• منطقه 22 - شهرک گلستان- ساحل شرقی دریاچه چیتگر - برج تجارت لکسون - طبقه 6

48000408 21 98+

info@toseabnieh.ir

شنبه تا پنجشنبه 8 تا 18

بهترین روش جذب سرمایه گذار توسط استارتاپ یا کسب وکارهای نوپا

بهترین روش جذب سرمایه گذار توسط استارتاپ یا کسب وکارهای نوپا

بهترین روش جذب سرمایه گذار توسط استارتاپ یا کسب وکارهای نوپا

استارت آپ (به انگلیسی: Startup یا Start-up) را به فارسی به شرکت نوپا ترجمه کرده‌اند.

اگر استفاده‌ از واژه‌ی استارت آپ را مناسب نمی‌دانید،

هم‌چنان یکی از بهترین گزینه‌ها برای توصیف شرکتهای استارت آپی، اصطلاح شرکت نوپا باشد.

این روزها بازار استارتاپ داغ شده ولی بزودی هم سرد و بی روح خواهد شد چون پیداکردن سرمایه گذار برای همگان خیلی سخت می باشد 

هرکسی با هر توان و مهارتی می خواهد کارآفرینی کند و سهمی از بازار را داشته باشد

من این جمله را بارها و بارها شنیده‌ام:

“ما یک استارتاپ هستیم. یک تیم خوب ساختیم و حدود یک سال است

روی محصولمان کار کرده‌ایم،محصول حاضر شده و آماده ورود به بازار است.

حالا به دنبال سرمایه‌گذار هستیم تا با هزینه کردن در مارکتینگ، بازار را در دست بگیریم.”

به عنوان کسی که در مرکز این تحولات است،

باید به شما بگویم در دنیای واقعی کسب‌وکار، هیچ سرمایه‌گذار حرفه‌ای در روی چنین استارتاپی سرمایه‌گذاری نمی‌کند.

دلیل هم ساده است. اجازه بدهید دنیا را از دید یک سرمایه‌گذار برای شما به تصویر بکشم.

یک سرمایه‌گذار حرفه‌ای همیشه با انبوهی از افرادی برخورد دارد که فکر می‌کنند صاحب یک ایده ناب هستند

“آیا  محصولات شما وارد بازار شده؟ تست بازار شده ؟؟

هفته‌ای چند درصد رشد دارید؟؟؟

آیا پولی که برای سرمایه‌گذاری نیاز داری را دقیقاً می‌دانی که چگونه باید خرج کنی؟

وقتی به من می‌گویی برای جذب هر کاربر جدید ایکس تومان هزینه پیش‌بینی کرده‌ای؛ 

این مقدار هزینه را بر اساس کدام تجربه مشخص بر روی استارتاپتان برآورد کرده‌ای؟”

حقیقت این است که سرمایه‌گذار به دنبال “اعداد واقعی و تجربه شده” است و “حدسیات” را جدی نمی‌گیرد.

شما برای قانع کردن یک “سرمایه‌گذار واقعی” نمی‌توانید به او وعده موفقیت بفروشید

اما ما برای ورود به بازار به سرمایه احتیاج داریم؟ چکار باید کرد؟

شما در مسیر موفقیت می‌توانید چند راه مختلف را انتخاب کنید.

می‌توانید برای شروع ریسک کنید و از سرمایه شخصی خود شروع کنید.

هزینه اولیه که انجام دادید، می‌توانید “بر اساس اعداد واقعی” با سرمایه‌گذار صحبت کنید.

هرچند هنوز حتی در مورد راه پیدا کردن همان سرمایه‌گذار هم صحبتی نکرده‌ایم.

پیدا کردن تک‌ به تک سرمایه‌گذاران کار زما‌نبر و سختی است که به شدت از شما انرژی و زمان می‌گیرید

و هدف اصلی استارتاپ شما را تحت تاثیر منفی قرار می‌دهد.

علاوه بر این هر سرمایه‌گذاری هم مناسب کسب و کار شما نیست

و باید از حوزه کاری شما شناخت کافی داشته باشد.

برای مثال اگر حوزه فعالیت شما تجارت الکترونیک است و سرمایه‌گذاری که پیدا کرده‌اید

مثلاً یک پزشک جراح ثروتمند است

احتمالاً انتخاب اشتباهی کرده‌اید و چنانچه این سرمایه‌گذاری رخ بدهد،

مسیر رشد استارتاپ شما به سمت اشتباهی خواهد چرخید

زیرا سرمایه‌گذار شما به واسطه پولی که در اختیار شما گذاشته

صاحب رای و نظر شده اما از آنجایی که نسبت به  حوزه فعالیت شما تجربه و دید ندارد،

استارتاپ را در جهت اشتباهی هل خواهد داد.

آیا راه بهتری هم هست؟

و شکر خدا حداقل 10 تا از افراد سرمایه گذار اعلام همکاری کرده اند که در این زمینه ها روی ما حساب کنید

10 روش جدید جذب سرمایه گذار:

1- کمک از شبکه های مجازی و وب سایت های پربازدید

سرزمین فرصت ها ،اینترنت است سرج و سلکت کنید

دیانا گودوین مؤسس آکواموبایل می‌گوید:

«اگر می‌خواهید کسب‌وکار بزرگی راه بیندازید،

بیرون رفتن و نتورکینگ با کسب‌وکار‌های محلی و جامعه‌ی سرمایه‌گذاران روش خوبی برای ملاقات سرمایه‌گذاران است،

بیشتر ملاقاتم با سرمایه‌گذاران به خاطر این بوده

که هنگام رخدادهای خاص حضور داشتم و در مورد تجارتم با آنها صحبت کرده‌ام».

2- از دوستان نزدیک خود کمک بگیرید یا حتی اعضای خانواده تان

مابقی راهکارها در فایل موجود می باشد

نکته اساسی :سرمایه‌گذاری پیدا کنید که شریک فکری هم باشید، نه‌فقط تزریق کننده پول‌

بهترین روش جذب سرمایه گذار توسط استارتاپ یا کسب وکارهای نوپا

7 نکته در مورد یافتن سرمایه گذار برای کسب و کار کوچک

۱-طرح تجاری خود را قبل از جستجو برای یافتن سرمایه گذار بالقوه مکتوب کنید.
سرمایه گذاران باید درک کنند که شما به طرح تجاری خود خوب فکر کرده اید و اهداف واقع بینانه ای دارید،

این طرح تجاری باید شامل شرح کاملی از شرکت، متناسب بودن آن با بازار هدف و آینده باشد.

همچنین طرح تجاری باید شامل سرمایه مورد نیاز و برنامه ریزی شما برای بازپرداخت آن باشد.

۲-تصمیم بگیرید که دنبال چه نوع سرمایه گذاری هستید.

دو روش ذکر شده در بالا رایج ترین نوع سرمایه گذار است

در نتیجه باید نهایت تلاش خود را برای اثبات توانایی های تیم خود بکنید.

سعی کنید یک برنامه طولانی مدت برای ارتباط با مجموعه ای از سرمایه گذاران مختلف طرح ریزی کنید

و طبق برنامه توانایی های خود را به رخ سرمایه گذاران بکشید.

معمولا گفته می شود که بنیانگذران کسب و کارها

باید ۱۵ درصد از زمان خود را صرف ارتباطات جدید با افراد تاثیر گذار مانند سرمایه گذران بکنند.

حال اگر می خواهید به ایده های خوبی دسترسی داشته باشید

در لینک ذیل 101 ایده ناب و قابل عملیاتی شدن و با هر توان و مهارت وجود دارد

می توانید یکی یا چند تا آنرا عملیاتی کنید

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.