• منطقه 22 - شهرک گلستان- ساحل شرقی دریاچه چیتگر - برج تجارت لکسون - طبقه 6

48000408 21 98+

info@toseabnieh.ir

شنبه تا پنجشنبه 8 تا 18

صفر تا 100 سرمایه گذاری در بازار مسکن

صفر تا 100 سرمایه گذاری در بازار مسکن

صفر تا 100 سرمایه گذاری در بازار مسکن

صفر تا 100 سرمایه گذاری در بازار مسکن

 

  • سرمایه گذاری در بازار مسکن به چه معناست؟
  • مزایا و معایب بازار مسکن
  • مقایسه بازار مسکن با دیگر بازارها
  • عوامل موثر در بازار مسکن
  • چرا باید در بازار مسکن سرمایه گذاری کنیم؟

سرمایه گذاری در بازار مسکن به چه معناست. شناخت مفاهیم شاخص این جنبه از سرمایه گذاری بسیار ضروری است. اشتباهات رایجی در باب ورود به بازار مسکن وجود دارد که می‌تواند باعث از دست رفتن کل سرمایه و یا مقداری از آن شود. لذا در صورت داشتن سوالی در این مورد با کارشناسان ما در املاک داران تماس بگیرید.

سرمایه گذاری در بازار مسکن

سرمایه گذاری در بازار مسکن به چه معناست؟

سرمایه با پول متفاوت است. پول فقط نقدینگی است که همیشه در دسترس است اما سرمایه مدت زمان و طول عمر زیادتری نیاز دارد تا به سرانجام برسد و به منظور ایجاد ثروت در سرمایه گذاری، استفاده می شود.

سرمایه گذاری در بخش مسکن و مستغلات می تواند مستقیما با خرید ملک مسکونی ( خرید و فروش آپارتمان در اصفهان ) یا تجاری انجام شود. شرکت هایی هستند که پول های سرمایه گذاران را جمع می کنند و ملک میخرند. این شرکت های سرمایه گذاری در املاک و مستغلات مانند سهام کار می کنند.

هر گونه دارایی به صورت نقدی مانند پول نقد، موجودی حساب بانکی، ارزهای بین المللی مثل دلار و یورو و نیز دارایی های غیر نقدی مانند تجهیزات صنعتی، ماشین آلات، ملک، زمین، همه و همه سرمایه نامیده می شوند.

در حالی که سرمایه گذاران به دنبال گزینه های متعددی در بازار هستند. تعدادی از افراد به دنبال سرمایه گذاری در بازار املاک و مستغلات هستند. هنگام تصمیم گیری برای سرمایه گذاری در بازار املاک و مستغلات، مسلما قیمت بزرگترین عامل تعیین کننده در این زمینه است.

اگر میخواهید سرمایه گذاری خود را در بازار املاک شروع کنید باید بدانید که ارزانترین بازار مناسب مسکن در این سال ها کجاست؟

لذا شناسایی بهترین گزینه برای سرمایه گذاری به اولویت های شخصیتی، سبک زندگی و غیره بستگی دارد. بنابراین این انتخاب دارای مزایا و معایب گسترده ای است.

سرمایه گذاری در بازار مسکن

مزایا و معایب بازار مسکن

بازار مسکن یکی از کم ریسک ترین بازارهای سرمایه گذاری در ایران است. آمارهای 40 سال گذشته این بازار نشان می دهد که قیمت در بازار مسکن دائما در بازه های زمانی مشخص در حال رشد بوده و روند صعودی به خود گرفته است. از این رو این بازار را می توان یکی از کم ریسک ترین بازارهای سرمایه گذاری قلمداد نمود.

مزایا :

عدم تاثیر ریسک های سیستماتیک و غیر سیستماتیک در بازار مسکن وجود دارد. و این در حالی است که در بازارهای بورس و سکه و دلار بدلیل تنش های حاکم بر دنیا این دسته از ریسک ها زیاد دیده می‌شود.

تنوع در روش های کسب سود در بازار مسکن زیاد است. زیرا کسب سود در بازار مسکن ابعاد دیگری همچون اجاره بها، بازسازی، ساخت و ساز و غیره را دارد.

یکی دیگر از مزایای سرمایه گذاری در مسکن خدمات رسانی به شهروندان از راه های متفاوت است. ساخت خانه و بازسازی خانه های قدیمی از جمله موارد این کار است.

معایب :

یکی از مهمترین معایب بازار مسکن، نقد شوندگی بسیار پایین این بازار است به گونه ای که نقدشوندگی این بازار گاهاَ ماه ها به طول می انجامد.

یکی دیگر از معایب این بازار نیاز به وجود سرمایه‌ی بالا برای ورود به این بازار است.

سرمایه گذاری در بازار مسکن

مقایسه بازار مسکن با دیگر بازارها

در بررسی مقایسه‌ای بازار مسکن با دیگر بازارها باید به چند پارامتر توجه کرد. یکی از این پارامترها ریسک پذیری است. زیرا میزان ریسک متحمل شده مشتری در بازار مسکن در تمامی ابعاد اعم از کاهش قیمت، ریسک سرقت، ریسک افت شدید قیمت، کمتر دیده می‌شود.

نقد شوندگی اصطلاحی است که به زمان لازم برای نقد شدن کامل در بازار اشاره می‌کند. برای مثال زمان لازم برای خرید یک سهم در بازار بورس در چند دقیقه و در بازار مسکن می تواند تا چند ماه طول بکشد.

فاکتور زمان یکی از مهمترین فاکتورها برای ورود به بازار مسکن است. زیرا حداقل زمان سود دهی معمول در بازارهای سرمایه متغیر است.

لذا در بازار سهام اگر شما سهمی از شرکتی بخرید، با آن شرکت سهیم می شوید. و هرچه مقدار سهام شما افزایش یابد، در آمد شما نیز افزایش می‌یابد. اما وقتی در املاک و مستغلات سرمایه گذاری کنید. در واقع یک زمین یا مسکن را خریداری می کنید. این ملک برای شما تا زمان فروش سودآوری دارد.

عوامل موثر در بازار مسکن

عوامل زیادی هستند که روی قیمت مسکن تاثیر دارند. اما نکته مهم درباره این عوامل تاثیر گذاری پله ای آنها می باشد. در واقع بازار مسکن در مقایسه با سایر بازارهای سرمایه کمی دیرتر تحت تاثیر عوامل مختلف قرار گرفته و رشد می نماید. در ادامه به مهمترین عوامل موثر در بازار مسکن اشاره می کنیم.

  • قیمت ارز در داخل کشور

نوسان قیمت ارز در کشور بیشترین تاثیر را روی قیمت مسکن خواهد داشت.

  • قیمت طلا

افزایش قیمت طلا نیز تاثیر مثبتی روی افزایش قیمت مسکن خواهد گذاشت.

  • میزان عرضه و تقاضا

چرا باید در بازار مسکن سرمایه گذاری کنیم؟

یکی از مهمترین بخش های اقتصاد ایران سرمایه گذاری در بازار مسکن است. املاک و مستغلات در چند دهه اخیر نقش پر رنگی در تولید ناخالص داخلی، سرمایه گذاری در بازار مسکن و اشتغال داشته اند. و مشاغل زیادی در حوزه صنعت ساختمانی ایجاد شدند که در حال حاضر نیز فعال هستند.

از مزایای سرمایه گذاری در املاک این است که ساختمان صنعت اول ایران است. و مسکن سهم بزرگی در تولید ناخالص داخلی دارد. این در حالی است که سهم بازارهای دیگر مانند کشاورزی و صنعت و معدن کمتر است. با در نظر گرفتن تقاضای مسکن و جمعیت جوان کشور که به مسکن نیاز دارند این سهم همچنان روند افزایشی دارد.

سرمایه گذاری در بازار مسکن

نتیجه گیری

مسکن یکی از اصلی ترین نیازهای هر فرد است. در هرم سلسله مراتب نیازهای مزلو که یکی از نظریه های مهم در مورد نیازهای اساسی انسان است. مسکن جز نیازهای زیستی و مهم انسان است. بدلیل همین نقش حیاتی مسکن و تلاش افراد برای تامین آن، دولت ها نیز برای رفاه شهروندان خود را مکلف به فراهم آوردن مسکن می دانند و تلاش می کنند دستیابی به مسکن را برای همه طبقات اجتماعی تسهیل کنند.

به دلیل گرانی قیمت خانه و در راستای تامین این نیاز، معمولا دولت وام ها و تسهیلاتی به افراد می دهد تا روند خرید خانه آنها را تسهیل کند. لذا میزان تاثیرگذاری وام ها معمولا با شاخص تحت عنوان LTV سنجیده می شود که عبارت است از نسبت میزان وام مسکن به ارزش ملک که هر چه این رقم بالاتر است، اثر پذیری وام مسکن برای خریدار بالاتر است. اقتصاددانان بر این باور هستند که یک وام مسکن موثر باید شاخص LTV حدود 70 تا 80 درصد باشد. تا وام اعطایی اثر بخشی کافی را برای تامین مسکن داشته باشد. لذا برای دانستن در مورد مطالبی همچون انواع سند ملکی و دریافت مشاوره حقوقی با کارشناسان ما در املاک داران ( تماس با ما ) در ارتباط باشید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.