48000408 21 98+
info@toseabnieh.ir
شنبه تا پنجشنبه 8 تا 18
شهرهای بزرگ شهری در سراسر ایالات متحده به طور استراتژیک توسعه اقتصادی مبتنی بر ورزش را در نظر گرفته اند. این تحقیق به بررسی نقش ورزش در احیای مرکز شهر دیترویت، میشیگان، هجدهمین شهر بزرگ ایالات متحده پرداخت. دیترویت خانه چهار فرنچایز ورزشی حرفه ای است که سه تای آنها دارای امکانات ورزشی در مرکز شهر هستند. از لحاظ تاریخی، دیترویت به خاطر نقشش در صنعت خودروسازی جهانی و قدرت تیمهای ورزشی حرفهایاش شناخته شده است. با توجه به زیان های عمده جمعیتی و اقتصادی دیترویت به دلیل رکود صنعت خودرو، گزینه های استراتژیک مناسب برای حفظ اقتصاد مورد نیاز است. این مطالعه موردی از مصاحبه با گروهی متخصص از ذینفعان توسعه اقتصادی استفاده کرد . برای تسهیل مصاحبه از سوالات نیمه ساختاریافته استفاده شد. از مصاحبه ها، سه موضوع پدیدار شد: (1) امکانات ورزشی و حق امتیاز به عنوان یک کاتالیزور توسعه اقتصادی مرکز شهر. (2) نقش ورزش در ارتقای تصویر مرکز شهر. و (3) چالش های نقش ورزش در احیای مرکز شهر دیترویت. یافتههای مهم این مطالعه عبارتند از: (1) ورزش در پیشبرد اقتصاد مرکز شهر دیترویت نقش دارد. (2) امکانات ورزشی و برنامه ریزی آنها جاذبه های مهمی برای احیای مرکز شهر در دیترویت است. و (3) ورزش نمی تواند صرفاً اقتصاد شهر و یا مرکز شهر را حفظ کند و استفاده از آن به عنوان ابزار توسعه اقتصادی باید با احتیاط مورد توجه قرار گیرد.
◄ ورزش نقش کاتالیزوری مهمی در پیشبرد اقتصاد مرکز شهر دیترویت ایفا می کند. ◄ امکانات ورزشی و برنامهریزی داراییهایی برای احیای مرکز شهر دیترویت هستند. ورزش به خودی خود نمی تواند اقتصاد مرکز شهر دیترویت و شهر را حفظ کند. ◄ استفاده از ورزش به عنوان ابزار توسعه اقتصادی باید با احتیاط مورد توجه قرار گیرد.
شهرهای بزرگ در سراسر ایالات متحده به طور استراتژیک توسعه اقتصادی مبتنی بر ورزش را در نظر گرفته اند. در حالی که هدف سرمایه گذاری ورزشی ممکن است بازگرداندن مردم به مناطق مرکزی شهر برای مصرف ورزش باشد، بحث بین محققان دانشگاهی و متخصصان صنعت در مورد اینکه آیا چنین ابتکاراتی به عنوان یک رونق اقتصادی ثابت شده است، ادامه دارد (باد، 1996، گودمن، 2001، کویگلی). و تروین، 2000). کار علمی بر روی تأثیر اقتصادی امکانات ورزشی به این نتیجه رسیده است که تیمهای ورزشی و امکانات آنها وعدههای زیادی را برای یک شهر میدهند، اما بازده اقتصادی سرمایهگذاریها مشکوک است (Baade, 1996, Chapin, 2004, Rosentraub, 2010, Santo and Mildner, 2010). ).
دیترویت بزرگترین شهر در ایالت میشیگان (ایالات متحده آمریکا) و مقر شهرستان وین است. این شهر بزرگ در میان مراکز فرهنگی، مالی و حمل و نقل اولیه در منطقه مترو دیترویت، منطقه ای با 5.2 میلیون نفر است. در سال 2010، این شهر دارای جمعیت پایه 713777 نفر بود و به عنوان هجدهمین شهر پرجمعیت ایالات متحده رتبه بندی شد (اداره سرشماری ایالات متحده، 2009). در سطح جهانی، دیترویت شهرت خود را به عنوان پایتخت خودروی ایالات متحده برای بیش از نیم قرن به دست آورد و حفظ کرد. دیترویت و منطقه اطراف آن مرکز عمده بازرگانی و تجارت جهانی را تشکیل می دهند، به ویژه به عنوان خانه سه شرکت بزرگ خودروسازی آمریکا، جنرال موتورز، فورد و کرایسلر. حدود 80500 نفر در مرکز شهر دیترویت کار می کنند که یک پنجم از پایگاه استخدامی شهر را تشکیل می دهد. منطقه آماری شهری شش شهرستان دیترویت (MSA) دارای جمعیتی در حدود 4.3 میلیون نفر و نیروی کار حدود 2.1 میلیون نفر است. در ماه مه 2011، وزارت کار، نرخ بیکاری کلانشهر دیترویت را 11.6 درصد گزارش کرد و نرخ بیکاری این شهر برای می 2011 20 درصد بود (اداره آمار کار ایالات متحده، 2011). علیرغم کاهش جمعیت و کاهش اقتصادی، مرکز شهر دیترویت با افتتاح سه هتل تفریحی کازینو، استادیومهای جدید و یک رودخانه احیا شده، نقش فزایندهای به عنوان یک مرکز ورزشی و سرگرمی در قرن بیست و یکم داشته است.
دیترویت با ورزش غریبه نیست، زیرا تنها یکی از 13 شهر ایالات متحده با تیمی از هر چهار لیگ ورزشی حرفه ای است: دیترویت تایگرز (لیگ اصلی بیسبال)، شیرها (لیگ ملی فوتبال)، پیستونز (لیگ ملی بسکتبال). و Red Wings (لیگ ملی هاکی). دیترویت به سرمایه گذاری هنگفت در امتیازات و امکانات ورزشی ادامه می دهد. ببرها در پارک کامریکا بازی می کنند که در سال 2000 افتتاح شد و 41255 صندلی دارد (Detroit.tigers.mlb.com، 2012). شیرها در فورد فیلد بازی می کنند،
برای بیش از نیم قرن، تیم های ورزشی حرفه ای در ایالات متحده مرکز رقابت شدید بین شهرها برای جذب آنها بوده اند. ساختن امکانات ورزشی برای تیم های حرفه ای سنگ بنای تلاش های توسعه شهرهای مختلف بوده است (روزنتراب، 1999، روزنتراب، 2000). چنین تلاش هایی را می توان به دهه 1870 ردیابی کرد، زمانی که جوراب ساق بلند شیکاگو به عنوان بخشی از استراتژی توسعه شهری شیکاگو شکل گرفت (Pelissero, Henschen, & Sidlow, 1991). شهرها
در سه دهه گذشته شاهد افزایش تعداد شهرهایی در سراسر جهان بودهایم که تلاش میکنند تصویر شهری مطلوبتر و جذابتری را ارائه دهند. تصویر شهر (یا تصویر مکان) به عنوان «مجموع باورها، ایدهآلها و برداشتهایی که مردم نسبت به یک مکان خاص دارند» تعریف میشود (کاتلر و همکاران، 1993). تصور کلی این است که شهری که دارای وجهه مطلوبی باشد، از طریق جذب ساکنان جدید، گردشگران، سرمایه گذاران و کارآفرینان، از مزایای اقتصادی بهره خواهد برد (آوراهام، 2004، مک کارتی،
بر اساس مشخصات شهر دیترویت، بررسی ادبیات و چارچوب مفهومی، سؤالات تحقیق زیر برای هدایت مطالعه ایجاد شد:
تصور رهبران محلی در مورد ورزش به عنوان یک کاتالیزور توسعه اقتصادی مناسب برای مرکز شهر دیترویت چیست؟
چالش هایی که استفاده از ورزش را به عنوان یک کاتالیزور برای احیای مرکز شهر دیترویت از نظر متخصصان صنعت محلی محدود می کند چیست؟
در این مطالعه از روش مطالعه موردی با استفاده از مصاحبه پانلی استفاده شد. مطالعات موردی ابزارهای متنوعی برای جمعآوری دادهها و تجزیه و تحلیل دادهها را امکان پذیر میسازد که میتواند به طور مناسب در تحقیقات کیفی استفاده شود (Merriam، 2009، Yin، 2003، Yin، 2009). هدف اصلی از مصاحبه پانل بررسی ادراکات در مورد ورزش به عنوان یک ابزار توسعه اقتصادی بود که می تواند برای احیای منطقه مرکز شهر دیترویت استفاده شود.
چهار ذینفع که سازمان های آنها نقش عمده ای در ترویج ورزش و
پس از تجزیه و تحلیل داده های مصاحبه، سه موضوع پدیدار شد: (1) امکانات ورزشی و حق امتیاز به عنوان یک کاتالیزور توسعه اقتصادی مرکز شهر. (2) نقش ورزش در ارتقای تصویر مرکز شهر. و (3) واقعیت های ورزش در احیای مرکز شهر.
شهرها به طور فزاینده ای از ورزش به عنوان یک کاتالیزور برای توسعه اقتصادی و فرهنگی استفاده می کنند.
تحقیقات به دست آمده بینشی را در مورد چگونگی ارتباط بین ورزش، توسعه اقتصادی و احیای مرکز شهر ارائه می دهد. علاوه بر این، درسهایی از دیترویت آموخته شده است که میتواند توسط شهرهایی که با چالشهای مشابهی مواجه هستند مورد استفاده قرار گیرد – کاهش جمعیت، از دست دادن درآمد، امتیازات ورزشی متعدد، و نیاز به احیای مناطق مرکزی شهر که در مجاورت مکانهای ورزشی قرار دارند. دیترویت