48000408 21 98+
info@toseabnieh.ir
شنبه تا پنجشنبه 8 تا 18
این مقاله با قرار دادن صفحه نمایش بزرگ در ملبورن به عنوان بخشی از توسعه خوشه صنعتی منطقه فرهنگی Southbank آغاز می شود. این بازآفرینی شهری و سیاستهای فرهنگی را برای ترسیم سیاستهای جغرافیای فضایی تراکم آن بررسی میکند. این بیشتر نقش صفحه نمایش شبکه ای را در تشکیل یک خوشه خلاق فراملی بررسی می کند. این مقاله با استفاده از یک رویداد صفحه نمایش بزرگ از راه دور که در سراسر ملبورن و سئول برگزار می شود، پاسخ های مخاطبان را برای بررسی سیاست تعامل فرهنگی و مدنی ارزیابی می کند. در حالی که بورسیه های تحصیلی در خوشه های خلاق عمدتاً بر زنجیره ارزش جدید تولید صنعتی و تجاری که در نتیجه انباشتگی ایجاد می شود تمرکز می کنند، این مقاله استدلال می کند که صفحه نمایش بزرگ نه تنها دارای ظرفیت تقویت مشارکت عمومی است، بلکه به عنوان یک خوشه خلاق فراملی، صفحه نمایش بزرگ شبکه ای همچنین دارای پتانسیل افزایش کیفیت ارتباطات بین فرهنگی بین آسیا و استرالیا است.
در 10 سال گذشته ، ملبورن استرالیا از یک ایالت باغ به یک شهر فرهنگی تبدیل شده است. کلید این امر بازسازی شهری و گسترش محوطه فرهنگی مرکز شهر Southbank است. در قلب این خوشه خلاق، اولین صفحه عمومی بزرگ کشور و مرکز مدنی نوسازی شده شهر واقع در میدان فدراسیون قرار دارد. این مقاله توسعه این خوشه را از طریق اجرای سیاست شهری و برنامهریزی خلاق نشان میدهد و نقش صفحه نمایش بزرگ را در پرورش شهروندی فرهنگی، مشارکت اجتماعی و مشارکت مدنی بررسی میکند. ما این ظرفیت را از طریق یک رویداد صفحه نمایش بزرگ از راه دور که در میدان فدراسیون به عنوان بخشی از پروژه پنج ساله ما با بودجه شورای تحقیقات استرالیا (ARC) برگزار می شود، نشان می دهیم. 1
بخش اول با بررسی بازآفرینی شهری و سیاستهای فرهنگی و ترسیم سیاستهای تراکم فضایی و مشارکت مدنی، خوشه خلاق ناحیه ساوت بانک را به طور انتقادی معرفی میکند. بخش دوم به بررسی نقش صفحه نمایش های بزرگ در تغییر آنها از مدل پخش به مدل ارتباط عمومی می پردازد و صفحه شبکه ای را به عنوان نمونه ای از یک خوشه خلاق فراملی در نظر می گیرد. بخش سوم یک رویداد نمایش بزرگ را که توسط پروژه ما برگزار شده است معرفی می کند و پاسخ های مخاطبان را برای بررسی کیفیت تعامل محلی و بین فرهنگی ارزیابی می کند.
گسترش بورس تحصیلی بر روی خوشه های خلاق که عمدتاً بر زنجیره ارزش جدید تولید صنعتی و تجاری که در نتیجه تراکم ایجاد می شود (مثلاً پورتر، 1990، پرت، 2004) تمرکز می کنند، و درگیر کردن نظریه خوشه و نقد بازآفرینی شهری بر مصلحت فرهنگ (یادیس، 2003)، این مقاله استدلال می کند که صفحه نمایش بزرگ نه تنها دارای ظرفیت برای تقویت مشارکت عمومی است، بلکه به عنوان یک خوشه خلاق فراملی، صفحه نمایش بزرگ شبکه ای همچنین دارای پتانسیل افزایش ارتباطات بین فرهنگی است. این خوشه فراملی با اتصال در سراسر استرالیا و آسیا، به یک فرهنگ منطقهای نوظهور متمایز از مطالعات هنجاری بومشناسی رسانهای، مانند تمرکز فیلم ساحل شمال-جنوب غربی بین لسآنجلس و ونکوور (Evans & Foord, 2005) یا شرق میافزاید. سرمایه رسانه های غربی بین چین و هالیوود (کرتین، 2007).
از زمان مطالعه اصلی پورتر (1990) در مورد اینکه چگونه تجمع فضایی خوشه های تجاری می تواند به کارایی اقتصادی دست یابد، مطالعات خوشه ای برای برجسته کردن ویژگی اشکال و اهداف مختلف و همچنین مداخله در نقد کسب و کار، فرهنگ، مردم و منابع توسعه یافته است. خوشه خلاق در بخش فرهنگی شاید تا حد زیادی سریعترین شکل فضایی باشد که در دهه های اخیر در نتیجه استقبال از دستور کار اقتصادی شهر خلاق بوجود آمده است.
نمایشگرهای بزرگ عموماً نمایشگرهای شهری «نسل دوم» در نظر گرفته میشوند و تمایل دارند از مشارکت بین سازمانها پدیدار شوند. در حالی که صفحه بزرگ میدان فدراسیون در پلان سایت طراحی شده بود، برنامه مشخصی برای محتوا وجود نداشت. اگر این انتظار وجود داشت که توسط نهادهای فرهنگی مستاجر اصلی استفاده شود، این امر محقق نشده است. مرکز استرالیا برای تصویر متحرک علاقه ای ندارد و به مسائل مربوط به حق چاپ اشاره می کند. خدمات پخش ویژه
در ادامه رویدادهای تلهماتیک – مبدا پیامک و < ارزش > را بررسی میکند و ارزیابی انتقادی مختصری از تأثیر آن بر مشارکت عمومی و تبادل بین فرهنگی ارائه میکند. در هر رویداد، نظرسنجی از مخاطبان و مشاهده شرکتکنندگان را انجام دادیم. هر مجموعه از نظرسنجی سوالاتی در مورد تعامل و تعامل بین فرهنگی مطرح می کرد. در مجموع، این پروژه سه رویداد را سازماندهی کرد که در طول سالهای 2009-2012 برگزار شد و این رویدادها به حدود 20000 نفر رسید و 330 نظرسنجی را برگرداند. را
این مقاله با بررسی انتقادی توسعه خوشه فرهنگی Southbank استرالیا در شهر ملبورن آغاز شد. این سازمان بومشناسی تراکم و خلاقیت خود را در برابر بافتهای محلی و ویژگیهای بازآفرینی شهری، برنامهریزی فرهنگی و سیاستهای اقتصادی خلاقانهاش ارزیابی کرد و به این نتیجه رسید که علیرغم استراتژی برنامهریزی و توسعه از بالا به پایین، این خوشه به عنوان یک مدل ترکیبی شکوفا شده است. تجارت، فرهنگ، اجتماع و اوقات فراغت، با ظرفیت واقعی برای