• منطقه 22 - شهرک گلستان- ساحل شرقی دریاچه چیتگر - برج تجارت لکسون - طبقه 6

48000408 21 98+

info@toseabnieh.ir

شنبه تا پنجشنبه 8 تا 18

اکوسیستم‌های مشارکتی که مردم را به هم متصل می‌کند

اکوسیستم‌های مشارکتی که مردم را به هم متصل می‌کند

اکوسیستم‌های مشارکتی که مردم را به هم متصل می‌کند

خلاصه

هدف این مقاله پژوهشی کمک به بحث در مورد نقش حیاتی استفاده مجدد تطبیقی ​​از میراث فرهنگی در گذار به سمت استفاده مجدد تطبیقی ​​محور انسان است. از طریق دریچه میراث به عنوان یک سیستم زنده (Fusco Girard 2019)، این مقاله بررسی می کند که چگونه سفر کارآفرینی یک ساختمان میراث صنعتی برنده جوایز، یعنی: De Hoorn در Leuven، بلژیک، منجر به ایجاد یک توسعه دهنده املاک و مستغلات با تأثیر مثبت شد. یعنی: خانم میاگی. این استارت آپ جوان بلژیکی یک ساختمان میراث صنعتی برنده جایزه دیگر را راه اندازی کرد و یک صندوق سرمایه گذاری تعاونی نوآورانه راه اندازی کرد. این مقاله با روایت یک سفر کارآفرینی تأثیر مثبت، نقش میراث را به عنوان یک فرصت منحصر به فرد برای اشتراک، نوآوری و کمک به چشم انداز دایره ای نشان می دهد. در نهایت، از آنجایی که فرصت، ویژگی کارآفرینی و فرآیند تنها مؤلفه‌های ضروری برای موفقیت نیستند، این مقاله نشان می‌دهد که چگونه ساخت یک اکوسیستم و حمایت از یک محیط توانمند نیز بسیار مهم است. در بخش اول این مقاله، تجربه سیستم زنده در متن قرار داده شده است. در بخش دوم، نویسنده ظرفیت‌های احیاکننده، مولد و همزیستی این سیستم زنده را روشن می‌کند (Fusco Girard 2019). در نهایت، بخش آخر به این تجربه بدیع می پردازد.

معرفی

شهرنشینی رو به رشد (OECD و کمیسیون اروپا 2020)، تغییرات آب و هوایی (محیط زیست سازمان ملل 2019)، جهانی شدن نئولیبرال (Blomley 2008; Dellenbaugh et al., 2015; Özkan & Büyüksaraç, 2020a)، عدم مشارکت فزاینده از دولت (ران)1988 ؛ Powers and Rakopoulos 2019؛ Koch & James 2020) همراه با دسترسی محدود به دارایی های شهری موجود (Harvey 2003:2008: 2012؛ Blomley 2008; Foster and Iaione 2016; Özkan & Büyüksaraç; al. ظهور پوپولیسم (Klein 2001; Harvey 2003; Dyer-Witheford 2020) برخی از دلایل کلیدی در پس انتشار جنبش های شهری جدید با هدف حفاظت از عوام در معرض خطر هستند. اشتراک شهری با استفاده از چارچوب «حق بر شهر» لفبوری (Lefebvre 1968) از دهه 1960 گسترش یافت (Blomley 2008; Harvey 2012; Susser and Tonnelat 2013; Borch and Kornberger 2015; Parr Öyüzüksara, 2015; آزمایش‌ها و شیوه‌های مشترک شهری شکل‌های متفاوتی از جمله باغ‌های اجتماعی داشت (آیزنبرگ 2012؛ فاستر 2011؛ ​​کینگزلی و تاونسند 2006). کشاورزی شهری (سلزنیک، 2003)؛ تعاونی های سهام محدود (هورون 2018؛ کندی 2002؛ لاتون 2014)؛ تراست زمین (دیویس، 2010؛ Ehlenz 2014؛ Interreg 2020)؛ آزمایشگاه‌های زنده، شهرسازی، فبلاب‌ها و تولید همتا به همتا (Bauwens et al., 2017; Bauwens et al., 2019; Bauwens and Onzia 2017; Foster and Iaione 2016; Maria Ramos 2016) و همچنین موارد رایج حذف شده جوامع و فضاهای عمومی خصوصی شده (بلیکلی و اسنایدر، 1997؛ هسه 2001؛ هاروی 2008: 2012).

ذینفعان و بازیگران مختلف مانند: افراد، سازمان‌های غیرانتفاعی، شهرسازان، کارآفرینان اجتماعی و فرهنگی، تأثیرگذار بر مشاغل خصوصی، سازمان‌های جامعه مدنی، کمیته‌های محله، نوآوران اجتماعی، مؤسسات تحقیقاتی و غیره به طور فزاینده‌ای در حفاظت، توسعه و مشارکت نقش دارند. – مدیریت منابع رها شده دیوید هاروی، اشتراک شهری را به‌عنوان یک رویه اجتماعی مشترک تعریف می‌کند: «این رویه یک رابطه اجتماعی با مشترکی ایجاد یا برقرار می‌کند که کاربردهای آن یا منحصر به یک گروه اجتماعی است یا تا حدی یا کاملاً برای همه و همه باز است. در قلب عمل مشترک این اصل نهفته است که رابطه بین گروه اجتماعی و آن جنبه از محیطی که به عنوان یک امر مشترک تلقی می شود، باید هم جمعی و هم غیرکالای خارج از منطق مبادله بازار و ارزش گذاری بازار باشد. ” (هاروی 2012: 73). اوزکان و بویوکساراچ یک تعریف ثابت ارائه کرده‌اند: «مفهوم اشتراک‌گذاری، کیفیت پویایی و دگرگون‌کننده مشترکات، و همچنین رابطه و عملکرد ذاتی آنها را بیان می‌کند. جنبه پویا و دگرگون کننده دلالت بر این دارد که مشترکات یک منبع ثابت نیست، بلکه ساختاری از شبکه های اجتماعی است که به دنبال ایجاد مشترک و حفظ یک جهان زندگی بر اساس یک اخلاق مستمر بحث شده است. ، 2020b:5).

فاستر و آییونه (2016)، زمین های شهری خام و خالی را به عنوان یک مشترک شناسایی می کنند و برخی از سازه ها و ساختمان های عمومی و خصوصی متروکه و یا غیرقابل استفاده در محیط شهری را به عنوان مشترکات دسترسی باز در نظر می گیرند. سازه ها و ساختمان ها در شهر باید مشترک باشند. برخی از این منابع، تحت شرایط معین، ویژگی‌های مرسوم یک مشترک دسترسی آزاد را تقلید می‌کنند – مشروط به رقابت و مصرف بیش از حد یا تخریب – و باعث ایجاد معضلات کلاسیک مدیریت و حاکمیت مشترکات می‌شوند.» (2016:291). این دو محقق مجموعه‌ای از اصول طراحی دموکراتیک را با هدف اداره شهر به عنوان اقتصاد مشترک پیشنهاد می‌کنند، یعنی: تابعیت افقی، همکاری، و چندمرکزی (2016:326). با استفاده از تابعیت افقی، محققان به آمادگی مقامات در مقیاس های مختلف برای توانمندسازی فرآیند مشترک از طریق تسهیل و توانمندسازی ابتکارات شهروندی با هدف مدیریت یک خیر مشترک به نفع جامعه اشاره می کنند. در این راستا، شهروندان به عنوان شهرسازانی تلقی می شوند که مایل به سهیم شدن در مسئولیت و خطرات حفاظت از مشترکات و همچنین تضمین فراگیری و دسترسی هستند. همکاری دومین اصل اساسی طراحی دموکراتیک است. این به عنوان رسانه ای تصور می شود که از طریق آن شبکه های متعددی از افراد و مؤسسات با یکدیگر همکاری می کنند، مشترکات را اداره می کنند و ارزش های مشترک یا کالاهای جمعی را ایجاد می کنند. در نهایت، محققین بر چارچوب الینور اوستروم برای حکومت چندمرکزی (2010) تکیه می کنند و چند مرکزیت را به عنوان سومین اصل طراحی دموکراتیک اتخاذ می کنند. این اصل پیش‌بینی می‌کند که هر بازیکن/بازیگر قوانین خاص خود را دارد و باید برای ارائه محصولات و خدمات مشترک با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشند.

میراث فرهنگی در سطح بین المللی به عنوان یک کالای مشترک به رسمیت شناخته شده است (ایکوموس 1964؛ COM 2014؛ شورای؛ اعلامیه داووس، 2018؛ شورای اروپا، 2005؛ شورای اروپا، 2015؛ ایکوموس 1994؛ ایکوموس 2019؛ یونسکو 2001 شورای 5 ؛ یونسکو 2011؛ ​​یونسکو 2013) که به توسعه پایدار و فراگیر شهرها کمک می کند (یونسکو 2011: 2013: 2016؛ شورای اروپا، 2015؛ سازمان ملل 2015: 2016؛ کنسرسیوم CHCfE 2015:280:280، 2015، 2013: 2013: 2013، 2015، 2015، 2013، 2013، 2013: 2016، 2015، کنسرسیوم CHCfE: ؛ بیانیه بخارست، 2019). در سال 2020، رئیس کمیسیون اروپا، اورسولا فون در لاین، باهاوس جدید اروپایی را به عنوان بخشی از قرارداد سبز راه اندازی کرد. من از NextGenerationEU می‌خواهم که موج نوسازی اروپا را آغاز کند و اتحادیه ما را به یک رهبر در اقتصاد دایره‌ای تبدیل کند. اما این فقط یک پروژه زیست محیطی یا اقتصادی نیست، بلکه باید یک پروژه فرهنگی جدید برای اروپا باشد. 1

Fusco Girard استفاده مجدد تطبیقی ​​از میراث فرهنگی را به عنوان نقطه ورود به اقتصاد دایره ای پیشنهاد می کند. «استفاده مجدد کارکردی از میراث فرهنگی در اینجا به عنوان نقطه ورود به اقتصاد دایره ای پیشنهاد شده است. در همان زمان، یک بنیاد اجتماعی/انسانی و یک بنیاد فرهنگی را به معامله سبز جدید معرفی می کند. بنابراین، استفاده مجدد دیگر فقط سبز نمی شود .» (2019:247). محقق استفاده از یک رویکرد سیستمی را پیشنهاد می‌کند که وابستگی‌های متقابل بین ارزش‌های چندگانه مرتبط با میراث فرهنگی و تأثیرات مثبت/منفی آنها را در نظر می‌گیرد. به همین دلیل، او چارچوبی کلی برای استفاده مجدد دایره ای از دارایی های میراث با هدف دوگانه ایجاد می کند: روشن کردن بهره وری متقابل استفاده مجدد سازگارانه از میراث فرهنگی. و ظرفیت آن برای انجام یک انتقال سبز شکل گرفته توسط یک چشم انداز مشترک و انسان محور.

ادبیات غنی در مورد سهم استفاده مجدد تطبیقی ​​در ایجاد اثرات و ارزش‌های اقتصادی، اجتماعی، محیطی، عاطفی و رفاهی در حال رشد است (کنسرسیوم CHCfE، 2015؛ Fusco Girard و Gravagnuolo 2017؛ Gravagnuolo و همکاران، 2018، Ost و Carpentier، 20، 20). ساکو و همکاران، 2018؛ فوسکو ژیرارد و همکاران، 2019؛ گوستافسون 2019؛ کی 2019؛ پلووتز و کلیپول 2019؛ فوسکو ژیرارد و وکو 2021؛ اوست 2021). به طور خاص، اثرات چند بعدی استفاده مجدد تطبیقی ​​در چارچوب اقتصاد دایره‌ای توسط پروژه H2020 CLIC مورد ارزیابی قرار گرفت (Gravagnuolo و همکاران، 2017؛ Ost 2019؛ Foster 2020؛ Bosone و همکاران، 2021).

موج نوسازی (COM 2020) و باهاوس جدید اروپایی (کمیسیون اروپایی 2020)، چگونگی اهمیت میراث فرهنگی برای اجرای استراتژی‌های معامله سبز (COM 2019) را توصیف می‌کنند. در حالی که کتاب سبز میراث فرهنگی اروپا (پاتز 2021) تلاش می کند تا “جهان میراث فرهنگی، محیط زیست و همه بخش های دیگر را الهام بخشد و بسیج کند تا نیروهای خود را برای مشارکت در اقدامات اقلیمی مصمم و متحول کننده و تضمین آینده ای بهتر برای همه” بپیوندند. Potts 2021:xi). Fusco Girard با بررسی پیوندهای بین استفاده مجدد سازگارانه از میراث فرهنگی و اقتصاد دایره ای، هر دو دیدگاه زیست محیطی و انسانی را بررسی می کند. او یک چارچوب نظری را ارائه می‌کند که در آن دارایی‌های میراثی را که دوباره استفاده می‌شوند به عنوان سیستم‌های زنده توصیف می‌کند: «زمینه رابطه‌ای (با مجموعه‌ای متقابل از وابستگی‌های متقابل که کیفیت زندگی را افزایش می‌دهد) (2019:265). به گفته این محقق، این سیستم زنده دارای سه ظرفیت به هم وابسته است: ظرفیت احیا، ظرفیت تولید و ظرفیت همزیستی. Fusco Girard با ظرفیت احیا به مفهوم اقتصاد دایره ای مربوط به جایگزینی مفهوم خطی پایان عمر با جریان های دایره ای جدید استفاده مجدد در فرآیندهای یکپارچه با هدف افزایش طول عمر و ارزش استفاده دارایی اشاره می کند. بنابراین، ظرفیت خود بازآفرینی یک دارایی میراث فرهنگی به تعامل بین ارزش ذاتی و ارزش‌های ابزاری (منابع اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی سرمایه‌گذاری شده برای حفظ آن) در طول زمان مرتبط است. ظرفیت تولیدی به ظرفیت دارایی میراثی که مجدداً استفاده می شود برای ایجاد اثرات مثبت فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی اشاره دارد. در نهایت، ظرفیت همزیستی به “روابط مادی و غیر مادی بین دارایی میراث و زمینه” اشاره دارد (Fusco Girard 2019:262). محقق با الهام از مفهوم حلقه‌های دایره‌ای، اهمیت اکوسیستم‌های مشارکتی را برجسته می‌کند که به استفاده کارآمد از منابع و ایجاد نتایج مثبت چند بعدی کمک می‌کنند. با تأکید بر نقش مؤلفه‌های کلیدی مقیاس انسانی توسعه: ظرفیت تعاونی، قادر به تحریک هم‌افزایی و همزیستی از طریق روابط دایره‌ای، در نتیجه تبدیل دارایی‌های فرهنگی به اکوسیستم‌های یکپارچگی اقتصادی-اجتماعی-فرهنگی، یعنی خودپایداری اکوسیستم ها» (Fusco Girard 2019:248).

هدف این مقاله پژوهشی کمک به بحث در مورد نقش حیاتی میراث فرهنگی در گذار به سمت اقتصاد دایره ای است. از طریق دریچه میراث به عنوان یک سیستم زنده (Fusco Girard 2019)، این مقاله بررسی می کند که چگونه سفر کارآفرینی یک ساختمان میراث صنعتی برنده جوایز، یعنی: De Hoorn در لوون، بلژیک، منجر به ایجاد یک توسعه دهنده املاک و مستغلات با تأثیر اجتماعی مثبت شد. ، یعنی: خانم میاگی. این استارت آپ جوان بلژیکی یک ساختمان میراث صنعتی برنده جایزه دیگر را راه اندازی کرد و یک صندوق سرمایه گذاری تعاونی نوآورانه راه اندازی کرد. این مقاله با روایت یک سفر کارآفرینی تأثیر مثبت، نقش میراث را به نمایش می‌گذارد، به عنوان فرصتی منحصر به فرد برای مشترک نوآوری و کمک به چشم‌انداز دایره‌ای. همچنین ظرفیت های بازسازی، مولد و همزیستی این سیستم زنده را روشن می کند.

قطعات بخش

دی هورن

آبجوسازی اصلی Stella Artois در لوون، بلژیک در سال 1923 ساخته شد. در سال 1926، آبجو Stella Artois برای اولین بار در ساختمانی که امروزه توسط De Hoorn شناخته می شود، دم کرد. 2 علاوه بر ارزش‌های معماری و مهندسی بسیار ارزشمند، ساختمان مظهر ارزش‌های ناملموس مرتبط با نقش درهم تنیده جامعه محلی در ساختن تاریخ آن است، یعنی: بخشی از نیروی کار آن. تاثیر داشتن سایت

یک صندوق سرمایه گذاری تعاونی نوآورانه

در پایان سال 2018، خانم میاگی و با مشارکت Cera، 28 سرویس میراث شهر لوون و بارت وانهارن 29 شروع به توسعه یک صندوق سرمایه گذاری تعاونی کردند. هدف

روش شناسی

منبع اصلی، میشل ون بالن، یکی از بنیانگذاران خانم میاگی بود که نویسنده چندین گفتگو، تبادل مکاتبات و دو مصاحبه داشت که به شکل‌گیری دیدگاه حرفه‌ای او کمک کرد. این دو مصاحبه به عنوان مصاحبه های ساختاریافته با سؤالات باز طراحی شدند و به عنوان منبع اولیه برای مطالعه موردی خدمت کردند. مصاحبه اول در 22 ژانویه 2019 در لوون انجام شد در حالی که مصاحبه دوم به صورت مجازی در 12 نوامبر 2020 انجام شد. هر مصاحبه

میراث به عنوان یک سیستم زنده

فوسکو ژیرارد مفهوم ارزش پیچیده را در اقتصاد دایره ای توضیح می دهد و بر تعامل بین ارزش های ذاتی و ابزاری و وابستگی های متقابل رابطه ای آنها یا “ارزش رابطه ای” که (دوباره) ارتباطات را در یک فرآیند پویا ایجاد می کند، برجسته می کند. Fusco Girard و Vecco (2021)، استراتژی قرارداد سبز اروپا (COM 2019) را با ترکیب ابعاد اجتماعی و فرهنگی، که محققان مؤلفه‌های کلیدی برای توسعه انسان محور در نظر می‌گیرند، بازبینی می‌کنند. بر اساس

نتیجه گیری

هدف این مقاله بحث استفاده مجدد تطبیقی ​​متمرکز بر انسان از طریق یک مطالعه موردی عملی اصلی، یعنی خانم میاگی بود. موفقیت این استارت‌آپ جوان نه تنها به دلیل رهبری و ویژگی‌های کارآفرین فرهنگی، در این مورد، میشل ون بالن، بلکه به لطف سازمان پشت سر او، خانم میاگی و به‌کارگیری نکات مثبت امکان‌پذیر شد. تاثیر مدل های کسب و کار نقطه قوت این مدل استفاده مجدد، بازیافت و بازسازی است

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.