• منطقه 22 - شهرک گلستان- ساحل شرقی دریاچه چیتگر - برج تجارت لکسون - طبقه 6

48000408 21 98+

info@toseabnieh.ir

شنبه تا پنجشنبه 8 تا 18

مشاهیر معماری ایران و جهان سر نورمن فاستر (Norman Foster)

مشاهیر معماری ایران و جهان  سر نورمن فاستر (Norman Foster)

مشاهیر معماری ایران و جهان سر نورمن فاستر (Norman Foster)

۱۹۶۴ در این سال با وندی چیزمن ازدواج کرد که ثمره آن، دو فرزند به نام های ” تی ” و ” کال ” است . ۱۹۶۶  در این سال به عضویت انجمن معماران سلطنتی انگلستان در آمد . 
۱۹۷۵  در این سال ، ساخت دفترهای شرکت بیمه ویلیس، فابروداماس در ایپسوویچ به پایان رسید و این پروژه، شرکت فاستر را به شهرت جهانی رساند . 
۱۹۷۹  در این سال شرکت بانکداری هنگ کنگ و شانگهای از وی دعوت کرد که همراه شش شرکت بین الملی دیگر، در مسابقه ای محدود با موضوع طراحی دفتر مرکزی این بانک شرکت کند . با انتخاب طرح فاست به عنوان طرح برگزیده ، اجرای این پروژه به شرکت وی واگذار شد . 
۱۹۸۳  در این سال ، فاستر بالاترین رتبه این حرفه را از آن خود کرد و ” مدال طلای سلطنتی ” رشته معماری را دریافت نمود . این مدال ، جایزه بین الملی ارزشمندی است که در سال ۱۸۴۸ ، ملکه ویکتوریا برای پیشرفت حرفه معماری در نظر گرفته بود . در مراسم  اهدا این جایزه ، با کمینیستر فولر سخنرانی کرد . فاستر در این سال به عضویت دانشگاه سلطنتی در آمد . پس از برگزاری یک مسابقه ی محدود با شرکت گروه منتخب معماران ، از فاستر برای طراحی مرکز جدیدی برای BBC در منطقه ی پورتلند دعوت شد . این مرکز در مقابل کلیسای آل سولز اثر جان ناش قرار دارد . 
۱۹۸۹  این مصادف بود با فوت زود هنگام وندی ( همسر نورمن) که آغازفعالیت حرفه ای نورمن همراه او بود و پس ازهمکاری در” گروه ۴ ” ، یکی از موسسان دفتر معماری فاستر و همکاران بود . 
۱۹۹۲  دانشگاه و موسسه ی هنر و ادبیات آمریکا در نیویورک، جایزه یادبود آرنولد برونر را به وی اعطا نمود . دانشگاه هامرساید به او دکترای افتخاری داد. برپایی چندین نمایشگاه در شهرهای پاریس ، بوردوکس ، رنس و آرسن سنان ، بر ارزش و اعتبار فاستر در اروپا افزود . در همین سال ، وی در چندین مسابقه معماری برنده شد که مهمترین آنها عبارتند از : فرودگاه جدید هنگ کنگ ، پارک مشاغل برلین ، مجموعه تسهیلات المپیک در منچستر و قسمت الحاقی آن به موزه ی ماقبل تاریخ در پرووانس . و …
 
 
آثار فاستر:
 
هتل هارمون
ورزشگاه کمپ نو
مرکز تجارت جهانی (ساختمان شماره ۲)
برج هرست
هرم صلح و دوستی
فرودگاه بین‌المللی کویت
مرکز تولید مک لارن
برج هرمیتاژ
موزه هنر داتونگ
ساختمان پارلمان آلمان
فرودگاه بین‌المللی هنگ کنگ ، چک لاپ کوک
دفتر مرکزی شرکت سوئیس ری
دفتر مرکزی شرکت بیمه ویلیس ،فابر و داماس ،ایپسوویچ
مجموعه الفیضیه ریاض عربستان سعودی
سا زهٔ پنوماتیک موقت برای شرکت فناوری رایانه ،همل همپ استید
شرکت رنو در انگلستان
پایانه مسافربری وفرودگاه استانزتد لندن
دفترها و استودیوهای جدید BBC در پورتلند
دانشکده حقوق دانشگاه کمبریج
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.