48000408 21 98+
info@toseabnieh.ir
شنبه تا پنجشنبه 8 تا 18
این مقاله به بررسی نحوه عملکرد فرهنگ به عنوان یک مکانیسم همسویی انگیزشی ضمنی در اتحادهای شرکتی می پردازد. ما ارتباط اجدادی بین مقرهای مختلف شرکت را اندازه گیری می کنیم، با استفاده از مهاجرت تاریخی از کشورهای مختلف به مناطق مختلف ایالات متحده، هنگام تشکیل اتحادهای تجاری، ترکیب اجدادی منطقه ای که شرکت ها در آن مستقر هستند، نقش مهمی در انتخاب شرکا و مکان آنها ایفا می کند. سرمایه گذاری های جدید با بهرهبرداری از مهاجرت به شهرهای ایالات متحده ناشی از جنگ جهانی اول و اقدامات مهاجرتی دهه 1920، متوجه میشویم که ارتباط اجدادی ناشی از مولفه فشار عرضه در جریانهای ورودی مهاجران تاریخی با افزایش شدت اتحاد امروزه همراه است. در نهایت، شرکتهای شریک زمانی عملکرد بهتری را تجربه میکنند که ارتباط اجدادی بین دفاتر مرکزی آنها یا بین مخترعانشان قویتر باشد. ارزش ها و باورهای مشترک بین سهامداران کلیدی شرکت ها احتمالاً زیربنای نقش پیوند اجدادی است.
ادبیات موجود در مورد کسبوکارهای خانوادگی بر نقش حیاتی «داراییهای خانواده» در موفقیت آنها تأکید میکند، که شامل داراییهای نامشهود مانند ارزشها و باورهای شخصی، ارتباطات، شهرت و غیره میشود که میتواند هزینههای مبادله با سهامداران مختلف را کاهش دهد (Bennedsen and Fan, 2014; بنندسن و همکاران، 2015؛ فن و همکاران، 2022). به طور حکایتی، مهاجران اغلب ارزشها و ارتباطات فرهنگی خود را به ارمغان میآورند، و همچنین تجارت و تجارت بین کشور و کشور میزبان را تسهیل میکنند (Bae، 2017؛ کوهن و همکاران، 2017). با شناخت تأثیر میراث فرهنگی مشترک، این مقاله به بررسی اینکه آیا شواهد سیستماتیک برای اهمیت شبکههای اجدادی در بخش شرکتی ایالات متحده امروزه وجود دارد یا خیر، میپردازد. ما بر تصمیمهای شرکتها برای تشکیل اتحاد تمرکز میکنیم – یک تصمیم شرکتی مهم که مرزهای شرکت را تغییر میدهد و همچنین اغلب به تصمیمی برای تعیین مکان سرمایهگذاری جدید نیاز دارد.
ادبیات نظری اخیر نشان داده است که فرهنگ میتواند مرزهای شرکت را شکل دهد، زیرا در مواقعی، هنجارهای ضمنی کارآمدتر از قراردادهای تفصیلی هستند (Gorton and Zentefis, 2020). 1 در واقع، اعلامیه های تشکیل اتحاد اغلب بر نقش تناسب فرهنگی تأکید می کند. 2 با توجه به ادبیات در حال ظهور که بر مهاجرت تاریخی به عنوان بذری از ارزشها و ترجیحات مردم تأکید میکند که به آرامی در طول زمان تکامل مییابد (به عنوان مثال، Guiso و همکاران، 2006؛ Spolaore و Wacziarg، 2013؛ Giuliano و Tabellini، 2020؛ Sequeira و همکاران، 2020)، ما بر این موضوع تمرکز می کنیم که چگونه ارتباط اجدادی بین ذینفعان شرکت های ایالات متحده، به عنوان یک مکانیسم همسویی انگیزشی ضمنی، تصمیمات شراکت و مکان شرکت ها را هنگام تشکیل اتحاد شکل می دهد، شبیه به نقش دارایی های نامشهود خانواده در شرکت های خانوادگی. معیارهای مختلف فرهنگ شرکتی در ادبیات، جنبههای خاص متفاوتی از ارزشها و باورهای مشترک را نشان میدهد . با پیشینه اجدادی، ما رویکرد جامع تری را در پیش گرفته ایم و هدف آن سنجش ریشه عمیق فرهنگ است. با استفاده از دادههای سرشماری 1980، اولین سرشماری با اطلاعات جامع اجدادی، ما فاصله اجدادی (برعکس اتصال) را برای یک جفت مکان به عنوان فاصله منهتن (L 1) بین دو بردار که ترکیبات اجدادی دو مکان را مشخص میکنند محاسبه میکنیم . جمعیت
اتحادها معمولاً شامل قراردادهای همکاری بین نهادهای مستقل هستند و می توانند به شکل یک اتحاد استراتژیک یا یک سرمایه گذاری مشترک باشند. ارزشها و باورهای مشترک ناشی از پیوند اجدادی ممکن است نقش مهمی در تصمیمگیریهای اتحاد داشته باشند، با توجه به احتمال بروز مشکلات و به طور کلی، اهمیت همکاری بین شرکا (رابینسون و استوارت، 2007). در مدلی که افراد به انگیزهها پاسخ میدهند اما همچنین تحت تأثیر هنجارها و ارزشهای به ارث رسیده از نسلهای قبلی هستند، تابلینی (2008) نشان میدهد که اگر افراد به یکدیگر نزدیک باشند (مثلاً از نظر قومیتی) همکاری آسانتر است. در نهایت، ویژگی منحصر به فرد انتخاب هر دو شرکت شریک و مکان سرمایه گذاری جدید، هنگام تشکیل اتحاد، به ما اجازه می دهد تا اهمیت ارتباط اجدادی را در شکل دادن به مرزهای سازمانی و جغرافیایی شرکت آزمایش کنیم.
ما اطلاعات مربوط به معاملات اتحاد اعلام شده بین سالهای 2004 و 2017 را از شرکت دادههای اوراق بهادار (SDC) Platinum بازیابی میکنیم. تحقیقات قبلی نشان می دهد که فرهنگ حاکم در مناطقی که شرکت ها در آن ساکن هستند، برای مثال دینداری محلی، بر تصمیمات و نتایج شرکت ها تأثیر می گذارد. 4 با تمرکز بر یک ریشه فرهنگی عمیق – ترکیب اجدادی جمعیت محلی (Guiso et al., 2006) – ما ابتدا تجزیه و تحلیل سطح جفت ایالتی از فعالیت های اتحاد را با بررسی شدت اتحادهای تشکیل شده توسط شرکای با مقر در 1275 انجام می دهیم. جفت ایالت در میان تمام 50 ایالت ایالات متحده به اضافه واشنگتن دی سی در طول دوره نمونه. ما دریافتیم که کاهش یک انحراف استاندارد در فاصله اجدادی دو ایالت با افزایش 0.032 شدت اتحاد (مقیاسشده)، مشابه افزایش شدت اتحاد (0.048) در صورت هم مرز بودن دو ایالت مرتبط است. با استفاده از نمونه ای از معاملات واقعی و خلاف واقع، ما همچنین متوجه می شویم که شرکت ها به احتمال زیاد با شرکت هایی از کشورهای مرتبط با اجداد شریک می شوند، به ویژه برای اتحاد در صنایعی که بیشتر بر سرمایه گذاری های مربوط به رابطه متکی هستند (Nunn, 2007) و آنهایی که بین شرکت های دارای روابط بیشتر متکی هستند. ارتباط عمودی (فرسارد و همکاران، 2020)، که بیشتر در معرض مشکل نگه داشتن هستند.
این شناسایی متکی بر میزانی است که ارتباط اجدادی توسط الگوهای مهاجرت تاریخی تعیین میشود و بنابراین بر اساس شرایط اقتصادی کنونی هدایت نمیشود. برای به دست آوردن یک جزء فشار عرضه از مهاجرت تاریخی، ما از تنوع برون زا در مهاجرت به شهرهای ایالات متحده، ناشی از جنگ جهانی اول و قوانین مهاجرت 1921 و 1924، با استفاده از رویکرد حداقل مربعات دو مرحله ای (2SLS) استفاده می کنیم. این شوک ها جریان مهاجرت به ایالات متحده از مناطق مختلف اعزام کننده را به درجات مختلف تغییر داد و بنابراین به طور غیرمنتظره ای تعداد و ترکیب مهاجران در شهرهای ایالات متحده را تغییر داد. به دنبال تابلینی (2020)، ما ابزاری را بر اساس شوکهای مهاجرت تاریخی با تقسیم جریانها از هر منطقه ارسالکننده به شبکه شهری از افرادی که در نهایت در آن شهر ساکن میشوند، میسازیم. ما متوجه شدیم که کاهش فاصله اجدادی بین دو شهر به طور قابل توجهی با افزایش شدت اتحاد (مقیاسشده)، پس از کنترل اثرات ثابت شهر و جفت دولت مرتبط است.
برای زیرمجموعه کوچکی از معاملات فقط با شرکای عمومی، متوجه میشویم که فاصله اجدادی، نماینده تناسب فرهنگی بین شرکا، به طور قابل توجهی و منفی با بازدههای غیرعادی پیرامون اعلامیههای اتحاد همبستگی دارد، در حالی که فاصله جغرافیایی تأثیر قابلتوجهی ندارد. 5 یکی از احتمالات این است که فاصله کمتر اجدادی هماهنگی و همکاری بین کارکنان شرکا را در هنگام اجرای اتحاد جدید تسهیل میکند، که باعث کاهش توقف و ایجاد هم افزایی بیشتر میشود. سایر کانالهای غیر انحصاری ممکن و غیر انحصاری شامل سهامداران هستند – که بسیاری از آنها محلی هستند (به عنوان مثال، کوال و مسکوویتز، 1999) و بنابراین از اتحادهای ایجاد شده بین شرکای با فاصله کم اجدادی، یا به دلیل اصطکاک اطلاعاتی کمتر یا ترجیحات ذاتی استقبال میکنند (مثلاً، آیرز و همکاران همکاران، 2011).
ادبیات در مورد چگونگی تأثیر ارتباطات بر تصمیمات شرکتی عمدتاً بر ارتباطات حرفه ای و اجتماعی در بین رهبران شرکت متمرکز است (به عنوان مثال، Cai و Sevilir، 2012؛ Ishii و Xuan، 2014). مطالعه ما اهمیت ارتباط اجدادی را در کاهش اصطکاک بین سهامداران برجسته می کند. ارتباط اجدادی میتواند نقش مهمی برای تسهیل انتقال دانش در اتحادها داشته باشد، که ممکن است با توجه به ماهیت “هزینه غرق شده” انتقال دانش، متوقف شود. ادبیات قبلی در مورد انتقال دانش بر اهمیت مجاورت جغرافیایی تمرکز دارد (جافه و همکاران، 1993؛ ساکسین، 1990)، اما روزنکوپف و آلمیدا (2003) اشاره می کنند که تشکیل اتحاد، انتقال دانش را در سراسر مرزهای منطقه ای افزایش می دهد. در کشوری با مهاجرپذیری بالا مانند ایالات متحده، ارتباطات اجدادی بین مردم فراتر از مرزهای جغرافیایی است و می تواند به باورها و ترجیحات مشترک کمک کند، که به نوبه خود همکاری، مشابه نقش دارایی های نامشهود خانواده در شرکت های خانوادگی را تسهیل می کند.
با استفاده از دادههای مربوط به ریشههای اجدادی مخترعان، متوجه میشویم که فاصله اجدادی بین مخترعان در شرکتهای شریک به طور منفی با اعلام بازده غیرعادی مرتبط است. با این حال، این تنها در مورد اتحاد R&D است، جایی که همکاری بین مخترعان احتمالا مهم است. اثر مثبت ارتباط اجدادی بین ایالات مقر شرکا یا بین مخترعان هنگام کنترل ارتباطات اجدادی و اجتماعی بین رهبران شرکت شرکا کاهش نمی یابد. اگرچه این یافتهها به دلیل حجم نمونه محدود این تجزیه و تحلیل تنها پیشنهادی هستند، اما به کانال تأثیر متمایز ناشی از ارتباط اجدادی بین کارمندان غیر اجرایی یا سهامداران اشاره میکنند.
علاوه بر تصمیم شراکت، یکی دیگر از تصمیمات مهم اتحاد، مکان سرمایه گذاری جدید است. بیش از 70 درصد از سرمایه گذاری های جدید در یکی از ایالت های شرکا واقع شده اند. با این حال، شرکای با فواصل اجدادی بیشتر بین آنها به طور قابل توجهی کمتر احتمال دارد که سرمایه گذاری جدید را در همان وضعیت شریک قرار دهند و اثرات ثابت کشورهای شریک را کنترل کنند. برای سرمایه گذاری هایی که در خارج از ایالت های شرکا واقع شده اند، از یک مدل ساده برای “پیش بینی” مکان سرمایه گذاری استفاده می کنیم. برای هر یک از مکان های واقعی و 50 مکان خلاف واقع برای هر اتحاد معین، ما میانگین فاصله اجدادی از مکان های شرکا را محاسبه می کنیم و از آن برای پیش بینی مکان واقعی سرمایه گذاری استفاده می کنیم. ما رابطه منفی قابل توجهی بین این دو پیدا کردیم، که نشان میدهد سرمایهگذاریهای جدید در مکانهایی با فاصلههای اجدادی کمتر از ایالتهای شرکا در بالا و فراتر از فاصله جغرافیایی واقع شدهاند.
مقاله مهم توسط Guiso و همکاران. (2006)، با شناخت چالشها و پیشرفتهای موجود در ادبیات فرهنگ بهعنوان عامل تعیینکننده پدیدههای اقتصادی، استفاده از جنبههای عمیق فرهنگ را پیشنهاد میکند که بهجای انباشته شدن داوطلبانه، بهعنوان متغیرهای برونزا به ارث رسیدهاند (مثلاً منشأ اجدادی). آلسینا و لا فرارا (2005) ادبیات را بررسی میکنند و اثرات مثبت و منفی تنوع قومیتی را بر نتایج اقتصادی مستند میکنند. 6 پان و همکاران (2017) فرهنگ ریسک شرکتی را با استفاده از پیشینه اجدادی افسران شرکت استنباط کرده و تأثیر آن را بر ریسک پذیری شرکت بررسی می کند. ما نشان میدهیم که ارتباط اجدادی بین شرکتها، بهویژه بین کارمندان غیر اجرایی شرکتها، ریشه فرهنگی عمیق مرزهای شرکت و انتخابهای مکان، بالاتر و فراتر از ارتباطات بین رهبران شرکتها است. بنابراین مقاله ما به تماس فن و همکاران پاسخ می دهد. (2022) برای تحقیقات آینده در مورد نقش فرهنگ در اداره روابط ذینفعان، پس از یافتن شواهدی از فرهنگ ها و هنجارهای شکل دهنده ساختارهای حاکمیتی و روابط قراردادی در شرکت های خانوادگی.
یک رشته از ادبیات “فرهنگ و اقتصاد” به طور خاص نقش فرهنگ را در کاهش اصطکاک ها مورد مطالعه قرار می دهد. باگوات و لیو (2020) نشان می دهند که نگرش های اعتماد ارثی تحلیلگران بر پردازش اطلاعات آنها از منابع خارجی تأثیر می گذارد. فیسمن و همکاران (2017) تأثیر نزدیکی فرهنگی بین وام گیرندگان و وام دهندگان را بر نتایج وام مطالعه کرد. کوهن و همکاران (2017) دریافتند که شرکتهایی که مقر آنها در مناطق سابقاً بازداشتشده قرار دارند، امروزه به طور قابلتوجهی بیشتر از سایر شرکتها به ژاپن صادر میکنند. نتایج ما نقش ارتباطات اجدادی را، هم بین جوامع محلی که شرکتها در آن زندگی میکنند و هم بین کارکنان کلیدی آنها، بهعنوان یک مکانیسم همسویی انگیزشی ضمنی که اصطکاکهای شراکتی را هنگام تشکیل اتحاد کاهش میدهد، برجسته میکند.
اتحادهای شرکتی، مانند اتحاد استراتژیک و سرمایه گذاری مشترک، شکل سازمانی مهمی هستند که از طریق آن شرکت ها به بازارهای محصول جدید یا مناطق جغرافیایی رشد می کنند، بنابراین مرزهای شرکت را گسترش می دهند. از نظر تئوری، اتحادها اغلب به عنوان معضل زندانی مدل می شوند (به عنوان مثال، گولاتی و همکاران، 1994)، که در آن نتایج موفق به همکاری هر دو شریک برای رسیدن به هدف مشترک ایجاد ارزش (یعنی انتخاب استراتژی غالب بازده) متکی است. ارزش ها و باورهای مشترک نشات گرفته از
برای ثبت ارتباط اجدادی، ما فاصله اجدادی بین دو مکان (ایالت، شهرستان یا شهر) را با استفاده از دادههای سرشماری 1980، اولین سرشماری با اطلاعات جامع اجدادی، اندازهگیری میکنیم. 8 ما از 138 گروه اجدادی که توسط سرشماری فهرست شده اند استفاده می کنیم (به پیوست 1 مراجعه کنید) و کسر جمعیت در هر گروه اجداد را برای هر مکان محاسبه می کنیم. کسرهای اجدادی را در یک بردار (x 1 , x 2 , …, x 138 ) برای هر یک جمع می کنیم.
تشکیل اتحادها، شرکت ها را قادر می سازد تا با ترکیب نقاط قوت مکمل، تنوع یا هم افزایی ایجاد کنند و جایگزینی انعطاف پذیر برای رشد ارگانیک یا ادغام برای شرکت ها فراهم می کند. همچنین به شرکتها اجازه میدهد تا در مناطق جدید در فضای محصول یا بازارهای جغرافیایی حرکت کنند (مودی، 1993؛ داس و همکاران، 1998؛ رابینسون، 2008؛ لی و همکاران، 2019). با این حال، برخلاف M&As، قرارداد ناقص یک چالش جدی است که اتحادها با آن روبرو هستند. برای مثال، شرکتها میتوانند از ایجاد اتحاد در هنگام مواجهه با آنها دلسرد شوند
اگر پیوند اجدادی واقعاً ارزشها و باورهای مشترک را القا میکند، که مشکلات مربوط به قراردادهای ناقص مانند معضل بازداشت یا زندانی را کاهش میدهد، ما انتظار داریم که اتحاد بهتری توسط شرکای مکانهای به هم مرتبط شکل بگیرد. به طور کلی، پیوند اجدادی می تواند هم افزایی ایجاد شده توسط اتحاد را از طریق همکاری بهتر یا به اشتراک گذاری اطلاعات، مشابه نقش دارایی های نامشهود خانواده در شرکت های خانوادگی، افزایش دهد. در این قسمت به بررسی رابطه می پردازیم
یک تصمیم مهم، زمانی که شرکتها اتحاد تشکیل میدهند، این است که کجای سرمایهگذاری جدید قرار گیرد. در نمونه ما، 72 درصد از اتحادها در یکی از ایالت های شرکا قرار دارند که اهمیت نزدیکی جغرافیایی را در تصمیم گیری های مکان نشان می دهد و تا حدی ارتباط متغیرهای حالت ارائه شده توسط SDC را تایید می کند. 16
در این مقاله، ما مطالعه میکنیم که چگونه عوامل تعیینکننده فرهنگی – پیشینه اجدادی سهامداران یک شرکت – مرز و مکان شرکت را شکل میدهند. به طور خاص، ما بر نقش فرهنگ به عنوان یک مکانیسم همسویی انگیزشی ضمنی برای کاهش هزینههای مبادله در تشکیل اتحاد، مشابه نقش «داراییهای خانواده» در شرکتهای خانوادگی تمرکز میکنیم (Bennedsen and Fan, 2014; Bennedsen et al., 2015; فن و همکاران، 2022). ما ابتدا نشان میدهیم که پیوند اجدادی میتواند کانالی از ارزشها و باورهای مشترک باشد