48000408 21 98+
info@toseabnieh.ir
شنبه تا پنجشنبه 8 تا 18
بدین منظور، روش های جایگزین بسیاری وجود دارد، که البته خیلی هم آسان نیستند. موفق ترین کارآفرینان کسانی هستند که خلاقانه فکر می کنند؛ نه فقط نسبت به آن چه ارائه می دهند بلکه حتی نسبت به روشی که برای پول سازی به کار می گیرند! آنها هرگز از کلمه “هرگز” استفاده نمی کنند! کارآفرینان یا باید خودشان را بیشتر از محصولاتشان عرضه کنند یا قید هر نوع روش سرمایه گذاری جایگزین را بزنند. اما یافتن یک سرمایه گذار برای اجرای هدف های تجاری کار مطمئن تر و موثرتری است.
علاوه بر این، سرمایه گذاران می خواهند که بتوانید ادعاهایتان را اثبات کنید. باید یک برنامه کاری خوب و آماده داشته باشید تا سرمایه گذاران بتوانند در صورت نیاز آن را بررسی کنند. چیزی که آنها می خواهند یا خلاصه برنامه های اجرایی شرکت شما یا برنامه کامل آن است.
کارتان را با یک داستان متقاعدکننده شروع کنید. اینکار شنونده هایتان را از همان ابتدا درگیر مسئله خواهد کرد. و اگر بتوانید داستان را به طریقی به شنونده هایتان ربط دهید، خیلی بهتر هم خواهد بود. داستان شما باید مربوط به مشکلی باشد که قصد دارید در بازار محصولتان از بین ببرید.
2. راهکار شما
نکات خاص درمورد محصولتان را عنوان کنید و توضیح دهید که چطور این ویژگی ها قادر به حل مسئله عنوان شده در اسلاید قبل می باشد. دقت کنید که کوتاه، دقیق و ساده در این رابطه توضیح دهید.
3. موفقیت های شما
احتمالاً می خواهید که در ابتدای جلسه معرفی اعتباری برای خودتان ایجاد کنید. کمی وقت را صرف توضیح موفقیت های قبلی خودتان کنید. این فرصتی است برای جلب نظر سرمایه گذار مورد نظرتان. با گفتن موفقیت هایی که خودتان و تیمتان تا به آن روز داشته ان نظر آنها را به سمت خودتان جلب کنید.
4. بازار هدف شما
نگویید که هر فرد روی کره زمین می تواند یک مشتری بالقوه برای شما باشد، حتی اگر یک روز این حقیقت پیدا کند. درمورد کسانی که محصولتان را برای آنها تولید می کنید واقع بین باشید و بازار هدفتان را محدود کنید. این کار نه تنها نظر شنونده هایتان را جلب خواهد کرد، بلکه باعث می شود با سیاست بهتری به برنامه ریزی تان فکر کنید.
5. جذب مشتری
این یکی از قسمت هایی برای جذب سرمایه گذار است که معمولاً فراموش می شود. چطور می خواهید مشتری به دست آورید؟ چه هزینه هایی برایتان به دنبال خواهد داشت؟ موفقیتتان را چطور ارزیابی خواهید کرد؟ وضعیت مالی شما باید جوابگوی هزینه های جذب مشتری باشد.
6. رقبای شما
یک قسمت مهم از جذب سرمایه گذار که اکثر افراد آن را نادیده می گیرند یا جزییات کافی برای آن ارائه نمی دهند این است که چرا با رقیبانتان متفاوت هستید.
7. الگوی درآمد شما
سرمایه گذاران تقریباً به این بیشتر از هر چیز دیگری فکر می کنند. چطور می خواهید پول درآورید؟ درمورد محصولات و قیمت گذاری هایتان دقیقاً برایشان توضیح دهید و دوباره تاکید کنید که بازار منتظر محصولات شماست.
به آن نشان دهید که در مورد درآمد (به ازای محصول) برای سه تا پنج سال آینده چه پیش بینی دارید. باید با بیان تصورات و فرضیاتتان، اعدادی که ارائه می کنید را ثابت کنید. خواهید دید که سرمایه گذار موردنظر ماشین حسابش را بیرون می آورد تا مطمئن شود اعدادتان منطقی است. بنابراین اطلاعاتی که لازم دارند تا ببینند حساب و کتاب های شما درست است را به آنها بدهید. اگر نمودار مالی شما رشد را نشان می دهد، حتماً دلیل و اتفاقی که باعث آن خواهد شد را توضیح دهید.
9. تیم کاری شما
سرمایه گذارها اول روی آدم ها و بعد روی ایده ها سرمایه گذاری می کنند. بنابراین باید اطمینان یابید که جزییات و اطلاعات مربوط به مدیران ارشد خود و اینکه چرا آنها افراد مناسبی برای گرداندن شرکتتان هستند را با آنها درمیان بگذارید.
10. نیازهای سرمایه گذاری شما
باید به طور مشخص بدانید که چه میزان پول، توسط چه کسانی و با چه درصد سهام در شرکت شما سرمایه گذاری شده است و به چه میزان سرمایه دیگر نیاز دارید. خاطرنشان کنید که چرا تیم مدیریتی شما قادر به تضمین رشد سرمایه خود هستند. چیزی که باید در این قسمت به آن بپردازید اینها هستند:به چه مقدار سرمایه نیاز دارید؟ چرا به این سرمایه نیاز دارید؟ این سرمایه برای چه منظوری استفاده خواهد شد؟ و چه درآمدی در پی خواهد داشت؟
11. استراتژی خروج شما
اگر به دنبال سرمایه خیلی زیاد (بالاتر از یک میلیون دلار) برای تجارتتان هستید، مطمئناً اکثر سرمایه گذاران درمورد استراتژی های خروج شما سوال خواهند کرد. برنامه تان این است که سهام بفروشید؟ به بخش دولتی بپیوندید (که البته شرکت های بسیار کمی اینکار را انجام می دهند)؟ یا چیزی دیگر؟ باید نشان دهید که روی این مسئله فکر کرده اید که چه استراتژی خروجی خواهید داشت، شرکت های هدفتان کدام ها هستند و چرا اینکار بعد از 3، 5 یا 10 سال عاقلانه خواهد بود.