48000408 21 98+
info@toseabnieh.ir
شنبه تا پنجشنبه 8 تا 18
پیشگفتار
معرفی
مکان خلاق چیست؟
چارچوب سیاسی و عمومی
متمایز بودن، تنوع، سرزندگی و بیان
گشودگی، اعتماد، بردباری و دسترسی
کارآفرینی، اکتشاف و نوآوری
رهبری استراتژیک، چابکی و چشم انداز
توسعه استعداد و چشم انداز یادگیری
ارتباطات، اتصال و شبکه
مکان و مکان سازی
زندگی و رفاه
حرفه ای بودن و اثربخشی
من حدود 25 سال است که به این فکر می کنم که شهر خلاق چیست و تعدادی نشریه در مورد موضوعی مانند “شهر خلاق: جعبه ابزاری برای مبتکران شهری” و سایر مطالب در وب سایت من www.charleslandry نوشته ام . com مردم به طور فزاینده ای از من می پرسند: “چگونه نبض خلاقیت یک شهر را اندازه گیری می کنی”. در سال 2009، منطقه بیسکای و شهر اصلی آن بیلبائو این فرصت را برای من فراهم کردند تا این موضوع را با جزئیات بسیار بیشتری بررسی کنم. جالب توجه در راه اندازی
یک مکان خلاق جایی است که افراد می توانند استعدادهای خود را که در جهت منافع عمومی مهار، بهره برداری و ارتقاء می یابد، ابراز کنند. کارها انجام می شود. این استعدادها به عنوان یک کاتالیزور و الگو برای رشد و جذب استعدادهای بیشتر عمل می کنند. این مکانی است با فرصت های یادگیری بی شمار و با کیفیت بالا، رسمی و غیر رسمی، با برنامه درسی آینده نگر و سازگار و بسیار مرتبط. محیط فیزیکی برای ساکنانش به خوبی عمل می کند، جابجایی آن آسان است و
یک مکان خلاق یک چارچوب سیاسی و عمومی دارد که حس هدف و اخلاق را با میل به انجام کارها ترکیب می کند. نسبتاً شفاف و قابل دسترس برای جمعیتی است که به آن خدمات می دهد. بوروکراسی سبک، لاغر و پاسخگو است و در صورت لزوم خود را با شرایط متغیر تطبیق می دهد. شهروندان میتوانند به شیوهای نسبتاً ساده با آن تعامل داشته باشند و از آن عبور کنند: اخلاق بوروکراسی این است که بتواند موانع را در هر کجا که ممکن است از بین ببرد.
یک مکان خلاق هویت مشخصی دارد که ناشی از پویایی فرهنگ آن است. شهروندان آن نسبت به نگرش ها و ارزش های خود اعتماد به نفس آرامی دارند، حتی به محصولات شناخته شده خود، امکانات و منابع فرهنگی و دیگر عمومی خود و به ویژه تخصص های توسعه یافته در آنجا افتخار می کنند. این خودباوری، پذیرا بودن و گشودگی را تشویق میکند: این فرهنگی است که با جذب و آمیختن تأثیرات در یک دوره زمانی طولانی، غنی و فراگیر و قادر به تکامل یافته است.
یک مکان خلاق ذهنی باز و دلپذیر است و در نتیجه افراد زیادی با پیشینه های مختلف آن را به خانه خود تبدیل کرده اند. این فضای باز در نحوه عملکرد نهادهای عمومی، محیط کسب و کار و جامعه مدنی نفوذ می کند – باز بودن در بخش های عمومی، خصوصی و اجتماعی/داوطلبانه و همچنین باز بودن فضای عمومی وجود دارد. این یک محیط توانمندی ایجاد می کند که در آن فرصت ها تسهیل می شوند و در نتیجه اجرای پروژه ها آسان تر می شود.
یک مکان خلاق جایی است که کارآفرینان در آن احساس می کنند که در خانه هستند. آنها دارای اعتبار اجتماعی هستند. اینجا مکانی است که یک ایده می تواند خیلی سریع به واقعیت تبدیل شود. جایی است که می توانید اشتباه کنید و خیلی شدید مورد قضاوت قرار نمی گیرید. سیستم های پشتیبانی گسترده ای از مشاوره گرفته تا دسترسی به منابع مالی و سرمایه ریسک وجود دارد. سطح نوآوری و تحقیق و توسعه بالاتر از حد متوسط وجود دارد و این مکان به دلیل محصولات و خدمات متمایز طراحی شده شهرت دارد. یک تجارت وجود دارد و
یک مکان خلاق دارای رهبران و سطوح مختلف رهبری است. در هر بخش، افراد با کیفیت و پویا و آیندهنگر وجود دارند که یک دید قوی برای مکان ارائه میدهند، به این معنی که آگاهی عمیقی از روندهای فعلی و تحولات در حال ظهور و پیامدهای آنها وجود دارد. سبک آنها به طور قابل توجهی الهام بخش است، می تواند به دیگران تفویض کند و توانمند باشد. در دسترس هستند. این رهبران آینده ای قابل دستیابی و در عین حال جاه طلبانه را توصیف می کنند که به عنوان یک آینده متقاعد کننده و درگیر عمل می کند
یک مکان خلاق برای یادگیری و دانش ارزش قائل است. همه استعدادها پرورش داده می شوند، پرورش می یابند، ارتقا می یابند، پاداش می گیرند و تجلیل می شوند. گزینههای یادگیری متنوعی وجود دارد، این به افراد امکان میدهد شغل و رشته مناسب خود را پیدا کنند. نردبان های فرصتی وجود دارد که به انتقال افراد از یک سطح به سطح بعدی کمک می کند. هم مکان هایی وجود دارد که مهارت های اصلی را آموزش می دهند و هم مراکزی برای تعالی که در سطح جهانی شناخته شده اند. در تدریس و سخنرانی غرور حرفه ای وجود دارد و این مسری است.
یک مکان خلاق به خوبی از لحاظ داخلی و خارجی، فیزیکی و مجازی به هم متصل است. رفت و آمد در آن آسان است، قابل پیادهروی است، مکانها در دسترس هستند و جوامع کمتر محلهنشین شدهاند و امکان برخورد تصادفی را فراهم میکنند. تحرک اجتماعی بیشتر امکان پذیر است. سیستم های حمل و نقل عمومی با کیفیت بالا وجود دارد. آنها خیلی بیشتر از اتصالات شعاعی را ارائه می دهند تا بخش های مختلف آن را به هم پیوند دهند. مکان و جمعیت با استفاده از زیرساختهای پیشرفته فناوری اطلاعات و ارتباطات، سیمکشی شده و شاد است. در سفر می کند
یک مکان خلاق مانند هر مکان دیگری از عناصر سخت و نرم تشکیل شده است. با این حال، در اینجا، هر دو به خوبی با یکدیگر مشبک می شوند، که یکی دیگری را تشویق می کند. سخت افزار یا محیط ساخته شده شامل قلمرو عمومی و معماری به طور کلی انسان محور است و با حساسیت درک و اجرا می شود: فرد از تأثیر عاطفی مثبت ساختمان ها بر مردم آگاه است. تعامل و فعالیت انسانی به جای اینکه توسط فیزیکی مسدود شود توسط این محیط فیزیکی تشویق می شود
یک مکان خلاق کیفیت زندگی استثنایی دارد. تولید ناخالص داخلی بالا است و خدمات به خوبی کار می کنند و از استاندارد بالایی برخوردار هستند. مردم به طور کلی از زندگی و/یا کار در اینجا خوشحال هستند و از سطح پایین جنایت و خشونت قدردانی می کنند و به طور کلی احساس امنیت می کنند. فضای خوبی حاکم است و مردم با میل بیشتری به یکدیگر کمک می کنند. در حالی که موانع طبقاتی البته وجود دارد، محلهنشینی کمتر است و شکاف فقر کمتر از جاهای دیگر است. مردم از اتصال، دسترسی و باز بودن لذت می برند
مکان خلاق به خوبی کار می کند، چیزهایی اتفاق می افتد و به دست می آید. به حرفه ای بودن و انجام کارها با کیفیت افتخار می کند. استانداردها بالا هستند و معیارها اغلب در اینجا تعیین می شوند. شرکت ها، سازمان ها، افراد و محصولات اغلب جوایزی دریافت می کنند. این مرکز تخصص در طیف وسیعی از زمینه های خاص است – ویژگی هایی مانند قابلیت اطمینان، وقت شناسی، کارایی یا دقت بسیار مورد احترام هستند. افراد حرفه ای به توانایی خود اطمینان دارند و از کار کردن هراسی ندارند