48000408 21 98+
info@toseabnieh.ir
شنبه تا پنجشنبه 8 تا 18
هدف ما در این مقاله ردیابی خطوط اصلی همزیستی است که اقتصاد فرهنگی را با شهرت و زرق و برق مرتبط می کند. ما دو روند را مشاهده میکنیم که با قدرت زیادی در قرن بیست و یکم ظهور میکنند: کالاییسازی سلبریتی و ویژگیهای آن، و دموکراتیک کردن افراد مشهور در سراسر جهان. این پدیده ها در بافت شهر مدرن پدیدار می شوند و پیوندی پویا از اثرات توسعه ای را تشکیل می دهند. ما با استخراج سلبریتی و زرق و برق از منطق تولید فرهنگی تجاری سازی شده همراه با صحنه های بومی، هواداری و نوع خاصی از زیرساخت های اقتصادی و فرهنگی پیش می رویم. ما نشان می دهیم که این منطق در مراکز عمده جهانی سرمایه داری معاصر شدیدتر است. سلبریتی و زرق و برق تأثیرات اقتصادی عمده ای بر این مراکز دارد، هم از طریق ادغام آنها در سیستم های بومی سازی اقتصادهای تراکم و هم تأثیر آنها بر بازاریابی و تجاری سازی خروجی های متاثر از فرهنگ، ایجاد جغرافیایی که همه را برنده می کند و مسئول افراد و صحنه هایی است که شهرت را حفظ می کند. زیست بوم. ما مقاله را با بررسی انتقادی معنای اجتماعی و سیاسی گسترده تر سلبریتی و زرق و برق و روابط آنها با فرهنگ کالایی به طور کلی به پایان می رسانیم.
◄ شهرت و زرق و برق (نظام ستاره ای) ذاتی اقتصاد شناختی-فرهنگی است. ◄ سلبریتی و زرق و برق در سیستم های بومی سازی شده اقتصادهای انبوه ادغام شده اند . ► سیستم ستاره ای به شدت با مجموعه ای از شهرهای جهانی مرتبط است. ◄ این شهرها دارای معانی نمادین و اسطورهای متناظر هستند. ◄ شهرت و زرق و برق در شهرها نیز از نشانههای نمادین و فرمهای ساخته شده سرچشمه میگیرد.
هدف ما در این مقاله بررسی پدیدههای سلبریتی و زرق و برق و راههایی است که از طریق آنها بینشی در مورد جغرافیای اقتصادی و فرهنگی شهرها و بهویژه شهرهای بزرگ جهانی ارائه میکنند. ما معتقدیم که سلبریتی و زرق و برق به صورت اجتماعی در ماشین آلات فرهنگ تجاری معاصر و نسل روزافزون آن از نوعی شهرت ساخته شده اند که در تصاویر بسیار رسانه ای و شناخت عمومی بیان می شود. در قرن 21 ستاره شدن در این
«تحسین و در نتیجه تقلید از ثروتمندان و بزرگان، از تمایل ماست که آنها را قادر میسازیم تا چیزی را که مد نامیده میشود، تنظیم یا رهبری کنند. لباس آنها لباس مد روز است. زبان گفتگوی آنها، سبک مد روز؛ هوا و رفتار آنها، رفتار مد روز. حتی بدی ها و حماقت هایشان هم مد شده است.»
آدام اسمیت نظریه احساسات اخلاقی (1790)
سه جنبه از جامعه مدرن برای هر درک از رشد چشمگیر جامعه اساسی است
خروجی های اقتصاد فرهنگی بسیار متنوع است. آنها همچنین سطوح بالایی از معنای زیباییشناختی، نشانهشناختی و لیبیدینی را در مقابل ارزش صرفاً فایدهگرایانه تجسم میدهند. به این ترتیب، آنها به خواسته های مختلف برای سرگرمی، آموزش، شناسایی خود، نمایش اجتماعی و غیره پاسخ می دهند.
صنایع فرهنگی معمولاً سطوح بالایی از خوشهبندی فضایی را نشان میدهند که منعکسکننده جستجوی آنها برای عوامل خارجی و مزایای کارآمدی است که با هممکانی حاصل میشود (Currid, 2007a, Currid, 2007b,
در حالی که تصاویر افراد مشهور در همه جا وجود دارد، پویایی خاص مرتبط با اقتصاد فرهنگی، ستارگان و رسانه ها معمولاً در مناطق اصلی شهری که در آن فعالیت های تولیدی و رویدادهای عمومی که سیستم ستاره ای را حفظ می کنند، رخ می دهد (Currid and Williams, 2010, Currid هالکت و راوید، 2012). این تمرکز شهری، جغرافیای متمایز از سلبریتی و زرق و برق را ایجاد میکند که تا حدی از طریق جریان بیپایان مراسم جوایز، رویدادهای خیریه، گردهماییها در مد روز حفظ میشود.
ما نشان دادیم که مکان کلاسیک سلبریتی و زرق و برق امروز کلان شهر بزرگ جهانی است. اینجاست که مهم ترین تمرکز اقتصاد فرهنگی را در پوشش متراکم فعالیت های تولیدی در فیلم، تلویزیون، موسیقی، نشر، مد و مانند آن می یابیم. این مجموعهها نشاندهنده پایگاههای فضایی اولیه شهرت و زرق و برق در قرن بیست و یکم هستند، زیرا عمدتاً در اینجاست که فرهنگیان سطح بالا به ستارههای جهان تبدیل میشوند.
اشکال اجتماعی و فضایی عجیب سلبریتی و زرق و برق مورد بحث در این مقاله در وهله اول از بخش رو به رشد اقتصاد مدرن که به تولید کالاها و خدمات فرهنگی اختصاص یافته است، پدیدار می شوند. این روند ظهور توسط پویایی بازارهای کار فرهنگی با سلسله مراتب نامتقارن آنها تعدیل می شود، که هر کدام در انتهای بالایی خود توسط سیستم های ستاره ای رسمی و غیررسمی که بر روی فرقه های شخصیتی و روندهای مد به سرعت در حال تغییر هستند، تعدیل می شود. به همان اندازه،