• منطقه 22 - شهرک گلستان- ساحل شرقی دریاچه چیتگر - برج تجارت لکسون - طبقه 6

48000408 21 98+

info@toseabnieh.ir

شنبه تا پنجشنبه 8 تا 18

برترین معماران جهان

برترین معماران جهان

برترین معماران جهان

برترین معماران جهان

نورمن فاستر ، در اول ماه ژوئن۱۹۳۵ در شهر منچستر متولد شد . در خانواده کارگری در منچستر به دنیا آمد.سبک وی بیشتر حول روش‌های معماری پایدار و سبز می‌چرخد.
او پس از اتمام دوره متوسطه، به صورت نیمه وقت و به عنوان منشی در تالار شهر منچستر شروع به کار کرد .سپس به خدمت سربازی رفت و در حین خدمت در نیروی هوایی ، در زمینه مهندسی الکترونیک مهارت یافت و اطلاعاتی در مورد هواپیما کسب کرد . در نهایت ، به دلیل علاقه به هواپیماهای گلایدر به یک خلبان ماهر تبدیل شد.پس از اتمام دوره دوساله سربازی ، در دفتر دو تن از معماران منچستر مشغول به کار شد .

نورمن فاستر: تالار شهر لندن- ساختمان کریستالی-برج هِرْسْــت- برج خیارشور-موزه ی ملی زاید -موزه هنر

 

شیخ بهاء الدین، محمدبن حسین عاملی معروف به شیخ بهایی دانشمند بنام دوره صفویه است. اصل وی از جبل عامل شام بود. بهاء الدین محمد ده ساله بود که پدرش عزالدین حسین عاملی از بزرگان علمای شام بسوی ایران رهسپار گردید و چون به قزوین رسیدند و آن شهر را مرکز دانشمندان شیعه یافتند، در آن سکنی گزیدند و بهاءالدین به شاگردی پدر و دیگر دانشمندان آن عصر مشغول گردید
مرگ این عارف بزرگ و دانشمند را به سال ۱۰۳۰ و یا ۱۰۳۱ هجری در پایان هشتاد و هفتمین سال حیاتش ذکر کرده اند.وی در شهر اصفهان روی در نقاب خاک کشید و مریدان پیکر او را با شکوهی که شایسته شان او بود ، به مشهد بردند و در جوار حرم هشتمین امام شیعیان به خاک سپردند.

شیخ بهایی: مسجد امام اصفهان-منارجنبان-حمام شیخ بهایی-نجف آباد اصفهان- کاریز- حصار شهر – رصدخانه مراغه

 

هوشنگ سیحون در سال 1299 شمسی در یک خانواده هنرمند در تهران به دنیا آمد و تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در سال 1319 در تهران به پایان رساند. او از کودکی عشق و علاقه زیادی به نقاشی داشت، بطوری-که به گفته خودش از زمانی که ¬توانست قلم و زغال به دست بگیرد، نقاشی را آغاز نموده است. به خاطر همین عشق و علاقه زیاد به نقاشی، پس از گرفتن دیپلم درصدد بود تا در رشته¬ای مطابق با استعدادش ادامه تحصیل دهد، تا اینکه در آن سال، یعنی سال 1319، دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران توسط عده¬ای از آرشیتکت¬ها، باستان-شناسان و نقاشان فرانسوی و چند نفر از شاگردان کمال¬الملک تأسیس شد. او با استفاده از این موقعیت، به تحصیل در رشته معماری این دانشکده پرداخت و در سال 1323 با نمره عالی از این رشته فارغالتحصیل شد.

هوشنگ سیحون-آرامگاه بوعلی-آرامگاه خیام-آرامگاه نادرشاه افشار-شورای ملی باستان‌شناسی- شورای عالی شهرسازی- شورای مرکزی

 

ریچارد راجرز در سال ۱۹۳۳، در فلورانس ایتالیا به دنیا آمد. پدر او پزشک بود و مادرش علاقه زیادی به طراحی مدرن داشت. خانواده راجرز در سال ۱۹۳۸، همزمان با پدیدارشدن نشانه‌های آغاز جنگ جهانی دوم، به انگلستان بازگشتند. او در مدرسه AA لندن به تحصیل در رشته معماری پرداخت و مدرک فوق‌لیسانس خود را از دانشگاه Yale دریافت کرد. راجرز در این دانشگاه به همراه نورمن فاستر، همکلاسی خویش، از محضر بزرگانی همچون پل رودلف که رئیس مدرسه معماری بود و جیمز استرلینگ بهره جست. همچنین او در آنجا علاقه زیادی به فرانک لویدرایت پیدا کرد،

ریچارد راجرز: مرکز ژرژ پمپیدو -گنبد هزاره -ترمینال فرودگاه -مرکز تجارت جهانی در نیویورک

 

 

پیتر آیزنمن در ۱۱ اگوست سال ۱۹۳۲ در نیویورک ، ایالت نیوجرسی به دنیا آمد. او مدرک لیسانس معماری خود را در سال 1955 از دانشگاه کرنل، مدرک فوق لیسانس خود را از دانشگاه کلمبیا و دکترای خود را از دانشگاه کمبریج دریافت کرد. به وی یک دکترای افتخاری هنرهای زیبا از طرف دانشگاه ایلینویز شیکاگو اهدا شد
در سال ۱۹۸۰ پس از سالها تدریس و نوشتن کتاب و نوشتن تئوری های قابل قبول ،کار حرفه ای خود را در زمینه طراحی و ساختن آغاز کرد که شامل خانه هایی با مقیاس بزرگ و پروژه های شهری و نیز فعالیتهایی در زمینه آموزش دانشگاهی و یک سری خانه های شخصی بود.

 

پیتر آیزنمن-نیوجرسی-خانه ششم – مرکز هنری وکسنر – مرکز گردهمایی کلمبوس – شهرک فرهنگی گالیسیا

زاها حدید در سال ۱۹۵۰ در بغداد در خانواده‌ای روشنفکر و مسلمان متولد شد. او تحصیلات دوران ابتدایی را در یکی از دیرهای کاتولیک فرانسوی‌زبان بغداد سپری کرد. پس از آن، به‌سبب جوّ فرهنگی خانواده، با حمایت والدینش و روابط گسترده‌شان به آرزوی ایام کودکی‌اش تحقق بخشید و بعد از گذراندن دورة ریاضیات در دانشگاه امریکایی بیروت (۱۹۶۸ـ۱۹۷۱) به مدرسة معماری AA لندن رفت و بدین ترتیب وارد دنیای معماری شد.

زاها حدید-سوارفسکی- دوپون- ساوایا- مورونی– ایوسن لورن– اسکچر صندلی z – شیشه ادکلن زنانه- دنا کارن

 
 
 

تادائو آندو در ۱۳ اکتبر ۱۹۴۱ میلادی در اوزاکای ژاپن دیده به جهان گشود، آندو از سن 10-17 سالگی در یک کارگاه نجاری کار می کرد. وی اغلب به ساخت مدل های چوبی از کشتی و هواپیما می پرداخت، او صنعت و ساختار سنتی چوبی ژاپنی را از یک نجار که مغازه ی او در خیابان مقابل خانه شان بود، فرا گرفت.
از سال 1962-1969، در دهه ی 20 سالگی، آندو تصمیم به یادگیری خودآموز مستقیم معماری گرفت و او را برای مشاهده ی معابد، مقابر و چای خانه ها به خارج از ژاپن و به اروپا، آفریقا و آمریکا برد. او معماری را با رفتن و دیدن ساختمان های واقعی و مطالعه کتاب هایی در مورد کارهای معمارانی از قبیل : لوکوربوزیه، میس ون دروهه، آلوار آلتو، فرانک لوید رایت و لویی کان یاد گرفت.

تادائو آندو: اوزاکای ژاپن-لوکوربوزیه-میس ون دروهه- آلوار آلتو-فرانک لوید رایت- لویی کان-انسان- طبیعت – معماری – دنیای مدرن

 

سانتیاگو کالاتراوا معمار برجسته‌، مهندس سازه و مجسمه ساز است و به عنوان یک طراح نخبه در جهان شهرت کسب کرده است. در ۲۸ ژولای ۱۹۵۱ در شهر والنسیا در کشور اسپانیا متولد شد. کالاتراوا یک نام اشرافی است که از شوالیه های قرون وسطایی گرفته شده است.خانواده کالاتراوا دارای صادرات کشاورزی وسیعی بودند که این امر در زمان دیکتاتوری ژنرال فرانکو بسیار نادر بود ودارای وضع مالی خوبی بودند.کالاتراوا دوران ابتدایی را در والنسیا گذراند و موقعی که ۸ سال داشت به مدرسه هنر و صنعت وارد شد در آنجا مهارتهای فرمی کشیدن و نقاشی کردن را یاد گرفت.

سانتیاگو کالاتراوا: شوالیه  قرون وسطایی-ژنرال-پل سازی -سوندیکا و بیلبو -برج پیچنده -تالار موسیقی تنریفه

 

ریچارد میر متولد 1934 نیوجرسی در دانشگاه کرنل در رشته ی معماری تحصیل کرد. میر ملقب به شوالیه ی سفید پست مدرنیسم پیش از تاسیس دفتر کار خود در نیو یورک در سال 1963 با سام و مارسل بروئر همکاری می کرد.
وی ابتدا در زمینه ی ساختمان سازی فعالیت کرد؛ در سال 1969 به عضویت گروه پنج نیویورک درآمد. گروه پنج (ریچارد میر٬ پیتر آیزنمن٬ مایکل گریوز٬ جان هجداک٬ چارلز گواتمی) برای مخالفت با ونتوری و گریز دوره ی سفید قهرمانان رایت٬ گروپیوس٬ تراگنی و بخصوص لوکوربوزیه را احیا کردند، اما مسائلی از زیبایی شناسی را در کار خود به کار بردند که خالی از هر گونه تعهد و تعصب اجتماعی بودند. میر در کارهایش همواره رنگ سفید بکار می برد و از همین رو گروه ﺁنان به نام مستعار معماران سپید نامیده می شوند.

ریچارد میر:  نیوجرسی – دانشگاه کرنل-رنگ سفید-نیو یورک-هرالد کوانت-مرکز بهداشت گرنج رود

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.