48000408 21 98+
info@toseabnieh.ir
شنبه تا پنجشنبه 8 تا 18
شرایط معاصر در صنعت گردشگری در دهه های اخیر شروع به بروز یک سری مشکلات کرد. به گونهای که هرگز پیش از این اتفاقات متعددی رخ نداده است که نه تنها تمایلات و سلیقههای تقاضای گردشگران را تغییر داده است، بلکه پیشنهاد گردشگری را به تمرکز بر استراتژیها و جنبههای عملیاتی جدید سوق داده است. قواعد بازی با ظهور حملات تروریستی مکرر، نوسانات اقتصادی، بلایای آب و هوایی، نقاط داغ درگیری جدید در جهان و غیره تا حد زیادی تغییر کرده است. گردشگری به عنوان یک صنعت خاص و پیچیده نسبت به چنین تغییراتی بیش از حد حساس شده است. برخلاف این عوامل و عوامل خارجی مشابه که به طور کلی تأثیرات منفی بر گردشگری دارند، در رفتار و خواسته های خود گردشگران نیز تغییراتی ایجاد شده است. بازدید از مقاصد جدید و ناشناخته گردشگری در سالهای اخیر به یکی از ویژگیهای انگیزشی اصلی تصمیم گردشگران برای مشارکت در جریانهای گردشگری تبدیل شده است. نیاز مقاصد گردشگری برای انطباق با این محیط در حال تغییر اجتناب ناپذیر است. جمهوری مقدونیه هنوز از نظر گردشگری مقصدی است که به اندازه کافی اکتشاف نشده است. می توان نتیجه گرفت که وضعیت صنعت گردشگری در سطح پایین توسعه یافته ای قرار دارد. تغییراتی که رخ داده حتی به این مقصد هم رحم نکرده است. تعدادی روش جدید برای انطباق موفقیت آمیز با این وضعیت و دستیابی به مزیت رقابتی به منظور بقا در بازار گردشگری وجود دارد. رویکرد خوشه ای در این معنا به استفاده از روش شناسی جدید اشاره دارد. برای اولین بار در فرمول های استراتژیک استفاده شد. تجربه نشان میدهد که مدل خوشهای را میتوان برای اشکال مختلف فعالیتهای گردشگری به کار برد. بر اساس اهداف، چارچوب ها و دستورالعمل های تعریف شده، می توان با استفاده از معیارهای اولویت، چندین خوشه را متمایز کرد. در مقدونیه رویکرد خوشه ای برای گردشگری روستایی، فرهنگی، کوهستانی، دریاچه ای و شراب استفاده می شود. با این حال، از نظر روش شناختی، این یک بخش باز از تحقیق است که می تواند در سایر اشکال ممکن نیز استفاده شود. استفاده از این تجارب جهانی کمک خواهد کرد تا مقدونیه به یکی از کشورهایی تبدیل شود که کاربرد این روش در آن مورد قبول همه ذینفعان باشد. نتایج حاکی از دستاوردهای قابل توجهی است که می تواند به سایر واحدهای فضایی داخل و خارج از کشور توصیه شود.