• منطقه 22 - شهرک گلستان- ساحل شرقی دریاچه چیتگر - برج تجارت لکسون - طبقه 6

48000408 21 98+

info@toseabnieh.ir

شنبه تا پنجشنبه 8 تا 18

رقابت در صنایع خلاق: شبکه های دو طرفه و مورد هالیوود

رقابت در صنایع خلاق: شبکه های دو طرفه و مورد هالیوود

رقابت در صنایع خلاق: شبکه های دو طرفه و مورد هالیوود

خلاصه

این مقاله بررسی می‌کند که آیا تسلط مراکز خلاق پیشرو را می‌توان با بازارهای دو طرفه توضیح داد. پیشنهاد شده است که شبکه های دو طرفه به سطح بالایی از تمرکز جغرافیایی کمک می کنند. صنعت فیلم هالیوود به عنوان نمونه ای از چگونگی تمایل نیروهای متضاد به شکل دادن به ساختار آفرینش و اجزای تولید/توزیع صنایع خلاق استفاده می شود. این منجر به دو گروه مجزا اما همزیست می شود. جذب متقابل این گروه‌ها انگیزه‌ای قوی برای تولیدکنندگان/توزیع‌کنندگان و هنرمندان خلاق ایجاد می‌کند. این نشان می‌دهد که موفقیت در صنایع خلاق ممکن است نیازمند رویکردی متناسب با یک مدل دو طرفه باشد. جذب و شمول در این رویکرد محوری است.

معرفی

فروش اولین تلفن به کسی بسیار دشوار است. اگر شما اولین کسی هستید که تلفن دارید، کسی را نخواهید داشت که با شما تماس بگیرد، و هیچ کس با شما تماس نخواهد گرفت، زیرا هیچ کس دیگری تلفن ندارد. شرکت آمریکایی تلفن و تلگراف یک بار مشاهده کرد که یک تلفن بدون اتصال در انتهای خط یکی از بی فایده ترین چیزها در جهان است. مقدار آن به اتصال با تلفن دیگر بستگی دارد – و با تعداد اتصالات افزایش می یابد (American Telephone & Telegraph Company, 1909). این افزایش شتاب دهنده در ارزش، اثر شبکه است. هر چه تعداد افراد در یک شبکه تلفن بیشتر باشد، داشتن یک شبکه ارزشمندتر است و فروش تلفن آسان تر است. موفقیت برخی از مشاغل و صنایع با الگوی رشد شتابان ناشی از اثرات شبکه توضیح داده شده است.

گونه‌ای از این، که گاهی به‌عنوان بازار دوطرفه، مدل کسب‌وکار دوطرفه یا رقابت پلت‌فرم شناخته می‌شود، برای توضیح رشد چشمگیر برخی از با ارزش‌ترین کسب‌وکارها در حال حاضر در جهان مانند اپل استفاده شده است. گوگل، آمازون و فیسبوک. در رقابت پلت فرم، یک پلتفرم دو گروه مجزا را که با جاذبه متقابل مرتبط هستند، مانند دو گروه مصرف کننده متمایز، خریداران و فروشندگان، یا مصرف کنندگان و تبلیغ کنندگان، گرد هم می آورد. هر چه یک گروه بیشتر در یک طرف رشد کند، پلت فرم برای طرف دیگر جذاب تر است و بالعکس. این می‌تواند یک چرخه رشد خودتقویت‌کننده با کاهش نیاز به سرمایه‌گذاری منابع برای جذب اعضای هر گروه ایجاد کند.

یک بازار دو طرفه ممکن است دارای اثرات جانبی مشابه و متضاد شبکه باشد. اعضای یک گروه می توانند جذب اعضای گروه خودشان و همچنین اعضای گروه مقابل شوند. به عنوان مثال، کاربران مدرن تلفن ممکن است جذب شبکه سایر کاربران تلفن (همان عوارض جانبی) و همچنین شبکه تولیدکنندگان برنامه و موسیقی که می توانند با تلفن خود به آنها دسترسی داشته باشند (عوارض جانبی مخالف) جذب شوند. برنامه و تولید کنندگان موسیقی جذب شبکه بزرگی از کاربران تلفن می شوند که می توانند به عنوان مصرف کننده به آن دسترسی داشته باشند (عوارض جانبی مخالف). پلتفرمی که روابط یک بازار دو طرفه را تسهیل می‌کند، مانند تولیدکننده دستگاه یا بازار آنلاین، می‌تواند از پتانسیل ایجاد رشد اثرات شبکه دو طرفه بهره مند شود.

شباهت های قابل توجهی بین توسعه کسب و کار و توسعه صنعت وجود دارد. خوشه‌های صنعتی عمدتاً توسط اثرات شبکه با حوزه‌های قضایی خاص هدایت می‌شوند که به طور مؤثر به عنوان پلتفرم‌هایی عمل می‌کنند که گروه‌ها را گرد هم می‌آورند. افراد و مشاغل از انواع مختلف تمایل دارند در مناطق خاصی جمع شوند تا به سایر اعضای خوشه برای دانش محلی، تخصص و فرصت های همکاری که ارائه می دهند دسترسی پیدا کنند. تأثیرات شبکه در درون و بین گروه‌ها می‌تواند به رشد خوشه کمک کند، و آن را برای نیروی کار، منابع و شرکت‌های بیشتر جذاب‌تر کند و منجر به «چرخه مثبت علیت تجمعی» شود (Wolfe & Gertler, 2016).

ویژگی‌های منحصر به فرد صنایع خلاق می‌تواند منجر به شکل‌گیری دو مؤلفه تولید متمایز اما همزیستی شود. مؤلفه تولید و توزیع متشکل از چند شرکت بزرگ است در حالی که مؤلفه خلاق متشکل از بسیاری از شرکت ها یا افراد کوچک است. این دو گروه اگرچه متمایز هستند، اما جذب یکدیگر می شوند. این ساختار صنعت زیربنای پتانسیل پویایی بازار دو طرفه است.

این مقاله پیشنهاد می‌کند که شبکه‌های دو طرفه به سطح بالای تمرکز جغرافیایی صنایع خلاق کمک می‌کنند. تمرکز جغرافیایی بالا باعث می شود که برخی از حوزه های قضایی بسیار موفق تر از سایرین باشند. صنعت فیلم هالیوود به عنوان نمونه ای استفاده می شود که چگونه صنایع خلاق از دو گروه مجزا اما همزیست تشکیل شده اند، اجزای سازنده و تولید/توزیع. سازندگان و تولیدکنندگان/توزیع‌کنندگان انگیزه‌ای قوی برای هم‌محلی دارند. این نشان می‌دهد که رقابت موفقیت‌آمیز در صنایع خلاق مستلزم اتخاذ رویکردی متناسب با یک مدل دو طرفه است.

قطعات بخش

پیش زمینه نظری

مارک راسمن بازار دو طرفه را بازاری توصیف می کند که در آن دو مجموعه از نمایندگان از طریق یک واسطه یا پلتفرم با هم تعامل دارند و تصمیمات هر مجموعه ای از نمایندگان بر دیگری تأثیر می گذارد. راسمن خاطرنشان می کند که «مسئله جالب اغلب این نیست که آیا یک بازار را می توان به صورت دوطرفه تعریف کرد – تقریباً همه بازارها ممکن است تا حدی دوطرفه باشند – بلکه این است که مسائل دوطرفه چقدر در تعیین نتایج مورد علاقه مهم هستند» (ریسمن، 2009). . مسائل دو طرفه به طور بالقوه برای موفقیت بسیار مهم هستند

مورد هالیوود

از همان روزهای اولیه هالیوود، علاقه به دلایل موفقیت آن وجود داشته است (اسکات، 2002؛ والش، 1997). آلن اسکات هالیوود را به‌عنوان یک پدیده جغرافیایی متمایز توصیف می‌کند که درست از آغاز تاریخی خود در یک قرن پیش، شکل مجموعه‌ای متراکم از شرکت‌های تولید تصاویر متحرک و خدمات جانبی، همراه با بازار کار محلی عجیب و غریب را به خود گرفته است. بافت وسیع تری از لس آنجلس». در سال های اولیه هالیوود بسیاری از استعدادها و

رقابت در بازار دو طرفه

اگر صنایع خلاق تمایل دارند به عنوان بازارهای دو طرفه عمل کنند، پیامدهای سیاستی برای حوزه های قضایی که تلاش می کنند در این صنایع به رقابت بپردازند چه خواهد بود؟ هالیوود دوباره یک مثال مفید ارائه می دهد. حوزه‌های قضایی رقابت با هالیوود را دشوار می‌دانستند، همانطور که شرکت‌ها زمانی که یک شرکت رقیب از اثرات شبکه دو طرفه برای ایجاد موقعیت پیشرو بهره می‌برد، رقابت برای شرکت‌ها دشوار است. این به این دلیل نیست که رقابت با پلتفرمی که دارد غیرممکن است

نتیجه گیری

صنایع خلاق به طور قابل توجهی از نظر جغرافیایی متمرکزتر از سایر صنایع هستند. تشکیل دو گروه متمایز اما همزیست خالقان و تولیدکنندگان/توزیع کنندگان از ویژگی های این صنایع است. این ساختار می تواند یک شبکه دو طرفه ایجاد کند، یک پویایی قدرتمند که می تواند به درجه بسیار بالای تمرکز جغرافیایی صنایع خلاق کمک کند. در جایی که موفقیت به اثرات شبکه دو طرفه بستگی دارد، رویکردهای خاصی مورد نیاز است. عمده

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.