براساس این مصوبه، مهلت شهرداری تهران برای ارسال این لایحه به شورای شهر از زمان ابلاغ مصوبه، در مرداد به اتمام میرسید. در هفتههای ابتدایی نیمه تابستان نیز کانال رسمی اطلاعرسانی شهرداری به نقل از رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران خبر از اتمام تدوین لایحه و ارسال آن به شورای شهر تهرانداد. در این خبر اعلام شده بود: «متن لایحه پیشنهادی براساس مصوبه اردیبهشت ماه شورای اسلامی شهر تهران از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ارائه شده است.» به گفته احمد صادقی، با تصویب این لایحه در شورای شهر تهران، بستر لازم برای تقویت ساختار مدیریت بحرانپایتخت و همافزایی و تعامل بیشتر مدیریت شهری در برابر حوادث و سوانح به ویژه زمینلرزه بهعنوان مهمترین مخاطره تهران فراهم شود. از این رو پیشنویس این لایحه در ۸۸ ماده تهیه شده و بهرهگیری از دانش روز مدیریت بحران و تجربههای جهانی در این حوزه از دیگر ویژگیهای این لایحه به شمار میآید. انتشار خبر اتمام مراحل تدوین لایحه، این انتظار را به وجود آورد که پیش از تصویب نهایی در معرض قضاوت و دید عموم شهروندان، کارشناسان و صاحبنظران قرار گیرد تا از این طریق از یکسو هدف مشارکت شهروندان در مدیریت شهری محقق شود و از سوی دیگر انتشار عمومی جزئیات لوایح و طرحها به برطرف شدن نواقص و تقویت محتوا پیش از تصویب نهایی کمک کند. اما نه تنها با وجود گذشت بیش از دو ماه از زمان انتشار این خبر، پیشنویس لایحه در دسترس عموم قرار نگرفته است بلکه پیگیریهای «دنیایاقتصاد» از کمیسیون سلامت و محیطزیست شورای شهر تهران نشان میدهد برخلاف خبر اعلام شده، هنوز این لایحه به شورای شهر تهران ارسال نشده است. بهطوری که با وجود دو بار پیگیری انجام شده از سوی شورای شهر برای دریافت این لایحه، پاسخی از سوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران ارائه نشده است. با نزدیک شدن به سالگرد زلزله سال گذشته پایتخت و بروز بحران در مدیریت بحران پس از زلزله، هنوز هم مشخص نیست چه زمانی قرار است خونسردی مدیران در برابر خطر زلزله پایان پیدا کند.