• منطقه 22 - شهرک گلستان- ساحل شرقی دریاچه چیتگر - برج تجارت لکسون - طبقه 6

48000408 21 98+

info@toseabnieh.ir

شنبه تا پنجشنبه 8 تا 18

خلاقان در شهر: تضادهای شهری شهر خلاق

خلاقان در شهر: تضادهای شهری شهر خلاق

خلاقان در شهر: تضادهای شهری شهر خلاق

معرفی

جهانی شدن، بحران فراصنعتی و ظهور ایدئولوژی نئولیبرال در سیاست‌های شهری، همگی بسیاری از شهرها را به تعریف و اجرای استراتژی‌های توسعه کارآفرینی سوق داده است (هاروی، 1989). شهرها با تعریف مجدد اهداف استراتژیک خود در بازار رقابتی، به کارآفرینان توسعه خود تبدیل شده اند. هدف آنها جذب سرمایه و سرمایه گذاران برای توسعه پروژه های شهری در مقیاس بزرگ است، در حالی که آگاهانه با بدهی های مالی چنین سرمایه گذاری های نامطمئنی روبرو هستند. همانطور که اندی پرت نشان می دهد، مفهوم گریزان شهر خلاق چیزی بیش از یک ساختار جدید از استراتژی های شهری نئولیبرال به سبک قدیمی نیست (پرات، 2011). یک گام بالاتر از استراتژی‌های توسعه بازآفرینی مبتنی بر فرهنگ، مانترا «شهر خلاق» نقش یک «طبقه خلاق» را در توسعه اقتصادی محلی و نیاز آن به یک محیط شهری «خنک و بد بو» را تصدیق می‌کند (فلوریدا، 2002، فلوریدا، 2003). با نگاهی به تئوری‌های اعیانی‌سازی مبتنی بر مصرف، چشم‌انداز برند «شهر خلاق» مظهر سبک زندگی شهری، با جذابیت جهانی و هنری متمایز، در توسعه املاک و مستغلات و بازسازی شهری است. هدف این مقاله بحث در مورد ارزش، مزایا و محدودیت‌های این دیدگاه نیست، زیرا محققان از استدلال‌های متقاعدکننده به نفع و علیه آن استفاده کرده و نتایجی را ارائه کرده‌اند (به نام چند مورد: اتکینسون و ایستوپ، 2009، کیل و بودرو. ، 2010، مارتین-برلوت و همکاران، 2010، پک، 2005، ترمبلی و ترمبلی، 2010). در این مقاله، ما پیشنهاد می‌کنیم که بر جنبه دیگری از شعار «شهر خلاق» تمرکز کنیم: «اقتصاد خلاق» و ارتقای صنایع خلاق به‌عنوان مشارکت‌کنندگان اصلی اقتصادی در آینده. ما در مورد سیاست های “شهر خلاق” اقتصاد خلاق به عنوان نوشدارویی برای احیای شهری و توسعه اقتصادی بحث خواهیم کرد. تجزیه و تحلیل واقعیت کار در یک بخش اقتصادی که با بی ثباتی، عدم اطمینان و کارآفرینی مشخص می شود، تضادهای ذاتی در چنین سیاست هایی را آشکار خواهد کرد.

استراتژی های احیای شهری تا چه اندازه مانع توسعه اقتصاد خلاق می شود؟ به دنبال A. Pratt که به بررسی تضادهای فرهنگی شهر خلاق می پردازد، در اینجا به تضادهای شهری شهر خلاق نگاه می کنیم. بحث ما بر اساس بررسی تحقیقات موجود است که روندها و شیوه های فعلی در منطقه پاریس را تأیید می کند. مشارکت ما در بحث شهر خلاق، پایداری دستور کار شهر خلاق را زیر سوال می‌برد، جایی که کار خلاقانه متزلزل است، و رویکردهای جایگزین برای تحقیق و سیاست‌های سیاسی پیشنهاد می‌کند. برنامه شهر خلاق تا چه اندازه می تواند برای ارزیابی مجدد پارادایم های شهری معاصر اعمال شود؟ یک درک جایگزین از این مدل این است که شهر خلاق را شهری برای خلاقان بدانیم. سپس باید یک طبقه جدید پراکاریات را در نظر بگیریم که در چارچوب عدم قطعیت، کمبود و اخلاق کارآفرینی قرار دارد و به جایگاه و حقوق این گروه در یک شهر نگاه کنیم.

قطعات بخش

ظهور مفهوم اقتصاد خلاق

مفاهیم «اقتصاد خلاق» و «صنایع خلاق» از برنامه‌ها و استراتژی‌های سیاسی در توسعه اقتصادی ناشی می‌شوند. اصطلاح “صنایع خلاق” ابتدا معرفی شد و سپس در اسناد نقشه برداری صنایع خلاق که توسط دپارتمان فرهنگ، رسانه و ورزش بریتانیا در سال 1998 و 2001 منتشر شد، رایج شد. از آن زمان، این تعریف از صنایع خلاق و پارامترهای آن به طور گسترده پذیرفته شده است. . صنایع خلاق « آن دسته از صنایعی هستند که خود را دارند

شرایط کار خلاق

اصولاً یک «اقتصاد خلاق» و «صنایع خلاق» همراه آن، محققانی را گرد هم می‌آورد که ممکن است در زمینه‌های مختلف کار کنند. تجزیه و تحلیل این مفاهیم روندهای رو به رشد را به ویژه در زمینه تولید و شرایط کار نشان می دهد و تأیید می کند. به گفته منگر، صنعت هنر را می‌توان به‌عنوان یک میدان آزمایش «انعطاف‌پذیری» دید که از آنجا غیر عادی‌سازی، فردی‌سازی و عدم اطمینان در سراسر جهان کار گسترش می‌یابد. کارمندان در آینده باید از آن الگوبرداری کنند

شرایط شهری کار خلاق

تراکم شهری باید فضاهای عملکردی مختلفی را به شرکت ها و افرادی که به اقتصاد خلاق کمک می کنند ارائه دهد: فضاهایی برای تولید، اجتماعی شدن، مصرف، تجاری سازی و سکونت. اما، خود آثاری که توسط صنایع خلاق برجسته می‌شوند، و به‌وسیله غیرمعمول‌سازی و فردی‌سازی شکل می‌گیرند، محدودیت‌هایی در مکان ایجاد می‌کنند که با تأثیرات استراتژی‌های شهری بر ارزش‌های زمین در تضاد است. راهبردهای توسعه شهری در تعارض با الزامات صنایع خلاق و

به سوی درک جدیدی از شهر خلاق

مطالعه ما در مورد تضادها و مشکلاتی که عوامل خلاق برای دسترسی به مکان های کاری، اجتماعی، تجاری و مسکونی در شهر با آن مواجه هستند، منجر به درک سیاسی متفاوتی از شهر خلاق شده است. به جای به کار بردن درخشش خلاقانه برای استراتژی نئولیبرالی ارزش گذاری، باید در عوض توجه خود را به خلاقیت به عنوان ابزاری جایگزین برای رویارویی با مسئله بی ثباتی معطوف کنیم. در واقع، عادی سازی بر کارگران خلاق و همچنین بخش رو به رشدی از آنها تأثیر می گذارد

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.