• منطقه 22 - شهرک گلستان- ساحل شرقی دریاچه چیتگر - برج تجارت لکسون - طبقه 6

48000408 21 98+

info@toseabnieh.ir

شنبه تا پنجشنبه 8 تا 18

سرمایه گذاری در مسکن، بهترین و مطمئن ترین بازار برای سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در مسکن، بهترین و مطمئن ترین بازار برای سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در مسکن، بهترین و مطمئن ترین بازار برای سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در مسکن، بهترین و مطمئن ترین بازار برای سرمایه گذاری

سرمایه گذاری یعنی خرید دارایی ( مانند خرید ملک مسکونی) به امید افزایش قیمت آن در آینده؛ کالایی را که احتمال می دهید در آینده ممکن است پر طرفدار باشد، خریداری می‌کنید و با گذشت زمان و افزایش قیمت کالا ، شما به سود می رسید.
امروزه به خوبی می‌دانیم فقط کسب درآمد کافی نیست و برای اینکه به ثروت مناسبی برسیم و زندگی راحتی داشته باشیم؛ لازم است که در کنار کسب و کار خود سرمایه گذاری های مختلفی داشته باشیم و درآمدهای غیر فعال ایجاد کنیم. یکی از راه‌های ایجاد درآمد غیر فعال، سرمایه گذاری است.
از طرفی با توجه به شرایط اقتصادی که در کشور وجود دارد و افت ارزش پول ایران، لازم است تا با پس انداز خود سرمایه‌گذاری‌ انجام بدهیم تا ارزش پس اندازی که داریم کاهش پیدا نکند و در کنار آن سود نیز به دست آوریم.

در میان بازارهای مختلف اعم از طلا، سکه، بورس، فرابورس و بازارهای دیگر، سرمایه گذاری در بازار مسکن اولویت ویژه‌ای دارد. سرمایه گذاری در هر بخش با توجه به تصمیمات سیاسی، داخلی و خارجی، نوسانات زیادی دارد و می تواند ریسک بالایی داشته باشد؛ اما بازار مسکن تحت تاثیر عوامل کمتری قرار میگیرد و با توجه به تقاضای هر روزه مسکن، بازار مطمئنی برای سرمایه گذاری می باشد.

برای مقایسه بازارهای مالی و فهمیدن این موضوع که سرمایه گذاری در چه بازاری بهتر است باید فاکتورهای زیادی را بررسی کرد از جمله:

فاکتورهای انتخاب بازار سرمایه گذاری مناسب:

  • میزان بازدهی سرمایه:
    از جمله این فاکتورها مقدار بازدهی سرمایه است. این که انتظار داریم چه مقدار بازدهی را از سرمایه ای که قرار می‌دهیم بدست آوریم، یک موضوع مهم است.
  • مدت زمان سرمایه گذاری:
    مدت زمانی که سرمایه خود را در بازار سرمایه گذاری قرار می دهیم، دیگر فاکتور مورد نیاز برای بررسی است.
  • مقدار سرمایه اولیه:
    سومین مسئله، مقدار سرمایه اولیه است که برای سرمایه گذاری در بازار وارد می کنیم.

تمام این نکات امور تعیین‌کننده‌ای برای سرمایه گذاری در بازارهای مختلف از جمله بازار سرمایه گذاری در مسکن می باشند.

روش های سرمایه گذاری در مسکن

 سرمایه گذاری در مسکن به چه روش هایی انجام می شود؟

بهتر است قبل از سرمایه گذاری در هر بخشی، اطلاعات و دانش خود را افزایش دهیم. روش سرمایه گذاری برای هر شخص متفاوت می باشد. مثلاً شخصی که صبر و حوصله دارد می تواند در ساخت و ساز ملک موفق‌تر عمل کند، اما ممکن است این فرد در خرید و فروش ملک موفقیت چندانی نداشته باشد. از طرفی ممکن است شخصی که خرید و فروش را به خوبی آموخته باشد در ساخت و ساز ، موفق عمل نکند.

به طور کلی روش های سرمایه گذاری در مسکن به 6 شیوه تقسیم می شود:

 

  1.  سرمایه گذاری خرید و فروش مسکن:

    افرادی که در حوزه خرید و فروش ملک فعالیت می کنند، عموما توانایی بالایی در خرید و فروش دارند و به خوبی می‌دانند که در چه زمانی ملک را با قیمت کمتر خریداری و در زمان مناسب با قیمت بیشتری به فروش برسانند.

  2.  خرید املاک قدیمی و بازسازی آنها:

    یکی از راه های سود بردن در بازار مسکن، خرید املاک قدیمی و بازسازی آنها به شیوه ی روز دنیا می باشد. با این کار قیمت ملک افزایش پیدا می کند و میتوانید سود خوبی از آن ببرید.

  3. خرید خانه‌های کلنگی برای ساخت‌ و ساز:

    با خرید ملک کلنگی و ساخت آن به شکل آپارتمان های نوساز، سود خوبی به دست می آید. البته کسی که در این حوزه فعالیت می کند باید صبر و حوصله کافی داشته باشد.

  4. سرمایه گذاری در ساخت‌ و ساز مسکن:

    دیگر نوع سرمایه‌گذاری در حوزه ملک، خرید زمین و ساخت و ساز در آن می باشد. اگر بتوانید مناطق رو به رشد را شناسایی و در آنها ساخت و ساز انجام دهید، سود مناسبی را به دست خواهید آورد

  5. سرمایه گذاری در بخش اجاره مسکن:

    می توانید با خرید آپارتمان یا خانه های مسکونی و دادن رهن و اجاره خانه خریداری شده ، سود خوب و پایداری به دست آورید. حتی ممکن است با افزایش قیمت آنها را بفروشید و سود بیشتری به دست آورید.

  6. مشارکت در ساخت مسکن:

    یکی از راه های بی دردسر سرمایه گذاری در حوزه ملک ، مشارکت در ساخت مسکن می باشد. با این کار بدون اینکه بخواهید در گیر مسائل اداری شوید، سود خوبی از فروش آپارتمان های ساخته شده می برید. نکته مهم در این شیوه از سرمایه گذاری این است که باید از معتبر بودن طرف مقابل مطمئن شوید.” دپارتمان تخصصی املاک آ ب آ با سالها تجربه در زمینه ساخت و ساز، یکی از معتبرترین مراجع برای مشارکت در ساخت می باشد.”

 

مزایای سرمایه گذاری در بازار مسکن:

نوع سرمایه گذاری و میزان سرمایه، نقش زیادی در تعیین مزایا و معایب آن دارد. اما به طور کلی به چند مزیت مهم سرمایه گذاری در ملک اشاره می کنیم:

 

  1. گرفتن اجاره بها، یک منبع درآمد پایدار:
    افراد می توانند با خرید و سرمایه گذاری در مسکن و اجاره آن یک منبع درآمد پایدار برای خود به وجود آورند.
  2. سرمایه گذاری با پول رهن خانه:
    یکی دیگر از راه های کسب درآمد از طریق سرمایه‌گذاری در مسکن، رهن خانه مسکونی و سرمایه گذاری با پول آن است.
  3. ریسک کمتر بازار ملک:
    بازار مسکن شیب نوسانات کمتری نسبت به سایر بازارها دارد. چه ریسک سیستماتیک و چه غیر سیستماتیک برای سرمایه گذاری در بازار مسکن کمتر است.
  4. استفاده از تسهیلات مسکن:
    در بقیه بازارهای سرمایه گذاری شما نمی‌توانید هیچگونه تسهیلاتی دریافت کنید. اما در بازار مسکن در هر بخش می توانید تسهیلات بازار مسکن را دریافت کنید.
  5. تنوع سرمایه گذاری در بازار مسکن:
    در بازار مسکن به روش های مختلف می توانید سرمایه گذاری انجام دهید. از جمله خرید ملک، زمین، آپارتمان و ملک قدیمی. تمامی این موارد نوعی از سرمایه گذاری در بازار مسکن هستند.
  6. عدم سرقت دارایی:
    کسی نمی تواند دارایی شما را مانند طلا یا سکه به سرقت ببرد.
  7. عدم نیاز به دانش و اطلاعات آکادمیک:
    بازار مسکن نیز مثل هر بازار دیگری نیازمند تجزیه و تحلیل می باشد. ولی برای این تجزیه و تحلیل نیاز به تخصص یا تحصیلات آکادمیک نیست. دانش و اطلاعات باید در حدی باشد که بتوانید تحلیل‌های بازار و افزایش و کاهش قیمت‌ها را متوجه شوید.

 

معایب سرمایه گذاری در بازار مسکن:

  1. نیاز به نقدینگی بسیار بالا:
    یکی از مهم ترین ایرادات سرمایه گذاری در بازار مسکن این است که نیاز به نقدینگی بالایی دارد و با سرمایه کم نمی توان این کار را شروع کرد.
  2. هزینه استهلاک خانه:
    مشکلی که در بازارهای دیگر وجود ندارد ولی در بازار مسکن دیده می شود، هزینه استهلاک خانه است. با افزایش سن خانه قیمت آن کاهش پیدا می‌کند.
  3. نقدشوندگی پایین:
    زمان زیادی می برد تا یک ملک به فروش برود و به پول نقد تبدیل شود.
  4. قدیمی شدن مدل و نمای ساختمان:
    یکی از ایرادات دیگر سرمایه‌گذاری در بازار مسکن این است که هر سال مدل ها و نقشه های جدیدی برای ساختمان در نظر گرفته می شود.
  5. ریسک بلاهای طبیعی:
    وقوع نا به هنگام آتش سوزی، سیل و زلزله موجب نابود شدن سرمایه به کار گرفته شده در حوزه مسکن می شود.

 

چرا ورود به بازار املاک، یک سرمایه گذاری مطمئن است؟ 

اگر شاخص هایی که افزایش قیمت مسکن را نشان می دهند بررسی کنیم؛ متوجه می شویم قیمت مسکن همیشه رو به رشد بوده است؛ گاهی این رشد با سرعت بالا و گاهی با سرعت پایین است. به همین علت، سرمایه‌گذاری در مسکن جزو امن ترین و بهترین سرمایه گذاری ها است.
مسکن جزو اولین نیازهای هر شخص در طول زندگی وی است و جزو نیازهای زیستی عنوان می ‌شود؛ بنابراین هیچ وقت تقاضا برای مسکن با کاهش دائمی روبرو نخواهد شد و همین تقاضای همیشگی – که بر کسی هم پوشیده نیست – باعث شده است مسکن کالایی باشد که همیشه روند رو به رشدی دارد؛ بنابراین شما می توانید از رشد سرمایه خود اطمینان داشته باشید.
مهمترین نکته در سرمایه گذاری در مسکن این است که شما می توانید کنترل سرمایه خود را داشته باشید. این موضوع کم و بیش در سایر بازارهای سرمایه گذاری امکان ندارد. زیرا در سایر زمینه ها، عوامل بسیار مختلفی وجود دارند که باعث از دست رفتن سرمایه و یا افزایش سود شما خواهند شد و شما یکی از عوامل کنترل کننده سرمایه خود هستید و نقش پر رنگ تری ندارید.

 

چه زمانی برای سرمایه گذاری در بازار مسکن بهتر است؟

زمانی برای سرمایه گذاری در مسکن مناسب است که بازار مسکن در آرامش باشد و قیمت ها هنوز به حد بالای خود نرسیده باشند.
عموماً مشاوران سرمایه گذاری در مسکن به این نتیجه رسیده‌ اند که بازار مسکن بازاری تقریباً ۴ ساله است و هر ۴ سال یک جهش قیمت در بازار مسکن رخ می دهد. این که در حال حاضر در کدام دوره هستیم و باید چه کاری انجام دهیم را تجربه و تخصص در اختیار شما قرار می دهد.  می توانید از تجربه مشاوران املاک آ ب آ در این خصوص استفاده کنید.
در ابتدای دوره ۴ ساله بازار، مسکن قیمت رو به رشدی دارد اما شیب آن ملایم است و اینجاست که افراد بی تجربه به سمت خرید مسکن خواهند رفت. در اواسط این دوره قیمت بازارهای سرمایه گذاری دیگر مانند طلا و سکه افزایش چشمگیری خواهند داشت و اختلاف فاحشی را با قیمت مسکن نشان خواهند داد.
بعد از دو سال قیمت ملک به یک ثبات میرسد و دوره دو ساله دوم شروع می شود که در ابتدای این دوره دو ساله، قیمت مسکن با افزایش و کاهش کمی مواجه هست و افراد با تجربه عموماً در این زمان ها اقدام به خرید ملک می‌کنند.
به تدریج بازار مسکن اختلاف خود را با بازار طلا و سکه کم می‌کند و پس از پایان این دوره جهش بزرگ در چهارمین سال اتفاق می افتد. افرادی که این چهار سال را منتظر ماندند، می توانند سود بسیار بالایی را از طریق سرمایه گذاری در بازار مسکن ببرند.

 

فوت و فن سرمایه گذاری در مسکن:

  • سرمایه ی ورودی برای سرمایه گذاری:
    مهمترین نکته که مشاوران املاک آ ب آ بر آن تاکید دارند این است که سرمایه راکتی که به آن نیاز ندارید را وارد بازار سرمایه گذاری کنید؛ زیرا همان طور که مشخص است بازار سرمایه گذاری سود بسیار خوبی دارد.
  •  تحقیقات لازم در مورد منطقه
    دومین نکته قبل از سرمایه گذاری در بازار مسکن و خرید زمین، خانه یا آپارتمان در هر کجا، این است که ابتدا تحقیقات لازم را در مورد آن منطقه و شرایط آن انجام دهید. کیفیت منطقه به شدت بر روی ملکی که خریداری می‌کنید تاثیرگذار است. طبیعتاً هیچ‌کس تمایلی ندارد در منطقه ای که جرم و جنایت در آن زیاد است زندگی کند. پس محیطی که برای خرید در نظر می گیرید باید محیط مناسبی باشد.
  • فرصت های شغلی منطقه
    فرصت های شغلی را در نظر بگیرید. مثلا اگر خبر دارید که شرکت یا کارخانه قرار است به محلی نقل مکان کند، می توانید با خرید زمین یا ساخت خانه در آن منطقه، محل مناسبی را برای کارکنان کارخانه یا شرکت به وجود آورید.
  •  داشتن دید بلند مدت برای سرمایه گذاری در ملک
    دیدن دورنمایی از فعالیت‌هایی که ممکن است در آن منطقه به وجود بیاید مثل اماکن تفریحی، دانشگاه یا آموزشگاه هایی که ممکن است تاسیس شود، بسیار مهم است.
  • زنگ خطر خرید ملک
    اگر کسی لیست بلندی از خانه هایی که در یک منطقه خاص برای فروش وجود دارند به شما نشان داد، زنگ خطری برای خرید ملک در آن منطقه است.

انواع ملک جهت سرمایه گذاری در بازار املاک:

  • سرمایه‌گذاری املاک مسکونی:

    با سرمایه گذاری در خرید انواع ملک مسکونی و رهن و اجاره آن میتوانید در آمد پایدار و غیر فعال برای خود ایجاد کنید.

  • سرمایه‌گذاری در مستغلات تجاری:

    خرید و فروش دفاتر اداری و ملک های تجاری، مشتریان مخصوص به خود را دارد. اگر شناسایی منطقه به درستی انجام شود، می توان به سود خوبی از این طریق رسید. در این زمینه حتما از متخصصان املاک آ ب آ استفاده کنید.

  • سرمایه‌گذاری زمین و باغ:

    با توجه به افزایش تمایل افراد شهر نشین برای داشتن باغ و ویلا در خارج شهر، سرمایه گذاری در زمین و باغ نیز یکی از سرمایه گذاری های مطمئن در بازار ملک است.

چه ملکی و در کجا جهت سرمابه گذاری در املاک خریداری کنیم؟

توصیه ای که همواره مشاوران املاک آ ب آ می کنند این است که اگر سرمایه دارید، خرید خانه کلنگی بهترین گزینه برای شما است؛ زیرا با خرید خانه کلنگی و ساخت آن، سود بیشتری برای شما به وجود خواهد آمد.
خرید خانه نوساز اصلاً خوب نیست. زیرا با افزایش سن، قیمت آن کاهش پیدا می‌کند.
خرید خانه های ویلایی و زمین گزینه مناسب تری از خرید خانه های نوساز است. اما اگر پول زیادی ندارید می توانید خانه و آپارتمان کوچک در مناطق خوب بخرید و از اجاره یا رهن آن استفاده کنید.
بهترین شهر برای سرمایه گذاری در مسکن با توجه به هدف و خواسته های شما می تواند متفاوت باشد اما به صورت کلی به دلیل افزایش جمعیت در شهر تهران و آلودگی هوا ، شهرهایی که به پایتخت نزدیک هستند در اولویت سرمایه گذاری در ملک قرار دارند. یکی از مهم ترین این شهرها، کرج می باشد که به تدریج روند رو به رشدی را طی می کند.

 

سرمایه گذاری مسکن در کرج:

چرا باید سرمایه گذاری مسکن در کرج را انتخاب کنیم ؟

کرج با وجود نزدیکی به تهران، دارای آب و هوای مطلوب تری نسبت به تهران می باشد و همچنین راه های ارتباطی زیاد و در دسترسی با کلان شهر تهران دارد؛ به علاوه داشتن چندین شهرک صنعتی و موقعیت های کاری خوب در کرج، باعث شده که افراد زیادی برای تفریح یا کار ، اقدام به خرید یا رهن و اجاره خانه در کرج کنند. این موضوع کرج را به یکی از شهرهای مهم برای سرمایه گذاری در مسکن تبدیل کرده است.

 

بهترین مناطق کرج برای سرمایه گذاری خانه و مسکن:

بهترین منطقه برای سرمایه گذاری در کرج، در هر حوزه متفاوت است. مثلا اگر میخواهید از اجاره ملک کسب در آمد کنید، خرید ملک در فردیس می تواند بهتر باشد، زیرا قیمت خانه کمتر است و عموما زوج های جوان به دنبال خانه در آن منطقه می گردند.
اگر قصد خرید زمین و ساخت و ساز ویلایی دارید، محمد شهر و سهیلیه گزینه مناسبی می باشند. زیرا در این مناطق عموما باغات مختلفی وجود دارد و آب و هوا خنک تر است.

 

خدمات سرمایه گذاری املاک آ ب آ :

  1. سرمایه گذاری املاک مسکونی، اداری، تجاری و زمین در ایران

    دپارتمان تخصصی املاک آ ب آ سال های زیادی در حوزه خرید و فروش و مشارکت در ساخت انواع ملک در ایران فعالیت کرده و توانسته است مشاوران خوبی را در مناطق مختلف جذب کند و پرورش دهد. از این رو می تواند به شما اطمینان یک مشاوره سود آور در تمام حوزه های سرمایه گذاری در املاک را بدهد.

  2. سرمایه گذاری املاک مسکونی، اداری، تجاری و زمین در ترکیه:

    املاک آ ب آ با توجه به سال ها کار و شناسایی مکان های مناسب برای سرمایه گذاری در حوزه ملک، کشور ترکیه را محل مناسبی برای سرمایه گذاری دانسته و مجوزهای لازم جهت سرمایه گذاری در این کشور را کسب کرده است. شما می توانید با خیال راحت از مشاوره های ما در زمینه سرمایه گذاری و خرید خانه در ترکیه ترکیه بهره ببرید.

  3. سرمایه گذاری املاک مسکونی، اداری، تجاری و زمین در اوکراین:

    یکی دیگر از کشور های مناسب برای سرمایه گذاری، اوکراین می باشد. املاک آ ب آ مجوزهای لازم برای فعالیت در این کشور را نیز کسب کرده و با اطلاعات کامل از شرایط و قوانین، می تواند بهترین مشاوره را به شما ارائه دهد.

” ناگفته نماند هولدینگ املاک آ ب آ در زمینه تحصیل در اوکراین و ترکیه برای دانشجویان عزیز و اخذ اقامت دائم برای هم وطنان عزیز در این دو کشور فعالیت میکند. “

 

مشاوره سرمایه گذاری توسط دپارتمان تخصصی املاک آ ب آ :

به طور کلی پیشنهاد تمام سرمایه گذاران خبره این است که قبل از هرگونه سرمایه گذاری در ملک، بهتر است از مشاورین و متخصصین این حوزه استفاده کنید.
در هر بازاری از جمله بازار سرمایه گذاری در مسکن، لازم است که تحلیل های مناسبی از وضعیت بازار داشته باشید. وجود مشاورانی که راهنمایی های درستی به شما کنند بسیار مهم می باشد.
به همین دلیل املاک آ ب آ ، مشاوران متخصصی را برای مشاوره در هر حوزه بازار مسکن به کار گرفته است تا به شما مشاوره های تخصصی برای سرمایه گذاری در مسکن بدهند. استفاده از تحلیل های تخصصی و مشاوره افرادی که چندین سال در این بازار فعالیت کرده اند قطعا برای به دست اوردن سود بیشتر، مفید خواهد بود.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.