• منطقه 22 - شهرک گلستان- ساحل شرقی دریاچه چیتگر - برج تجارت لکسون - طبقه 6

48000408 21 98+

info@toseabnieh.ir

شنبه تا پنجشنبه 8 تا 18

نمای برج مسکونی فرزانگان

نمای برج مسکونی فرزانگان

نمای برج مسکونی فرزانگان

نمای ساختمان

همواره نمای ساختمان در معرض دید بیشتری نسبت به طراحی داخل بوده و از این رو از اولویت خاصی نیز برخوردار است؛ جذابیت جلوه‌های بصری نما ساختمان در زمان اولین دیدار تاثیر به‌سزایی در دید مراجعه کنندگان می‌گذارد. نمای ساختمان که به انگلیسی به صورت Building Facades نوشته می‌شود، به نمای بیرونی ساختمان گفته می‌شود که بیشترین جلوه را به ساختمان می‌دهد؛ از این رو کلمه نما (Facade) در اصل ریشه در کلمه ایتالیایی facciata دارد. نماهای ساختمانی در کنار سقف، یکی از مهم‌ترین عناصر ساختمان است، زیرا انواع نمای ساختمان به عنوان یک مانع اولیه در برابر عوامل جوی خارجی مانند باد و باران، برف، آفتاب و غیره است.

در ایران با توجه به فرصت های تاریخی و اجتماعی دست طراحان برای طراحی های منحصر به فرد بسیار باز است، اما با توجه به اهمیت سیمای شهری کمیسیون نمای شهر با دقت بسیار زیادی در طراحی ها و جهت دهی به معماران عمل می نماید.

معرفی نمای برج مسکونی فرزانگان

در طراحی نمای برج فرزانگان نمای سیمانی که به انگلیسی به صورت Cement Facade نوشته می‌شود انتخاب شده است، همانطور که از نامش پیداست مشخص است که با چه موادی تهیه و تولید می‌شود از این جهت استفاده از سیمان برای نمای ساختمان هم در کنار این محصول، برخی از محصولات دیگر نیز به آن اضافه می‌شود تا نمای ساختمان سیمانی بهتری را رقم بخورد. یکی از مزایای نمای سیمانی آپارتمانی و یا ساختمانی، مقاوم بودن آن در برابر شرایط متنوع آب و هوایی همانند بارون، باد، برف، یخبندان و غیره است و البته لازم به ذکر است که باتوجه‌به مواد تشکیل دهنده نمای سیمانی، مزیت جذاب آن این است که به مرور زمان نسبت به موقعیت آب و هوایی مقاوم‌تر خواهند شد.

و بر اساس دستورالعمل های تعریف شده از سمت کمیته نما اجازه سنگ نمودن نما از کد ارتفاعی مشخص برای مالکان یا سازندگان وجود ندارد، دلیل اصلی این موضوع نیز عوامل محیطی هستند که امکان سقوط سنگ از ارتفاع و اصابت آن با ساکنین است.

بکار گیری نمای تلفیقی در پروژه

یکی از سبک‌های نسبتا مدرن در صنعت ساختمان سازی و طراحی نمای ساختمان، نمای تلفیقی یا نمای ترکیبی است؛ همانطور که از اسم این سبک از طراحی نما ساختمان مشخص است، به نماهایی که با چند مصالح ساختمانی همانند آجر، سنگ، سیمان و غیره  ترکیب می‌شوند و یک نمای مدرن را می‌سازند گویند. اولین نمای تلفیقی (ترکیبی) در ایران در سال ۱۳۷۶ – ۱۳۷۷ شمسی طراحی و اجرا شد که می‌توان آن را نوعی از معماری در ایران دانست.

آزادی عمل بیشتر مهندسان، تنوع بالای طراحی در نمای ساختمان، از مزیت های این روش است که در پروژه فرزانگان نیز این موضوع حادث گردید، در این پروژه با دقت بسیار بالا نمای سیمانی و چیدمان پنجره ها در کنار خطوط عمودی نمای مدرن و بسیار زیبایی را به پروژه داده است. در کنار این موضوع رنگ کاری نما با رنگ سفید و خود تمیز شونده نیز از دیگر دلایل زیبایی نمای این پروژه فاخر است.


 

گــــــالری تصـــــاویر

 

پروژه های ما


برج تجارت لکسون
  • ۱۱
  • دی
  • برج تجارت لکسون

    برج مجلل لکسون با چشم اندازی ویژه به بزرگترین دریاچه مصنوعی کشور و پارک جنگلی چیتگر در حال ساخت میباشد. این پروژه علاوه ...

    آغاز عملیات ساختمانی
  • ۲۳
  • دی
  • آغاز عملیات ساختمانی

    موقعیت مکانی برج تجارت لکسون ایران - تهران  - منطقه 22 - شهرک گلستان، ضلع شرقی دریاچه چیتگر،برج تجارت لکسون منطقه۲۲ تهران از ...

    فونداسیون و سازه
  • ۲۳
  • دی
  • فونداسیون و سازه

    گودبرداری پروژه تجاری اداری لکسون در اصطلاح گودبرداری به هرگونه حفاری و خاکبرداری در تراز پایین‌تر از سطح طبیعی زمین یا در تراز پایین‌تر از ...

    نازک کاری پروژه لکسون
  • ۲۳
  • دی
  • نازک کاری پروژه لکسون

    نازک کاری پروژه لکسون دیوار چینی ساختمان با اجرای والپست و استفاده از بلوک های هبلکس اندود کاری گچ و خاک و رابیتس ...