48000408 21 98+
info@toseabnieh.ir
شنبه تا پنجشنبه 8 تا 18
مهر، محمد اسلامی در مراسم افتتاح پروژههای عمرانی مرتبط با وزارت راه و شهرسازی و زیرساختهای حمل و نقلی که امروز صبح ۲۹ آبان با دستور رئیس جمهور به بهره برداری رسید، گفت: پروژههای عمرانی به صورت گسترده در کشور فعال است و برای توسعه زیرساختهای حمل و نقل گام بزرگی برداشته ایم.
وی افزود: حجم آزادراههای کلیدی و کریدوری ما از ابتدای دولت یازدهم تا پایان دولت دوازدهم ۵۰ درصد رشد داشت و از ۲۲۰۰ کیلومتر به ۳۲۰۰ کیلومتر آزادراه دست یافته ایم.
اسلامی با اشاره به افتتاح آزادراه مهم و استراتژیک کنارگذر شرق اصفهان در مراسم امروز یادآور شد: کریدور شمال به جنوب کشور وقتی به اصفهان میرسید، خودروها و کامیونهای حامل بار برای انتقال به قطعات جنوبی یا شمالی اصفهان باید یک ساعت و نیم در ترافیک شهر اصفهان معطل میشدند و گره ترافیکی بزرگی ایجاد میشد اما با افتتاح این آزادراه، این گره ترافیکی رفع شده و کاهش مصرف سوخت را در پی خواهد داشت.
وزیر راه و شهرسازی یکی دیگر از اقدامات این وزارتخانه در دولتهای یازدهم و دوازدهم را راه اندازی نهضت ساخت بزرگراه عنوان و اظهارداشت: از ۱۲ هزار کیلومتر بزرگراه در ابتدای دولت یازدهم به ۱۸ هزار کیلومتر در حال حاضر رسیده ایم و با ۹۷ کیلومتر بزرگراهی که در نوار ساحلی هرمزگان و ۲۴ کیلومتر بزرگراهی که امروز در استان کرمان به بهره برداری میرسد، در تلاش هستیم تا پایان دولت دوازدهم طول بزرگراههای کشور را به ۲۰ هزار کیلومتر برسانیم.
اسلامی با اشاره به افتتاح ۱۰ پروژه فرودگاهی در روز جاری تأکید کرد: ظرفیت فرودگاهها در ابتدای دولت یازدهم ۵۷ میلیون مسافر در سال بود که به ۷۵ میلیون مسافر رسانده ایم. با افتتاح ترمینال اصلی فرودگاه امام خمینی (ره) این ظرفیت به ۱۰۰ میلیون مسافر افزایش مییابد.
وی ادامه داد: قدرت ناوبری آسمان ایران را افزایش داده ایم و روت های هوایی (مسیرهای هوایی) ۴۰ درصد افزایش داشته است به گونهای که از ۹۰۰ فروند پرواز در روز ظرفیت انجام ۱۴۰۰ فروند پرواز در روز ایجاد شده است.
وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به پرسش رئیس جمهور درباره ویژگیهای نوار ساحلی کشور گفت: ۵۳۵ کیلومتر نوار ساحلی چهار بانده داریم که ۱۳۸ کیلومتر آن در دولت دوازدهم افتتاح شده است.
وی ادامه داد: نوار ساحلی از خوزستان تا سیستان و بلوچستان ۱۸۲۸ کیلومتر است که ۱۰۳۰ کیلومتر آن به بزرگراه تبدیل شده است. مابقی نوار ساحلی باقیمانده منهای ۳۰۰ کیلومتر که هنوز پیمانکار ندارد، ظرف ۳۶ ماه آینده به بزرگراه تبدیل خواهد شد.
اسلامی یادآور شد: از میناب به بعد تا پیش از این جاده خاکی بود و بر اثر سیلابها، پلهای این مسیر تخریب میشد اما در دولت دوازدهم پلهای بزرگی ایجاد کرده ایم که در مقابل سیلاب مقاوم هستند و جاده را ساختیم و در ادامه آن جاده را چهاربانده خواهیم کرد.
تداوم رکود در بازار سهام دنیای اقتصاد– زهرا رحیمی: روز گذشته شاخص کل بورس تهران با افت 270 واحدی مواجه شد و به ...
دنیای اقتصاد: بانک مرکزی مقرراتی را ابلاغ کرد که ضمن به رسمیت شناختن بازار آزاد ارز، روش کشف و اعلام قیمت را شفاف ...
دنیای اقتصاد: شاخص کل بورس تهران روز گذشته با ریزش 536 واحدی در یک قدمی کانال 64 هزار واحدی قرار گرفت؛ جایی که ...
دنیای اقتصاد- از زمان ابلاغ اصل ۴۴ قانون اساسی در سال ۸۴ تاکنون، ۵۴ درصد کل واگذاریها از طریق بورس اوراق بهادار انجام ...