48000408 21 98+
info@toseabnieh.ir
شنبه تا پنجشنبه 8 تا 18
محدودیت قابل توجه تعداد هواپیماهای فعال در ایران، باعث شده ایرلاینهای داخلی نسبت به پروازهای بین المللی خود تنها به چند اولویت بسنده کنند و در عمل شرکت های هواپیمایی فعال در منطقه تعداد زیادی از مسافران ایرانی به مقصد برسانند، موضوعی که به نظر میرسد ضرری بزرگ برای صنعت هوانوردی ایران به وجود آورده است.
علیرضا بحیرایی کارشناس صنعت هوانوردی درباره ضرورت ورود ایرلاینهای ایرانی به عرصه بین المللی اظهار کرد: طبق آمارهای رسمی تعداد قابل توجهی از ایرانیها در طول سال برای سفرهای تفریحی به کشورهای مختلف منطقه سفر میکنند، اگر این رقم را با سفرهای کاری و مسافرت کسانی که در خارج از کشور زندگی میکنند اضافه کنیم، رقمی به دست میآید که کنترل بازار مربوط به آن را به امری بسیار مهم و حیاتی تبدیل میکند.
وی با بیان اینکه حداقل در سال سه میلیون سفر بین المللی از سوی مسافران ایرانی به ثبت میرسد، تاکید کرد: هرچند مشخص کردن رقمی دقیق در این رابطه منوط به ارزیابی های اقتصادی ایرلاینهاست اما اگر پایینترین رقمها را در میانگین پروازهای منطقهای ثبت کنیم نیز رقمی نجومی به دست میآید.
بحیرایی افزود: این در حالی است که بخش قابل توجهی از پروازهای به ثبت رسیده مربوط به مسیرهای دورتر در قارههای اروپا و آمریکاست که ایرلاینهای ایرانی سهم چندانی از آن ندارند. اگر به طور میانگین در تمام مسیرها قیمت بیلت خریداری شده توسط ایرانیها را سه میلیون تومان ارزیابی کنیم، میبینیم که در طول یک سال ۹۰۰۰ میلیارد تومان به شرکت های هواپیمایی فعال در منطقه هدیه کردهایم.
این کارشناس با مثبت ارزیابی کردن خرید هواپیماهای جدید از سوی ایرلاینهای ایرانی، تصریح کرد: در چنین چارچوبی است که مشخص میشود خرید هواپیمای جدید نه تنها اولویتی جدی، که در بین اصلیترین اولویتهای اقتصادی کشور جای میگیرد. اگر ایرلاینهای ما بتوانند تنها بخشی از این بازار ۹۰۰۰ میلیارد تومانی را از آن خود کنند، نه تنها میتوان در زمانی کوتاه تمام مبلغ خرید هواپیماها را تسویه کرد که سودی قابل قبول نیز نصیب صنعت هوانوردی کشور شود.
تداوم رکود در بازار سهام دنیای اقتصاد– زهرا رحیمی: روز گذشته شاخص کل بورس تهران با افت 270 واحدی مواجه شد و به ...
دنیای اقتصاد: بانک مرکزی مقرراتی را ابلاغ کرد که ضمن به رسمیت شناختن بازار آزاد ارز، روش کشف و اعلام قیمت را شفاف ...
دنیای اقتصاد: شاخص کل بورس تهران روز گذشته با ریزش 536 واحدی در یک قدمی کانال 64 هزار واحدی قرار گرفت؛ جایی که ...
دنیای اقتصاد- از زمان ابلاغ اصل ۴۴ قانون اساسی در سال ۸۴ تاکنون، ۵۴ درصد کل واگذاریها از طریق بورس اوراق بهادار انجام ...