پیش انتخاب کرده است . در پرسشنامه، یک سوال کنترلی برای مکان فرموله شد: ” کجا زندگی می کنید؟ در مرکز شهر / در حاشیه نزدیک شهرهای بزرگ / در مناطق روستایی’ . افرادی که به “مناطق روستایی” پاسخ داده اند، حذف شدند. علاوه بر این، بیلندی یک رویکرد نمونه گیری سهمیه ای بر اساس سن، جنسیت و شغل (برای حجم کل نمونه 1000) طراحی کرد. از نظر موقعیت مکانی، 53.7 درصد از پاسخ دهندگان در مناطق درون شهری و 46.3 درصد در حاشیه بسیار نزدیک شهرهای بزرگ بودند. علاوه بر این، 38.0 درصد در یک خانه زندگی می کردند در حالی که 59.9 درصد در یک آپارتمان زندگی می کردند ( جدول 1 ).

میز 1 . مشخصات نمونه ملی (n = 1000).

مشخصه % مشخصه %
سن نوع مسکن
 25-30 33.3 خانه 38.0
 31-35 33.3 اپارتمان 59.9
 36-40 33.4 محل اقامت دانشجویی/سایر 2.1
جنسیت باغ کوچک
 نر 49.6 آره 40.3
 زن 50.4 خیر 59.7
اشتغال بالکن
 حرفه ای بالا 26.8 آره 44.7
 دانشجو، غیر فعال 25.5 خیر 55.3
 کارگر، کارمند 26.9 تراس
 حرفه ای متوسط 20.8 آره 47.1
محل خیر 52.9
 مرکز شهر 53.7 حیاط
 در حاشیه شهرهای بزرگ 46.3 آره 14.9
خیر 85.1

3.2 تحلیل داده ها

پاسخ به سوالات باز با استفاده از نرم افزار تحلیل متنی Iramuteq 11 (نسخه 0.7 آلفا 2) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. این نرم افزار امکان تجزیه و تحلیل کمی از پاسخ های متنی را فراهم می کند. بخش‌های متن را بر اساس طبقه‌بندی سلسله مراتبی نزولی بر اساس هم‌روی کلمات (دقیقا، «اشکال کاهش‌یافته» از فرآیند واژه‌سازی ) به کلاس‌های واژگانی جدا می‌کند ( ایلیا و همکاران، 2014 ؛ رینرت، 1993 ). این طبقه‌بندی از کلمات پاسخ‌دهندگان بر اساس این ایده است که کلمات استفاده شده توسط هر فرد بخشی از «زمینه‌های کلمه» یا حتی «چارچوب‌های مرجع» افراد مختلف است. از آنجایی که داده‌ها از نمونه‌ای از پاسخ‌دهندگان حول یک تک موضوعی به دست می‌آیند، تمام بخش‌های متن در یک مجموعه واحد از بخش‌های متنی جمع‌آوری شدند ( Reinert، 1993 ). این به درک چگونگی تعبیه بازنمایی های ذهنی در زمینه های اجتماعی و فرهنگی کمک می کند ( Debucquet et al., 2012 ). در این تحقیق رابطه شهروندان جوان فرانسوی با طبیعت را منعکس می کند.

در نهایت، برای داده‌های جمع‌آوری‌شده از سؤالات بسته، یک تحلیل مکاتبات چندگانه (MCA) با استفاده از نرم‌افزار آماری XLSTAT انجام دادیم. MCA یک چارچوب ساختاری ارائه می دهد که امکان تفسیر گرافیکی ارتباط بین متغیرهای مختلف مجموعه داده های طبقه بندی شده بزرگ را با کاهش یک ماتریس داده در چند بعد یا عامل فراهم می کند ( Hoffmann & Franke, 1986 ). معمولاً دو تا چهار جزء اصلی در نظر گرفته می شود. اجزای اصلی را می توان به عنوان محورهای نهفته یا پیش بینی شده درک کرد، که به گونه ای ساخته شده اند که بزرگترین واریانس داده ها توضیح داده شود ( Le Roux & Rouanet, 2010 ). روش MCA برای ارزیابی مورد استفاده قرار گرفت: (1) اینکه چگونه نگرانی های مختلف برای مسائل زیست محیطی و سطوح مختلف تعهد به غذای پایدار با یکدیگر مرتبط هستند و (2) مربوط به ارزش گذاری های مختلف مسائل اجتماعی در مورد مراقبت از گیاهان و مراقبت از گیاهان متنوع است. فعالیت ها. MCA بر روی مجموعه بزرگی از متغیرها از جمله جمعیت شناسی، تعداد فعلی نسبت به تعداد مطلوب گیاهان تحت مالکیت، آگاهی زیست محیطی، پروفایل های غذایی با تمرکز بر تعهد به غذای پایدار، نگرانی برای مسائل اجتماعی پیرامون گیاهان و درک فعالیت های مراقبت از گیاه انجام شد. جدول 2 متغیرها و روش ها را نشان می دهد.

جدول 2 . مجموعه ای از متغیرهای فعال مورد استفاده برای MCA: جمله بندی سوالات، دسته بندی پاسخ ها و مقیاس لیکرت.

دسته بندی ها متغیرها روش ها
جمعیت شناسی
  • سن

سن 1: 25-30; 2: 31-35; 3: 36-40
  • جنسیت

جنسیت 1 مرد؛ 2 زن
  • اشتغال

اشتغال 1 حرفه بالا؛ 2 دانش آموز، غیر فعال; 3 کارگر، کارمند; 4 حرفه متوسط
  • محل

محل 1 مرکز شهر؛ 2 حومه یک شهر بزرگ
رفتار مربوط به گیاهان در خانه
  • مالکیت گیاه

متعلق به گیاهان 1 بدون گیاه؛ 2 چند گیاه داخلی/خارجی؛ 3 تعداد زیادی گیاهان داخلی/خارجی
  • پیش بینی کارخانه

گیاهان_مطلوب 1 بدون گیاه؛ 2 چند گیاه داخلی/خارجی؛ 3 تعداد زیادی گیاهان داخلی/خارجی
آگاهی زیست محیطی
  • علاقه به پرماکالچر

پرماکالچر 1 به هیچ وجه؛ 2 واقعاً نه. 3 بله
  • نگرانی از دست دادن گونه ها

از دست دادن گونه 1 به هیچ وجه؛ 2 واقعاً نه. 3 بله
  • تمایل به تغییر سبک زندگی

تغییر سبک زندگی 1 به هیچ وجه؛ 2 واقعاً نه. 3 بله، قطعا
مشخصات غذایی
  • تمایل به تغییر عادات غذایی برای آب و هوا

غذا را عوض کن 1 به هیچ وجه؛ 2 واقعاً نه. 3 بله، قطعا
  • انعطاف پذیر

انعطاف پذیر 1 نه 2 بله
  • مواد غذایی ارگانیک بخرید

غذای ارگانیک 1 هرگز؛ 2 گاهی اوقات؛ 3 به طور منظم / انحصاری
  • خرید در کانال های کوتاه

غذای محلی 1 هرگز؛ 2 گاهی اوقات؛ 3 به طور منظم / انحصاری
معاشرت در اطراف گیاهان
  • مراقبت از گیاهان دیگران راهی برای مراقبت از آن افراد است

مراقبت از دیگران 1 کاملاً مخالف / مخالف 2 موافق/کاملاً موافقم.
  • صحبت کردن در مورد گیاهان با افراد دیگر باعث ایجاد احساس تعلق به یک جامعه می شود

تعلق داشتن 1 کاملاً مخالف / مخالف 2 موافق/کاملاً موافقم.
  • دادن/دریافت قلمه، گیاه، بذر به شما امکان می دهد با دیگران به اشتراک بگذارید

اشتراک گذاری 1 کاملاً مخالف / مخالف 2 موافق/کاملاً موافقم.
  • صحبت در مورد گیاهان یک لحظه دوستانه است

خوشرویی 1 کاملاً مخالف / مخالف 2 موافق/کاملاً موافقم.
  • صحبت در مورد گیاهان / شرکت در یک انجمن آنلاین به معنای عضویت در یک جامعه است

چت 1 کاملاً مخالف / مخالف 2 موافق/کاملاً موافقم.
درک فعالیت های مراقبت از گیاه
  • گیاهان گلدانی

گلدان 1: بلکه یک محدودیت. 2: بیشتر لذت بخش است
  • آب دادن به گل ها

آبیاری 1: بلکه یک محدودیت. 2: بیشتر لذت بخش است
  • برش گیاهان

برش دادن 1: بلکه یک محدودیت. 2: بیشتر لذت بخش است

نکته در مورد گروه‌بندی روش‌ها برای MCA: مقیاس‌های لیکرت مورد استفاده برای «اجتماع پذیری در اطراف گیاهان»: گروه‌بندی روش‌های «کاملاً مخالف/مخالف» و «موافق/کاملاً موافقم». خرید غذای ارگانیک/خرید در کانال های کوتاه: گروه بندی روش ها “به طور منظم/انحصاری”.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.