• منطقه 22 - شهرک گلستان- ساحل شرقی دریاچه چیتگر - برج تجارت لکسون - طبقه 6

48000408 21 98+

info@toseabnieh.ir

شنبه تا پنجشنبه 8 تا 18

بهترین معماران جهان و دانستنی‌های معماری

بهترین معماران جهان و دانستنی‌های معماری

بهترین معماران جهان و دانستنی‌های معماری

بهترین معماران جهان زمانی که دانشگاه معماری را ترک می‌کنند، یک حس خاصی دارند: آن‌ها نمی‌دانند که باید دقیقاً چه کاری را انجام دهند. آیا باید طراحی کنند؟ از جزییات فنی بیشتر اطلاع داشته باشند؟ برای پیدا کردن این سؤالات به یک متخصص نیاز خواهید داشت. آیا می‌توانید یک ساختمان را از صفر شروع کنید؟ حتماً به کمی تمرین نیاز دارید.

در این مقاله شش مهارت را به اشتراک خواهیم گذاشت که شما به عنوان یک معمار باید از آن‌ها اطلاع داشته باشید.

توانایی ادراک:

برای شروع یک پروژه، باید توانایی ادراک سه‌بعدی کامل داشته باشید تا یک ایده روشن از مؤلفه‌های سه‌بعدی برای فضاهای خالی به دست آورید و یا قسمت‌هایی را تغییر شکل دهید. شما می‌توانید این روش تفکر را در هر طرح معماری به کار ببرید. معماران، ایجاد یک ایده انتزاعی از فضای فیزیکی را بر روی کاغذ قرار می‌دهند و قادر به توضیح آن هستند و معتقدند که همه چیز در یک روز ساخته می‌شود.

بهترین معماران جهان
بهترین معماران جهان

درک کیفیت چندبعدی زندگی که فضا می‌تواند ارائه کند را درک کنید:

دنیایی از تفاوت بین پناهگاه اصلی و خانه‌های مدرن وجود دارد. فضاهای زندگی به‌خودی‌خود تمامی نیازهای ما را برطرف نمی‌کنند، اما معماران، کیفیت زندگی را به عنوان یک آنالیز چندبعدی درک می‌کنند. همه چیز از جمله روشنایی فضا، قرار دادن وسیله‌ها، اندازه و مقیاس، رنگ، تهویه، ساختار و بافت‌ها در نظر گرفته می‌شوند.

هماهنگی چند انضباطی

ایده تمام معمار قدرتمند به ما آسیب زیادی به عنوان افراد حرفه‌ای داده است. این یک سری اعتماد به نفس است، نه توانایی: توانایی یکپارچه‌سازی مقررات و مراحل مختلف، برای درک اینکه یک طراحی خوب متوقف نمی‌شود: برای فروش ایده‌تان، برای درک طراحی و ترکیب تخصص‌های مختلف. مطمئناً، این راهی برای بلند کردن اعتماد به نفس معماران گذشته بود، اما امروزه می‌دانیم که این نوع صحبت شما را به هیچ جایی نمی‌رساند.

مهارت‌های نرم

جامعه فقط به عنوان یک معمار به شما پاداش نمی‌دهد. معماری به همان اندازه که در مورد آفرینش است، در مورد مذاکره و یکپارچه‌سازی نیز می‌باشد. شما باید با مشتریان، سازندگان و متخصصان صحبت کنید. هر یک از آن‌ها ایده‌های مهمی در سر دارند، به همین دلیل است که معماران به مهارت‌های نرم برای ارائه پروژه‌ها، ادغام ایده‌ها و استقبال از اصلاحات نیاز دارند.

طراحی تفکر

اگر اخیراً با کسی در دنیای تجارت صحبت کرده‌اید، احتمالاً بدون آنکه بداند شما معمار هستید، طراحی را شروع کرده‌اید، این مفهومی است که مستقیماً از خط کار ما نشات می‌گیرد. خوان هرروس، معمار اسپانیایی، گفت: شاید این روشی برای فکر کردن و ترکیب کردن است – چیزی که ما به آن پروژه می‌گوییم که شامل مقدار زیادی از اطلاعات است که با یک ورقه خالی شروع می‌شود. این چیزی است که ما را از سایر زمینه‌ها باز می‌دارد.” در طی دیدار خود از شیلی در سال ۲۰۱۶ در سخنرانی خود درباره “تفکر طراحی “، راهی برای پیدا شدن درزمینهٔ نوآوری به وجود آورد.

طرح

لازم نیست که لئوناردو داوینچی باشید و یک طراحی بی‌عیب و نقص داشته باشید، اما این بسیار مهم است که یک معمار بتواند مفاهیم خود را از طریق طرح، چه دستی و چه از طریق رایانه نشان دهد. با این حال، دانستن چگونگی ترسیم، مزایای بسیاری را ارائه می‌دهد، به ویژه هنگامی که با تفکر فنی اجین شده باشید. هر دو در طول فرآیند طراحی ضروری هستند، از طراحی‌های مختلف گرفته تا سنگ لایه‌لایه. به علاوه، همیشه یک مشتری برای دیدن صنایع دستی وجود دارد، این ایده شما را حتی روشن‌تر می‌کند.

معماری همیشه خود را از سایر اشکال هنری متمایز کرده است زیرا نقش کارکردی و زیبایی شناختی ایفا می‌کند، البته سرپناهی نیز به وجود می‌آورد، همچنین تجربیات روزانه ما را نیز شکل می‌دهد.

بهترین معماران جهان
بهترین معماران جهان

معماری همچنین بناهای تاریخی را پشت سر می‌گذارد و لایه‌های مختلفی از تاریخ را نشان می‌دهد که به یک مکان در سنگ، شیشه و فولاد تبدیل شده‌اند و هیچ دلیل بهتر از این وجود ندارد که ساختمان‌های بشمار با نمای باشکوه، افق نمادین ما را شکل دهند. این مجموعه یکی از چندین نام تاریخی است که نه تنها در نیویورک بلکه در شهرهای مختلف در سراسر جهان وجود دارند.

بهترین معمارانی که در تمام دوره ها ، رتبه بندی شده‌اند

معماران مشهور زیر طرز تفکر درباره ساختمان‌ها را تغییر داده‌اند، از فرانک لوید رایت تا فرانک گری

معماری همیشه خودش را از اشکال هنری دیگر متمایز می‌کند، چون نقش کاربردی و زیبایی بازی می‌کند، البته سرپناهی نیز ارائه می‌دهد، بلکه تجربیات روزانه ما را نیز شکل می‌دهد. معماری همچنین بناهای تاریخی را به لحظه‌هایی پشت سر می‌گذارد و لایه‌های مختلفی از تاریخ را نشان می‌دهد که تکامل یک مکان را در سنگ، شیشه و فولاد نشان می‌دهد. میس ون دره روه، معمار برجسته آلمانی گفت: “معماری اراده‌ی دوره‌ای است که به فضا ترجمه شده است و هیچ اثبات بهتری از حق او در نیویورک وجود ندارد که بناهای بشمار با نماهای شگفت انگیز افق نمادین ما را تشکیل می‌دهند. Rohe یکی از ده‌ها نام تاریخی است که نه تنها در NYC بلکه شهرهایی در سراسر جهان از آن برجای مانده است.

اگر می‌خواهید درباره او و سایر غول‌های این منطقه بیشتر تحقیق کنید، بیشتر از راهنمای انتخاب ما به بزرگ‌ترین معماران همه زمان‌ها نگاه نکنید. معماری همیشه خود را از سایر اشکال هنری متمایز کرده است زیرا نقش کارکردی و زیبایی شناختی ایفا می‌کند، البته سرپناهی نیز ارائه می‌دهد، بلکه تجربیات روزانه ما را نیز شکل می‌دهد. معماری همچنین بناهای تاریخی را به لحظه‌هایی پشت سر می‌گذارد و لایه‌های مختلفی از تاریخ را نشان می‌دهد که تکامل یک مکان را در سنگ، شیشه و فولاد نشان می‌دهد.

میس ون دره روه، معمار برجسته آلمانی گفت: “معماری اراده‌ی دوره‌ای است که به فضا ترجمه شده است و هیچ اثبات بهتری از حق او در نیویورک وجود ندارد که بناهای بشمار با نماهای شگفت انگیز افق نمادین ما را تشکیل می‌دهند… Van der Rohe یکی از ده‌ها نام تاریخی است که نه تنها در NYC بلکه شهرهایی در سراسر جهان از آن برجای مانده است. اگر می‌خواهید درباره او و سایر غول‌های این منطقه بیشتر تحقیق کنید، بیشتر از راهنمای انتخاب ما به بزرگ‌ترین معماران همه زمان‌ها نگاه نکنید.

آنتونی گادو

گائودی تمام دوران کار خود را در بارسلونا سپری کرد، جایی که کلیه پروژه های خود را به وجود آورد که مشهورترین آن کلیسای جامع ۱۸۸۳ موسوم به لا ساگرادا فامیلیا است که امروزه در دست ساخت است. سبک او ترکیبی تزئین شده از عناصر باروک، گوتیک، موری و ویکتوریا بود که اغلب دارای کاشی کاری های زینتی بودند و اشکال موجود در طبیعت را به خود می‌دیدند.

تأثیری که در ستون‌های درخت دیده می‌شود این است که فضای زیادی در آن دارد. کلیسا و همچنین یکی دیگر از آثار مشهور او، بلوک آپارتمانی است که به نام کازا Milla معروف است (الهام گرفته از چند قله، درست در خارج از بارسلون به نام Montserrat). کار گادو تأثیر شگرفی بر نسل‌های آینده خواهد گذاشت.

فرانک لوید رایت

رایت که یک معمار اهل ویسکانسین است، در قرن بیستم انقلابی ایجاد کرد و تربیت غربی او نقش مهمی در شکل دادن حساسیت خود ایفا کرد. سبک خانه Prairie’s Wright با الهام از ساختمان کم ارتفاع چمن زارهای آمریکایی، به زیبایی‌شناسی حاکم ویکتوریایی پاسخ می‌دهد که بر تزیینات تیره و تزئینات شلوغ در داخل و خارج چیره گشته است. در عوض، رایت هندسه‌های تمیز را با تأکید بر هواپیماهای افقی به کار گرفت.

معروف‌ترین ساختمان وی، Falling Water (اقامتگاهی در Bear Run، پنسیلوانیا که برای بزرگ کردن فروشگاه ادگار کافمن پیتزبورگ در سال ۱۹۳۵ طراحی شده است) دارای بالکن‌های مستطیل شکل است که به نظر می‌رسد در آبشار طبیعی داخل خانه شناور هستند.

 رایت بعدها در حرفه خود، عناصر منحنی را در آغوش کشید، حرکتی که به طور عالی خود را در سلیمان آر ثابت کرد.

میس وان دره روه

معماری آلمانی میس وان، معماری را به شکل‌های هندسی اصلی خود کشید و مسیر خود را به مینیمالیسم نشان داد. او تمام آثار تزیینی را با استفاده از خواص ذاتی مواد مانند فولاد و شیشه بشقاب برای تعیین ظاهر ساختمان‌های خود حذف کرد.

طرح‌های او بر عقلانیت و کارایی به عنوان یک روش جهت زیبایی بیشتر تأکید می‌کردند و در آن می‌توانید مشاهده کنید در حالی که میس (که با نام او شناخته می‌شود)، جزئیات زینتی را از بین می‌برد، اما به خاطر استفاده لیبرال از مرمر، یک ظرافت غیرقابل‌انکار به او داده نشد. onyx و travertine تنها شاهکار برج Miss نیویورک هستند.

فیلیپ جانسون

بهترین معماران جهان
بهترین معماران جهان

نقش جانسون به عنوان مدیر مؤسس گروه معماری موما تأثیر عظیمی در این زمینه داشت که از سال ۱۹۳۵ به بعد به شکل‌گیری روند معماری کمک کرد. خود او نیز طراح بود، گرچه منصفانه است که بگوییم او بیشتر از ایده‌های مردم استفاده می‌کرد.

 با این وجود، کار او به وضعیت نمادین در موارد متعددی به دست آمد که مهم‌ترین آن‌ها در اقامتگاهی است که وی در سال ۱۹۴۹ برای خود ساخته است.

فضای شفاف در میان مناظر بسیار زیبا، خانه شیشه‌ای، مرز بین داخل و خارج، عمومی و خصوصی را حل می‌کند. استفاده گسترده از شیشه بشقاب، بدون شک الهام بخش بسیاری از معماران برای پیشرفت‌های لوکس امروزی است. جانسون به همین ترتیب با ساختمان “Chippendale” (که در حال حاضر مالکیت خصوصی دارد) معروف شد.

Eero Saarinen

در دوران پس از جنگ، فلسفه مستقیم بوهوهاوس به سبک زیبایی شناسی برای دفترهای جدید تجاری و ساختمان‌های اداری دولتی در سراسر جهان بین‌المللی تحول یافت.

در اصل، ایدئال مدرنیستی از سادگی به نوعی از انطباق شرکت‌ها تبدیل شد و بر خلاف این زمینه است که طرح‌های اواسط سارینن در اواسط قرن به عنوان اصلاحی خوش آمد گویی عمل می‌کردند.

بر خلاف جعبه استاندارد شده توسط سبک بین‌المللی، Saarinen از منحنی‌های پر پیچ و خم استفاده می‌کند که به معماری خود حس صعود متعالی را می‌بخشد به ویژه در ترمینال جان اف کندی در سال ۱۹۶۲ برای خطوط هوایی TWA که اکنون قطع شده است.

سقف شیب‌دار و فضای داخلی هنوز هیجان‌انگیز باقی مانده است، اما این حس معماری پرواز است که Saarinen را نشان می‌دهد که در سایر پروژه‌ها مانند طراحی سال ۱۹۴۷ او برای طاق کلیسای سنت لوییس وجود دارد.

ریچارد راجرز

هنگامی که مرکز (پومپیدو) برای اولین بار در سال ۱۹۷۷ افتتاح شد، مظهر یک پیشرفت روبه‌جلو در آن زمان شناخته می‌شد که به عنوان اکسپرسیونیسم سازگار با فناوری مدرن شناخته می‌شد.

ریچارد راجرز، معمار انگلیسی، پیشگام این سبک بود. این ساختمان که به عنوان موسسه مرکزی هنرهای معاصر و معاصر در پاریس طراحی شده است، دارای ساختاری چرخشی با سیستم لوله‌کشی و سیستم‌های گرمایش است که به عنوان نمای خارجی پوشش داده شده‌اند. راجرز نسبت به یکی دیگر از ساختمان‌های نمادین که مقر آن در لندن بود نیز همین رویکرد را داشت.

فرانک گری

این معمار ساحل غربی بدون تردید به لطف طراحی خود در سال ۱۹۹۷ برای شعبه موزه گوگنهایم در بیلبائو، اسپانیا، مشهورترین مهندس جهان است.

مرکز استیتا MIT در کمبریج MA. گوگنهایم بیلبائو با بهره‌گیری از تیتانیوم، کشتی بزرگی را که در کنار رودخانه نروژین گره خورده است، نشان می‌دهد. این ساختمان همچنین با احیای ثروت در شهر میزبان خود، بزرگ‌ترین کشور باسک، اعتبار دارد.

نورمن فاستر

بهترین معماران جهان
بهترین معماران جهان

یکی از طرفداران فرانک لوید رایت، لودویگ، میس وان دره روه و لو کوربوزیه، معمار بریتانیایی نورمن فاستر است که در اوایل کار به عنوان همکار باکمینستر فولر، مخترع برجسته گنبد ژئودزیک فعالیت می‌کرد.

الگوی فرش کردن با موزاییک از فرم‌های مثلثی باید در فاستر تأثیر بگذارد که مشهورترین ساختمان‌ها یک سطح شبیه به این دارند. به عنوان مثال برج سنت مری در لندن که به عنوان برج تجاری در منطقه مالی لندن شناخته می‌شود که پس از شش سال افتتاح شد.

رنزو پیانو

برخلاف سایر معماران این فهرست، معمار ایتالیایی رنزو پیانو به سبک منحصر به فرد خود مشهور نیست. به جای آن، ساختمان او الکتریکی است و از طرح نئو – برای خانه موزه ویتنی در منطقه meatpacking گرفته شده است تا مجموعه منیل بسیار پر نور و زیبا در هیوستون تگزاس، که شبیه نسخه‌ای از اواسط قرن می‌باشد.

با این حال، پروژه‌های او اغلب مختص صنعت یا تکنولوژیکی هستند. شارد در لندن بزرگ‌ترین ساختمان او تا به امروز است، یک آسمان خراش ۹۵ طبقه از شیشه و فولاد که معتبر ترین سازه او می‌باشد.

سانتیاگو کالاتراوا

اثر این معمار اسپانیایی به عنوان “آینده‌نگر ” توصیف شده است، اگرچه ممکن است باروک علمی-تخیلی نزدیک به توصیف آن باشد. با چنین چیزهایی که وجود داشته ساختمان‌های او اغلب شبیه دنده‌های دایناسورهای روباتیک منقرض شده هستند.

قطعاً، پروژه‌های او توجه جهانی را به خود جلب کرده و منجر به هزینه‌های بالاتر شده‌اند. در نهایت بعد از سال‌ها تأخیر و هزینه‌های گزاف، مرکز ترانزیت با یک لیوان شیشه‌ای که به نور روز اجازه ورود به سالن اصلی خود را می‌دهد، دیده می‌شود. همان‌طور که این اتفاق می‌افتد، او یک ساختمان دیگر به نام کلیسای ارتودوکس یونان دارد که در طی این حملات نابود شد.

زاها حدید

معماران دهه ۱۹۵۰ تا ۲۰۱۶ زاها حدید را به دلیل طرح‌های آینده نگر می‌شناختند که بیشتر برای استفاده بیش از حد از ساختمان‌ها مناسب بودند. حدید در خانواده‌ای ثروتمند عراقی در بغداد متولد شد، در انگلستان تحصیل کرد (جایی که ملکه بعداً وی را به نام دمشق تبدیل به یک شوالیه) اکسپرسیونیست استفاده کرد.

سبکی که از نظر ظاهری زنانه به نظر می‌رسید، خود او گفت: وقتی طراحی او برای استادیوم قطر با واژن زن مقایسه شد، وی این اظهار نظر “شرم آور ” و “مسخره ” را رد کرد. او به تازگی یک پروژه لوکس را در چلسی و نیویورک تجربه کرده است که تازه تکمیل شده است.

اسکار نیمایر

معمار برزیلی، اسکار نیمایر (۱۹۰۷ – ۲۰۱۲) یکی از مهم‌ترین چهره‌های توسعه طراحی مدرنیسم midcentury بود. نایمر در پیرو کار فرانک گری و زاها حدید، از اشکال معماری جسورانه در زمانی استفاده کرد که حکومت نور و پادشاه بین‌المللی حکمرانی می‌کرد.

نیمایر بخشی از تیم طراحی ساختمان سازمان ملل متحد در شهر نیویورک بود، اما مشهورترین و بلند پروازانه ترین پروژه او ساختمان دفتر براسلیا بود که از سال ۱۹۶۰ به عنوان پایتخت برزیل فعالیت می‌کرد.

بهترین معماران جهان
بهترین معماران جهان

رام کولهاس

رام کولهاس در سال ۱۹۴۵ در روتردام متولد شد، نه تنها به عنوان یک طراح ساختمان بلکه به عنوان یک نظریه پرداز معماری، یکی از تأثیرگذارترین معماران نسل خود است.

او اولین بار در سال ۱۹۷۸ با انتشار کتاب خود به نام “شهر نیویورک “، مقاله‌ای مقدماتی در این شهر منتشر کرد و در شکل‌گیری قرن بیستم از نظر اقتصادی و فرهنگی سودمند بوده است.

ژان باند

در رشته‌ای که بیشتر مناسب آقایان می‌باشد، ژان باند به عنوان یکی از معدود معماران زن شناخته می‌شود که آسمان‌خراش‌های زیادی را ساخته است.

نمونه‌ای از سازه‌های او، دو ساختمان بلند در جهان است که توسط ایشان طراحی شده است: Acqua، یک آسمان‌خراش ۸۲ طبقه در مرکز شهر شیکاگو و برج ۹۳ طبقه‌ای ویستا که آن هم در شیکاگو ساخته شده است. هر دو ساختمان (همچنین دیگر پروژه‌های باند مانند طراحی او برای یک خوابگاه در دانشگاه شیکاگو) دارای دیدگاه‌های خلاقانه‌ای هستند که از الگوهای هماهنگی و یا اشکال نامنظم به جای شبکه‌های زاویه‌دار استاندارد استفاده می‌کنند.

دانیل برنهام ۱۹۴۶ -۱۸۴۶

دنیل برنهام یک معمار عصر طلایی بود که همراه با هم‌کار خود جان ولبورن روت ساخت اولین آسمان‌خراش در سال ۱۸۸۶ را آغاز کردند: نام آن ساختمان Montauk ۱۳۰ می‌باشد که در شیکاگو وجود دارد. برنهام به خاطر ساختمان بلند flatiron در نیویورک نیز مشهور است. او همچنین نمایشگاه بی‌نظیری را در افسانه شهر سفید برگزار کرد که بر طراحی و ساخت اولین نمایشگاه کلمبیا در سال ۱۸۹۳ در شیکاگو نظارت داشت.

گوردون بونشن ۱۹۰۹-۱۹۹۰

می‌توان ادعا کرد که گوردون بونشن، معماری مدرن را به نیویورک در دوران پس از جنگ معرفی کرده است. او یکی از حامیان اصلی آن چیزی بود که به عنوان سبک بین‌المللی شناخته شد که از نوآوری‌های طراحی آوانگارد برای ساختمان‌های تجاری از اوایل قرن بیستم استفاده کرد.

برجسته‌ترین این دیوارها به اصطلاح پرده شیشه‌ای ساخته شده از آجر بود. مریل کار به عنوان یک شریک از این بناهای نمادین به عنوان یک خانه اهرمی در پارک خیابان و خیابان ششم شرقی استفاده کرد. این اولین نمونه واقعی از سبک بین‌المللی در شمارش نیویورک است.

آثار دیگر وی کتابخانه بینگاک در دانشگاه ییل، موزه هیرشنر در واشنگتن دی سی و ساختمان سولو می باشند که طرح آن را در خیابان غرب ۵۷ برای تشخیص یک منحنی مقعر برجسته متمایز می‌کند.

بان شیگرو

معمار ژاپنی بان شیگورو به دلیل استفاده خلاقانه از کاغذ، مقوا و چوب شناخته شده است و روش‌های سنتی ساخت ژاپن مانند صفحه Soji را برای پنجره‌ها، درب‌ها و تقسیم کننده اتاق را به تصویر می‌کشد.

او به عنوان مثال از لوله مقوایی موج دار برای ساخت سقف کلیسای جامع در نیوزیلند استفاده کرده است. پروژه دیگر او خانه شاتر می‌باشد که یک ساختمان مسکونی بسیار بلند در نیویورک است و یک خانه تاریخی ژاپنی محسوب می‌گردد. نمای این ساختمان از درب‌های امنیتی و شیشه‌ای که به منظور ایجاد یک دیوار بیرونی متحرک برای هر یک از آن‌ها باز می‌شود، استفاده‌شده است. ساختمان‌های دیگر بان نیز شامل خیمه چادر و موزه مرکز پومپیدو در شهر متز در منطقه لورن فرانسه است.

به طور کلی اگر می‌خواهید درباره او و سایر غول‌های این منطقه بیشتر تحقیق کنید، بیشتر از راهنمای انتخاب ما به بزرگ‌ترین معماران همه زمان‌ها نگاه نکنید. معماری همیشه خود را از سایر اشکال هنری متمایز کرده است زیرا نقش کارکردی و زیبایی شناختی ایفا می‌کند، البته سرپناهی نیز ارائه می‌دهد، بلکه تجربیات روزانه ما را نیز شکل می‌دهد. معماری همچنین بناهای تاریخی را به لحظه‌هایی پشت سر می‌گذارد و لایه‌های مختلفی از تاریخ را نشان می‌دهد که تکامل یک مکان را در سنگ، شیشه و فولاد نشان می‌دهد. بنابراین معماری را باید موضوع مهمی در شهرسازی و دیگر موارد دانست.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.