• منطقه 22 - شهرک گلستان- ساحل شرقی دریاچه چیتگر - برج تجارت لکسون - طبقه 6

48000408 21 98+

info@toseabnieh.ir

شنبه تا پنجشنبه 8 تا 18

جام جهانی فوتبال و بازار IPO ایالات متحده

جام جهانی فوتبال و بازار IPO ایالات متحده

جام جهانی فوتبال و بازار IPO ایالات متحده

خلاصه

ما مستند می‌کنیم که IPOهای ایالات متحده که در طول یک جام جهانی فوتبال (فوتبال) انجام می‌شوند، در مقایسه با IPOهای قبل یا بعد از آن، 9٪ کمتر از قیمت پایین‌تر و 6٪ تعدیل قیمت کمتر را نشان می‌دهند. IPOها در طول جام جهانی کمتر مورد توجه سرمایه گذاران خارجی قرار می گیرند و بازده بلندمدت بسیار بالاتری را نشان می دهند. نتایج ما برای حذف دوره حباب IPO در سال‌های 1999 و 2000، از جمله فهرست‌بندی‌ها در ماه‌های تابستان، کنترل احساسات کلی بازار و شرایط بازار، و استفاده از نمونه‌های همسان مختلف عرضه‌های اولیه عرضه‌شده در جام جهانی، قوی است. مشخصه‌های ثابت عرضه‌های اولیه اولیه در جام جهانی از شاخص‌های عرضه‌های اولیه در جام جهانی غیرقابل تشخیص است، و این نشان می‌دهد که انتخاب منجر به نتایج نمی‌شود. مطابق با مطالعات قبلی که نشان می‌دهد جام‌های جهانی بر احساسات بازار تأثیر می‌گذارند، نشان می‌دهیم که این امر به عرضه‌های اولیه سهام ایالات متحده نیز تسری پیدا می‌کند، جایی که احساسات پایین‌تر که توسط سرمایه‌گذاران خارجی هدایت می‌شود، منجر به کاهش توجه سرمایه‌گذاران و کاهش ارزش‌گذاری می‌شود.

معرفی

ادبیات مربوط به ارتباط بین سوگیری های رفتاری و قیمت دارایی ها به طور قابل توجهی در دهه های اخیر گسترش یافته است. 1 به ویژه در مورد احساسات ورزشی، مطالعات قبلی اثر جام جهانی فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) 2 را بر احساسات سرمایه‌گذاران و بازارهای مالی مستند کرده‌اند (به عنوان مثال، رجوع کنید به Edmans et al., 2007; Kaplanski and Levy, 2010; Ehrmann and Jansen. ، 2015، ارمن و یانسن، 2017). در طول جام جهانی فیفا، بازار سهام ایالات متحده بازده غیرعادی منفی را به دلیل احساسات پایین بازار که توسط سرمایه گذاران خارجی (غیر آمریکایی) هدایت می شود، نشان می دهد (کاپلانسکی و لوی، 2010). در بازار عرضه اولیه سهام ایالات متحده با محدودیت‌های فروش کوتاه، 3 کاهش ارزش‌گذاری و توجه سرمایه‌گذاران خارجی در طول جام‌های جهانی ممکن است به کاهش احساسات بازار منجر شود و ممکن است قیمت‌های بسته شدن روز اول را کاهش دهد. در این مطالعه، ما تأثیر جام جهانی فیفا را بر بازار عرضه عمومی اولیه (IPO) ایالات متحده بررسی می‌کنیم و سؤال اصلی ما این است که آیا عرضه‌های اولیه سهام ایالات متحده در طول جام‌های جهانی، در مقایسه با عرضه‌های اولیه عرضه شده خارج از دوره‌های جام جهانی، بازده روز اول کمتری را نشان می‌دهند.

با توجه به کاهش مستند در احساسات و بازده بازار در ایالات متحده در طول جام جهانی (کاپلانسکی و لوی، 2010)، ابتدا توجه می کنیم که بازده روز اول درصد تغییر از قیمت پیشنهادی در بازار اولیه به بازار اول است. قیمت روز پایانی در بازار ثانویه بنابراین، تأثیر جام جهانی فیفا بر بازده روز اول IPO، به تأثیر تعدیل‌هایی که منجر به قیمت پیشنهادی نهایی می‌شود نیز بستگی دارد. قیمت‌های پیشنهادی IPO مستقیماً توسط سرمایه‌گذاران در بازار ثانویه تعیین نمی‌شود، بلکه توسط صادرکنندگان و پذیره‌نویسان IPO تعیین می‌شود. ما فرض می‌کنیم که کاهش احساسات بازار و بازدهی بازار در ایالات متحده در طول جام‌های جهانی همچنین احتمالاً ناشران/شرکت‌داران را وادار می‌کند تا تعدیل‌های قبل از قیمت پیشنهادی را کاهش دهند، مطابق با این تصور که ناشران/پذیره‌نویسان و سرمایه‌گذاران در سهم بازار اولیه هزینه/سود برای IPOهای صادر شده در دوره‌های عدم قطعیت بالا (به عنوان مثال، Benveniste و Spindt، 1989؛ Hanley، 1993؛ Lowry و Schwert، 2004؛ Hanley و Hoberg، 2010). در نهایت، بحث قبلی همچنین پیامدهایی برای بازده بلندمدت دارد، زیرا احساسات بازار و تقاضای سرمایه‌گذاران از پایین‌ترین سطح ناشی از جام جهانی باز می‌گردد، به طور متوسط ​​باید انتظار عملکرد بهتر قیمت سهام برای شرکت‌هایی که در طول مسابقات فهرست شده‌اند، داشته باشیم.

ما از نمونه ای از 7313 IPO ایالات متحده در طول سال های 1985-2020 برای بررسی تأثیر جام جهانی FIFA بر بازار IPO ایالات متحده استفاده می کنیم. مطابق با فرضیه ما، متوجه می‌شویم که IPOهایی که در طول یک جام جهانی فهرست شده‌اند میانگین بازده روز اول 10.78٪ را نشان می‌دهند. در تجزیه و تحلیل چند متغیره، زمانی که متغیرهای IPO/شرکت خاص را کنترل می کنیم، IPOهای جام جهانی 3.69٪ بازدهی کمتری را در روز اول نسبت به IPOهای غیر جام جهانی تجربه می کنند. تفاوت قابل توجه در بازده روز اول بین IPOهای جام جهانی و غیر جام جهانی برای نمونه های فرعی مختلف قوی است، مانند نمونه فرعی که فقط شامل IPOهای تابستانی (ژوئن، ژوئیه و آگوست) است و IPOهای سال 1999 و 2000 و سایر موارد را استثنا نمی کند. نمونه های فرعی بر اساس تکنیک های استاندارد شرکت همسان. ما همچنین شواهدی را ارائه می‌کنیم که نشان می‌دهد ناشران/پذیره‌نویسان تعدیل قیمت را در مقایسه با عرضه‌های اولیه اولیه در جام جهانی کاهش می‌دهند، به طوری که تعدیل قیمت برای عرضه‌های اولیه جام جهانی 3.41 درصد کمتر است. بنابراین، در مقایسه با عرضه‌های اولیه اولیه در جام جهانی، عرضه‌کنندگان اولیه در جام جهانی، اولین روز معاملات خود را 7 درصد کمتر از قیمت ثبت‌شده عرضه اولیه‌شان به پایان می‌رسانند.

ما همچنین عملکرد پس از عرضه اولیه سهام را بررسی کردیم و متوجه شدیم که عرضه‌های اولیه عمومی در جام جهانی بازده بلندمدت بالاتری را نشان می‌دهند، نتیجه‌ای که با این تصور سازگار است که اثرات کاهش احساسات سرمایه‌گذار و کاهش احساسات کلی بازار در طول جام‌های جهانی متعاقباً معکوس می‌شود. به طور خاص، بازده درازمدت 6، 9، 12 و 18 ماهه برای عرضه های اولیه عمومی در جام جهانی به ترتیب 8.42، 16.20، 18.76 درصد و 18.96 درصد بیشتر از عرضه های اولیه در جام جهانی است. ما این را به این معنا تفسیر می کنیم که در عرض نه ماه پس از یک جام جهانی، بیشتر بازگشت ها معکوس شده است. این نتایج برای گنجاندن تنها IPOهای تابستانی و بدون احتساب دوره حباب و همچنین از لحاظ بازده بازار و شاخص احساسات قوی هستند.

در نهایت، ما مستند می‌کنیم که در طول جام جهانی، سرمایه‌گذاران نهادی خارجی کمتر در IPOهای ایالات متحده شرکت می‌کنند. از این یافته ما استدلال می کنیم که کاهش احساسات در طول جام های جهانی توسط سرمایه گذاران خارجی هدایت می شود. دریافتیم که مالکیت خارجی برای عرضه‌های اولیه اولیه جام جهانی در سه و شش ماه اول پس از فهرست، 6.19 درصد و 2.05 درصد کمتر است (اولین و دومین مشاهدات سه ماهه در پرونده‌های 13F پس از IP0). با این حال، در 9 ماه پس از عرضه اولیه، ما هیچ تفاوتی در مالکیت خارجی بین لیست‌های جام جهانی و غیر جام جهانی پیدا نکردیم، که به این معناست که در این زمان سرمایه‌گذاران خارجی به شرکت‌ها بازگشته‌اند. این نتایج برای گنجاندن تنها IPOهای تابستانی و به استثنای دوره حباب و همچنین شامل بازده بازار و شاخص احساسات قوی هستند. مدت زمان بازگشت سرمایه‌گذاران خارجی به لیست‌های جام جهانی (نه ماه) مشابه زمان بازگشت بازده است. این نتایج استدلال ما را تقویت می کند که نتایج عمدتاً توسط سرمایه گذاران خارجی که بازار عرضه اولیه سهام ایالات متحده را در طول جام جهانی فوتبال ترک می کنند، هدایت می شود.

مطالعه ما به سه روش مهم به ادبیات کمک می کند. ابتدا، ادبیات مربوط به بازده روز اول IPO را گسترش می دهیم. مطالعات قبلی مانند Miller (1977)، Derrien (2005) و Ljungqvist و همکاران. (2006) از نظر تئوری مولفه احساسات محور بازده روز اول را در طول IPO نشان داده اند. با این حال، آزمایش تجربی رابطه بین احساسات و بازگشت روز اول دشوار است. درین (2005)، کورنلی و همکاران. (2006) و دورن (2009) از ساختارهای نهادی منحصربه‌فردی در بازارهای اروپایی برای ایجاد پروکسی برای احساسات و سپس بررسی بازده روز اول احساسات محور استفاده کرده‌اند. ما از تأثیر جام جهانی فیفا بر احساسات سرمایه‌گذاران استفاده می‌کنیم، که مسلماً برای بازار ایالات متحده برون‌زا است، و شواهد مستقیمی برای بازده روز اول مبتنی بر احساسات در ایالات متحده از طریق ارتباط بین کاهش احساسات بازار و بازده روز اول IPO ارائه می‌کنیم. در طول جام جهانی

دوم، نتایج ما از ارتباط بین تعصبات رفتاری و قیمت دارایی پشتیبانی می کند. مطالعات قبلی (به عنوان مثال، Saunders، 1993؛ Hirshleifer و Shumway، 2003؛ Kamstra و همکاران، 2003؛ کائو و وی، 2005؛ Kamstra و همکاران، 2015)، اثرات آب و هوا و فصلی را بر قیمت دارایی ها از طریق احساسات سرمایه گذار مستند کرده اند. . نتایج ما با نشان دادن اینکه وقتی تعداد سرمایه‌گذاران تمایلی به دلیل یک رویداد برون‌زا کمتر است، به این ادبیات کمک می‌کند، سهام‌های تازه منتشر شده بازده روز اول کمتر و عملکرد بلندمدت بالاتری را تجربه می‌کنند. این همچنین با این تصور سازگار است که وقتی سرمایه‌گذاران تمایل کمتری (در مقایسه با تعداد معمول) در بازار وجود دارد، قیمت‌های بازار به ارزش‌های ذاتی نزدیک‌تر می‌شوند.

ما همچنین به تحقیقات در مورد سرمایه گذاران خارجی و یکپارچگی مالی جهانی اضافه می کنیم. بکارت و هاروی (2000) و بکارت و همکاران. (2005) دریافتند که در طول آزادسازی مالی، سرمایه گذاران خارجی به کاهش هزینه سرمایه و تحریک رشد اقتصادی واقعی کمک می کنند. کارولی و همکاران (2012) پیشنهاد می کند که سرمایه گذارانی که در چندین کشور سرمایه گذاری می کنند باعث اشتراک نقدینگی در این کشورها می شوند. کاپلانسکی و لوی (2010) تأثیر جام جهانی فیفا را بر بازار سهام ثانویه در ایالات متحده مستند می کنند و چنین تأثیری را به کاهش احساسات سرمایه گذاران خارجی نسبت می دهند. ما دریافتیم که کاهش احساسات سرمایه‌گذاران خارجی در طول جام‌های جهانی بیشتر بر بازار انتشار اولیه در ایالات متحده تأثیر می‌گذارد، همانطور که با تعدیل قیمت پیشنهادی کمتر تهاجمی نشان می‌دهد.

بقیه این مقاله به شرح زیر سازماندهی شده است: بخش 2 فرضیه ها را توسعه می دهد. بخش 3 داده ها، نمونه و متغیرهای ما را توضیح می دهد. بخش 4 نتایج تجربی از جمله بررسی های استحکام را ارائه می دهد. و بخش 5 نتیجه گیری می کند.

قطعات بخش

ادبیات مرتبط و توسعه فرضیه

بر اساس کار نظری میلر (1977) ما فرض می‌کنیم که در بازار عرضه اولیه سهام ایالات متحده با محدودیت‌های فروش کوتاه، ارزش‌گذاری و توجه کمتر سرمایه‌گذاران خارجی (غیر آمریکایی) در طول جام‌های جهانی منجر به کاهش قیمت‌های بسته شدن روز اول می‌شود. . اولاً، به دلیل محدودیت‌های فروش کوتاه مدت در شرکت‌های تازه پذیرفته شده در بورس، همان سطح کاهش ارزش‌گذاری بر قیمت‌های بسته شدن روز اول شرکت‌های جدید بیشتر از قیمت سهام شرکت‌های بالغ تأثیر می‌گذارد. کاهش اندک در ارزش گذاری سرمایه گذار، که توسط

نمونه

ما از پایگاه داده مسائل جدید شرکت داده‌های اوراق بهادار (SDC) برای شناسایی IPOهای ایالات متحده در دوره 1985-2020 استفاده می‌کنیم. 4 ما

بازدهی کوتاه مدت

ما بر این باوریم که IPOهای فهرست شده جام جهانی، در مقایسه با IPOهای فهرست نشده جام جهانی، بازده کوتاه مدت کمتری (H1) و بازده بلندمدت بالاتری را تجربه می کنند (H3). در حالی که آزمون‌های تک متغیره تفاوت‌های بازده کوتاه‌مدت و بازده بلندمدت بین IPOهای فهرست شده در جام جهانی و عرضه‌های اولیه عرضه‌شده در فهرست جام‌های جهانی با این دو فرضیه سازگار است، این بخش بیشتر فرضیه‌های ما را در تنظیمات چند متغیره مختلف آزمایش می‌کند که به ما امکان می‌دهد به طور همزمان کنترل برای IPO و شرکت

نتیجه

در این مطالعه، ما تأثیر جام جهانی فیفا را بر بازار عرضه اولیه سهام ایالات متحده بررسی می‌کنیم. ما دریافتیم که IPOهای جام جهانی، در مقایسه با عرضه های اولیه در جام جهانی، بازده روز اول و ماه اول کمتر، تعدیل قیمت کمتر، اما بازده بلندمدت بالاتری را نشان می دهند. ما در یک تحلیل چند متغیره نشان می‌دهیم که بازده روز اول در بین IPOهای جام جهانی 3.37٪ کمتر از IPOهای غیر جام جهانی است. ما تأثیر جام جهانی فیفا را به کاهش تقاضای ناشی از سرمایه‌گذاران خارجی (غیر آمریکایی) نسبت می‌دهیم. در طول مسابقات جام جهانی،

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.