48000408 21 98+
info@toseabnieh.ir
شنبه تا پنجشنبه 8 تا 18
غالباً یکی از بزرگترین موانع راه اندازی کسب و کار ، یافتن سرمایه برای اجرای ایده خود است. کسانی که نمیتوانند به پس انداز شخصی خود روی بیاورند یا از اعضای خانواده یا دوستانشان وام دریافت میکنند ، باید برای مراحل جذب سرمایه گذار استارتاپ ، به سازمان های تأمین مالی یا شتاب دهنده ها مراجعه کنند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه جذب سرمایه گذار استارتاپ برای شروع به کار ، به ادامه مطلب مراجعه کنید.
سه منبع اصلی سرمایه اولیه ، سرمایه گذاران فرشته ، سرمایه گذاران خطرپذیر و اتحادیه های صنفی هستند.
دوره های مختلفی برای تأمین بودجه وجود دارد و استارتاپ های مرحله اولیه معمولاً هر ۱۲ تا ۱۸ ماه یک دوره بودجه را طی میکنند.
برای آماده سازی برای دوره های تأمین مالی خود ، باید اهداف مشخصی داشته باشید ، بودجه ای را فراهم کنید و داده ها را جمع آوری کنید و در مورد سرمایه گذاران تحقیق کنید.
داستان سرایی از مراحل راه اندازی و کلید موفقیت آمیز است. مخاطبان و معیارهای خود را بشناسید و سبک خود را توسعه دهید.
صندوق های سرمایه گذاری یا سرمایه اولیه ، از طریق سرمایه گذاری ها یا وام های بانکی برای راه اندازی کسب و کار جمع میشوند. این پول را میتوان برای هر هزینه مربوط به کسب و کار ، از جمله خرید تجهیزات اداری ، کمپین های بازاریابی و توسعه محصول استفاده کرد. سه منبع اصلی سرمایه گذاران وجود دارند که بودجه اولیه را برای مشاغل جدید تأمین میکنند. در ادامه نگاهی به این موارد میاندازیم.
سرمایه گذاران فرشته: سرمایه گذاران فرشته در ابتدای مرحله ای که سایر سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری آماده نیستند ، سرمایه اولیه را برای شرکت های جدید تأمین می کنند. به طور کلی ، سرمایه گذاران فرشته نیاز به معیارهای SEC برای سرمایه گذار معتبر دارند (حداقل ۱ میلیون دلار دارایی خالص ، به استثنای اقامت اولیه و بیش از ۲۰۰۰۰۰ دلار درآمد در سال حداقل برای دو سال اخیر).
سرمایه گذاران خطرپذیر: سرمایه گذاران خطرپذیر مجموعه های بزرگی از سرمایه را که اغلب توسط افراد ثروتمندی که به عنوان شریک محدود فعالیت میکنند ، سرمایه گذاری ها را انجام میدهند. شرکای محدود در یک شرکت سرمایه گذاری خطرپذیر میتوانند شامل صندوق های بازنشستگی ، موقوفات دانشگاه ، دفاتر خانوادگی و افراد با ارزش خالص بسیار بالا باشند. در برخی از کشورها ، حتی دولت ملی نیز میتواند به منظور تقویت اقتصاد ملی درگیر سرمایه های خطرپذیر شود.
سندیکاها: یک سندیکا به گروه های حداکثر ۹۹ نفری اجازه میدهد تا در یک استارتاپ سرمایه گذاری کنند. داشتن یک جدول برای سرمایه گذاری در مراحل بعدی بسیار مفید است ، زیرا میتواند پیچیدگی معاملات (و صورتحساب های قانونی) را تا حد زیادی کاهش دهد. فایده تأمین بودجه استارتاپ شما توسط یک سندیکا این است که ممکن است سرمایه گذاران زیادی وجود داشته باشند که مهارت های مختلفی دارند و تمایل دارند در واقع از طریق راه های مالی و همچنین راهنمایی در مراحل جذب سرمایه استارتاپ شرکت کنند.
گزینه های دیگر برای تأمین اعتبار استارتاپ شما عبارتند از:
شتاب دهنده ها یا مراکز رشد: شتاب دهنده ها یا مراکز رشد اغلب مشارکت های دولتی و خصوصی هستند که آموزش ، فضای اداری و بعضاً پول نقد را برای استارتاپ های فنی فراهم میکنند.
سرمایه گذاری جمعی (Crowdfunding) : کرادفاندینگ روش محبوب برای سرمایه گذاران فردی برای تأمین بودجه شرکت های نوپا فراهم شده است. منابع سرمایه گذاری جمعی همچنین بودجه سهام از طریق سرمایه گذاران معتبر یا غیر معتبر وجود دارد.
وام های درآمدی: این وام ها توسط سرمایه گذاران برای تأمین بودجه استارتاپ ، با وعده سهمی از درآمد استارتاپ ارائه میشود.
وام های بانکی یا سرمایه گذاری تضمینی: این وام ها برای استارتاپ هایی که به طور معمول دارایی یا املاکی دارند که میتوانند به عنوان وثیقه استفاده شوند ، در دسترس است.
برای جذب سرمایه گذاران استارتاپ ، شما موارد محدودی دارید. انتظارات سرمایه گذاران زیاد است و رقابت نیز بسیار زیاد است. نه تنها این مورد ، بلکه این فرایند میتواند از نظر جسمی و روحی برای موسسانی که احتمالاً قبل از جذب سرمایه گذار مناسب ، “نه” های زیادی شنیده اند ، طاقت فرسا باشد. حتی در آن زمان ، پس از اطمینان از سرمایه گذار اولیه ، واقعیت اکثر استارتاپ ها این است که آنها فقط بودجه لازم را برای رسیدن به مرحله بعدی خود تأمین میکنند. پس از آن ، آنها معمولاً به منظور جذب سرمایه گذاران جدید و جمع آوری پول بیشتر برای ادامه عملیات توسعه ، چندین بار به جمع آوری کمک های مالی باز میگردند. این روند اغلب هر ۱۲-۱۸ ماه در مراحل اولیه راه اندازی مجدد تکرار میشود.
تأمین مالی پیش از کشت ایده
این اولین مرحله واقعی بودجه است که یک استارتاپ تجربه میکند. غالباً ، در این سطح ، بودجه از طریق دوستان و اعضای خانواده به دست میآید. با این حال ، این مرحله همچنین اغلب برای جلب ایده کسب و کار به کسانی که مایل به پرداخت پول در مرحله بعد هستند ، استفاده میشود تا این ایده را به اجرا درآورند.
بذر
در این مرحله ، شرکت های نوپا به طور معمول به دنبال جمع آوری بودجه برای صرف تحقیقات بیشتر ، آزمایش مناسب بودن بازار محصول ، توسعه محصول و سرمایه گذاری در استخدام های کلیدی هستند. غالباً این سرمایه گذاران فرشته و مراکز رشد هستند که بیشترین بودجه را در این دوره اختصاص میدهند ، زیرا آنها قادر به تأمین ۱۰،۰۰۰ تا ۱۰۰،۰۰۰ دلار سرمایه اولیه هستند. سرمایه گذاران خطرپذیر ، بذر بزرگتر با حداقل ۵۰ میلیون دلار سرمایه در مقیاس جهانی ، همچنین از بازیگران رایج در تأمین مالی بذر هستند ، زیرا آنها مایلند ریسک های بزرگتری را در مشاغل مورد استفاده خود بپذیرند.
یک استراتژی مشترک در بین بنیانگذاران مرحله بذر ، سرمایه گذاری در تعدادی از مشاغل جدید است تا ببینید کدام یک از آنها مورد توجه قرار گرفته اند. کسانی که با ایده خود شروع به کسب درآمد میکنند ، برای دوره های بعدی بودجه در اولویت قرار میگیرند.
سری A ، B ، C
تا زمانی که مشاغلی برای تأمین بودجه به سری A میرسد ، شرکت باید بتواند داده های واقعی را به سرمایه گذاران بالقوه ارائه دهد و ایده کاملی از میزان درآمد کسب و کار داشته باشد. دوره های A ، B و C باید بر اساس توسعه محصول و تحقیقات بازار بنا شود. از سرمایه گذاران قبلی دعوت به مشارکت میشود ، مشروط بر اینکه بودجه در دسترس داشته باشند تا سرمایه گذاری را به سطح بعدی برسانند. تا رسیدن مشاغل به سری B ، آنها به دنبال مبلغی هستند که یک سرمایه دار خطرپذیر میتواند تأمین کند. تا زمانی که یک کسب و کار برای سری C و بودجه بعدی آماده شود ، آنها احتمالاً استارتاپی دارند که ارزش آن بیش از چند میلیون دلار است.
تضمین بودجه برای استارتاپ شما فرایندی است که برای جذب سرمایه گذار نیاز به تحقیق و برنامه ریزی دقیق دارد. آماده سازی مهم است. از این مراحل به عنوان پایه ای برای آماده سازی برای دوره بعدی جمع آوری کمک مالی استفاده کنید.
قصد دارید با وجوه سرمایه گذار چه کار کنید؟ این وجوه چگونه اعمال میشود و چگونه به موفقیت سازمان شما کمک میکند؟ اولین قدم در آماده سازی شما ، ترسیم اهداف شماست. این طرح کلی بعداً در برنامه کسب و کار شما و سطح سرمایه گذار شما گنجانده شده است ، ابزارهای قدرتمندی در اختیار شما قرار میدهد تا نشان دهید چگونه سریع مقیاس میپذیرید ، در مسیر خود قرار میگیرید و از بودجه مورد نظر خود استفاده میکنید.
برنامه ریزی بودجه هنگامی که داده های تاریخ محدودی برای تعیین هزینه های آینده کسب و کار خود دارید ، دشوار است. یک راه این است که هزینه های شناخته شده ای را که کسب و کار شما متحمل میشود در نظر بگیرید ، از جمله:
تجهیزات: تجهیزات یکی از بزرگترین هزینه های ماهانه کسب و کار شما است. چه مقدار برای رایانه ها ، ترمینال ها و سایر فناوری هایی که میتوانند برای فعالیت تجاری شما استفاده شوند مورد نیاز است؟
منابع انسانی: هزینه های منابع انسانی ، از جمله مواردی مانند حقوق و دستمزد ، استخدام کارمندان ، آموزش و مزایا میتواند به سرعت تا یک چهارم یا بیشتر از کل درآمد شما را بخورد.
مسئولیت های حقوقی: آیا مسئولیت های قانونی شما در بودجه شما لحاظ شده است؟ برخی از روش ها برای به حداقل رساندن این هزینه ها وجود دارد ، از جمله ترتیب هزینه های جایگزین با وکلا و برون سپاری مشاور عمومی شما.
بازاریابی: این یک قطعه مهم برای موفقیت شرکت شما است و بودجه شما باید حداقل شامل استراتژی های بازاریابی برای توسعه وب سایت ، رسانه های اجتماعی و تبلیغات باشد.
هنگامی که اهداف خود را مشخص کردید و بودجه خود را ساختید ، جستجوی سرمایه گذاران آغاز میشود. بخشی از این مرحله شامل برقراری ارتباط با رهبران صنعت ، مربیان و همتایانی است که در یک چرخه جمع آوری کمک مالی حرکت کرده اند. برای افرادی که ممکن است علاقه مند به تأمین بودجه برای مشاغلی مانند شما باشند.
به یاد داشته باشید ، ایده خود را کور نکنید. در عوض ، روابطی در صنعت ایجاد کنید که به شما کمک کند مجموعه ای از سرمایه گذاران بالقوه را برای انتخاب ایجاد کنید. هنگامی که این انتخاب ها را داشتید ، میتوانید سرمایه گذاری را که با دیدگاه و سبک شما مطابقت دارد ، شروع کنید.
وقتی سرمایه گذار مورد نظر خود را پیدا کردید ، زمان آن فرا رسیده است که pitch deck خود را توسعه دهید ، که یک ارائه کوتاه است که سرمایه گذار را متقاعد میکند ایده شما ارزش پیگیری است. چه چیزی باعث میشود که کسب و کار شما در حال حاضر برای سرمایه گذاری مهم باشد؟
اگر در مرحله جمع آوری سرمایه برای شروع فعالیت خود هستید ، پیروی از نکاتی که در زیر آورده شده است به شما اطمینان میدهد که ایده کسب و کار شما در موقعیت اصلی برای جلب توجه سرمایه گذار مناسب قرار دارد.
شما باید یک روایت جذاب در مورد خود و کسب و کار بسازید. باید زمان و فکر به داستان شما اختصاص داده شود زیرا این اغلب عامل ایجاد علاقه سرمایه گذاران به پروژه شماست. با این حال ، ارائه خود را بیش از حد پیچیده نکنید. داستان های قدرتمند ساده هستند.شرح مختصری از شغل و مأموریت خود را میتوانید در مدت زمان اختصاص داده شده به سرمایه گذاران ارائه دهید.
مطالب خود را بدانید. این موارد شامل بازاری است که به دنبال جذب آن هستید ، گرایش های کلان مورد علاقه گسترده مصرف کنندگان ، افراد برجسته ، افرادی که مهارت و تجربه لازم برای ارائه و فناوری را دارند که یک مزیت رقابتی را برای شما فراهم میکند. شما میخواهید یک لحظه در ارائه خود داشته باشید که نشان دهد چگونه کسب و کار شما راه حلی برای یک مشکل گسسته ارائه میدهد.
بیش از حد بسیاری از بنیانگذاران استارتاپ برای جذب سرمایه گذار سعی در تغییر افراد یا مدل کسب و کار دارند. این اشتباهی است که اغلب به نارضایتی از همه طرف منجر میشود و در مراحل بعدی میتواند منجر به مشکلات و مشاجرات زیادی شود. اگرچه درک اینکه سرمایه گذاران به چه چیزهایی علاقه مند هستند و چگونه آنها دوست دارند کار کنند مهم است ، اما باید برای یافتن سرمایه گذار مناسب برای پروژه خود نیز وقت بگذارید.
ایده عالی استارتاپ شما به احتمال زیاد از رویای تبدیل شدن به یک جمع آوری سرمایه حرفه ای شکل نگرفته است. در حالی که آسان است که بتوانید از دوره تأمین مالی به مرحله تأمین مالی بروید ، به یاد داشته باشید که تمرکز اصلی شما در تجارت چیست. در درجه اول بر موفقیت کسب و کار خود تمرکز کنید و بودجه ای که ممکن است فقط به شما تعلق گیرد.