48000408 21 98+
info@toseabnieh.ir
شنبه تا پنجشنبه 8 تا 18
در این مقاله سعی کردیم یک تعریف منسجم از اشتراکات فرهنگی همراه با توصیفی قابل قبول در مورد چگونگی شکل گیری، رشد و در نهایت ناپدید شدن آنها ارائه دهیم. ما بر جنبشهای هنری محلی تمرکز کردیم و بررسی کردیم که آیا و تحت چه شرایطی ویژگیهای مشترک فرهنگی را ارائه میدهند یا خیر. فرآیند تکاملی که عوام را ایجاد می کند باید با وجود بازارهای هنری محلی تسهیل شود. ما این فرضیه را با بررسی بازار هنر محلی در ناپل در سالهای 2009-2013 و بهویژه داستان جنبش هنری اغتشاشگرایی آزمایش میکنیم.
پس از کار الینور اوستروم، برنده جایزه نوبل و همکارانش، که مشترکات منابع طبیعی، از جمله شیلات، مراتع چرا، جنگل ها و سیستم های آبیاری را مطالعه کرده اند، روند اخیر تحلیل بر امکان پیش بینی مقوله منطقی و اجتماعی-اقتصادی متمرکز شده است. از «اشتراعات فرهنگی» (M. J Madison et al., 2010, Solum, 2010, Bertacchini, Bravo, Marrelli, and Santagata (2012)). اگرچه این مفهوم هنوز به طور دقیق در ادبیات تعریف نشده است، به نظر می رسد از نظر قدرت اکتشافی و کاربردهای تجربی بسیار پربار است. با این حال، به طور کلی، Cultural Commons، به فرهنگهایی که در زمان و مکان – اعم از فیزیکی یا مجازی – واقع شدهاند و توسط یک جامعه منسجم اجتماعی به اشتراک گذاشته شده و بیان میشوند، و بنابراین، سیستمی از منابع فکری موجود در یک منطقه جغرافیایی یا مجازی معین، اشاره دارد. ایجاد یک معضل اجتماعی؛ به این ترتیب آنها در معرض تولد، رشد و مرگ هستند (تراژدی عوام).
جالب است که در این زمینه بپرسیم که Cultural Commons چگونه ایجاد می شود، چگونه زنده می ماند یا ناپدید می شود. یک رسمی سازی احتمالی این پدیده ها توسط Bertacchini و همکاران ارائه شده است. (2012) با استفاده از نظریه تکاملی (بولز، 2004). با این حال، همانطور که قبلاً گفته شد، Cultural Commons با اشاره به فرهنگهایی که در زمان و مکان قرار دارند و توسط یک جامعه منسجم اجتماعی به اشتراک گذاشته و بیان میشوند، به نظر ما با استفاده از رویکرد تکاملی به کار رفته در شبکهها، که طبق تعریف، بهتر قابل تحلیل است. ، ساختار منسجم مجموعه ای از عوامل را ضبط و توصیف می کند. برای مثال، چنین چارچوبی به ما اجازه میدهد تا در مورد اینکه چگونه مکانیسم تکاملی توسط ویژگیهای شبکه هدایت میشود و چگونه تکامل شبکهها را شکل میدهد، روشن کنیم، بنابراین نقش مهمی در احتمال تراژدی مشترک ایفا میکند.
در تعریف مشترک فرهنگی که ما اتخاذ می کنیم، یک عنصر اساسی با حضور یک جامعه منسجم ارائه می شود. بنابراین طبیعی است که در یک دیدگاه تکاملی از خود بپرسیم که این چگونه شکل می گیرد و کدام مکانیسم های اجتماعی تمایل به ایجاد این شکل خاص از سرمایه اجتماعی دارند. یکی از این پدیدهها را میتوان برای Art Commons در بازارهای هنری محلی شناسایی کرد که گاهی اوقات به آنها «بازارهای هنری صفر مایل» میگویند.
در واقع، یکی از پدیدههای اخیری که میتوان در طیف گستردهای از جلوههای فعالیتهای هنری مشاهده کرد، ارتباط روزافزون بازارهای بسیار کوچک و محلی است که با شبکههای بسیار پیچیده و پراکنده مشخص میشود، حضور محلیسازی نمایشگاههای غیر سنتی، مانیفستهای بسیار محلی و غیره. به پیش. تحلیل دقیقتر این پدیدهها میتواند جالب باشد. به طور خاص، یکی از فرضیه هایی که برای توضیح نقش آنها مطرح شده است، مبتنی بر ظرفیت آنها برای انباشت سرمایه اجتماعی است که می تواند برای دستیابی به بازارهای جهانی بیشتر و تولید ارزش بالاتر مورد استفاده قرار گیرد. از سوی دیگر، بازارهای هنری صفر مایل را می توان راهی دانست که در آن کیفیت اجتماعی مستقل از سیاست های فرهنگی دولت محلی یا مرکزی افزایش می یابد. این دیدگاه ما را مستقیماً به تعریفی از اشتراکات فرهنگی می رساند. آیا بازارهای هنری صفر مایل گامی تکاملی به سوی عوام فرهنگی هستند؟ در این مقاله قصد داریم
تا حد امکان تعریف دقیقی از Cultural Commons ارائه دهید
سعی کنید نحوه شکل گیری و ناپدید شدن آنها را تحلیل کنید (تراژدی عوام)
تحلیل بازارهای هنری صفر مایل و به ویژه بازار نقاشان ناپل از سال 2010 تا 2013
در مورد ویژگیهای آنها بهعنوان مشترک فرهنگی به نتیجهگیری برسید
این تحلیل با توجه خاص به یک جنبش هنری محلی نئوپلیت به نام Exasperatism، که در سال 2000 تأسیس شد، انجام خواهد شد که در سالهایی که بررسی کردیم، پویایی برجستهای را نشان داد.
تعریفی از اشتراکات فرهنگی هنوز به طور جهانی به اشتراک گذاشته نشده است. به نظر ما، «عوام فرهنگی به فرهنگهایی اطلاق میشود که در زمان و مکان – اعم از فیزیکی یا مجازی – قرار دارند و توسط یک جامعه منسجم اجتماعی به اشتراک گذاشته شده و بیان میشوند. Cultural Common سیستمی از منابع فکری موجود در یک منطقه جغرافیایی یا مجازی معین است. یک Cultural Commons را می توان به عنوان تکامل مفهوم سنتی تر منطقه فرهنگی یا خوشه فرهنگی در نظر گرفت.
ایده ها، خلاقیت ها و سبک های الف
با استفاده از یک رویکرد تکاملی اساسی که برای شبکه ها اعمال می شود، می توان یک نمایش احتمالی از پویایی عوام فرهنگی ارائه داد. یک رویکرد ساده شده برای تعادل های تکاملی را می توان در بولز (2004) یافت و در این مقاله از اصول اولیه او استفاده خواهیم کرد.
در هر لحظه از زمان، افراد را می توان در زیر گروه های فرهنگی قرار داد. یعنی گروه هایی که تا حدودی در برخی از ویژگی های اساسی رفتاری و نظام ارزشی مشترک هستند که آن را «ویژگی های فرهنگی» می نامیم. “ویژگی های فرهنگی” (یا عناصر فرهنگی)
نظریه شبکه تکاملی پیش بینی می کند که عوام می تواند توسط یک شبکه منسجم با سرمایه اجتماعی بالا ایجاد شود. برای مشاهده این پدیده باید در محیطی قرار گرفت که احتمال ملاقات با ویژگی های فرهنگی مختلف و بازدهی کافی در پذیرش آن ویژگی ها را تضمین کند. در میان بازده ها، ایجاد سرمایه اجتماعی و روابط نقش مهمی را ایفا می کند. به نظر می رسد بازارهای هنری محلی، برای هنرمندان نوظهور، اینها را به نمایش می گذارند
این جنبش در سال 2000 با انتشار “مانیفست” اغتشاش گرایی به ابتکار A. Giuliani (هنرمند و فیلسوف ناپلی) متولد شد. چهار اصل اساسی است که فلسفه جنبش را تشکیل می دهد و اهدافی است که جنبش با بیان هنری خود قصد دارد آنها را محکوم کند: الف) دشواری های زندگی روزمره، ب) خصلت خشونت آمیز طبیعت، ج) علم بدون آن. “ارزش ها”، ج) موانع دسترسی به هنر.
مانیفست که بود
در این مقاله سعی کردیم چارچوبی منسجم برای تحلیل اشتراکات فرهنگی و تحول احتمالی آنها پیشنهاد کنیم.
با توجه به تعریفی از Commons که ما بر اساس وجود معاصر یک منبع مشترک، یک جامعه منسجم و یک مکانیسم خودگردانی اتخاذ کردیم، یک مدل شبکه تکاملی را می توان برای توضیح اینکه آیا و چگونه یک مشترک فرهنگی، تکامل آن شکل می گیرد یا خیر، اقتباس کرد. و احتمالاً تراژدی آن. در این مکانیسم پویا، برخی از متغیرها نقش اساسی دارند: در