• منطقه 22 - شهرک گلستان- ساحل شرقی دریاچه چیتگر - برج تجارت لکسون - طبقه 6

48000408 21 98+

info@toseabnieh.ir

شنبه تا پنجشنبه 8 تا 18

میانسالی، تنوع، و مراکز شهر فراگیر در شب

میانسالی، تنوع، و مراکز شهر فراگیر در شب

میانسالی، تنوع، و مراکز شهر فراگیر در شب

نکات برجسته

  • مصرف کنندگان میانسالی با سیاست هایی که در تلاش برای تنوع بخشیدن به زندگی شبانه در بریتانیا هستند، حمایت می شوند.
  • مصرف کنندگان میانسالی و نحوه تعامل آنها با مراکز شهری در شب به طور گسترده مورد بررسی قرار نگرفته است.
  • گفتمان های متناقضی در مورد مصرف کنندگان میانسال در بریتانیا و اینکه چرا آنها ممکن است پس از تاریکی هوا بیرون نروند وجود دارد.
  • تحقیقات بیشتری مورد نیاز است که درک پویاتری از پیری و دوره زندگی را ارائه دهد.

خلاصه

این تصور که جوانان و مکان‌های جوان‌گرا بر شهر شبانه تسلط دارند، درخواست‌هایی را از طرف دولت برای رسیدگی به حذف جمعیت‌های خاص، به‌ویژه آن‌هایی که در میانسالی هستند، تحریک کرده است. این مقاله با تمرکز بر افرادی که اکنون 40 تا 65 سال دارند، بررسی می‌کند که چگونه سیاست‌های مربوط به متنوع‌سازی زندگی شبانه با این جمعیت سالخورده درگیر می‌شوند . این بحث با تکیه بر ادبیات علمی و سیاستی بررسی می‌کند که چگونه گفتمان تنوع، تنوع و نشاط، پیری و مراکز شهری را پس از تاریکی می‌سازد. با اذعان به اینکه این جمعیت شناسی مورد تحقیق قرار نگرفته است، این مقاله متون مختلف از برنامه ریزی شهری، پیری شناسی و جامعه شناسی را با هدف زیر سوال بردن شیوه های بیان و بکارگیری تنوع، زندگی شبانه و پیری در سیاست شهری بریتانیا گرد هم می آورد. این مقاله یک مفهوم هنجاری از مسیر زندگی، و یک رویکرد ساده‌گرایانه را به چالش می‌کشد که اغلب به تنوع زندگی شبانه در مراکز شهری نیاز دارد. این مقاله با فراخوانی برای چارچوبی برای تحقیقات آتی پایان می‌یابد که هویت مکان و تنوع جمعیتی را در این گروه به هم پیوند می‌دهد تا ابتکارات سیاستی آینده را اطلاع‌رسانی کند.

 

کلید واژه ها

میانسالی
تنوع
شبانه
مکان سازی
الکل

معرفی

تحقیقات در مورد زندگی شبانه بریتانیا در درجه اول بر فعالیت های جوانان، نگرش ها و رفتارهای آنها و گسترش مکان های زندگی شبانه متمرکز بر جوانان متمرکز شده است. در حالی که از این مجموعه ادبیات استفاده می‌کنیم، هدف این مقاله بررسی همگروهی نسبتاً بررسی نشده میانسالی و به‌ویژه روش‌هایی است که این گروه در گفتمان سیاست شکل می‌گیرد. این جمعیت که در اینجا به عنوان 40-65 تعریف می شود، گسترده و ناهمگن است، اما مدتی است که در بریتانیا در مورد غیبت فرضی آنها از مراکز شهری پس از تاریکی هوا نگرانی وجود دارد. “مشکل”، همانطور که در سیاست فعلی درک می شود، این است که مصرف کنندگان میانسالی به دلیل تسلط مکان هایی که برای مشتریان جوان تر پذیرایی می کنند، از مناظر شبانه شهری کنار گذاشته شده اند. علاوه بر تضعیف هدف مراکز شهری متنوع و فراگیر، فقدان مصرف کنندگان میانسالی به عنوان فرصتی از دست رفته برای گسترش منافع اقتصادی در نظر گرفته می شود. علاوه بر این، غیبت و طرد شدن آنها به عنوان یک عامل کمک کننده به نوشیدن مخاطره آمیز در خانه، موضوعی که در دهه گذشته توجه فزاینده ای را به خود جلب کرده است ( بارت، 2016 ؛ صدیق، 2017 ) تصور می شود.

اگرچه مشارکت گروه‌های مسن‌تر، یا عدم حضور آنها در زندگی شبانه عمومی حداقل از هزاره به بعد مورد توجه قرار گرفته است ( بروملی و همکاران، 2000 ؛ GLA Economics 2018 ؛ توماس و بروملی، 2000 )، و شواهدی حاکی از افراد 45 تا 54 ساله است. بالاترین سطوح تنهایی را در بین هر گروه سنی گزارش کنید ( ONS، Siegler، Njeru، و Thomas، 2015 )، هنوز کار و داده های محدودی در مورد نحوه اجتماعی شدن این جمعیت شناسی در زندگی شبانه شهری و درگیر شدن با آن وجود دارد. ما این را با شواهدی مبنی بر اینکه مشروب‌های میانسال واقعاً مصرف‌کنندگان فعال زندگی شبانه هستند مقابله نمی‌کنیم، اگرچه در واقع شواهدی برای مشارکت آن‌ها وجود دارد، و همچنین به دنبال این نیستیم که چگونه مصرف کنندگان میانسالی بهتر است پس از تاریکی هوا به مراکز شهری جذب شوند. در عوض، مقاله به این پرسش می‌پردازد که چگونه این گفتمان غیبت و دعوت به تنوع، ساده‌سازی سیاست‌های زندگی شبانه فعلی را نشان می‌دهد. در این عبارات، به جای اینکه به دنبال به چالش کشیدن یا تایید حذف مصرف کنندگان میانسالی از زندگی شبانه باشیم، مشکلی که در بحث زیر به آن پرداخته می شود این است که پیری، زندگی شبانه و تنوع چگونه بیان می شود و به چه تاثیری می پردازد. انگیزه آن میل به فکر کردن در مورد سن و سالمندی ناشی از کار انتقادی در مسیر زندگی است ( هندریکس و کاتلر، 2003 ؛ رابرتز، 2013 )، و به رسمیت شناختن اینکه تجارب، اعمال و خواسته های افرادی که اکنون میانسالی را تجربه می کنند، یکسان نیستند. . این مقاله همچنین گفتمان‌های مکان‌سازی را بررسی می‌کند که در آن مفهوم تنوع به عنوان یک هدف هنجاری وارد شده است ( اک، 2020 ، فاینستاین، 2005 ، لیز، 2003 ). این مقاله مفهوم تنوع را به خودی خود نقد نمی‌کند، بلکه روش‌هایی را که تنوع در قالب‌های تقسیم‌بندی‌شده بسیج می‌شود، به‌ویژه از نظر سن، مورد نقد قرار می‌دهد. به طور خلاصه، در حالی که مشکل مصرف کنندگان زندگی شبانه و میانسالی برای برخی از سیاست گذاران مشکل عدم وجود و حذف است، مشکلی که در اینجا بررسی می کنیم این است که چگونه چنین گفتمانی از طریق «مفهوم شکل پذیر» (Eck, 2020, 3299) تنوع هدایت می شود .

این مقاله با بحث در مورد تنوع با توجه به برنامه‌ریزی شهری و سپس خلاصه‌ای از کار جاری پیرامون نظریه‌های پیری و اوقات فراغت آغاز می‌شود. سپس از طریق بازنگری در سیاست بریتانیا و به دنبال آن تحقیق در مورد مصرف کنندگان میانسال به توسعه استدلال می پردازد. این مقاله با پیشنهاد یک چارچوب دقیق‌تر و دقیق‌تر برای تحقیقات و توسعه سیاست‌های آتی که از تئوری دوره زندگی و بنابراین رویکردی انتقادی‌تر برای درک تقاطع پیری، برنامه‌ریزی، تنوع و زندگی شبانه استفاده می‌کند، به پایان می‌رسد.

تنوع

2.1 استدلال برای تنوع

تنوع یک الزام قانونی برای سیاست عمومی است و مشاوران شبانه منصوب و منابع محلی در لندن و منچستر ترویج تنوع را به عنوان بخش مهمی از گزارش خود در نظر گرفته‌اند. نژاد و قومیت در منچستر برجسته شده است ( لرد، 2020 )، در حالی که تزار شب در لندن تأکید می کند که زندگی شبانه لندن متنوع است و به همین دلیل باید محافظت شود ( شهردار لندن، 2017 ). علاوه بر عضویت در جمعیت 40 تا 65 ساله مورد بحث در اینجا، و زمانی که موضوعات ادبیات پیرامون گسترش زندگی شبانه در دهه 1990 بود، موقعیت شهردار شب (یا تزار شبانه) در چارچوب گفتمان‌هایی پیرامون برنامه‌ریزی و برنامه‌ریزی ایجاد شد. تنوع در حول و حوش هزاره، تنوع به هنجار جدیدی در تئوری و عمل برنامه ریزی تبدیل شد، به دنبال نقد تفکیک کارکردهای کاربری اراضی مورد حمایت مدرنیسم. قهرمانی در مفهوم استفاده مختلط و در نتیجه تنوع فیزیکی، شجره ای طولانی دارد که به جین جاکوبز (1961) می رسد . در واقع، حمایت از سیاست برای فعالیت‌های شبانه خود از هدف افزایش تنوع در کاربری‌ها و فعالیت‌ها در مناطق شهری ناشی می‌شود . بررسی تالن (2006) از ادبیات برنامه ریزی چهار استدلال نظری برای حمایت از تنوع ارائه می دهد که هر کدام به هم مرتبط هستند. سه مورد مربوط به زندگی شبانه است و اینها عبارتند از ارتقای سرزندگی شهری، سلامت اقتصادی، برابری اجتماعی یا «جغرافیای فرصت». استدلال چهارم، پایداری محیطی، ارتباط کمتری با فعالیت های شبانه دارد.

بنابراین، گسترش فعالیت‌های شبانه بریتانیا از دهه 1990 به بعد، با استدلال‌های آکادمیک و پزشکان برای استفاده مختلط مشابهت داشت و جای تعجب نداشت که پوشش مطبوعاتی گسترده مراکز شهر مستی و تحت سلطه جوانان در سراسر هزاره منجر به درخواست‌ها برای تنوع بیشتر خدمات شبانه شد. و فرصت های فراغت ( ODPM، 2005 ). به طور خاص، ساکنان مسن‌تر به‌عنوان افرادی که از زندگی شبانه کنار گذاشته شده‌اند و به‌عنوان مصرف‌کنندگان مطلوب‌تری در شب انتخاب شده‌اند، مشخص شده‌اند. در بریتانیا، این فراخوان ها برای افزایش تنوع در مراکز شهری در شب، کاربری زمین، کاربران، سن و طبقه را درگیر می کند، به ویژه از طریق این باور که مشتریان مسن تر به «متمدن» زندگی شبانه موجود از طریق ترجیح دادن بارهای عجیب و غریب و فعالیت های فرهنگی بیشتر کمک می کنند. هایدوک، 2014 ). بنابراین تنوع، با توجه به سن، به عنوان یک «پادزهر» ( Lees, 2003 , p. 614) برای تجانس تجاری و تمرکز جوانان در بسیاری از شهرهای بریتانیا به کار می رود.

با این حال، تنوع نسبتاً مبهم است. این می تواند هم به طیف وسیع تری از امکانات اوقات فراغت و انواع دیگر خدمات و هم به طیف وسیع تری از گروه های کاربری اشاره کند. با این حال، این فقدان شفافیت مانع از گستردگی قابل توجه لفاظی‌های تنوع، یا استفاده مکرر از آن در سیاست‌هایی که به دنبال توسعه یا شکل دادن به مراکز شهر و شهر بریتانیا پس از تاریکی است، نشده است.

2.2 سیاست هایی برای ترویج تنوع پس از تاریکی

از تحقیقات حمایت شده از سوی دولت مرکزی که «گسترش جذابیت» مراکز شهر در شب را تا طرح منطقه اقدام محلی الکل وزارت کشور پیشنهاد می کرد، دولت مرکزی پیوسته به دنبال تنوع بیشتر بوده است (Davies & Mummery, 2006, Home Office , 2014 ). قانون برابری 2010 الزامی را برای نهادها و سازمان های عمومی در بریتانیا تعیین می کند که تأثیر سیاست ها و اقدامات خود را بر روی هشت “ویژگی محافظت شده” شناسایی شده در نظر بگیرند. اینها ناتوانی، تغییر جنسیت، بارداری و زایمان، نژاد، مذهب، جنس، گرایش جنسی و سن هستند ( دفتر برابری دولت، 2011 ). این فراخوان برای گنجاندن در استراتژی‌های محلی و منطقه‌ای برای گسترش و ترویج زندگی شبانه منعکس می‌شود، برای مثال، طرح منطقه‌ای فعلی برای لندن بزرگ، مسئولیتی را بر عهده سی و سه منطقه لندن می‌گذارد تا چشم‌اندازی برای اقتصاد شبانه ایجاد کنند، از رشد آن حمایت کنند و از رشد آن حمایت کنند. تنوع» ( شهردار لندن، 2018 ، ص 206). این آرمان مورد تایید نهادهای صنعتی ، به ویژه از طریق طرح پرچم بنفش انجمن مدیریت مرکز شهر، جایزه ای است که به مراکز شهر و شهر ارائه می شود که تنوع گسترده ای از فرصت های اوقات فراغت را در میان معیارهای دیگر ارائه می دهد. گروه پورتمن، که نماینده صنعت الکل است، با همکاری بریتانیا فکر می کند، به طور مشابه به نیاز به تشویق “یک اقتصاد پر رونق و متنوع شبانه” اشاره می کند (2017 ) . اخیراً، همه‌گیری کووید-19 نه تنها اهمیت زندگی شبانه را برای جامعه‌پذیری برجسته کرده است، بلکه این بحث را نیز برانگیخته است که برنامه‌ریزان شهری باید «بهتر بازسازی کنند» و مشکلات مفروض زندگی شبانه پیش از همه‌گیری را برطرف کنند ( لرد، 2020 ).

قابل توجه است، در حالی که این تماس‌ها به وضوح بین کاربران و استفاده‌کنندگان تمایز قائل نمی‌شوند، اهمیت ویژه این است که چگونه این گفتمان جمعیتی قدیمی‌تر را با بازسازی بیشتر مراکز شهری در شب مرتبط می‌کند. سیاست‌های مربوط به شب شهری مدت‌هاست که منافع اقتصادی شهرها پس از تاریکی را در اولویت قرار داده‌اند ( هابارد، 2017 )، و در حالی که سیاست‌های مبتنی بر گفتمان‌های متنوع‌سازی به جامعه‌پذیری نیز اشاره دارند، این امر عمدتاً در چارچوب یک دکترین نئولیبرالی است که در آن پتانسیل اقتصادی مراکز شهری، و قدرت اقتصادی مفروض مصرف کنندگان مسن تر، مورد تاکید و ترکیب قرار می گیرند. نمونه بارز آن برنامه مناطق اقدام محلی الکل (LAAA) دولت بریتانیا است. از سه هدف اصلی آن، یکی «ایجاد رشد اقتصادی از طریق ایجاد یک اقتصاد شبانه پر جنب و جوش و متنوع» است ( وزارت خانه، 2016 ، ص 3). مرحله اول LAAA که از سال 2014 تا 2015 اجرا شد، ادعا کرد که رشد اقتصادی را می توان از طریق تنوع بخشیدن به اقتصاد شبانه به دست آورد، با این مزیت که این امر “مضرات سلامتی” را کاهش می دهد (2016، 3). در مرحله دوم، حمایت بیشتر از مناطقی ارائه شد که «تمرکز بر ایجاد رشد اقتصادی از طریق ایجاد یک اقتصاد شبانه متنوع‌تر و پویاتر» را انتخاب کردند (2016، 14).

حمایت از سیاست برای تنوع بخشیدن به زندگی شبانه در بریتانیا بر پایه سلامت اقتصادی و سرزندگی شهری است و معمولاً حمایت (و تلفیق) می کند، اما برابری اجتماعی تا حد زیادی نادیده گرفته شده است. برای مثال، وضعیت اجتماعی-اقتصادی یکی از «ویژگی های محافظت شده» را تشکیل نمی دهد. این وضعیت از زمان بحران بانکی در سال 2008 به دلیل شرایط سیاسی تشدید شده است. پس‌زمینه ریاضت‌های مداوم و کاهش بودجه در بریتانیا به این معنی است که مسئولیت متنوع‌سازی و مدیریت مناظر شبانه شهری معمولاً بر عهده بخش خصوصی است. توصیه کمیسیون تایم شب لندن (2019) مبنی بر اینکه فعالیت های غیرتجاری برای افراد مسن در شب تبلیغ می شود، یک تغییر رویکرد خوشایند است، اما تا کنون بیشتر مسئولیت تنوع باعث شده است که صنعت پیشرو باشد. مقامات محلی در بریتانیا از سال 2010 شاهد کاهش 40 درصدی بودجه خود بوده‌اند و حمایت از زیرساخت‌های اجتماعی متوقف شده است. دورنمای ایجاد موزه‌ها و گالری‌های دیرباز در خارج از مرکز لندن، یا حمایت از کتابخانه‌ها، باشگاه‌های جوانان و مراکز اجتماعی، همانطور که توسط یک مجلس عوام (HoC 2003 ) حمایت شده بود، کاهش یافته است. در عوض، صنعت الکل اکنون به طور فعال در مشارکت‌هایی مشارکت می‌کند که با ایجاد، مدیریت و برنامه‌ریزی مراکز شهری پس از تاریکی شب ( هدفیلد، 2015 ) در حالی که بخش‌های بهبود کسب‌وکار (BIDS) و سایر گروه‌های تجاری نقش فعالی در گسترش، توسعه و تنوع بخشیدن به ساعات شب دارند، شرکت می‌کنند. تدارک. در واقع، انجمن صنایع شبانه (NTIA) دبیرخانه را در اختیار یک گروه غیررسمی در پارلمان بریتانیا قرار داد که سیاست‌هایی را برای حمایت از زندگی شبانه در طول همه‌گیری کووید-19 شناسایی کرد (appg 2021 ). به‌رغم تماس‌های مکرر گروه‌های محلی و دولتی برای تنوع و ایجاد تنوع در مراکز شهری پس از تاریکی، این امر همیشه به طور واضح به ابتکارات محلی یا دولتی یا بودجه برای انجام این کار تبدیل نشده است.

تحقیق در مورد مصرف کنندگان میانسالی

در مقابل این پس‌زمینه است که ما به پرسش مصرف‌کنندگان میانسالی و مشارکت یا عدم مشارکت آنها در زندگی شبانه شهری می‌پردازیم. بریم و همکاران (2004) به میانسالی به عنوان «منطقه نامشخص» اشاره می‌کند و در حالی که شیوه‌های نوشیدن مصرف‌کنندگان مسن‌تر اخیراً مورد بررسی قرار گرفته است ( بریرلی جونز، 2014 ؛ گل و همکاران، 2014 )، تحقیقات کمی در مورد مشارکت آنها با زندگی شبانه عمومی انجام شده است. در مراکز شهرها و شهرها و چه کمکی می توانند فراتر از جنبه های اقتصادی داشته باشند.

تحقیقات موجود در مورد اوقات فراغت و میانسالی وجود دارد، بسیاری از آنها الگوی کناره گیری را با افزایش سن پیدا می کنند ( هاراهاوسو، 2006 )، اما، باز هم، در مورد شیوه های اوقات فراغت عمومی مصرف کنندگان میانسالی پس از تاریکی هوا اطلاعات کمی وجود دارد . در اینجا استثنائاتی وجود دارد، به ویژه از نظر این استدلال که میخانه ها فضای مهمی برای جامعه پذیری هستند . نکته ای که کار Thurnell-Read (2021) به وضوح در مورد مصرف کنندگان مسن تر نشان می دهد. کار او، بر اساس گروه‌های متمرکز در 86 مکان شهری، روستایی و حومه‌ای در سراسر انگلستان، الگوی آشنا پیدا می‌کند، با این وجود، عقب‌نشینی بعد از ظهر، زیرا مکان‌ها تحت تسلط شرکت‌کنندگان جوان‌تر هستند. قوم نگاری جکسون (2020) که در یک سالن بولینگ 10 پین در لندن انجام شد، همچنین در پیش زمینه تعلق و اجتماع در یک مکان تفریحی شبانه که طیف وسیعی از سنین و کاربران را به خود جلب کرد، قابل توجه است. کار اخیر در مورد پیری و چماق زدن ( بنت و هادکینسون، 2020 ؛ اوگریدی و مدیل، 2019 ، اسمیت، 2014 )، در اینجا برای جلب توجه به نحوه تلاقی سن، فرهنگ و جنسیت در صحنه EDM، که بین المللی است، به همان اندازه مهم است. در دسترس آن است.

در حالی که کار انتقادی در مورد پیری و فضاهای اوقات فراغت شبانه محدود است، بینش های بیشتری را می توان از تحقیقات در مورد پیری و اوقات فراغت به طور کلی به دست آورد. اولاً، این سؤال که آیا الگوهای اوقات فراغت که در اوایل زندگی شکل گرفته اند، در زندگی بعدی ثابت می مانند یا خیر، مهم است و ما بعداً به این نقطه باز می گردیم. دومین مشاهده کلی تر از ادبیات فراغت و سالمندی، میزان درگیر شدن آن با «برنامه سالمندی فعال» است ( ویتون، 2017 )، که اغلب با فعالیت های روزانه مرتبط است. برای روشن شدن موضوع، رعایت عدالت در مورد مجموعه گسترده ادبیات در مورد اوقات فراغت و میانسالی از حوصله این مقاله خارج است ، اما با این وجود قابل توجه است که بخش اعظمی از آن در چارچوب عبارت یوسف و انسان به عنوان «اجتماعی، عاطفی، ذهنی، بهزیستی معنوی و روانی» ( 2020 : 72؛ همچنین رجوع کنید به Dupuis & Murray Alzheimer, 2008 ). میخانه ها، کلوپ های شبانه، و فضاهای زندگی شبانه سنتی طبق این مدل غالب درک نمی شوند. اگرچه این شاید کار محدود در مورد پیری و زندگی شبانه را توضیح دهد، اما همچنین به تنش محوری در اهداف ما در اینجا اشاره می کند – اینکه چگونه زندگی شبانه، پیری و تنوع در اصطلاحات اغلب نادقیق ترویج می شود. اگرچه مکان‌هایی مانند میخانه‌ها و بارها برای شبکه‌های اجتماعی و اجتماعی بودن مهم هستند، اما با تأثیرات بلندمدت سلامتی نیز همراه هستند و بنابراین به‌خوبی در چارچوب غالب اوقات فراغت و پیری به‌عنوان «خوب» اجتماعی نمی‌خورند. در اینجا یک ابهام بیشتر وجود دارد که ناشی از ایده‌های غالباً هنجاری است که در مورد پیری و زندگی شبانه در گردش است، که اکنون به آن می‌پردازیم.

3.1 مصرف کنندگان میانسالی: اضطراب ها و ابهامات

روایت غالب مشارکت در زندگی شبانه مربوط به مصرف الکل است، با این فرض که نوشیدن عمومی و شور و نشاط جوانی با دوره ای از الگوهای مصرف خصوصی و ثابت دنبال می شود ( Seman & Ikegwuonu, 2010 ؛ Törnqvist, 2007 ). در واقع، بسیاری از کارهایی که در مورد اوقات فراغت میانسالی در شب وجود دارد، مربوط به نوشیدن خانگی است ( بریرلی جونز و همکاران، 2014 ؛ فاستر و فرگوسن، 2012 : جین، ولنتاین، و هالووی، 2008 ؛ فاستر و همکاران، 2010 ). مشروبات الکلی پرخطر برای جوانان در بریتانیا رو به کاهش است، اما از سال 2017، افراد 55 تا 64 ساله بیشترین احتمال مصرف الکل را “در سطوح خطر بالاتر یا فزاینده” دارند (ONS، 2017، ص 22 ) . وقتی به انتخاب‌های اوقات فراغت مصرف‌کنندگان میانسالی در شب اشاره می‌شود، معمولاً در رابطه با نوشیدن در خانه و نگرانی‌های بعدی سلامتی است ( Gell et al., 2014 ) یا اینکه جمعیت شناختی عمداً از بیرون رفتن در شب اجتناب می‌کنند ( رابرتز و الدریج، 2009 ). .

دلایلی که باعث می شود ساکنان مسن تر مصرف نوشیدنی را در خانه به جای مکان های عمومی در شب انتخاب کنند، گسترده و آزاردهنده است. گولانت (1984) سؤال مشابهی می پرسد، و اگرچه مطالعه او به افراد بالای 60 سال مربوط می شود، تصویر پیچیده ای مشابه ظاهر می شود که در آن تقاضا، نگرش نسبت به محیط محلی آنها و مهمتر از همه، احساس کنترل بر زندگی خود هر یک مهم هستند. یک توضیح رایج برای خروج مصرف کنندگان میانسال و مسن تر از مراکز شهری در شب، این تصور است که جوانان و بارها و کلوپ های متمرکز بر جوانان بر مراکز شهری تسلط دارند. سوپرمارکت هایی که مشروبات الکلی را بسیار مقرون به صرفه تر از بارها یا میخانه ها می فروشند، ممنوعیت استعمال دخانیات، گزینه های محدود حمل و نقل، گزینه های متعدد سرگرمی خانگی در دسترس آنلاین، کمبود تنوع، و البته مسئولیت های داخلی و عدم تمایل نیز تا حد امکان تبلیغ شده است. توضیحات ( رابرتز و الدریج، 2009 ). نگرانی در مورد تعطیلی میخانه ها نیز اکنون در بریتانیا به خوبی شناخته شده است ( اندروز و ترنر، 2012 ) و بسته شدن میخانه های سنتی به عنوان مضر برای انتخاب های اوقات فراغت گروه های مسن تر، حفظ شبکه های اجتماعی آنها، و به طور گسترده تر، تنوع ذکر شده است. از مراکز شهری

با این وجود، فضاهای متعددی به جز میخانه‌ها وجود دارد که جمعیت‌های قدیمی‌تر در آن‌ها رفت و آمد می‌کنند. برای مثال، افراد 45 تا 64 ساله بیشتر در رستوران ها غذا می خورند، و در حالی که 63 درصد از افراد 25 تا 34 ساله گزارش داده اند که به میخانه ها، بارها یا کلوپ ها می روند، این رقم برای افراد 45 تا 63 ساله همچنان نسبتاً قوی است. % ( ONS، Siegler، Njeru و Thomas، 2015 ). غذا خوردن در بیرون از خانه یک بخش رشد در زندگی شبانه بوده است، که نشان می دهد مصرف کنندگان میانسالی تعداد بیشتری از خانه بیرون می روند. در حالی که این ارقام به مشارکت گروه‌های مسن‌تر اشاره می‌کند، همانطور که توسط ONS، Siegler، Njeru و Thomas (2015) گزارش شده است، افراد 45 تا 54 ساله بالاترین سطح تنهایی را در بین هر گروه سنی و کمترین رقم را گزارش کردند. اجتماعی شدن این ارقام تصویری مبهم از مشارکت میانسالی در فرهنگ شبانه را نشان می دهد. این ابهامات زمانی که تحقیقات اخیر در مورد سیر زندگی به تصویر کشیده شود بیشتر قابل توضیح است.

3.2 تغییرات در مسیر زندگی

همانطور که در بالا ذکر شد، مدل هنجاری «پیری فعال» حول فعالیت‌های مرتبط با سلامت خوب می‌چرخد، و در حالی که میخانه‌ها و نقش آن‌ها در تقویت شبکه‌های اجتماعی برای برخی افراد را نباید نادیده گرفت، اما همیشه به راحتی در کنار مدل هنجاری زندگی شبانه قرار نمی‌گیرد. ، یعنی شور و شوق جوانی مقدم بر خانواده و ثبات میانسالی (و اغلب طبقه متوسط ​​و غیرعادی فرض می شود) است. با این حال، این چارچوب، چگونگی پیری را نادیده می‌گیرد که هویت‌های دیگر – نژاد، طبقه، جنسیت، توانایی‌گرایی، یا جنسیت – و همچنین تغییرات در تجربه سالمندی و «شبکه تأثیرات اجتماعی، فرهنگی و تاریخی که بر باورها شکل می‌دهند». ، رفتار و رویدادها ( هندریکس و کاتلر، 2003 ، ص 107). به دنبال گرین (2017) ، سالمندی یک مقوله پایدار یا یک رویه اجتماعی ثابت نیست، بلکه مستعد تغییر است و بر اساس تجربیات فردی، تلاقی آن با هویت‌های دیگر، و مهمتر از همه، تغییرات اجتماعی، اقتصادی و سیاسی گسترده‌تر تغییر می‌کند.

با کاوش در این نکات با جزئیات بیشتر، مصرف کنندگان بریتانیایی که اکنون در میانسالی هستند شاهد تحول قابل توجهی در نحوه تجربه، مدیریت و نمایش زندگی شبانه از دهه 1990 به بعد بودند. برای نشان دادن این استدلال، در تحقیقاتی که در اواسط دهه 2000 در پنج شهر و شهر مختلف در انگلستان انجام شد ( الدریج و رابرتز، 2008 ) مشخص شد که زنان مسن‌تر، به‌ویژه آن‌هایی که بالای 60 سال دارند، از ورود به میخانه‌ها یا بارها به تنهایی اجتناب می‌کنند. با این حال، با وام گرفتن از رابرتز (2013) ، سوالی که باید پرسیده شود این است که تا چه اندازه چنین تصمیماتی به تجربیات گذشته یا زمینه های فعلی بستگی دارد؟ بازنمایی ها و نگرش ها نسبت به نوشیدن مشروبات الکلی زنان همچنان با گفتمان های متناقض مشخص می شود ( بروکز، 2008 ؛ بیلی و همکاران، 2015 ) اما ما ممکن است حدس بزنیم که آیا زنان (و کدام زنان) که در طول دوره گسترش سریع آن در دهه 1990 در زندگی شبانه شرکت داشتند یا خیر. و توسعه انواع جدیدی از مکان‌ها مانند زنجیره All Bar One، همان انگ یا نگرانی‌ها را در مورد نوشیدن عمومی دارد. رابرتز پیشنهاد می‌کند که تداوم قوی‌ترین تمایل به اوقات فراغت در درون و بین مراحل زندگی است. مردم هرگز از نو شروع نمی‌کنند، بلکه همیشه، در صورت نیاز، با آنچه قبلاً می‌دانند و تجربه کرده‌اند، بازسازی می‌کنند» (2013؛ 260). اگر ادعای رابرتز مبنی بر اینکه شیوه‌ها و رفتارهای اوقات فراغت به طور قابل توجهی در طول زندگی تغییر نمی‌کند درست باشد، چه اتفاقی برای نسل بریتانیایی افتاد که به سن بلوغ رسیدند و مستقیماً در فرهنگ رو به گسترش زندگی شبانه بریتانیا شرکت کردند؟

این فرض که مصرف کنندگان میانسالی از الگوی هنجاری عقب نشینی به قلمرو خانگی و خصوصی در شب پیروی می کنند و باید با مداخله سیاستی آنها را تشویق کرد، باید با توجه به تغییر الگوهای کار و سبک زندگی تعدیل شود. مدل‌های کرونو-هنجاری (فریمن، 2010) که زندگی را در حال پیشرفت از طریق نقاط ثابت (فارغ التحصیل، ازدواج، فرزندان، بازنشستگی، مرگ) تصور می‌کنند، میزانی که دامنه بسیار پویاتر از تأثیرات و تجربیات به شیوه‌هایی گذر ما را در زمان شکل می‌دهند نادیده می‌گیرند . که آن را ناپایدار و غیرقابل پیش بینی می کند ( گرین، 2017 ). کار امسلی، هانت و لیون (2012 ، 2013 ، 2015) در اسکاتلند، و با جزئیات بیشتر در زیر مورد بحث قرار گرفته است، به وضوح نشان می دهد که چگونه طلاق، (بی)کاری، ازدواج مجدد یا نبود فرزندان بر شیوه های نوشیدن الکل مصرف کنندگان میانسال تأثیر می گذارد. انتخاب‌هایی که بیشتر در طول زمان و بر اساس زمینه نوسان می‌کنند، به گونه‌ای که هر حسی وجود دارد که یک روش زمانی منحصر به فرد برای شرکت در زندگی شبانه بر اساس سن وجود دارد. هندریکس و کاتلر (2003) توضیح می‌دهند که تغییر الگوهای کار و افزایش مدل‌های شغلی بی‌نظم‌تر، ایده میانسالی را به چالش می‌کشد، در حالی که فضاهای شبانه می‌توانند سن را تشکیل دهند و فرد را «احساس» مسن‌تر از سایر شرکت‌کنندگان کنند. به عنوان یک دوره ثابت یا یک دوره ثبات داخلی یا شغلی.

3.3 میانسالی و تقسیم بندی اجتماعی و فرهنگی

خواه الگوهای مصرف ثابت در طول زندگی ادامه پیدا کند یا نه، تقسیم‌بندی زندگی شبانه بر اساس شاخص‌های اجتماعی-فرهنگی باید در نظر گرفته شود. Emslie، و همکاران ( 2012 ، 2013 ، 2015 )، و لیون و همکاران. (2014) ، گزارش در مورد یکی از معدود پروژه های تحقیقاتی که به طور خاص مشروبات الکلی در میانسالی را بررسی کرده است، دوباره این نکته را ثابت می کند که بارها و میخانه ها نقش مهمی در حفظ شبکه های دوستی برای مصرف کنندگان میانسال ایفا می کنند. بر اساس 60 مصاحبه ای که در اسکاتلند با افراد 30 تا 50 ساله انجام شده است، تحقیقات آنها کمی جوان تر از آنچه در اینجا مورد علاقه است، می طلبد، با این حال همچنین به وضوح کشش مسیر زندگی را با “نشانگرهای” مختلف پیری نشان می دهد، مانند رشد والدین در سراسر جهان. کل محدوده سنی کار هیکمن (2012) بر اساس مطالعه ای در سراسر انگلستان با 180 شرکت کننده است که در محله های محروم زندگی می کنند. با تکیه بر مفهوم اولدنبورگ (1999) از «مکان‌های سوم» (فروشگاه‌ها، کافه‌ها، میخانه‌ها و مراکز اجتماعی)، او استدلال می‌کند که چنین مکان‌هایی نقش مهمی را برای ساکنان مستقر و جدید برای ملاقات و اختلاط در جامعه خود ایفا می‌کنند. تحقیقات هیکمن به طور خاص به سمت یک جمعیت شناسی در انتهای پایین مقیاس درآمد هدف قرار گرفت و در نتیجه تمرکز را از منافع اقتصادی به منافع اجتماعی فضاها برای مصرف کنندگان میانسالی تغییر داد، بنابراین تمرکز اقتصادی تنوع و گفتمان میانسالی را به چالش کشید. کار او بیشتر در بحث بعدی هابارد (2017) در مورد Wetherspoons، ظاهراً بزرگترین میخانه زنجیره ای بریتانیا، بازتاب یافته است. به نفع خوانندگان غیر بریتانیایی، Wetherspoon یک میخانه زنجیره ای با بیش از 900 محل است که در سال 1979 شروع به کار کرد و هدف آن یک بازار مصرف انبوه است که الکل و غذای ارزان قیمت را ارائه می دهد. در حالی که این زنجیره به عنوان محل برگزاری کلاس کارگر دیده می‌شود و باز هم معمولاً در گفتمان «تنوع‌سازی» مورد توجه قرار نمی‌گیرد، هابارد آن را به عنوان نقش مهمی در تسهیل جامعه پذیری برای مشتریان بین نسلی می‌داند.

فراخوان ها برای تنوع بخشیدن به زندگی شبانه اغلب بر فضاهایی تأکید می کنند که الکل در آنها جدایی ناپذیر است، با این حال، مانند موزه ها، جشنواره ها و بازارها، ( Hoc 2003 )، که به نوبه خود حس یک مصرف کننده میانسال مشتاق تر را بازتولید می کند. خطر ترویج چنین راه حل هایی برای تنوع بخشیدن به زندگی شبانه این است که آنها می توانند به سیاست های جدیدی منجر شوند ( کلمب، 2007 ) که در واقع، اشکال دیگر تنوع را لغو می کند و همچنین مکان هایی را نادیده می گیرد که همان تنوعی را که اغلب به نظر می رسد در معاصر وجود ندارد نادیده می گیرد. شهرها علاوه بر این، همانطور که کولیولیس (2018) در رابطه با مقامات لندن بزرگ اشاره می کند، چنین مداخلات سیاستی تأثیرات اصیل سازی را نادیده می گیرد که اغلب منجر به حذف بیشتر می شود. اک و همکاران (2020) الگوی مشابهی را پیدا کردند که در آن استراتژی‌های مدیریت خرد در آمستردام یک مفهوم «درمانی» و زیبایی‌شناسانه از تنوع را به کار گرفته‌اند که با هدف سیاسی برای تأمین امنیت و توسعه اجتماعی-اقتصادی و امنیت در زمینه‌های [از قبل] بسیار متنوع (2020) مطابقت دارد. ، 3311). در واقع، امتیاز دادن به یک شکل از تنوع شهری نسبت به سایرین، ناخواسته می‌تواند دقیقاً به عکس آن منجر شود. تعبیری برای دیگر اشکال طرد اجتماعی در خطوط، به ویژه، طبقه.

آیا تنوع در زندگی شبانه امکان پذیر است؟

تا کنون، پیشنهاد شده است که تصویر پیری، تنوع و زندگی شبانه با پاک کردن برخی از اشکال تنوع (طبقه اجتماعی در مکان‌هایی مانند Wetherspoons) و تمایل به همگن کردن گروه‌های سالخورده کمی درهم است. با این وجود، بررسی عمیق‌تر تنوع باید فرصت‌هایی را برای تعریف معنای آن، از جمله بعد طبقه اجتماعی و مهم‌تر از همه، تفکر در مورد اینکه یک شهر شبانه متنوع واقعاً ممکن است شبیه به نظر بیاید، فراهم کند. به همین ترتیب، این می‌تواند به معنای چالش‌برانگیز بودن مدل‌هایی باشد که سعی می‌کنند صرفاً با «افزودن» گروه سنی مورد نظر تنوع ایجاد کنند. به عنوان مثال، پورتو، در پرتغال، به طور خاص از افراد طبقه متوسط ​​بالای 40 سال خواسته است تا شب را به بیرون بروند ( Nofre, 2017 ). به طور مشابه، در استرالیا، تماس‌های شهرداری سیدنی برای تنوع بخشیدن به شب به صراحت سن را مشخص می‌کند. هدف استراتژی دولت سیدنی 2030 این است که اطمینان حاصل شود که “40٪ از افرادی که از شهر در شب استفاده می کنند، بالای 40 سال خواهند بود” (CoS, 2013:20, به نقل از Wolifson & Drozdzewski, 2017 : 494).

با پیش‌زمینه بحثی که در اینجا مطرح شد، این لفاظی از تنوع و تنوع نه تنها به عنوان پاسخی به زندگی شبانه متمرکز بر جوانان و مشروبات الکلی به کار گرفته شده است، بلکه مزایای اقتصادی و اعتباری را که ممکن است از طریق جذب مشتریان مسن‌تر به دست آید، ارتقا دهد. یک درک ثابت و از پیش تعیین شده از تنوع و پیری مانند این ممکن است ناخواسته اصلاح کند و از پیش تعیین کند که مصرف‌کنندگان قدیمی‌تر و تنوع چگونه باید باشند، بدون توجه به روش‌های پویاتر که شهرها و مصرف‌کنندگان در زمان و مکان متفاوت هستند. تلاش برای درج مکان‌های خاص یا جمعیت‌شناختی، یا تنظیم اندازه‌گیری‌های کمی تنوع، پیچیدگی شهر و آنچه را که شب را به چشم‌اندازی منحصربه‌فرد برای تفکر در مورد تنوع تبدیل می‌کند، از بین می‌برد. هرگز یک شب منحصر به فرد وجود ندارد، بلکه در عوض چندین “صحنه”، محله های متمایز، کاربران و کاربردها، و ادعاهای متفاوت و مهمتر از همه، رقابتی در مورد فضا وجود دارد.

4.1 به سوی چارچوبی برای تحقیقات آتی

نقص برخی از ادبیات اولیه در مورد شهر 24 ساعته این بود که فرهنگ کافه‌های مدیترانه‌ای را ایده‌آل می‌کرد و تصور می‌کرد که می‌توان آن را به بریتانیا منتقل کرد ( دگن، 2003 ). تلاش برای درج فضاهای خاص به امید جذب جمعیت‌شناختی خاص، نه تنها یک گروه نسبتاً همگن را پیش‌فرض می‌گیرد، بلکه درک انتقادی‌تر از نحوه همپوشانی و تلاقی مکان‌ها، هویت‌های مکان، کاربران و استفاده‌ها را مخدوش می‌کند. این مشاهدات نشان می‌دهد که تحقیقات آینده باید هم مکان و هم افراد را در بر بگیرد تا پیچیدگی‌های تمایز و امکانات ارائه شده توسط محیط‌های محلی را درک کند ( Townshend & Roberts, 2013 ؛ Wilkinson, 2018 ). نمونه ای از چنین تحقیقات مفصلی توسط Yeo و همکاران ارائه شده است. (2016) مطالعه Tao Payoh Central، یک محله با کاربری مختلط در حومه سنگاپور، جایی که آنها روش های ترکیبی تحقیقات طراحی اجتماعی و شهری را برای بررسی تعاملات بین نسلی در یک زمینه جغرافیایی و تاریخی خاص ترکیب کردند.

زندگی شبانه در غرب برای بسیاری از مردم بخشی اساسی از هویت، تمایلات، ذائقه و تمایز آنهاست و از این رو تشکیل دهنده همان تقسیم بندی فرهنگی است ( میشم و هدفیلد 2009 ) که ممکن است از طریق سیاست های متنوع سازی که تنها بر یک بخش تمرکز دارد، آن را پاک کنیم. درک هویت، یا کسانی که به دنبال دستیابی به تنوع صرفاً از طریق تحمیل مکان های خاص هستند. ایجاد فضاهای متنوع، فراگیر و بین نسلی مهم و قابل ستایش است، اما باید به این موضوع توجه کنیم که چگونه زندگی شبانه سایتی است که از طریق آن ایده هایی در مورد اینکه چه کسی هستیم و خواسته ها و سلایق ما تحقق می یابد. اشکال کنونی تقسیم‌بندی در زندگی شبانه صرفاً بر اساس سن نیست، بلکه بازتاب طیف وسیعی از تمایلات مختلف، عوامل اقتصادی، سلیقه‌ها، برنامه‌های کاری و خانگی و سایر اشکال تفاوت است. نقش اصیل سازی و تلاش های عمدی برای شکل دادن یا در واقع نادیده گرفتن زندگی شبانه نیز نیاز به شناسایی دارد. غالباً شب را با عبارات صریح، غیرتاریخی و غیرسیاسی می بینیم که آن را صرفاً زمانی برای سرگرمی، تجاوز یا فرار از همه می کند. درج مکان‌های جدید یا جمعیت‌شناختی خاص به این امید که منجر به شهرهای متنوع‌تر و مزایای اقتصادی شود، راه‌هایی را که زندگی شبانه همیشه با اجرای متفاوت تمایز پیوند خورده است را از بین ببرد، و سوالات پیچیده‌تر در مورد چگونگی زندگی و بازنمایی این شهرها در شهری. مراکز

افکار پایانی

سیاست‌های اخیر برای تنوع بخشیدن به زندگی شبانه مورد توجه قرار گرفته‌اند، به‌ویژه از نظر نحوه استیضاح گروه مورد توجه این مقاله، مصرف‌کنندگان میانسال. با این حال، سیاست‌هایی که تنوع را بر اساس سن تشویق می‌کنند، سؤالات مهمی را درباره مفروضاتی که ممکن است چنین تماس‌هایی بر آن‌ها استوار باشد، کم اهمیت می‌سازد. فراخوان برای تنوع در امتداد محورهای سنی، تنوع قابل توجهی را در این گروه از بین می برد، دقیقاً چه کسانی به مراکز شهری دسترسی دارند و چه کسانی را ندارند، سیاست زدایی می کند، نقش دولت در عدم تامین بودجه چنین مکان های جایگزین را نادیده می گیرد و درک زمانی ثابت و زمانی را در نظر می گیرد. سن و راه هایی که تمایلات و تجربیات ما از اوقات فراغت در شب را نشان می دهد. مشکلی که به آن می‌رسیم این است که فراخوان‌ها برای تنوع نیاز به یک پایگاه شواهد بسیار بیشتر، درک قوی از سیال بودن تجربه پیری، آگاهی از چگونگی شکل‌گیری تجربیات ما از شهر پس از تاریکی از طریق فعالیت‌های خاص دارند، و مهمتر از همه، در واقع منظور از تنوع و تنوع در چارچوب سیاست برنامه ریزی چیست.

آنچه در اینجا پیشنهاد می‌شود چارچوبی از درک زندگی شبانه، پیری و تنوع است که نه تنها به سؤالاتی درباره اینکه زندگی شبانه چه کسی معمولاً به حاشیه می‌رود نادیده می‌گیرد و در واقع آن را مرکزی می‌کند. سیاست‌هایی که برای تنوع بخشیدن به زندگی شبانه در امتداد محورهای پیری طراحی شده‌اند، باید با تئوری دوره زندگی و این سؤال که چگونه تعامل ما با زندگی شبانه تحت تأثیر تجربیات قبلی است، هماهنگ باشند. شواهد بیشتری لازم است تا ابتدا بفهمیم چه اتفاقی برای گروهی افتاده است که در کنار گسترش زندگی شبانه بزرگ شده و اکنون میانسالی هستند؟ اینکه چگونه فعالیت‌ها، آرزوها و خواسته‌های آن‌ها از طریق ویژگی‌های دیگری مانند شرایط شخصی و سایر ویژگی‌های هویتی تحت تأثیر قرار گرفته است، نیاز به بررسی بیشتر دارد. در حالی که کار انتقادی در مورد اوقات فراغت و محدودیت‌ها همچنان مهم است، انتقاد از روش‌هایی که اوقات فراغت را همیشه خنثی می‌داند و موانع را می‌توان از طریق تغییر سیاست یا اندازه‌گیری‌های هنجاری به همان اندازه مورد انتقاد قرار داد ( Gadbey et al., 2010 ). ما همچنین باید بدانیم که بخش قابل توجهی از مصرف کنندگان میانسالی بودند که در گسترش شب آنطور که اکنون فهمیده می شود، شرکت نکردند و آنها نیز به تحقیقات بیشتر نیاز دارند. با توجه به این نکته، چگونگی تغییر زندگی شبانه در دهه‌های اخیر نیاز به تحقیقات بیشتری دارد که تغییرات دقیقی را که در زندگی شبانه رخ داده است، تأیید می‌کند، مانند تعطیلی میخانه‌های حومه شهر و تغییر در قالب‌های کلوپ‌های شبانه، شهرنشینی مکان‌های زندگی شبانه، و رشد غذاخوری‌های معمولی. اینها که در یک دوره همسو با پیری جمعیتی در میانسالی رخ می دهد، همه شرایط و زمینه مشارکت در مراکز شهری را پس از تاریکی تغییر داده است.

از نظر سیاست، هیچ راه حل ساده ای برای ایجاد شهرهای متنوع تر در شب وجود ندارد. تنوع همچنان یک هدف آرمانی است که در کنار توسعه زندگی شبانه شهری دنبال شده است. از آنجایی که شب عمدتاً در مورد تمایز باقی می ماند، گاهی اوقات در طول سن، اما به طور کلی در امتداد خطوط هویت، ذائقه و تمایلات، تنوعی که مصرف کنندگان میانسال را به خود جلب می کند، به معنای بازگشایی آنچه از «تنوع» و «میانسالی» و هم به معنای یک دانه خوب است. ارزیابی اینکه چگونه بخش‌های مختلف می‌توانند به پایگاه گسترده‌تری جذب شوند. تحقیقات دقیق بیشتری برای درک چگونگی تعامل اینها با پارامترهای مکان و هویت و پیکربندی فضایی مورد نیاز است و تحقیقات بیشتر در مورد سه گانه افراد، مکان و فعالیت ها را گرد هم می آورد.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.