• منطقه 22 - شهرک گلستان- ساحل شرقی دریاچه چیتگر - برج تجارت لکسون - طبقه 6

48000408 21 98+

info@toseabnieh.ir

شنبه تا پنجشنبه 8 تا 18

هوشمند سازی شهر از پایه: شبکه های غذایی پایدار بریستول

هوشمند سازی شهر از پایه: شبکه های غذایی پایدار بریستول

هوشمند سازی شهر از پایه: شبکه های غذایی پایدار بریستول

خلاصه

شهرهای هوشمند به دلیل تمرکز بالا به پایین بر فناوری شهرت دارند. این مقاله استدلال می کند که جنبه های نوظهور سیاست غذایی در بریتانیا را می توان به عنوان یک جنبش اجتماعی درک کرد که توسعه را از طریق شبکه های افقی گروه های شهری و انجمن های تجاری از پایین به بالا حفظ می کند. این نشان می‌دهد که به‌عنوان پلت‌فرم‌های تأمین غذا، چنین شبکه‌های غذایی آنلاین نقطه مقابلی را برای توسعه شهر هوشمند از بالا به پایین ارائه می‌دهند که بر اساس زیرساخت‌های فناوری پیشرفته است. چنین ترتیبات پیچیده ای نشان می دهد که چگونه شهر باید به عنوان یک میدان عمل شبکه ای درک شود، نه صرفاً یک ساخت و ساز با محدودیت اداری. در میدان عمل، جنبش‌هایی پدیدار می‌شوند که کنشگری آن‌ها در تأثیرگذاری بر سیاست‌گذاری و شکل‌دهی استراتژی‌های شهرداری که برای ساختن ساختار منطقه‌ای تأمین غذا جمع‌آوری شده‌اند، موفق است. نکته ای که این مقاله بر آن تأکید می کند این است که، اگرچه در تأثیرگذاری بر سیاست ها و استراتژی های شهرداری موفق بوده است، اما فعالیت این جنبش ها به اندازه ای که از چنین انگیزه دموکراتیک پیش بینی می شد مؤثر نبوده است. این کمبود نشان‌دهنده قدرت محدود شهرها در بریتانیا بر ساختار تأمین غذا، اما همچنین گسترش مشکل مشارکت عمومی در قلمرویی است که توسط سیاست‌های شرکت‌ها و کشاورزی مشخص شده است. این مقاله ادعاهای خود را در مورد ماهیت سیاست‌های غذایی شهری در شهرها بر اساس مطالعه موردی شبکه‌ها در بریستول، از جمله مصاحبه با فعالان کلیدی، تجزیه و تحلیل شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی و اسناد استوار می‌کند. شواهد از این ادعا پشتیبانی می‌کنند که توسعه‌های غذایی شهری نشان‌دهنده شکلی از جنبش اجتماعی است که فعالیت‌های آن در تلاش‌هایش برای پایدار و فراگیر بودن دموکراتیک است.

معرفی

رویکرد شهر هوشمند برای برنامه‌ریزی شهری راه‌حل‌های فناوری پیشرفته را برای طیفی از چالش‌های زیست‌محیطی و اجتماعی از جمله مدیریت آب، تراکم ترافیک و تأمین مسکن در نظر می‌گیرد. کمیسیون اروپا یک مشارکت نوآوری را تسهیل کرد که سیاستمداران شهری، دانشگاهیان و شرکت‌های صنعتی پیشرفته را به منظور توسعه پیشرفت‌ها در هوای پاک و بهره‌وری انرژی، از جمله اهدافی که به کمیسیون کمک می‌کند تا به اهداف خود در مورد سیاست انرژی دست یابد، به هم متصل می‌کند. 1 تفکر شهر هوشمند به دلیل جاه طلبی های بیش از حد خوش بینانه، نیازمندی های سرمایه گذاری و تمرکز آن از بالا به پایین بر روی فناوری به قیمت یافتن راه حل های مناسب برای چالش های زندگی شهری مورد انتقاد قرار گرفته است (ساندرز و بک، 2015، ویگ، 2015). ظهور اخیر سیاست غذایی و فعالیت های غذایی در بریتانیا نیز منعکس کننده توسعه یک جنبش اجتماعی مدنی است که به ویژه به سمت غذا در شهر گرایش دارد (مورگان، 2015، سونینو، 2016). به ویژه، فعالیت‌های غذایی مرتبط با دیجیتال با شبکه‌های افقی از پایین به بالا از گروه‌های شهری، باشگاه‌ها، کسب‌وکارها، انجمن‌ها و سایر سازمان‌هایی که دانش درباره غذا ایجاد و به اشتراک می‌گذارند، مشخص می‌شود. در واقع، چنین شبکه‌های غذایی آنلاین، نمونه‌ای متضاد شهر هوشمند برای رویکرد از بالا به پایین برای توسعه زیرساخت‌های فناوری پیشرفته ارائه می‌کنند. برخی از شبکه‌های غذایی شهری در تأثیرگذاری بر مقامات شهری در سیاست‌گذاری‌های خود موفق بوده‌اند، اما این امر به اندازه‌ای که برای چنین انگیزه دموکراتیک پیش‌بینی می‌شد خطی یا مستقیم نبوده است. تا حدی، این نشان دهنده قدرت محدود مقامات محلی در بریتانیا در زمینه تأمین غذا، اما همچنین گسترش دشوار مشارکت دموکراتیک در منطقه ای است که توسط حکومت خصوصی و رویه های تکنوکراتیک مشخص شده است.

در این مقاله، توسعه چنین شبکه‌های غذایی در بریستول، در کنار ظهور یک استراتژی غذایی رسمی از طریق سازمان‌های مرتبط با آن را تشریح می‌کنیم. اهداف استراتژی در ارتباط با شبکه های غذایی در شهر و سایر سیاست های شهر بررسی می شود. این مقاله سپس به معنای حکومت در یک موقعیت شبکه ای می پردازد و با در نظر گرفتن تأثیرات بر شهر و درس هایی که می توان استخراج کرد، به پایان می رسد. از تجربیات بریستول

قطعات بخش

گروه های غذایی محلی به عنوان جنبش های اجتماعی

بحث هایی در مورد اینکه آیا شبکه گروه های مدنی در بریستول یک جنبش اجتماعی را تشکیل می دهند، با کوین مورگان به ویژه در مورد جنبش های غذایی شهری در بریتانیا بحث شده است:

… (هنوز) از گستردگی فرامحلی و انسجام سازمانی برای تشکیل یک جنبش اجتماعی جدید برخوردار نیستند (مورگان، 2015، ص 1391).

موضع مورگان حاکی از آن است که جنبش‌های غذایی شهری بیش از حد محلی‌سازی کرده‌اند که بتوانند بر تغییر تأثیر بگذارند. این چارچوب جنبش های اجتماعی در تضاد با

مواد و روش ها

شواهد این مقاله به عنوان بخشی از یک پروژه تحقیقاتی بین المللی FP7 کمیسیون اروپا به نام SUPURBfood 2 جمع آوری شد که به نویسندگان اجازه می داد از سال 2012 تا 2015 در منطقه شهر بریستول کار کنند (Curry et al., 2014, Reed et al., 2013). . در این پروژه، بریستول یکی از شش شهر-منطقه اروپایی بود. هدف این پروژه بررسی مواد غذایی کوتاه با همکاری نزدیک با شرکت های کوچک و متوسط ​​مواد غذایی بود.

بریستول: جنبش های اجتماعی در شهر هوشمند

شهر بریستول در یک ساختار حکومتی قرار دارد که اغلب حتی برای کسانی که در آنجا زندگی می کنند نیز پیچیده است. بین سال‌های 1974 و 1996 شهرهای بریستول و باث و همچنین مناطق روستایی مرتبط با آن‌ها در شهرستان آون متحد شدند. سازماندهی مجدد دولت محلی پس از آن به ایجاد چهار مقام تک لایه جدید منجر شد: بریستول سیتی، باث و شمال شرق سامرست (BANES)، سامرست شمالی و گلوسسترشر جنوبی. پیچیدگی حاصل به این معنی است که قلمرو بریستول

بحث

  • (من)

    مبارزه با حاکمیت جهانی غذا

در حالی که غذا و کشاورزی تا حد زیادی خارج از اختیارات سیاستمداران محلی در بریتانیا است، برخی از وظایف مانند تنظیم بهداشت مواد غذایی و استانداردهای تجارت، و تهیه وعده های غذایی مدرسه، در حیطه مسئولیت های شهرداری قرار می گیرند (Marsden, Flynn, & Harrison). ، 1999). در حالی که برنامه ریزی فضایی در ارتباط با سیستم غذایی تأثیر عمیقی بر منظر شهری دارد، به عنوان مثال با تعریف لبه های شهرک و تأثیرگذاری بر شکل.

نتیجه گیری

بریستول نمونه‌ای از شهری را ارائه می‌کند که در آن فعالیت‌های شهروندانش از جهات مختلف بسیار تأثیرگذار بوده است.

اول، توانایی مردم برای سازماندهی خود در تعدادی از شبکه‌های رسمی و فراگیر، به‌ویژه BFN و BFPC، الهام‌بخش تعامل سیاست‌گذاری با غذای پایدار در شورای شهر بوده است. این شامل یادگیری در مورد سیستم غذایی است، که همانطور که برونوری و دی یاوکو اشاره می کنند، محلی سازی مجدد دانش است، پیش نیاز یک سیستم غذایی محلی (برونوری)

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.