48000408 21 98+
info@toseabnieh.ir
شنبه تا پنجشنبه 8 تا 18
در این مطالعه، بررسی میکنیم که آیا لحن تاکید شده در انتشار سود به طور سیستماتیک فعالیتهای معاملاتی داخلی مدیران را در دورههای انتشار سود پیشبینی میکند و اینکه آیا انتخابهای مدیران برای قرار دادن لحن در انتشار سود با انگیزههای فرصتطلبانه انجام میشود. ما متوجه شدیم که با ثابت نگه داشتن لحن خالص سند کلی، مدیران بلافاصله پس از انتشار درآمد، زمانی که لحن مثبت (منفی) برجستهتر در سند ارائه میشود، فروش (خرید) بیشتری را انجام میدهند. علاوه بر این، ما مستند میکنیم که رابطه بین تاکید لحن و فعالیتهای تجاری داخلی مشاهدهشده زمانی که خودیها مزیت اطلاعاتی بیشتری دارند یا زمانی که محیط اطلاعاتی کلی شرکت مبهمتر است (زمانی که یک شرکت حاکمیت شرکتی بهتری دارد) بیشتر (کمتر) مشخص است. به طور کلی، یافتههای ما نشان میدهد که مدیران از ویژگیهای روایی به صورت استراتژیک برای تسهیل تجارت خودی خود و دستیابی به منافع شخصی استفاده میکنند.
مطالعات قبلی نشان میدهد که انتخابهای زبانی مدیران و ساختار روایی افشا نشاندهنده جنبههای مهم انتخاب افشای مدیریتی است (به عنوان مثال، لی، 2008؛ دیویس و همکاران، 2012؛ آلی و دینجلیس، 2015). جای تعجب نیست که ویژگیهای روایی افشا حاوی اطلاعات است و سرمایهگذاران به ویژگیهای روایی مختلف واکنش نشان میدهند (به عنوان مثال، هوانگ و همکاران، 2014؛ چنگ و همکاران، 2021). در این مطالعه، بررسی میکنیم که آیا رفتارهای معاملاتی خودی با لحن تاکید شده در انتشار درآمدهای فصلی مرتبط است یا خیر. به طور خاص، ما دو سوال می پرسیم. اول، آیا مدیران در مدیریت لحن شرکت می کنند به طوری که قرار دادن لحن در انتشار سود به طور سیستماتیک فعالیت های معاملاتی خودی مدیران را در دوره های پس از انتشار سود پیش بینی می کند؟ ثانیاً، اگر تأکید بر لحن واقعاً فعالیتهای معاملاتی خودی مدیران را تسهیل میکند، آیا انتخاب نحوه قرار دادن لحن در انتشار درآمد با انگیزههای فرصتطلبانه انجام میشود؟
این سوالات به چند دلیل مهم هستند. اول، ادبیات قبلی در مورد تجارت داخلی بر روی دستکاری مدیران در سود و زمان بندی افشا در دستیابی به منافع شخصی متمرکز شده است (مانند چنگ و وارفیلد، 2005؛ چنگ و لو، 2006). مطالعات اخیر نشان میدهد که مدیران هنگام انتخاب لحن و ساختار روایت برای افشای شرکتها آگاهانه و استراتژیک هستند (به عنوان مثال، لی، 2008؛ آلی و دینجلیس، 2015). بنابراین، برای ما مهم است که بهتر درک کنیم که آیا لحن و ویژگیهای روایی افشا ملاحظات مهمی برای تصمیمگیریهای معاملات داخلی مدیران هستند یا خیر.
دوم، اگرچه به نظر میرسد ویژگیهای لحن مختلف برای شرکتکنندگان بازار آموزنده است، اما مشخص نیست که آیا مدیران برای دستیابی به منافع شخصی از طریق انتخاب ویژگیهای لحن خود فرصتطلبانه رفتار میکنند یا خیر. از یک سو، مطالعات قبلی به این نتیجه رسیدند که هم لحن و هم نحوه قرارگیری زبان در بیانیههای مطبوعاتی سود، اطلاعات معتبری را در مورد عملکرد مورد انتظار شرکت منتقل میکند (به عنوان مثال، دیویس و همکاران، 2012؛ چنگ و همکاران، 2021). از سوی دیگر، مطالعات دیگر نشان می دهد که مدیران می توانند سرمایه گذاران را از طریق لحن های خوش بینانه نامناسب یا از طریق توزیع زبان کیفی مثبت و منفی در افشای اطلاعات گمراه کنند (به عنوان مثال، هوانگ و همکاران، 2014؛ آلی و دینجلیس، 2015). بررسی رابطه بین تاکید لحن در انتشار سود و معاملات داخلی به ما کمک می کند تا بهتر بفهمیم که آیا انتخاب مدیران برای ویژگی های لحن با انگیزه های فرصت طلبانه و هدف دستیابی به منافع شخصی انجام می شود یا خیر.
سوم، تجارت داخلی یک فعالیت استثماری است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) میگوید « اعتماد سرمایهگذاران به عدالت و یکپارچگی بازارهای امنیتی را تضعیف میکند » (SEC، 2019). بنابراین، تعجب آور نیست که سیاست گذاران در سراسر جهان محدودیت های مختلفی را برای تجارت داخلی اعمال کرده اند. 2 با این حال، اثربخشی قوانین و مقررات دولتی به طور فزاینده ای مورد تردید قرار گرفته است (Bhattacharya and Daouk, 2002). بهعلاوه، شناسایی و پیگرد معاملات داخلی دشوار است، بهطوریکه لیندا چتمن تامسن، مدیر سابق بخش اجرای SEC، گفت: پروندههای قضایی مربوط به تجارت داخلی «… بیتردید یکی از سختترین پروندههایی است که از ما خواسته میشود ثابت کنیم، و علیرغم دقت و زمان، در صورت انجام تحقیقات، ممکن است نتوانیم تمام حقایق لازم برای حمایت از هزینه معاملات داخلی را مشخص کنیم .” در این راستا، بررسی رابطه بین مدیریت لحن و معاملات داخلی میتواند راهبردهای «پشت صحنه» را برای پاسخ به فشار نظارتی و دلایل زیربنایی اثربخشی ضعیف مقررات معاملات داخلی، که به ویژه برای سیاستگذاران و سیاستگذاران مرتبط است، روشن کند. تنظیم کننده.
برای پاسخ به سؤالات تحقیق خود، از روش شناسی در چنگ و همکاران پیروی می کنیم. (2021) و از تجزیه و تحلیل متنی برای تجزیه و تحلیل اعلانات سود بر اساس جمله به جمله استفاده کنید . این رویکرد به ما امکان میدهد تا ویژگیهای مختلف انتشار درآمد را به تصویر بکشیم. به طور خاص، ما میتوانیم ویژگیهای مختلف تن را در هر دو سطح کل و جدا اندازهگیری کنیم. به عنوان مثال، میتوانیم لحن کلی انتشار سود و همچنین لحن در هر زیربخش از انتشار سود را اندازهگیری کنیم. مهمتر از آن، این رویکرد جمله به جمله همچنین به ما کمک میکند تا ترتیب هر جمله را در اعلان سود حفظ کنیم و روی تأثیر قرار دادن قبلی یا بعدی یا تأکید لحن در یک افشا تمرکز کنیم. 3
ما استدلال میکنیم که مدیران در مدیریت لحن شرکت میکنند به طوری که قرار دادن لحن در انتشار سود به طور سیستماتیک فعالیتهای معاملات داخلی مدیران را در دورههای پس از انتشار سود پیشبینی میکند. ما بر دورههای انتشار درآمد پس از انتشار تمرکز میکنیم زیرا تجارت قبل از انتشار اطلاعات خصوصی غیرقانونی است در حالی که تجارت بلافاصله پس از انتشار اطلاعات مجاز است. پیش بینی اصلی ما این است که قرار گرفتن یا برجسته بودن اطلاعات در انتشار سود اهمیت دارد. به طور خاص، ما پیشبینی میکنیم که با ثابت نگه داشتن لحن خالص انتشار سود، مدیران در دوره بلافاصله پس از انتشار سود، زمانی که با قرار دادن خبرهای خوب (بد) بر اخبار مطلوبتر (کمتر) تأکید میکنند، درگیر فروش (خرید) داخلی بیشتری شوند. اخبار در بخش های قبلی انتشار درآمد.
علاوه بر این، ما سه پیشبینی ناهمگن انجام میدهیم. اول، ما استدلال می کنیم که انتخاب های مدیران برای قرار دادن لحن با انگیزه های فرصت طلبانه و هدف دستیابی به منافع شخصی انجام می شود. ما پیشبینی میکنیم که رابطه بین تاکید لحن و فعالیتهای معاملاتی مشاهده شده توسط خودیها زمانی که خودیها اطلاعات بیشتری داشته باشند (به عنوان مثال، خودیها از دفتر مرکزی شرکت یا تیم مدیریت ارشد) آشکارتر خواهد بود. دوم، ما انتظار داریم که حکمرانی مؤثر رفتارهای فرصت طلبانه مدیران را محدود کند. بنابراین، ما پیشبینی میکنیم که رابطه بین تأکید بر لحن و فعالیتهای تجاری داخلی مشاهدهشده زمانی که یک شرکت دارای حاکمیت شرکتی بهتری باشد، کمتر مشخص خواهد شد. در نهایت، ما حدس میزنیم که رابطه بین تاکید لحن و فعالیتهای معاملاتی مشاهده شده درونی زمانی قویتر خواهد بود که محیط اطلاعات کلی یک شرکت مبهمتر باشد.
با استفاده از نمونهای از انتشار درآمد از سال 2005 تا 2012، ما شواهد ثابتی ارائه میکنیم که از پیشبینیهای اصلی و ناهمگن پشتیبانی میکنند. 4 ، 5 به طور خاص، ما مستند میکنیم که با ثابت نگه داشتن لحن خالص سند کلی، مدیران بلافاصله پس از انتشار درآمد، زمانی که اطلاعات مثبت (منفی) بهطور برجستهتری (یعنی زودتر) در سند ارائه میشود، فروش (خرید) بیشتری را انجام میدهند. علاوه بر این، مطابق با پیشبینیهای ناهمگون ما، ما مستند میکنیم که رابطه بین تاکید لحن و فعالیتهای معاملاتی مشاهده شده توسط خودی، زمانی که خودیها مزیت اطلاعاتی بیشتری دارند یا زمانی که محیط اطلاعاتی کلی شرکت مبهمتر است (زمانی که یک شرکت بهتر است) بیشتر (کمتر) مشخص است. حاکمیت شرکتی). به طور کلی، یافتههای ما با حدس ما مطابقت دارد که مدیران برای تسهیل تجارت خودی در مدیریت لحن شرکت میکنند و برای دستیابی به منافع شخصی فرصتطلبانه رفتار میکنند.
برای ارائه شواهد مستقیم تر در مورد جنبه استراتژیک ترتیب لحن، بررسی می کنیم که آیا سودآوری معاملات داخلی حول اعلان های سود نیز به تاکید لحن مرتبط است یا خیر. مطابق با پیشبینیها و یافتههای اصلی ما، نشان میدهیم که فروش خالص خودی زمانی سودآورتر است که اطلاعات مثبت بهطور برجستهتری در سند ارائه شود. علاوه بر این، با حمایت از استدلال اصلی خود درباره رفتارهای فرصتطلبانه، شواهدی ارائه میکنیم که نشان میدهد رابطه بین تاکید لحن و فعالیتهای معاملاتی مشاهده شده داخلی برای نمونهای از شرکتهایی که متعاقباً صورتهای مالی خود را مجدداً ارائه میکنند، بارزتر است. نتایج ما نسبت به معیارهای جایگزین معاملات داخلی و پنجرههای معاملاتی مختلف پس از انتشار درآمد، قوی است. علاوه بر این، مطابق با الگوی معاملات داخلی، ما مستند میکنیم که در دوره پس از انتشار سود، زمانی که مدیران بیشتر بر اطلاعات مثبت (منفی) در انتشار سود تأکید میکنند، احتمال کمتری (بیشتر) به مدیران اعطای اختیار سهام وجود دارد. نتایج ثابت حاصل از این تحلیل، استدلال اصلی ما را تقویت میکند و نگرانیهای درونزایی بالقوه را کاهش میدهد. به طور خاص، در گزینه های زمان بندی شده، تاریخ های اعطا در طرح های اختیار از پیش تعیین شده است. بنابراین، بهجای اینکه افراد خودی زمانبندی معاملات خود را تعیین کنند ، شواهد ما به رفتارهای استراتژیک مدیران در مدیریت لحن و ساختار روایی افشاها درست قبل از تاریخهای اعطای از پیش تعیینشده نسبت داده میشود. در نهایت، با استفاده از رویکرد 2SLS و طول سند به عنوان یک متغیر ابزاری (IV)، نتایج ثابتی پیدا میکنیم و نگرانیهای درونزایی را بیشتر بررسی میکنیم.
مطالعه ما کمک های زیادی می کند و نه تنها برای دانشگاهیان بلکه برای تنظیم کننده ها، پزشکان و سرمایه گذاران نیز مهم است. اول، مطالعه ما به ادبیات معاملات داخلی اضافه می کند. با توجه به دانش ما، مطالعه ما اولین مطالعه ای است که رابطه بین تاکید لحن و معاملات داخلی را بررسی می کند. شواهد موجود نشان داده است که تمایل به تجارت داخلی و سودآوری آن در حول و حوش اعلان های سود افزایش می یابد و ویژگی های لحن بر بازده کوتاه مدت سهام تأثیر می گذارد (به عنوان مثال، الیوت، 2006؛ چنگ و همکاران، 2021). ما با تمرکز بر یک استراتژی ناشناخته برای خودیها، به ادبیات مربوط به معاملات داخلی کمک میکنیم، به عنوان مثال، مدیران از اثر بازگشت موقت ویژگیهای تن در انتشار درآمد برای کسب سود فرصتطلبانه از معاملات داخلی خود استفاده میکنند. دوم، مطالعه ما به ادبیات افشای استراتژیک و انتخاب های افشا کمک می کند. شواهد ما نشان میدهد که مدیران از ویژگیهای لحن بهطور استراتژیک استفاده میکنند، به طوری که قرار دادن لحن در انتشار سود به طور سیستماتیک فعالیتهای معاملاتی داخلی مدیران را در دورههای پس از انتشار سود پیشبینی میکند. این امر درک ما را در مورد اهمیت ویژگی های لحن به عنوان بخش های یکپارچه از انتخاب های افشای استراتژیک مدیران بهبود می بخشد. سوم، مطالعه ما شواهدی ارائه می دهد که انتخاب های مدیران برای ویژگی های لحن توسط انگیزه های فرصت طلبانه و هدف دستیابی به منافع شخصی هدایت می شود. استراتژی مدیریت لحن در مقایسه با استراتژیهای شناسایی شده قبلی (مثلاً مدیریت سود) ظریفتر است و احتمال کمتری دارد که شناسایی شود. از این نظر، مطالعه ما نه تنها این جریان تحقیق را با شناسایی کانال جدیدی گسترش میدهد که از طریق آن افراد داخلی از ساختار روایت به طور کلی سود میبرند، که در ادبیات کنونی کمتر مورد تحقیق قرار گرفته است، بلکه ارتباط زیادی با عملکرد و تنظیم آن دارد. تجارت خودی. بنابراین، یافتههای ما باید هم برای تنظیمکنندهها و هم برای پزشکان آموزنده باشد.
ادامه این مقاله به شرح زیر است. بخش 2 ادبیات مرتبط را مرور می کند و فرضیه ها را توسعه می دهد. بخش 3 روش انتخاب نمونه و طرح تحقیق را تشریح می کند. بخش 4 نتایج تجزیه و تحلیل های تجربی اصلی و تحلیل های ناهمگن را در مورد ویژگی های معاملات داخلی گزارش می کند. بخش 5 نتایج تجزیه و تحلیل های اضافی و تست های استحکام را گزارش می کند و بخش 6 نتیجه گیری می کند.
در ایالات متحده، تجارت داخلی از طریق مجموعهای از قوانین پیچیده مانند قانون بورس اوراق بهادار در سال 1934، قوانین صادر شده توسط SEC، و تفسیر دادگاه از قانون و مقررات مربوطه بسیار تنظیم میشود. با این وجود، همچنان به طور گسترده مستند شده است که خودیهای شرکتی معاملات سودآوری را از مزیت اطلاعاتی خود در مورد توسعه آینده شرکت نسبت به افراد خارجی انجام میدهند (به عنوان مثال، Rozeff و Zaman، 1988؛ Seyhun، 1986؛ Aboody و Lev، 2000؛ Lakonishok و Lee، 2001;
ما اعلامیه های سود سه ماهه را که از طریق 8-Ks از پایگاه داده SEC EDGAR برای دوره نمونه 2005-2012 ثبت شده است، جمع آوری می کنیم. دوره نمونه ما در سال 2005 شروع می شود زیرا SEC مقررات G را در سال 2003 اجباری کرد، که توانایی مدیران را برای تاکید بر اقدامات غیر GAAP محدود می کند. شروع نمونه ما پس از اجرای مقررات G این نگرانی را کاهش می دهد که نتایج ما با تأکید بر معیارهای عملکرد غیر GAAP به جای تأکید بر لحن در انتشار درآمد، مخدوش شده است.
پانل A از جدول 3 نتایج آزمایش H1 را گزارش می کند، به عنوان مثال، آیا تاکید لحن در انتشار سود به طور سیستماتیک فعالیت های معاملاتی خودی را در دوره های پس از انتشار سود پیش بینی می کند یا خیر. برای به تصویر کشیدن اثر افزایشی تاکید بر لحن، در ستونهای (1) و (2)، مجموعههای مختلف ویژگیهای روایت و همچنین اثرات ثابت ثابت و اثرات ثابت سهماهه سال را کنترل میکنیم. همانطور که در ستون (1) نشان داده شده است، متغیر مورد علاقه ما، PRITONE ، مثبت و از نظر آماری در سطح 1٪ معنی دار است.
در این بخش، ما توجه خود را به رابطه مستقیم بین سفارش اطلاعات و سود معاملات داخلی معطوف می کنیم و شواهد مشترک بیشتری در مورد استفاده استراتژیک از زبان ارائه می دهیم. اگر خودی ها به طور فرصت طلبانه مدیریت روایت را انجام دهند و معاملات خود را بر اساس آن زمان بندی کنند، سود معاملات باید به طور مثبت با ویژگی های روایت مرتبط باشد. به دنبال مطالعات قبلی (کارهارت، 1997) و با استفاده از مدل (3)، بازده غیرعادی معاملات داخلی را با تخمین بدست می آوریم.
در این مطالعه ما پیشبینی میکنیم که مدیران برای تسهیل فعالیتهای معاملاتی خودی خود، به مدیریت تن میپردازند، به طوری که قرار دادن لحن در انتشار سود به طور سیستماتیک فعالیتهای معاملات داخلی مدیران را در دورههای پس از انتشار سود پیشبینی میکند. ما شواهد گسترده ای ارائه می کنیم که با این حدس سازگار است. به طور خاص، متوجه میشویم که مدیران در دوره بلافاصله پس از انتشار درآمد، زمانی که اطلاعات مثبت (منفی) هستند، درگیر فروش (خرید) بیشتر داخلی هستند.