• منطقه 22 - شهرک گلستان- ساحل شرقی دریاچه چیتگر - برج تجارت لکسون - طبقه 6

48000408 21 98+

info@toseabnieh.ir

شنبه تا پنجشنبه 8 تا 18

عوامل محرک و مکانیسم توسعه گردشگری (قسمت سوم)

عوامل محرک و مکانیسم توسعه گردشگری (قسمت سوم)

عوامل محرک و مکانیسم توسعه گردشگری (قسمت سوم)

طرح پژوهش

3.1 مروری بر تحقیق

در فهرست دهکده‌های ویژگی‌های اقلیت قومی ملی که توسط اداره توسعه اقتصادی کمیسیون امور اقوام دولتی منتشر شده است، 312 روستا با ویژگی‌های اقلیت‌های قومی در استان گوئیژو رتبه اول را دارند که در تعداد کل بسیار بیشتر از سایر مناطق است و دارای اهمیت بسیار معمولی نمایندگی است. . نویسندگان مطالعات گذشته را در مورد عوامل محرک توسعه گردشگری روستاهای قومی مرور کردند و دریافتند که بیشتر مطالعات موجود در مورد گردشگری روستای قومی، تحلیل های کیفی از وضعیت فعلی یک روستای خاص است، در حالی که مطالعات کمی اندازه گیری کمی هستند ، که این امر را دشوار می کند. ارزیابی موثر عوامل محرک گردشگری روستاهای قومی

بنابراین، این مطالعه روستاهای اقلیت با توسعه گردشگری معمولی در استان گوئیژو را به عنوان مورد مطالعه انتخاب می‌کند و روش ترکیبی متوالی را برای انجام مطالعه اتخاذ می‌کند [ 57 ]، که در آن «یک نوع داده مبنایی را برای جمع‌آوری نوع دیگری از داده ها» [ 58 ]. ابتدا با مراجعه به ادبیات مربوطه، مشاوره با کارشناسان مربوطه و مصاحبه های تحقیقاتی میدانی به منظور توسعه مقیاس عوامل محرک توسعه گردشگری روستاهای قومی از منظر ادراک فردی انجام می شود. بررسی ابعاد عوامل مؤثر بر گردشگری در روستاهای قومی و ارائه مقیاس و مرجع متغیر برای تحلیل کمی بعدی. در میان آنها، داده های مصاحبه عمدتاً برای ساخت ساختار عوامل محرک گردشگری استفاده می شود، در حالی که داده های پرسشنامه عمدتاً برای توسعه مقیاس عوامل محرک گردشگری استفاده می شود. و سپس داده های اولیه به دست آمده از پیمایش برای تحلیل عاملی مورد استفاده قرار می گیرد و مدل معادلات ساختاری عوامل محرک توسعه گردشگری روستاهای قومی ایجاد می شود. برای برازش مدل و تأیید فرضیه از SPSS23.0 و AMOS26.0 استفاده می شود.

3.2 فاز کیفی

از 102 روستای اقلیت قومی در استان گوئیژو بازدید شده است. مشاهدات انجام می شود و مصاحبه های غیر رسمی در طول فرآیند انجام می شود. تعدادی از گردشگران یا روستائیان مصاحبه ساده ای داشتند که عمدتاً در مورد عوامل تأثیرگذار و پیشنهادات آنها برای توسعه گردشگری در روستا سؤال می کردند. کدگذاری و تجزیه و تحلیل بعدی این داده ها 10 متغیر اولیه ما را تأیید کرد و 52 آیتم مقیاس را ایجاد کرد.

برای تأیید و گسترش حوزه تحقیق، نویسندگان معیارهای جهانی گردشگری پایدار برای مقاصد (GSTC) (V2.0) را در دسامبر 2019 ترکیب کردند. GSTC به عنوان یک ماده مرجع مهم برای توسعه مقیاس استفاده می شود. تحت چهار موضوع، مدیریت پایدار سازماندهی شده است. تأثیر اجتماعی و اقتصادی؛ تأثیر فرهنگی و تأثیر محیطی، در کل صنعت گردشگری اعمال می شود [ 59 ]. متغیرهای اولیه این مطالعه ابتدا به طور اساسی با مجموع 10 متغیر و 66 آیتم مقیاس تعیین می شوند.

دو نفر از معلمان رشته مدیریت گردشگری در مورد پروژه ها نظرات و پیشنهادات خود را تصحیح کردند. پرسشنامه ای حاوی 10 متغیر و 63 سوال تشکیل شد. سپس معلمان به تصحیح نظریات و پیشنهاداتی در مورد موارد پرداختند.

سپس سه استاد که زمینه های پژوهشی به ترتیب مشارکت جامعه مدیریت گردشگری و توسعه گردشگری روستایی است. کارشناسان به سوالات مقیاس نمره داده و نظرات خود را تکمیل کردند. با توجه به تعیین تکلیف کارشناسان برای هر یک از عوامل تأثیرگذار، شاخص های دارای امتیاز کمتر از 20 حذف شدند. علاوه بر این، دو تن از کارشناسان متفق القول بودند که متغیر «کیفیت خدمات عمومی گردشگری» معقول نبوده و سؤال موجود در آن با سؤالات دیگر تکرار شده و باید حذف شود. سه کارشناس توافق کردند که “مشارکت ساکنان، مدیریت و رهبری، و ارتباطات موثر سهامداران” باید در “ذینفعان” ادغام شود. یکی از اساتید بر این باور بود که مسئله «حفاظت و بهره برداری مؤثر از میراث فرهنگی و ناملموس مقاصد گردشگری» را باید به «توسعه مقاصد گردشگری» اضافه کرد. نتایج امتیازدهی کارشناسی مرتب و خلاصه شد و شاخص‌های عامل تأثیرگذار غیرضروری اصلاح یا حذف شدند. در نهایت 8 متغیر و 43 آیتم مقیاس تعیین می شود. جدول 2 منبع هر آیتم مقیاس را نشان می دهد. علاوه بر این، حوزه های توزیع پرسشنامه نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به اتفاق آرا تایید شد.

جدول 2 . منابع اقلام مقیاس.

اقلام مقیاس منبع
CTR
1) مناظر طبیعی منحصر به فرد و زیبا است. مصاحبه، GSTC، (چن و زو، 2019 [ 44 ])؛
2) ساختمان ها از نظر ویژگی های قومی محلی غنی هستند. مصاحبه، GSTC، (Jangra & Kaushik، 2021 [ 28 ])؛
3) لباس های پر از ویژگی های قومی محلی. مصاحبه، (یانگ، 2016 [ 13 ]؛ زو، 2019 [ 26 ])
4) فعالیت های جشنواره مردمی غنی و متمایز است. مصاحبه، (دینگ و پنگ، 2002 [ 20 ])
5) میراث فرهنگی از نظر مفهومی غنی و در انواع گوناگون است. مصاحبه، GSTC، (تائو، 2013 [ 24 ]؛ وان، 2022 [ 25 ])
6) چشم انداز توریستی محلی به خوبی شناخته شده است. مصاحبه، (دینگ و پنگ، 2002 [ 20 ])
TL
7) ترافیک گردشگری خوب است و ارتباط ترافیک بیرونی راحت است. مصاحبه، GSTC، (یانگ، 2016 [ 13 ])
8) موقعیت جغرافیایی عالی، نزدیک به فضای شهر. مصاحبه، (یانگ، 2016 [ 13 ]؛ وانگ و زو، 2015 [ 27 ])
9) جاذبه های منطقه در درجه سری قوی است. مصاحبه، GSTC، (Zou، 2019 [ 26 ])
10) بازار منبع نزدیک بزرگ است. GSTC، چن و زو، 2019 [ 44 ])
TDE
11) توسعه مقصد گردشگری به شدت مورد حمایت دولت عالی قرار گرفته است. GSTC، (Wondirad، 2020 [ 60 ])
12) شهر/شهرستانی که مقصد در آن قرار دارد از توسعه اقتصادی خوبی برخوردار است. (یانگ، 2016 [ 13 ]؛ زو و لی، 2021 [ 55 ])
13) مقصد رقابت پذیری بیشتری در مقایسه با نقاط دیدنی مشابه اطراف دارد. مصاحبه، GSTC، (Zou، 2019 [ 26 ])
14) فضای کسب و کار مقصد برای توسعه گردشگری خوب است. GSTC، (یانگ، 2016 [ 13 ]، دینگ و پنگ، 2002 [ 20 ])
15) مقصد دارای مکانیزم استعدادهای سالم برای توسعه گردشگری است. GSTC، (لیو و همکاران، 2019 [ 6 ])
TPa
16) علاقه مند شدن به چشم انداز طبیعی موجود در اینجا. مصاحبه، (An & Alarcón، 2021 [ 2 ]؛ Chen & Xu، 2019 [ 28 ])
17) علاقه مند شدن به ساختمان های مسکونی اینجا. مصاحبه، (چن و خو، 2019 [ 44 ])
18) علاقه مند شدن به تاریخ، فرهنگ و آداب و رسوم عامیانه در اینجا. مصاحبه، (An & Alarcón، 2021 [ 2 ]؛ (چن و زو، 2019 [ 44 ])
19) علاقه مند شدن به شرکت در تجربه اینجا. مصاحبه، (چن و خو، 2019 [ 44 ])
20) علاقه مند شدن به غذای خاص اینجا. مصاحبه، (چن و خو، 2019 [ 44 ])
TS
21) دولت محلی اطمینان حاصل می کند که برنامه ریزی گردشگری آینده نگر و توسعه گردشگری علمی و منظم است. مصاحبه، GSTC
22) دولت محلی به ایجاد محیط کسب و کار با کیفیت توجه دارد. مصاحبه، (لی، 2015 [ 51 ])
23) دولت محلی به ایجاد زیرساخت های گردشگری برای ایمن، قابل اعتماد و تمیز توجه دارد. مصاحبه، GSTC، (لیو و همکاران، 2019 [ 6 ])
24) ساکنان محلی فعالانه از توسعه گردشگری حمایت می کنند. مصاحبه، GSTC
25) ساکنان محلی عمیقاً در تصمیم گیری، توسعه و توزیع سود گردشگری مشارکت دارند. مصاحبه، GSTC، (لیو و همکاران، 2019 [ 6 ]؛ (گورسوی و همکاران، 2019 [ 58 ])
26) اپراتورهای گردشگری به طور مشترک یک محیط بازار منصفانه و منظم را حفظ می کنند. مصاحبه
26) اپراتورهای گردشگری سیستم خدمات پذیرش خوبی دارند و خدمات پذیرایی از پزشکان دقیق و متفکرانه است. مصاحبه، GSTC، (لیو و همکاران، 2019 [ 61 ]، یانگ، 2016 [ 13 ])
28) سیستم حفاظت از حقوق و منافع گردشگران بهبود یافته است. مصاحبه، GSTC، وانگ و زو، 2015 [ 27 ])
TPb
29) محصولات گردشگری منحصر به فرد و جذاب هستند. مصاحبه، (ژونگ، 2012 [ 45 ]، هالاگر، 2010 [ 40 ])
30) محصولات گردشگری به ادغام صنعت و گردشگری توجه دارند و به طور موثر توسعه صنایع محلی را ارتقا می دهند. مصاحبه، ساندرا و کارلوس، 2022 [ 35 ])
31) محصولات گردشگری به ادغام فرهنگ و گردشگری توجه دارند و به طور موثر از فرهنگ گرانبهای محلی محافظت و توسعه می دهند. GSTC; (لی، 2015 [ 51 ])
32) محصولات گردشگری غنی هستند و می توانند فعالیت های گردشگری متنوعی را در اختیار گردشگران قرار دهند. (وو و همکاران، 2008 [ 22 ]؛ ژونگ، 2012 [ 45 ])
33) محصولات گردشگری قیمت متوسطی دارند. مصاحبه، (وو و همکاران، 2008 [ 22 ]22])
TI
34) TPb به شخصی سازی و نوآوری توجه کنید. مصاحبه، (چن و خو، 2019 [ 44 ])؛
35) بازاریابی گردشگری به نوآوری خود ادامه می دهد. (چن و زو، 2019 [ 44 ])؛
36) گردشگری می تواند با تقاضای بازار جدید سازگار شود و دائماً بازارهای جدیدی را باز کند. مصاحبه، (چن و خو، 2019 [ 44 ])؛ Xu & Li، 2021 [ 55 ])
37) مفاهیم و روش های مدیریت گردشگری به طور مداوم بهینه و نوآوری می شوند. GSTC; (دینگ و پنگ، 2002 [ 20 ]؛ Hjalager، 2010 [ 40 ])
38) سیستم گردشگری همگام با تایمز است و پیشرفت مداوم دارد. GSTC; (چن و زو، 2019 [ 44 ])؛
TD
39) محبوبیت و شهرت مقصد گردشگری به طور مداوم بهبود یافته است. GSTC; (یانگ، 2016 [ 13 ])
40) ساختار اقتصادی گردشگری به طور مداوم بهبود یافته است. GSTC; (یانگ، 2016 [ 13 ]؛ چن و زو، 2019 [ 44 ])
41) توسعه اجتماعی پایدار و سالم مقاصد گردشگری. GSTC; (لیو و همکاران، 2019 [ 6 ])
42) فرهنگ مقاصد گردشگری را می توان به طور موثر محافظت و استفاده کرد. GSTC; (لیو و همکاران، 2019 [ 6 ])
43) محیط زیست محیطی مقاصد گردشگری به طور مداوم بهبود یافته است. GSTC; (یانگ، 2016 [ 13 ]؛ شریف و همکاران، 2019 [ 47 ])

توجه: CTR منابع مشخص گردشگری است، TL مکان گردشگری است، TDE محیط توسعه گردشگری است، TPa ترجیح گردشگران است، TS سهامداران گردشگری است، TPb محصولات گردشگری است، TI نوآوری گردشگری است و TD توسعه گردشگری است.

3.3 فاز کمی

3.3.1 نمای کلی از محل پرونده

سه روستای اقلیت قومی برای گردشگری انتخاب شده اند، یعنی روستای Xijiang Qianhu Miao، روستای Chishui Minzu و روستای Nahui در استان Guizhou (نگاه کنید به شکل 2 ). دلیل این انتخاب این است که آنها نماینده توسعه گردشگری در روستاهای اقلیت هستند. دهکده Xijiang Qianhu Miao بزرگترین روستای Miao در جهان است که سالها توسعه گردشگری در آن انجام شده است. در سال های اخیر، روستای مینزو در چیشوئی دستاوردهای بزرگی در نوآوری گردشگری داشته است و مدل توسعه آن بارها مورد تحسین قرار گرفته است. با تکیه بر مکان زیبای وانفنگلین، توسعه سریع خانه‌های مسکونی در روستای Xianahui در Xingyi ارزش کاوش را دارد.

شکل 2 

شکل 2 . مینزو، ناهویی و ژی جیانگ در استان گوئیژو.

3.3.2 جمع آوری داده ها

طراحی پرسشنامه عمدتاً شامل دو بخش است. بخش اول عمدتاً برای جمع‌آوری اطلاعات اولیه ساکنان از جمله جنسیت، سن، سوابق تحصیلی، سطح درآمد ماهانه شخصی، شغل، زمان سفر ، فرم‌های سفر و سایر اطلاعات استفاده می‌شود و عمدتاً برای ثبت مشخصات جمعیتی اجتماعی و سفر استفاده می‌شود. ویژگی های پاسخ دهندگان بخش دوم بر روی ضرایب تاثیر هدف گردشگری روستایی ساختار هشت درایو شامل 43 متغیر مشاهده است که عمدتاً از روش مقیاس لیکرت استفاده می‌کند تا مقیاس ارزیابی متناظر از 1 تا 5 بر اساس گردشگر روستایی “کاملاً مخالفم – کاملاً موافقم”. اطلاعات توریستی مقصد، برای امتیازات هر مورد.

آماده سازی برای انجام پرسشنامه در اردیبهشت 2022 آغاز شد. از 5 تا 7 آگوست، سه گروه با یک معلم و دو دانش آموز در هر گروه به 3 روستا رفتند تا پرسشنامه را بین گردشگران توزیع کنند. در مجموع 600 پرسشنامه (هر روستا 200 عدد) بین گردشگران توزیع شد. پس از جمع‌آوری پرسشنامه‌ها، داده‌ها مرتب شدند و پرسش‌نامه‌های فاقد صلاحیت حذف شدند. پرسشنامه های ناکارآمد شامل پرسشنامه های خالی و خط خطی و با پاسخ های زیاد تکراری حذف شدند. در نهایت 527 پرسشنامه معتبر در این نظرسنجی به دست آمده است.

3.3.3 تحلیل داده ها

3.3.3.1 نمونه تجزیه و تحلیل آماری

مصاحبه شوندگان مرد (7/40 درصد) و زن (3/50 درصد) هستند. از نظر توزیع سنی ، اکثر پاسخ دهندگان 30 تا 40 سال (26.0%) هستند. اکثر آنها در سطح کالج یا مقطع کارشناسی (62.8٪) هستند. اکثر (62.0٪) درآمد ماهانه 3000-5000 یوان دارند. توزیع شغل نسبتاً متعادل است. از نظر توزیع تعداد سفرها، اکثریت (66.2%) یک سفر انجام دادند. شکل اصلی گردشگری، گردشگری فردی است (4/80 درصد). آمار اولیه نمونه ها در جدول 3 نشان داده شده است .

جدول 3 . تحلیل پایایی و روایی.

دسته بندی آلفای کرونباخ اندازه گیری KMO تعداد اصطلاحات آزمایش کروی بارتلت
مقدار Chi-square میزان آزادی اهمیت
جمع 0.977 0.972 43 28664.098 903 0
CTR 0.891 0.892 6 2201.873 15 0
TL 0.835 0.777 4 1135.612 6 0
TDE 0.887 0.852 5 1941.92 10 0
TPa 0.881 0.875 5 1786.758 10 0
TS 0.934 0.95 8 4035.822 28 0
TPb 0.958 0.79 5 7245.75 10 0
TI 0.903 0.888 5 2129.842 10 0
TD 0.915 0.892 5 2414.234 10 0
3.3.3.2 آزمون پایایی و روایی مقیاس

قابلیت اطمینان به سازگاری نتایج به‌دست‌آمده زمانی اشاره دارد که یک شیء به طور مکرر با همان روش اندازه‌گیری می‌شود [ 62 ]. در این مقاله از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده است و به طور کلی اعتقاد بر این است که وقتی ضریب به 0.7-0.8 می رسد، مقیاس دارای پایایی قابل توجهی است [ 63 ]. آزمون پایایی نشان داد که ضریب کرونباخ مقیاس کل 977/0 است. متغیرهای برونزا : CTR، TL، TDE، TPa، TS، TPb، TI و TD بررسی می‌شوند. ضریب آلفای کرونباخ هر قسمت از پرسشنامه بالای 0.8 است که نشان می دهد پایایی درونی مقیاس همانطور که در جدول 4 نشان داده شده است خوب است .

جدول 4 . مقادیر شاخص مدل فرضیه اولیه.

دسته بندی فهرست مطالب معیار آزمون ارزش مناسب قضاوت مناسب
X2/df <3 5.206 ن
GFI > 0.9 0.835 ن
شاخص تناسب مطلق AGFI > 0.9 0.813 ن
RMR <0.05 0.048 Y
RMSEA <0.05 (انطباق خوب است) 0.077 Y
<0.08 (انطباق منطقی است)
NFI > 0.9 0.852 ن
شاخص تناسب افزایشی RFI > 0.9 0.839 ن
اگر من > 0.9 0.877 ن
CFI > 0.9 0.876 ن

روایی به درجه ای اشاره دارد که ابزار اندازه گیری یا پرسشنامه می تواند مواردی را که باید اندازه گیری شوند به دقت اندازه گیری کند [ 62 ]. هر چه نتایج اندازه گیری با محتوای مورد بررسی سازگارتر باشد، روایی آن بیشتر خواهد بود. در غیر این صورت، اعتبار کمتر است [ 63 ]. اعتبار همه 43 شاخص مورد آزمایش قرار گرفته است و نتایج تأیید در جدول 3 نشان داده شده است . مقدار Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) مقیاس کل 0.972 است و مقادیر KMO خرده مقیاس ها همگی بزرگتر از 0.7 هستند. مقدار آزمون کروی بارتلت مقیاس کل 28664.098 است. مقادیر آزمون کروی بارتلت خرده مقیاس ها از 612/1135 تا 882/4035 متغیر بود که همگی به طور معنی داری در سطح 000/0 همبستگی دارند که نشان می دهد مقیاس کارایی بالایی دارد و می توان از آن برای تحلیل روایی استفاده کرد.

3.3.4 تحلیل عاملی تاییدی SEM

3.3.4.1 تست مدل اندازه گیری

تجزیه و تحلیل آزمون مدل اندازه گیری برای بررسی اینکه آیا متغیر مشاهده شده به درستی متغیر پنهان متناظر خود را اندازه گیری می کند و بررسی میزان تأثیر متغیر مشاهده شده بر متغیر پنهان است. جدول 4 مقدار X2/DF را 5.206، بزرگتر از 3 نشان می دهد. GFI 0.835، کمتر از 0.9 است. AGFI 0.813، کمتر از 0.9 است. RMR 0.048، کمتر از 0.05 است. RMSEA 0.077، کمتر از 0.08 است. NFI 0.852، RFI 0.839، IFI 0.877، CFI 0.876، همه کمتر از 0.9 است. مشاهده می شود که بیشتر شاخص های انطباق مدل فرضی، الزامات اساسی را برآورده نمی کند و مدل نیاز به اصلاح دارد.

با توجه به مدل « شاخص‌های اصلاح » و مقادیر پرت «مشاهدات دورتر از مرکز» در AMOS26.0، فلش‌های دو طرفه در نمودار مدل اضافه شدند و انحرافات داده‌های نمونه قبل از برازش مجدد مدل تنظیم شدند. مشخص شد که تمام شاخص های مدل پس از اصلاح به طور قابل توجهی بهبود یافته اند. اگرچه GFI = 0.880 و AGFI = 0.863 در بهترین محدوده >0.9 نبودند، اما به محدوده قابل قبول >0.85 رسیده است. سایر شاخص ها الزامات برازش را برآورده می کنند و نتایج تنظیم شده در جدول 5 نشان داده شده است . این مدل همچنین مدل نهایی اندازه گیری این مطالعه بود ( جدول 6 را ببینید ).

جدول 5 . مقادیر شاخص مدل اصلاح شده.

دسته بندی فهرست مطالب معیار آزمون ارزش مناسب قضاوت مناسب
X2/df <3 2.589 Y
GFI > 0.9 0.880 ن
شاخص تناسب مطلق AGFI > 0.9 0.863 ن
RMR <0.05 0.046 Y
RMSEA <0.05 (انطباق خوب است) 0.047 Y
<0.08 (انطباق منطقی است)
NFI > 0.9 0.927 Y
شاخص تناسب افزایشی RFI > 0.9 0.920 Y
اگر من > 0.9 0.954 Y
CFI > 0.9 0.954 Y

جدول 6 . ضریب مسیر و نتایج آزمون اهمیت دارد.

فرضیه مسیر نفوذ ضریب مقدار T سطح اهمیت نتیجه تأیید (CR) (P)
H1 CTR→TPa 0.381 9.554 *** تاثیر مثبت و قابل توجه
H2 CTR→TDE 1.224 7.953 *** تاثیر مثبت و قابل توجه
H3 CTR→TD 0.158 3.441 *** تاثیر مثبت و قابل توجه
H4 TL→TPa 0.170 5.968 *** تاثیر مثبت و قابل توجه
H5 TL→TDE 0.324 4.993 *** تاثیر مثبت و قابل توجه
H6 TL → TD 0.114 4.165 *** تاثیر مثبت و قابل توجه
H7 TPa→TPb 0.550 6.806 *** تاثیر مثبت و قابل توجه
H8 TPa→TD 0.193 3.127 * تاثیر مثبت و قابل توجه
H9 TDE→TS 1.052 12.783 *** تاثیر مثبت و قابل توجه
H10 TDE→TPb 0.499 7.058 *** تاثیر مثبت و قابل توجه
H11 TDE → TD 0.126 2.558 ** تاثیر مثبت و قابل توجه
H12 TPb→TD 0.071 2.742 * تاثیر مثبت و قابل توجه
H13 TI→TPb 0.172 4.373 *** تاثیر مثبت و قابل توجه
H14 TI→TDE 0.746 7.549 *** تاثیر مثبت و قابل توجه
H15 TI→TD 0.118 4.156 *** تاثیر مثبت و قابل توجه
H16 TS→TPa 0.483 9.362 *** تاثیر مثبت و قابل توجه
H17 TS→TDE -1.425 −5.289 *** رد شد
H18 TS→TPb −0.203 −2.194 ** رد شد
H19 TS→TD 0.133 2.280 ** تاثیر مثبت و قابل توجه

توجه: *** نشان دهنده P <0.001، ** نشان دهنده P <0.05، * نشان دهنده P <0.01 است.

3.3.4.2 آزمون مدل سازه ای

فرضیه های این پژوهش توسط نرم افزار AMOS26.0 تایید شده و برای محاسبه از روش تخمین حداکثر درستنمایی استفاده شده است. اگر مقدار مطلق CR بزرگتر از 1.96 و ضریب رگرسیون استاندارد P-value 0.05 باشد، این رابطه معتبر فرض می شود. رابطه مسیر بین هر متغیر بالقوه و ضریب مسیر استاندارد شده در شکل 3 نشان داده شده است .

شکل 3 

شکل 3 . آزمون فرضیه مدل.

3.3.4.3 تجزیه و تحلیل نتایج

نشان‌دهنده 19 فرضیه است، به استثنای فرضیه‌های هفدهم و هجدهم، بقیه موارد تایید شده و معتبر هستند. تجزیه و تحلیل نشان می دهد که فرآیند مکانیزم مسیر تأثیرگذار درونی فرضیه ها همه در درجات مختلف نقش دارند. شایان ذکر است که تأثیرات CTR، TL و TI بر توسعه مقاصد گردشگری بسیار مشهود است و مقادیر شاخص به ترتیب 0.158، 0.114، 0.118 می باشد و تأثیر آنها بر توسعه مقصد گردشگری مثبت است. این نشان می‌دهد که در انتخاب مقصد روستایی، منابع، مکان و نوآوری‌ها اهمیت بیشتری دارند و احتمال توسعه بیشتر را تشویق می‌کنند و در نتیجه مقصد را محبوب‌تر می‌کنند.

H17 و H18 موفق به تأیید تأیید نمی شوند، نتایج ممکن است به این دلیل باشد که گردشگری روستایی در گوئیژو، به ویژه در مناطق اقلیت، غنی از منابع گردشگری است، اما با توسعه روزافزون صنعت گردشگری و تغییرات در تقاضاهای گردشگری گردشگران، هنوز هم وجود دارد. مزایای ناکافی دسترسی، مفهوم عقب مانده از توسعه گردشگری، و انحصار واحد در محصولات گردشگری تفریحی یا دیدنی. در نتیجه، دولت‌های محلی، شرکت‌های گردشگری ، ساکنان محلی و سایر ذینفعان درک کافی از تأثیر توسعه گردشگری ندارند.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.