• منطقه 22 - شهرک گلستان- ساحل شرقی دریاچه چیتگر - برج تجارت لکسون - طبقه 6

48000408 21 98+

info@toseabnieh.ir

شنبه تا پنجشنبه 8 تا 18

بهترین تکنیک های جذب مشتری

بهترین تکنیک های جذب مشتری

بهترین تکنیک های جذب مشتری

در جهان امروزی تاجران بسیاری مشغول به تجارت در حوزه های گوناگون هستند که برای جذب سرمایه بیشتر نیاز به تکنیک های خاصی از بازاریابی دارند. درواقع مهم نیست شما دارای کسب و کاری کوچک و یا گسترده هستید، تبلیغات و استفاده از روش های صحیح بازاریابی همیشه برای توسعه حرفه شما ضرورت دارد. عبارت «جذب مشتری» به معنای متقاعد کردن مردم برای خرید محصولات یا استفاده از خدمات شما است. اما جذب مشتری، در عین سادگی که به نظر می رسد، کمی پیچیده تر از چیزی است که فکر می کنید. به همین دلیل ما در این مقاله بهترین تکنیک های جذب مشتری را برای شما عزیزان بازگو کرده ایم تا بتوانید از این طریق کسب و کاری پر رونق را تجربه کنید.

فرآیند جذب مشتری

استراتژی جذب مشتری یا (customer acquisition)، فرآیند هایی است که برای متقاعد کردن مصرف کنندگان برای خرید محصول یا خدمات شما باید طی شوند. همانطور که می دانید در دنیایی پیشرفته که با استفاده از تکنولوژی از همیشه توسعه یافته تر است، کسب و کار های زیادی برای جذب سرمایه وجود دارد. به همین دلیل شما در هر تجارتی که ورود کنید، قطعا در مقابل خود چندین رقیب سرسخت خواهید دید. به همین دلیل مسئله شناخت بهترین تکنیک ها برای جذب مشتری، از اهمیت ویژه ای برخوردار بوده و به شما کمک می کند تا در حرفه خود پیشرفت های بزرگی را تجربه کنید. به همین ترتیب استراتژی جذب مشتری شما شامل تمام تلاش های شما برای رساندن مشتریان به مرحله نهایی خرید می شود. این ممکن است شامل روش های زیادی باشد، اما در نهایت شما اقداماتی در راستای بازاریابی انجام می دهید تا مشتری برای استفاده از خدمات شما و یا خرید از محصولات تان احساس راحتی بیشتری برای صرف هزینه خود داشته باشد. البته امروزه انواع گوناگون بازاریابی دیجیتال مارکتینگ، تلفنی، ویزیتوری، وبینار ها و سمینار ها و بسیاری از روش های دیگر ابداع شده که ابتدا باید یکی از این روش ها را با توجه به اهداف سرمایه گذاری خود انتخاب کنید.


انتخاب بازاریابی صحیح برای جذب مشتری

درست است که استراتژی های گوناگونی برای بازاریابی و جذب مشتری در بازار وجود دارد و هزاران فرد به عنوان تولید کننده محتوا و منیجر(اشخاصی که بر بهبود یک شغل نظارت می کنند) با هدف جذب مشتری برای کسب و کار های مختلف تلاش می کنند. اما با این حال شما باید بهترین ایده را برای تجارت خود در نظر بگیرید. برای مثال اگر قصد فروش بیشتر محصولات خود را دارید، می توانید با ساخت یک درگاه پرداخت اینترنتی امن، روند فروش خود را تسهیل کرده و خدمات بیشتری به مشتریان خود ارائه دهید. در کل روش های بازاریابی اینترنتی که دیجیتال مارکتینگ نام دارند، از بهترین تکنیک های جذب مشتری به شمار می روند. زیرا در دنیای امروزی که تا این حد به تکنولوژی بها داده شده و اکثر افراد وقت خود را به فعالیت در فضای اینترنت اختصاص می دهند، دیده شدن کسب و کار شما توسط افراد بیشتر در شبکه های مجازی کاری راحت تر و عقلانی تر به شمار می رود. مزیت بزرگی که در رابطه با این نوع بازاریابی وجود دارد، این است که شما می توانید به راحتی از طریق شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، تلگرام، وب سایت های اینترنتی مانند درگاه پرداخت موبایل یا سایر درگاه ها و غیره کسب درآمد کرده و حتی هنر خود را ارائه دهید. در کل می توان گفت کارهایی که به وسیله بازاریابی دیجیتال مارکتینگ می توان انجام داد نسبت به سایر روش ها محبوب تر بوده و از عملکرد بهتری برخوردار می باشد. اما بهترین گزینه برای افزایش جذب مشتری، به کارگیری استراتژی دیجیتال مارکتینگ و در کنار آن استفاده از سایر روش های بازاریابی ویزیتوری، فروش تلفنی و تبلیغات برندینگ است که در ادامه این مقاله از پی فا به آن ها پرداخته ایم.

روش بازاریابی دیجیتال مارکتینگ

طبق آمار یک تحلیل گر معتبر به نام (Pew)، استفاده مستمر از اینترنت در میان بزرگسالان، از همیشه بیشتر بوده است. این آمار اهمیت جایگاه اینترنت و فضای مجازی را تنها در بین قشر بزرگسالان جهان نشان می دهد. به همین ترتیب می توان گفت اینترنت یکی از فناوری ها به شمار می رود که بیشترین ارزش میان جوانان یک جامعه را دارد. به همین دلیل می توان گفت دیجیتال مارکتینگ از بهترین استراتژی ها برای دیده شدن کسب و کار های مختلف و فروش بیشتر یک تجارت محسوب می شود. دیجیتال مارکتینگ (Digital Marketing)، به اقدامات گسترده ای گفته می شود که در فضای اینترنت اعمال شده تا هر کسب و کاری توسط افراد بیشتری دیده شود و در نهایت فروش محصولات آن بیشتر شده و یا افراد بیشتری از خدمات تجارت مورد نظر استفاده کنند. درواقع شبکه های اجتماعی که هر روزه ما به فعالیت در آن ها می پردازیم، فراتر از یک فضای مجازی هستند و خدمات تخصصی تری را به اقشار گوناگون ارائه می دهند. برای مثال دو مورد از پر طرفدار ترین شغل ها، فروش از طریق پیج های اینستاگرام و وبسایت های اینترنتی می باشد. البته مراحل اولیه ساخت یک حساب اینستاگرام و یا ایجاد یک وب سایت در گوگل، کار ساده ایست. اما اینکه چطور حرفه خود را از طریق این شبکه های اجتماعی توسعه داده و حساب مجازی خود را پیشرفت دهیم، نیازمند پیروی از الگوریتم های خاص و روش های تخصصی ایست که به آن ها دیجیتال مارکتینگ گفته می شود. استراتژی دیجیتال مارکتینگ را می توان به صورت فردی آموزش ببینید و یا می توانید شخصی با تجربه در این زمینه را استخدام کنید تا مسیر دیده شدن کسب و کار شما را هموار سازد.

روش بازاریابی تلفنی

در این روش یک شرکت کوچک و یا یک مجموعه بزرگ برای تبلیغ خدمات و محصولات خود، از طریق تماس تلفنی علاقه مندان را از وجود نهاد خود با خبر می سازد. برای این کار شرکت ها افرادی با تجربه و آموزش دیده در زمینه فروش تلفنی استخدام کرده و تیم فروش تشکیل می دهند. سپس این تیم تجارت های مشابه که ممکن است به خدمات و یا محصول مورد نظر علاقه مند باشند را از کسب و کار خود مطلع می کنند و با این کار در راستای جذب مشتری بیشتر و افزایش بهبود عملکر شرکت، تلاش می کنند. این روش نیز دارای مزایای مختص به خود می باشد، اما برای تشکیل یک تیم مجرب فروش نیاز به سرمایه اولیه و افراد با تجربه است.

روش بازاریابی ویزیتوری

این روش شباهت زیادی با روش بازاریابی تلفنی دارد. زیرا بازاریابی از طریق ویزیتوری نیز به افزایش آگاهی کسب و کار های علاقه مند به تجارت شما کمک می کند. ویزیتوری به شغلی گفته می شود که در آن یک شخص به نام ویزیتور محصولات یک شرکت را به صورت حضوری به سازمان های دیگر معرفی می کند. برای مثال شرکتی که به فروش محصولات گیاهی مشغول است، می تواند شخصی را به عنوان ویزیتور استخدام کند تا نمونه محصولاتش را به عطاری های سراسر شهر معرفی کند. این امر برای شرکت های خدماتی نیز صدق می کند، شرکت هایی که مجموعه ای از خدمات را ارائه می دهند می توانند با پخش بوروشور های مربوط به شغل شان را در سراسر شهر، افراد بیشتری را به کسب و کار خود دعوت کنند.


تکنیک های جذب مشتری

برای افزایش فروش کسب و کار خود و افزایش فروش، باید با تکنیک های روز دنیا برای جذب مشتری آشنا باشید. این امر مستلزم شناخت کامل از مجموعه خود و نیاز مشتری هایتان است تا بتوانید به بهترین شکل با آن ها ارتباط بگیرید. در واقع گام بعدی که پس از تبلیغ برند خود و دیده شدن آن توسط افراد بیشتر جامعه، باید بردارید این است که مشتری را به مرحله نهایی فروش برسانید. درست است که تبلیغات کمک بزرگی به دیده شدن تجارت تان توسط اقشار گوناگون جامعه کرده و گام بزرگی را در مسیر فروش تان بر می دارد، اما این تمام مسئله نیست و شما باید بتوانید با ایجاد یک ارتباط عمیق و صمیمانه مشتری را به مرحله نهایی فروش برسانید. زیرا ارتباط مستقیمی بین جذب مشتری و حفظ مشتری در بین مشاغل و بازاریابان وجود دارد. فروشگاهی را تصور کنید که با تبلیغات گسترده از مشتریان بسیاری بهره مند شده است، اما فروشنده آن با رفتاری تند و غیر حرفه ای با مشتریان خود برخورد می کند، آیا به شخصه حاضر به خرید از فروشگاه نام برده هستید؟ تکنیک های جذب مشتری دقیقا برای همین موضوع کاربرد دارند، تا یک کسب و کار بتواند به هدف نهایی خود رسیده و مشتریانش را چند برابر کند. در ادامه برخی از بهترین تکنیک های جذب مشتری را برای شما عزیزان نام برده و توضیح داده ایم.

شناخت نیاز مشتری

همه کسب و کار ها از محصولات و خدمات مشابه برخوردار نیستند و با توجه به همین موضوع نیاز های مشتریان نیز گوناگون است. برای مثال رفتار فردی که از مجموعه فروش کتاب برخوردار است نمی تواند با یک فرد قصاب مشابه باشد. جذب مشتری یک موضوع بسیار گسترده است، به همین دلیل پیش از هر چیزی ابتدا باید مشتری های خود و نیاز های آن ها را بدانید تا بتوانید خدمات خود را به بهترین شکل ارائه دهید. برای این کار باید شروع به تحقیقات گسترده کنید، به یاد داشته باشید کار کپی برای هیچ کس ارزشمند نیست و شما باید خدمات مختص به خود را ارائه دهید. البته تحقیق در رابطه با رقیبان و اشخاصی که در زمینه شغل شما موفق شده اند اصلا بد نیست و حتی از کارهای واجب نیز به شمار می رود. اما هیچ وقت سعی نکنید با الگوبرداری از رقبای خود کسب و کارتان را توسعه دهید، زیرا این کار نه تنها بازدهی که تصورش را دارید نداشته بلکه به شکست ختم خواهد شد. در نتیجه سعی کنید در پیمودن مسیر تجارت خود خلاق بوده و همیشه پذیرای ایده های نو باشید تا تبدیل به بهترین شوید.

از متود های روانشناسی کمک بگیرید

روانشناسی یکی از علم های ارزشمندی است که می تواند شما را در هر زمینه ای به موفقیت برساند. اگر شما بتوانید علم روانشناسی را با تجارت خود ادغام کنید، یقینا می توانید بهترین نتیجه را کسب کنید. فروش یکی از اقداماتی است که رابطه مستقیم با هنر روان ‌شناختی دارد. زیرا اگر شما بتوانید بر روی مشتری تاثیرات لازمه را بگذارید، می توانید وی را به خرید هر یک از محصولات یا خدمات خود سوق دهید. اما چطور باید از این تخصص مهم در مشاغل استفاده کرد. در این قسمت نیز شما باید کسب و کار خود را به خوبی بشناسید و بدانید چه چیز هایی برای آن بهتر است. لازمه رسیدن به شناخت کافی در رابطه با شغل خود و مشتریان تحقیق فراوان است. پس از آنکه مشتری خود را به خوبی شناختید، یکی از متود های روانشناسی این است که اعتماد مشتری را جلب کنید. اگر اعتماد یک فرد در رابطه با خدمات فروشگاه شما جلب شود، از مشتری به خریدار دائمی تبدیل می شود که رسیدن به این امر از اهداف اصلی و مهم یک کسب و کار به شمار می رود. یکی دیگر از متودهای روانشناختی که در دنیای کار می تواند به خوبی برای هر کسب و کاری بازدهی داشته باشد، ترقیب مشتری به خرید در زمان مناسب است. شما می توانید با ارائه تخفیف های خوب برای یک بازه زمانی کوتاه، مشتری را ترقیب به خرید محصول مورد نظر کرده تا زود تر به فروش رسیده و به واسطه تخفیفی که گذاشته اید مشتریان بیشتری به دست بیاورید. راه های زیادی برای استفاده از متود های روانشناسی برای جذب مشتری وجود دارد که می توانید با تحقیق در این راستا، به فروش بیشتر مجموعه تان کمک بسیاری کنید.

بروز با جامعه حرکت کنید

استفاده از تکنیک های جذب مشتری بروز، از اهمیت ویژه ای در افزایش فروش هر تجارتی به شمار می رود. یک استراتژی ممکن است ارزشمند باشد اما به مرور زمان کهنه شده و بازدهی لازم را برای شما به ارمغان نیاورد. زیرا عرصه بازاریابی دستخوش رقابت تنگاتنگی می باشد و هر روزه متود های جدید تر و خلاقانه ای ابداع می شود. برای مثال در گذشته فروشگاه های اینترنتی تا این حد محبوب نبودند و افراد برای خرید لباس، غذا، دریافت خدماتی مانند نوبت گرفتن از بیمارستان ها و سایر خدمات باید به طور حضوری به مرجع مورد نظر مراجعه می کردند. اما امروزه با وب سایت های فروشگاهی و یا اپ های ارائه دهنده خدمات گوناگون مانند اسنپ، افراد می توانند به راحتی هر چیزی را که می خواهند به صورت اینترنتی سفارش داده و درب منزل تحویل بگیرند. همین برنامه محبوب اسنپ را که برای توزیع انواع مواد غذایی و سفارش از رستوران ها، بهترین است را تصور کنید. اسنپ و تمام اپ های دیگر هر چندوقت یکبار نحوه خدمات خود را بروز می کنند و گزینه های جدید تری را به مشتری ارائه می دهند تا رقبا نتوانند جایگاه شان را بگیرند. به همین دلیل باید از روش های بازاریابی و بهترین تکنیک های بروز مطلع باشید تا از سایر کسب و کار ها عقب نمانید.

یک برنامه بهینه تنظیم کنید

یکی از روش های دیگری که می تواند تاثیر بسزایی در فروش شما داشته باشد، مشخص کردن هدف و برنامه ریزی دقیق برای آن است. شاید این امر برای شما کمی کلیشه ای به نظر برسد، اما لازمه دستیابی هر کسب و کاری به اهداف خود، نظم و برنامه ریزی است. ایلان ماسک یکی از ثروتمند ترین افراد جهان به شمار می رود که بسیاری از ما او را می شناسیم. وی همیشه در مصاحبه های خود راز موفقیتش را در کنار تلاش، یک برنامه ریزی دقیق توصیف می کند. برای افزایش فروش یک مجموعه شما باید میزان ورودی و خروجی درآمد را بررسی کنید تا بتوانید یک برنامه ریزی دقیق برای رشد کسب و کار خود تعیین کنید. در غیر این صورت نمی توانید فعالیت هایی که برای افزایش جذب مشتری است را انجام داده و تمام برنامه هایتان با یکدیگر تداخل پیدا می کند.

ارائه خدمات رایگان

تمام مردم جهان به خدمات رایگان علاقه داشته و ترقیب به استفاده از این نوع خدمات می شوند. البته منظور ما آتش زدن به مال تان نیست، بلکه شما می توانید با در اختیار گذاشتن فرصت های عالی برای مشتری های خود ایجاد انگیزه کنید. برای تحقق این امر کافی است گوشه ای از خدمات خود را رایگان در اختیار مردم قرار دهید. این یکی از بهترین تکنیک های جذب مشتری است و پتانسیل بالایی برای فروش بیشتر دارد. برای مثال می توانید سقف خرید برای یک ارسال رایگان در نظر بگیرید، بخشی از محصولات تان را برای هدیه در نظر بگیرید و یا اقداماتی از این قبیل که باعث می شود ترجیح مشتری برای خرید، از مجموعه شما باشد نه کسب و کار های دیگر. درواقع شما در هر زمینه ای که ورود کنید همیشه هزاران نفر زود تر از شما شروع کرده و ممکن است مجموعه های زیادی در شغل شما فعالیت داشته باشند. پس این نکته که شما نسبت به سایر کسب و کار های مشابه، از خدمات منحصر به فرد و ویژه ای برخوردار باشید، همیشه مسئله فروش را چند برابر می کند.

سخن پایانی
امروزه با توجه به رقابت زیادی که میان مشاغل وجود دارد، بهترین بودن و افزایش فروش یک کسب و کار امری دشوار و مستلزم تلاش می باشد. در گذشته هر مجموعه دارای مشتری های خاص خود بود و کار ها بسیار ساده تر پیش می رفت. اما در جهان امروزی، به لطف پیشرفت تکنولوژی و توسعه روش های بازاریابی، فقط بهترین ها هستند که از فروش بیشتر بهره مند می شوند. به همین دلیل شناخت بهترین تکنیک های جذب مشتری از مسائلی است که اهمیت ویژه ای برای فروشندگان دارد. در این مقاله برخی از این استراتژی ها را برای شما کارآفرینان عزیز شرح دادیم.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.